Gezondheid alle pijlers

Minipil/Cerazette

04-03-2015 11:24 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Volgende week start ik met de minipil/Cerazette.

In het verleden heb ik heel wat pillen uitgeprobeerd. Dat waren allemaal combinatiepillen en daar reageerde ik zeer slecht op (veel aankomen, psychische klachten, acne, ...) Na overleg met de huisarts besloten om Cerazette te gaan proberen.

Omdat ik het best 'spannend' vind (ik ben bang toch weer last te krijgen van bijwerkingen) vroeg ik me af wie van jullie ook slecht reageerde op de combinatiepil en daarom Cerazette is gaan gebruiken: Wat is je ervaring met deze pil? Bevalt het goed/beter dan de combipil? Of kreeg je van deze pil evengoed vervelende bijwerkingen?

Alvast bedankt voor de reacties!
Meld!

Ik ben er al jaren erg tevreden over. Geen bijwerkingen, niet meer ongesteld.

Zegt overigens niets over jou, ieder mens is anders
Ik heb hem ook gehad tijdens borstvoedingsperiodes en ik vond het een fijne pil. (Word ook depressief van de reguliere pil) . Enige bijwerking was dat ik niet meer ongesteld werd, maar die was prettig

Zegt idd alleen niks over jou.
Ik vind deze pil ook prettig. Ik neem deze pil ivm migraine met auras. Deze zijn nu verdwenen (heel erg fijne bijwerking!), en het niet meer ongesteld zijn is ook een bonus. Ik wel wel eens doorbraakbloedingen, meestal als ik de pil net iets te onregelmatig heb geslikt.
Bedankt voor de reacties. Fijn om positieve berichten te horen. Ik ben me ervan bewust dat de pil voor elke vrouw anders kan uitpakken. Hopelijk kan ik over een paar maanden ook zeggen er erg tevreden over te zijn (en het heerlijke voordeel hebben niet meer ongesteld te worden!)
Ik heb hem gebruikt ivm borstvoeding, ik kreeg na 4mnd ofzo doorbraakbloedingen en omdat ik toen toch al geen bv meer gaf gestopt.

Verder geen bijwerkingen, maar ik kan de combinatie pil ook goed verdragen.
Dan hier toch nog iemand met bijwerkingen. Ik heb hem ook uitgeprobeerd ivm migraine klachten, deze waren weg, maar in plaats daarvan werd ik erg moe. Ik was alleen nog maar bezig met wanneer ik weer kon slapen.

Volgens de huisarts kon dat bijna niet door die pil komen (maar het is 1 van de mogelijke bijwerkingen volgens de bijsluiter). Nu ben ik weer terug naar mycrogynon 30 (maar dan het 'echte' merk) en de moeheid is over. Wees dus alert op deze mogelijkheid.

Verder hoop ik natuurlijk dat hij jou wel goed bevalt!
Toevallig dat jullie hem voor hebben geschreven voor migraine, ik heb migraine gekregen in de tijd dat ik hem gebruik, maar dat is toevallig (niet hormoongerelateerd)
quote:bootje_op_de_golven schreef op 04 maart 2015 @ 13:36:

Toevallig dat jullie hem voor hebben geschreven voor migraine, ik heb migraine gekregen in de tijd dat ik hem gebruik, maar dat is toevallig (niet hormoongerelateerd) Nee, ik heb deze pil niet voorgeschreven gekregen tegen migraineklachten, ik heb deze pil voorgeschreven gekregen omdat ik geen andere anticonceptie pillen mag slikken ivm migraines met auras. Dat ik daarna geen migraines meer heb gehad is dus een prettige bijwerking, maar niet het oorspronkelijk doel.
Waarom overweeg je geen koperspiraal?
quote:modus_ schreef op 04 maart 2015 @ 14:14:

[...]

Nee, ik heb deze pil niet voorgeschreven gekregen tegen migraineklachten, ik heb deze pil voorgeschreven gekregen omdat ik geen andere anticonceptie pillen mag slikken ivm migraines met auras. Dat ik daarna geen migraines meer heb gehad is dus een prettige bijwerking, maar niet het oorspronkelijk doel. Dat is een heel prettige bijwerking
quote:heliosje schreef op 05 maart 2015 @ 07:19:

Waarom overweeg je geen koperspiraal?

Om twee redenen:

- Ik heb van mezelf al heftige menstruaties en de koperspiraal kan dit verergeren.

- Ik ga over mijn nek van het idee dat er een 'ding' in mijn lijf zit.
Ik had hier ook paar maanden geleden een topic over geopend toevallig. Ik heb er nare ervaring mee. Ik had elke dag doorbraakbloedingen. Niet veel maar toch.. elke dag ! Niet bevorderlijk voor je seksleven en gewoon onhandig, de hele dag met inlegkruisjes e.d sjouwen. Einde van de strip kreeg ik altijd erge hoofdpijn en voelde me ook opgeblazen.

Ik ga binnenkort beginnen met Lovette.. hoor ik veel positieve verhalen over. Voor meer ervaringen kun je ook op de site kijken van mijnmedicijn.nl
quote:blackberry1980 schreef op 05 maart 2015 @ 11:00:

[...]

Om twee redenen:

- Ik heb van mezelf al heftige menstruaties en de koperspiraal kan dit verergeren.

- Ik ga over mijn nek van het idee dat er een 'ding' in mijn lijf zit.

Ik word altijd een beetje moe van dat laatste argument.. Allerlei soorten hormonen in je lijf kwakken en tig bijwerkingen zijn blijkbaar geen probleem (om het te proberen) maar een koperspiraal een kans geven blijkbaar wel..

En de EVRA pleister dan? Of Prikpil?
Prikpil is niet aan te raden als je verwacht een kinderwens te krijgen.

Evra werkt hetzelfde als die combinatiepillen, grote kans dat je daar dan ook niet goed op reageert.
Prikpil kan best, je moet er alleen rekening mee houden dat het gemiddeld echt dik een jaar duurt eer je cyclus een beetje hersteld..

EVRA valt te proberen, maar het blijven allemaal hormonen. Met dus de bijbehorende bijwerkingen..

Cerazette mag je alleen ECHT niet vergeten.. Heel secuur innemen dus. Geldt voor alle pillen natuurlijk maar bij deze nog iets meer.
quote:heliosje schreef op 05 maart 2015 @ 23:30:

[...]

Ik word altijd een beetje moe van dat laatste argument.. Allerlei soorten hormonen in je lijf kwakken en tig bijwerkingen zijn blijkbaar geen probleem (om het te proberen) maar een koperspiraal een kans geven blijkbaar wel..

En de EVRA pleister dan? Of Prikpil?...Ik kan je zeggen dat het voor mij echt niet een kwestie is van 'allerlei hormonen in mijn lijf kwakken'...Ik heb afgelopen tien jaar uberhaupt geen pil meer geprobeerd. Omdat ook dat mij in principe tegenstaat. Maar goed, je moet iets, he? En ja, dan word je er maar moe van, maar ik vind het echt een verschrikkelijk idee. De prikpil is een optie, als ik positief reageer op Cerazette.
Hier heel ook heel tevreden over de minipil. Bij andere combinatie pillen ook psychische klachten gekregen, met deze pil heb ik nergens last van,

Meerdere keren met deze pil gestart ( tussendoor kinderen gekregen) maar de laatste keer dat ik weer was begonnen met deze pil de eerste 3 maanden wel doorbraakbloedingen gehad, daarna nooit meer. De andere keren dat ik er mee startte vanaf dag 1 niet meer ongesteld geweest of bloedingen gehad.
quote:heliosje schreef op 06 maart 2015 @ 12:58:

Cerazette mag je alleen ECHT niet vergeten.. Heel secuur innemen dus. Geldt voor alle pillen natuurlijk maar bij deze nog iets meer.Volgens mij is dat echt niet waar, je mag hem net als de andere pillen tot 12 uur na het oorspronkelijke tijdstip innemen.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 07 maart 2015 @ 10:30:

[...]

Volgens mij is dat echt niet waar, je mag hem net als de andere pillen tot 12 uur na het oorspronkelijke tijdstip innemen.Klopt, maar als je hem onregelmatig inneemt heb je meer kans weer op doorbraakbloedingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven