Mode & Beauty alle pijlers

Beugel en volwassen deel 4

22-12-2011 19:26 3121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 4 alweer van ons beugelkletstopic!

Hier kunnen alle stoere vrouwen met een beugel (of beugel-to-be) zich verzamelen en gezellig meepraten over die hele metalen of keramische handel in hun mond.

Klaag, vraag, lach en baal dus gerust met ons mee!

Het vorige topic vind je hier: Beugel en volwassen: deel 3

En aangezien iedereen hier intussen wel een tandentic heeft gekweekt zijn foto's steeds meer dan welkom!

Foto's plaatsen doe je zo:

1. Je foto moet al op het internet staan (hyves, mijnalbum, tinypic,..)

2. Je klikt de foto aan die je wil plaatsen

3. Dan klik je met rechts, en kiest 'eigenschappen'

4. Kopieer de hele regel die achter 'Adres' staat

5. Kies nu hier in dit scherm het icoontje van het schilderij ('voeg een afbeelding toe')

6. Plak de gekopieerde regel in het schermpje dat verschijnt (verwijder de 'http' die er al staat)

7. En daar is je foto!

(bij Mac gaan 3 en 4 samen in 'kopieer locatie afbeelding')
Wat heerlijk glasrivella! Ik zat ook met mn hoofd bij de lente toen ik tijdens het hardlopen in de zon eendjes zag zwemmen Daarnaast had ik een verjaardag en heb ik veel huishouden kunnen doen.

Hoe gaat jullie week verder?
Nou mijn lentegevoel is weer verdwenen, wat een saai weer, tenminste, hier dan.

Hier gaat het goed, geen pijn meer gelukkig!
Hallo iedereen, een lurker hier!!!Toch maar mezelf aangemeld, omdat ik nu als volwassen weer een beugel krijg. ...

Ik heb vroeger tijdens de middelbare school een beugel gehad (denk rond de 15-17e?). Slotjesbeugel voor 2.5 jaar. Daarna een draadje achter m;n tanden. Dat is ongeveer 12 jr goed gegaan, tot aan nu. Helaas is mn draadje achter mn voortanden los komen te zitten, wat ik zelf NIET doorhad, waardoor mn voortanden ietsje naar voren zijn geschoven en er een spleetje van 1,5-2 mm is ontstaan tussen mn voortanden en 1,5 mm spleetje met mn snijtanden.

Eind januari toch maar de stap genomen om wederom een beugel te nemen. Gelukkig staan mijn tanden opzich nog recht (niet gekanteld of gedraaid), waardoor 4-5 mnd met plaatbeugel mn tanden weer aanelkaar duwt. Vorige week ik heb gehapt en volgende week krijg ik de plaatbeugel. Nu overbrug ik met een bitje/soort van invisalign achtig ding.

Ik ben reuze benieuwd wat ik kan verwachten van zo'n plaatbeugel!
Hoi Wetenschap, welkom plaatbeugel valt op zich wel mee. Het praten is lastig, maar went snel, en de eerste paar dagen zijn de tanden wat gevoelig. Maar ik denk dat het per afspraak scheelt, want waar ik vorige maand geen last had van mijn ondertanden en veel van de plaat is het deze maand andersom.

Ally, wat fijn om te horen dat het geen beschadigd glazuur is!

Ik heb ook een leuk weekend gehad, carnaval gevierd. Zondag optocht gekeken met heerlijk weer, idd net lente...laat maar komen.

Mijn ondertanden blijven heel gevoelig, ik heb gisteren zelf een rietje opengeknipt en om het draadje heen gedaan omdat het maar niet uit zichzelf genas, nu is het gelukkig een stuk meet genezen en kan ik weer gapen, eten en drinken. Hopelijk blijft het zo.
Hallo allemaal!

Wat fijn, eindelijk wat lotgenoten gevonden!

Even mijn verhaal in het kort, ik heb zo'n 9 jaar geleden (ik ben nu 21 jaar) 1,5 jaar een beugel gehad. Toch begon me de laatste tijd steeds meer mijn smalle gebit en overbeet op te vallen, dus toch maar even naar de ortho.. Daar werd me vertelt dat er een hoop aan de hand is en dat er een traject van 2(!!) jaar nodig is... Wow, dat was even slikken! Over 2 weken krijg ik het complete behandelplan te horen, maar het zal sowieso bestaan uit 1,5 jaar een blokjesbeugel boven en onder om mijn kaak breder te krijgen en daarna een kaakoperatie waarin mijn onderkaak naar voren zal worden geschoven... Best een heftig traject dus wat ik eigenlijk echt niet zag zitten! Inmiddels heb ik veel verhalen gehoord en heb ik ook zoiets van: laat het maar beginnen, des te sneller we er weer vanaf zijn en ik verwacht dat het echt heel mooi gaat worden, je moet toch heel je leven in de spiegel kijken haha!!

Het lijkt me heel fijn om hier m'n hart af en toe te kunnen luchten en ik ben benieuwd naar jullie verhalen

Zijn er toevallig mensen die een soort gelijk traject al hebben doorlopen of al redelijk ver zijn? Ik ben erg benieuwd naar foto's!!
Welkom Loladi!!

Je hebt zo te horen ook een best project te gaan. Knap van je dat je de stap toch gezet hebt!

Hier gaat het nog steeds van een lijen dakje. Ik vraag me alleen wel af...

Wat snacken jullie? Iemand een lekkere tip?

Ik eet rustig een zak chips leeg, een chocoladereep, noem het maar. Maar chips eet niet lekker mee, ik ben bang dat ik de blokjes eraf bijt met een chocoladereep... en de broodjes frikandel en hamburger ken ik inmiddels wel (al blijven die lekker!)

Een salade met stukjes fruit is niet echt mijn ding, maar ik mis het snacken wel echt enorm! En ook echt ergens je tanden inzetten :(
Welkom Loladi!

Snacken? Wat is dat? . Ik was verslaafd aan chips, heb het laatst gehad maar ik vind het niet lekker meer, het is.....anders.

@glasrivella: Oppassen met die chocolade reep, mij werd het afgeraden om het af te bijten namelijk. Maar idd, wie heeft nog een lekkere tip?

Hier gaat het allemaal prima eigenlijk, pijn en zere plekken in mijn mond zijn weg gelukkig.
daarom wil ik dus tips :( ik mis snacken!

Idd, chips smaakt anders! Het is niet net zo lekker.

Tot nu is mijn beste vervanger, een beschuitje met (extra) hagelslag. Zo heb je toch een soort 'bite' en choclade...
Welkom Lolali!

Snacken...jeetje. Chips gaat wel, maar het is niet ideaal. Dingen afbijten kan ik niet echt, dus broodjes met lekkers gaat niet. Ik heb zooooo ontzettend veel zin in een hamburger! Chocolade is al lastiger. Ik had van de week fudge gehaald, dat is zacht zou je zeggen, maar ook daar zijn mijn tanden te gevoelig voor.

Mijn ondertanden staan echt zichtbaar rechter, onvoorstelbaar dat het zo snel gaat, ik ben deze week op dat vlak heel blij met de beugel. Zien jullie al verschil?
wat zonde dat je tanden zo gevoelig zijn! Een fundge klinkt idd alsof je dat toch zou moeten kunnen eten (deze ga ik onthouden!!). En zuigsnoepjes of dropjes om op te zuigen? Zou je dat wel kunnen?

Gaaf dat je al resultaat ziet! Hoelang heb je onder er nu in zitten? Ik durf nog niet echt te zeggen dat er al verbetering is. Heb wel weer een foto gemaakt vandaag maar per ongeluk die van de eerste week gewist, dus kan ze nu niet vergelijken, hahah.
De lol is hier ook aardig vna het snacken af! Chips is het inderdaad niet meer zo, merk wel dat zachte chips zoals hamkas beter gaan omdat je daar soort op kan sabbelen als je begrijpt wat ik bedoel. Chocolade en nootjes durf ik niet ivm afbijten van slotjes. Tja het afbijten is even over met een beugel! Ik snij alles nu in stukjes pff
Ik heb sinds 12 januari een beugel, en 9 februari is de draad onder gewisseld, en er zit extra draad bij mijn kiezen, misschien dat het daarom extra gevoelig is. Die cakerol kan ik goed eten, dus die gaan er hier wel een paar doorheen. De foto's blijf ik maar vergeten, dus af en toe vergelijk ik het met de foto van het gipsmodel die ik heb.

Ons avond eten was pasta met spekjes, creme fraiche en spinazie, toen was ik ook weer even zoet met spinazie pulken. Het minder snoepen neem ik maar voor lief, het is voor een goed doel. Ik ben ook nog steeds gestopt met roken, daar ben ik erg blij mee. Scheelt me een hoop geld (een beugel op jaarbasis om precies te zijn).

Hebben jullie allemaal een goed weekend gehad? Hier flink aan het ruimen geweest, de logeerkamer was dringend aan de beurt.
Zou wel fijn zijn als het iets minder gevoelig wordt!

Wat scheelt je dat veel geld hé! Goede motivatie om het stoppen vol te houden Echt knap van je!

Ik heb een redelijk relaxed weekend gehad. Gisteren de auto van mijn vader verkocht en dat was weer even emotioneel. dus verder niet zo veel gedaan. Vandaag moest ik op visite en omdat de auto weg is moest ik fietsen, ong. 20 km heen en terug. Maar was heerlijk weer, dus was echt genieten!
Zou wel fijn zijn als het iets minder gevoelig wordt!

Wat scheelt je dat veel geld hé! Goede motivatie om het stoppen vol te houden Echt knap van je!

Ik heb een redelijk relaxed weekend gehad. Gisteren de auto van mijn vader verkocht en dat was weer even emotioneel. dus verder niet zo veel gedaan. Vandaag moest ik op visite en omdat de auto weg is moest ik fietsen, ong. 20 km heen en terug. Maar was heerlijk weer, dus was echt genieten!
Ik bespaar me echt rond de 80 %van de beugelkosten, dus het is een hele goede stok achter de deur.

Hoezo was het emotioneel om de auto van je vader te verkopen? Of heb ik daar hier overheen gelezen?
hij is een maand geleden overleden

Dat is echt een mooie stok achter de deur ja.
Ow, Sorry. Dat is inderdaad erg moeilijk, en dan is zo'n moment weer even confronterend. Sterkte ermee.
Dank je Missloki. Gelukkig gaat het verder al weer een wat beter, maar inderdaad, dit zijn de momenten dat het je weer aanvliegt.
Hoe gaat het met iedereen?

Hier gaat het goed :D ik heb een spleetje!! Nooit gedacht dat ik daar zo blij om zou zijn, hahaha. Maar het is bewijs dat de beugel zijn werk goed doet ;) Ik ben blij!

Van de week ook chips gevonden die zelfs nu nog lekker zijn. Van die cheetos! die zijn 'zacht' en heel erg smaakvol (ja je moet er van houden) Maar deze zijn echt goed te snaaien ;)

Fijn weekend iedereen!! Ik ga het huis een flinke boenbeurt geven, dus weinig spannends hier. Jullie nog plannen?
Gaaf he, om verandering te zien! Mijn ondertanden blijven ook maar verschuiven.

Mijn ondertanden zijn vandaag weer ineens supergevoelig, eten is niet prettig, het voelt soms alsof een tand er uit kan gaan vallen. Dinsdag moet ik weer naar de ortho dus dan ga ik toch eens daarnaar vragen. Eten blijft een opgave hier.

Dit weekend rustig aan doen, morgen een verjaardag van het zoontje van een vriendin, en dat is het wel zo'n beetje.
Hi allemaal!

Glasrivella ik heb toevallig ook een spleetje gekregen Van het weekend hier ook aardig schoongemaakt, heerlijk in de zon.

Volgende week vrijdag moet ik voor de eerste controle naar de ortho, nu al zin in! Hoe was jullie weekend?
Spannend de controle! Gaat er verder nog iets gebeuren? Ik heb volgende week vrijdag ook weer een afspraak staan. Dan krijg ik de beugel onder er ook in.

ontdekte vandaag dat ik nog een spleetje krijg/heb, yeah! 1 tand zit los, dus die kan mooi opschuiven.

Hoe gaat het met de rest?
Hoi! Ik heb een tijdje meegelezen en toch maar een account gemaakt.

Ik heb van mijn 11e tot mijn 12e een beugel gehad. Het ging toen vrij snel omdat ik me goed hield aan wat de orthodontist van me vroeg, haha.

Daarna kreeg ik spalkjes. Vorig jaar begonnen ze allebei los te zitten en volgens mijn tandarts zaten ze er lang genoeg in om eruit te kunnen, kon geen kwaad ;) zei hij.. Inmiddels is een van mijn voortanden ietsje gaan kantelen waardoor er een spleetje tussen de voortand en de tand ernaast zit. Sinds kort merk ik ook dat er een klein spleetje tussen beide voortanden zit. Niks ernstigs of heel opvallends, maar ik ben bang dat het erger word als ik niks doe.

Inmiddels ben ik 20 en heb ik over 3 weken eindelijk een afspraak bij de orthodontist. Ik ga in augustus trouwen! Dus ik hoop dat als ik een vaste beugel moet, deze er dan al uit is of er een mogelijkheid is om een tijdje zonder te kunnen.. Het makkelijkst zou een uitneembare beugel zijn, haha. Ben erg benieuwd.

Ik studeer nog en mijn verzekering vergoed helaas niks. Hoop dat de kosten maandelijks meevallen..
Hallo allemaal, ik kom net terug van de ortho om het behandelplan (plannetje zei de ortho, ik vind het toch wel een heel plan!) te bespreken. 16 april heb ik weer een afspraak en dan krijg ik elastiekjes rond 2 kiezen boven, zodat er een beetje ruimte komt en dan de week erna wordt boven een soort raar stangetje wat van kies naar kies loopt geplaatst bij mn gehemelte (weet de naam niet precies haha) en onder worden er dan blokjes geplaatst.

Ik kan helaas pas 18 mei terecht voor de eerste afspraak met de kaakchirurg (operatie is ook pas over 1,5 jaar) maar ik weet dus nog niet of de operatie vergoed gaat worden. Hoe deden jullie dit? toch maar gewoon beginnen met je beugel? Ik heb geen zin om noooog langer te moeten wachten.. des te sneller het allemaal in werking wordt gezet, des te sneller het ook weer voorbij is denk ik maar heel de tijd!
Nou, daar ben ik weer. Vandaag weer een nieuw draadje onder, en gevraagd of ze ook een plastic buisje om het draadje tussen mijn kiezen en voortanden konden doen want daar had ik zo'n pijn aan afgelopen maand. Tot nu toe valt het reuze mee.

Gisteren was ik wel per ongeluk op mijn plaatbeugel gaan staan, gelukkig alleen een ijzertje verbogen, die hebben ze teruggebogen en de beugel weer gesteld, maar hij zit niet helemaal lekker. Hij lijkt te los te zitten, dus daar ga ik morgenochtend even voor terug.

Lolali, ik krijg niets vergoed dus ik ben gewoon begonnen, en kon een kleine regeling treffen voor de betalingen waardoor ik niet in een keer een grote smak geld hoefde te betalen.

Littlefigure, als het maar een kleine correctie is zou het misschien wel met een uitneembare beugel kunnen, ik weet niet hoe graag tandartsen zoiets geven, maar mijn vriend heeft ook een klein spleetje boven en een iets naar achter staande ondertand, maar hij wilt geen vaste beugel dus we moeten voor hem ook kijken wat er mogelijk is als hij dat niet wilt.

hoe gaat het met de rest van jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven