Verjaardagsactiviteit Den Haag e.o.

04-03-2015 15:25 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb even inspiratie nodig en ik hoop het hier te vinden. Binnenkort ben ik jarig en in plaats van standaard uit eten (dat doen we al jaren) wil ik iets gaan ondernemen met mijn familie. Alleen liggen de interesses nogal ver uit elkaar dus ik vind het lastig iets te verzinnnen. Kunnen jullie meedenken?

Het gezelschap bestaat uit: mijn beide ouders (halverwege de 60) en mijn zus en ik + 2 partners (allen 27-31). Interesses van ouders liggen in de lijn van klassieke muziek, wandelen, eventueel theater. Interesses van zus + partner zijn vooral sporten, uitgaan en afspreken met vrienden en ikzelf + partner zitten er een beetje tussenin. Nieuwe of gekke dingen uitproberen is geen bezwaar maar liever dus niet te lichamelijk zwaar (karten, klimmen) of te intellectueel (lezing, museum).

Omgeving liefst Den Haag-Rotterdam maar iets verder weg mag ook. Wie denkt er mee?
Rondvaart in een boot, met rondleiding/uitleg?
Old school gaan bowlen en steengrillen.
Je rijdt door naar Scheveningen en gaat een heerlijke strandwandeling maken en lekker high tea - en of high wine - en.
Leuke stadswandelingen ( bijv leiden) erg leuk met een gids en aansluitend lunchen of een hapje eten of een picknick of iets dergelijks. Weet het budget niet, maar zelf een boot huren , lekker eten mee aam boord en genieten maar!
Bowlen had ik zelf ook in mijn hoofd maar daar reageerde mijn moeder niet zo positief op. Blijft wel een optie maar dan wat lager op het lijstje.

Allerlei buitenactiviteiten zoals strandwandeling, boot huren etc. lijken me erg leuk maar ik ben een beetje bang voor het weer. Super als het mooi weer is maar als het opeens hard gaat regenen heb je een probleem. Idem voor picknicken trouwens.

Stadswandeling is een optie, die onthoud ik even.
En gewoon thuis je verjaardag vieren met lekkere hapjes/eten is geen optie?

Kun je ook gourmetten/steengrillen/buffet maken..

Of gewoon in een leuke eettent?
Naar een musical?
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Sealife? Blijdorp?
Humanity House misschien? (Ik kan niet goed inschatten of ze dat interessant vinden)

Of zelf iets doen, een kookworkshop ofzo?
Corpus bezoeken in Leiden en ergens in het centrum High tea of een hapje eten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dit schijnt leuk te zijn in Den Haag: http://www.amaze-escape.com

De regels zijn simpel: u gaat met uw groep (2-6 personen) de kamer binnen en de deur sluit achter u. Eenmaal binnen heeft u 60 minuten om een reeks puzzels, raadsels en mysteries op te lossen waardoor u uit de kamer kunt ontsnappen. De druk wordt met de minuut groter. Wat u nodig heeft is een scherpe geest en teamwork. Aanwijzingen en raadsels zijn goed in de kamer verstopt, dus u zult de gebundelde kracht van het team nodig hebben. Door goed samen te werken, te communiceren en te coördineren zullen jullie op tijd de kamer uit kunnen komen.

De KGB-kamer speelt zich af ten tijde van de koude oorlog. U en uw team zijn een groep CIA spionnen die in een geheim KGB nest infiltreren om een aantal geheime documenten te stelen. Plots gaat er iets is mis en zijn jullie opgesloten in het kantoor van de KGB spion. Jullie hebben 60 minuten! Kunnen jullie op tijd ontsnappen uit de greep van de KGB?
Solextochtje met evt. picknick?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Rondvaart in Delft is ook leuk.
Geocaching.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
O wat erg lijkt mij dat allemaal met een verjaardag..
Een High Tea in het Strijkijzer in Den Haag.
Een workshop bonbons maken bij een chocolaterie?
Ik probeer op iedereen te reageren:

Musical: leuk idee, heb er even naar gekeken maar Billy Elliott heb ik al gezien en War Horse en Moeder, ik wil bij de Revue lijken me niet zo leuk/niet zo geschikt voor het gezelschap.

Blijdorp: leuk maar zijn we afgelopen zomer deels dezelfde samenstelling nog geweest. Sealife ben ik jaren geleden eens geweest maar vond ik toen tegenvallen. Is dat nu anders?

Humanity House: misschien wel interessant, ga ik me even verder in verdiepen.

Corpus: vind ik lastig in te schatten of het leuk is voor deze groep. Ik had altijd het idee dat dat meer iets voor wat oudere kinderen was.

Amaze escape: dit lijkt me wel cool. Ga ik me ook verder in verdiepen.
quote:Nouschi schreef op 04 maart 2015 @ 16:48:

[img]http://images.myswitzerland.com/n49441/ ... -donut.jpg[/img]

Nouschi, je hebt leuke ideeën, vooral die BBQ-donut is erg cool! Alleen niet in maart...

Geocoaching ken ik eigenlijk niet. Heb er even wat over gelezen maar ik heb geen apparatuur en is dat leuk om te doen in een groep die het allemaal niet kennen?
http://rondvaartleiden.nl ... ateringdineren/culivaart/

Dit hebben wij laatst gedaan, was erg leuk en goed eten.
quote:diamond-gloss schreef op 04 maart 2015 @ 16:46:

O wat erg lijkt mij dat allemaal met een verjaardag.. Diamond gloss, waarom lijkt het je erg? Ik was juist op zoek naar iets om samen te doen i.p.v. het de hele avond tegenover elkaar zitten en het verplicht in gesprek moeten blijven.
quote:Promethium schreef op 04 maart 2015 @ 16:58:

Een workshop bonbons maken bij een chocolaterie?Dit lijkt me ook leuk. Er zitten wel een paar chocolade liefhebbers bij (waaronder ikzelf :-) ) dus dit is misschien wel een idee. Heb je dit zelf wel eens gedaan?
quote:borboletas schreef op 04 maart 2015 @ 17:08:

[...]

Diamond gloss, waarom lijkt het je erg? Ik was juist op zoek naar iets om samen te doen i.p.v. het de hele avond tegenover elkaar zitten en het verplicht in gesprek moeten blijven.Stoor je ook vooral niet aan mij hoor ik vind workshops en dat soort toestanden met vrijgezellenfeesten etc ook vreselijk..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven