HELP! Kat heeft op mn mooie leren jas "gesproeid"!!
maandag 11 augustus 2008 om 18:12
Wie heeft er een tip voor mij??? Ik baal heeeel erg. Een kat uit de buurt is stiekem bij mij door de achterdeur geglipt en heeft flink lopen sproeien..Zo VIES!! Het ergste vind ik dat ik waarschijnlijk mijn favoriete leren jas kan weggooien,volgens mij gaat de geur er nooit meer uit..of wel?? Heeft er iemand een supertip? Ik hoop het..
Groetjes mij
Groetjes mij
anoniem_71228 wijzigde dit bericht op 11-08-2008 18:14
Reden: schrijffout
Reden: schrijffout
% gewijzigd
maandag 11 augustus 2008 om 18:35
Zeker met de eigenaar van de kat gaan praten ( als je weet wie het is). Als het mijn kat was zou ik zeker vergoeden ( = verzekering), ik wil geen gedoe met de buren. Die lucht krijg je er niet meer uit. Ik heb het met een leren tas gehad waar een kat overheen had geplast. Ik heb de tas in de wasmachine gedaan. Daarna buiten laten drogen. Uiteindelijk is de lucht eruit gegaan. Maar ik denk niet dat je een leren jas kunt wassen.
maandag 11 augustus 2008 om 19:18
Een beetje leer kan wel een sopje met nat hebben. Ga er eens even met een natte lap met wat zeep overheen. Wel de hele jas zo behandelen anders krijg je kringen.
Bovendien is leer een natuurlijk materiaal, je zou de jas ook een tijdje kunnen laten luchten en dan zal de stank echt verdwijnen. Maar de vlekken moet je wel behandelen.
Leer kan ook behandeld worden bij de stomerij.
Bovendien is leer een natuurlijk materiaal, je zou de jas ook een tijdje kunnen laten luchten en dan zal de stank echt verdwijnen. Maar de vlekken moet je wel behandelen.
Leer kan ook behandeld worden bij de stomerij.
maandag 11 augustus 2008 om 19:22
Het bovengenoemde HG-spul werkt wel, maar ik vraag me af of het zo goed is voor je kleding.
Ik heb ooit een naar-vis-stinkende spijkerbroek er uitvoerig mee behandeld, en het viel me op dat deze spijkerbroek erg snel versleten was (weet natuurlijk niet zeker of het met dat goedje te maken had). Ik zou er dus een beetje voorzichtig mee zijn!
Succes!
Ik heb ooit een naar-vis-stinkende spijkerbroek er uitvoerig mee behandeld, en het viel me op dat deze spijkerbroek erg snel versleten was (weet natuurlijk niet zeker of het met dat goedje te maken had). Ik zou er dus een beetje voorzichtig mee zijn!
Succes!
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
maandag 11 augustus 2008 om 20:09
quote:willem1959 schreef op 11 augustus 2008 @ 19:05:
Bewerkt door moderator, aanzetten tot dierenmishandeling.
Ik hoop dat je deze misselijkmakende opmerking wilt weghalen. Geen probleem dat je niet van katten houdt maar een tip om ze om zeep te helpen vind ik te ver gaan.
Anders vraag ik de angel wel om dit weg te halen.
Bewerkt door moderator, aanzetten tot dierenmishandeling.
Ik hoop dat je deze misselijkmakende opmerking wilt weghalen. Geen probleem dat je niet van katten houdt maar een tip om ze om zeep te helpen vind ik te ver gaan.
Anders vraag ik de angel wel om dit weg te halen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
maandag 11 augustus 2008 om 20:19
De mensen die hem kennen nemen het niet serieus. Ik vind het zo jammer dat ik hem jaren geleden zo anders heb meegemaakt, heb toen heel veel steun op een topic onder een andere naam gehad. Maar de laatste tijd vind ik die opmerkingen zo naar. En ik zou zo graag willen begrijpen waarom hij nu zo anders doet. En deze opmerking ook, waarom?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
maandag 11 augustus 2008 om 21:50
hoi!
ik heb wel een tip voor je: koop bij de ruitersport winkel een zadelzeep. neem dan eerste je leren jas af met een spons met lauwwarm water, en daarna met de zadelzeep. niet hard drukken of wrijven!
de zeep hoeft niet uitgespoeld of afgespoeld te worden.
laat de jas drogen op een koele ( < 20 graden) donkere plaats. dus niet te warm weghangen en zeker niet in de zon!!
daarna de HG geurverdrijver eroverheen. niet dichter erop spuiten dan 30 cm!
eventueel de behandeling na een dag na het sprayen met HG volledig herhalen.
ik spreek uit ervaring en mijn tas is weer fris en fruitig!
ik heb wel een tip voor je: koop bij de ruitersport winkel een zadelzeep. neem dan eerste je leren jas af met een spons met lauwwarm water, en daarna met de zadelzeep. niet hard drukken of wrijven!
de zeep hoeft niet uitgespoeld of afgespoeld te worden.
laat de jas drogen op een koele ( < 20 graden) donkere plaats. dus niet te warm weghangen en zeker niet in de zon!!
daarna de HG geurverdrijver eroverheen. niet dichter erop spuiten dan 30 cm!
eventueel de behandeling na een dag na het sprayen met HG volledig herhalen.
ik spreek uit ervaring en mijn tas is weer fris en fruitig!