Onbenullige ergernissen

06-04-2014 19:31 3137 berichten
Aan welke dingen, die eigenlijk helemaal niet zo erg zijn, kan jij je heel erg ergeren?

Ik aan mensen die 'Disney' zeggen voor Disneyland Parijs, en mensen die 'broodje' zeggen als ze een gewone boterham bedoelen.
Haha echt een herkenbaar topic dit.

Ook zo irritant: Verpakkingen waarop duidelijk staat: Hier openen. En dan probeer je dat vervolgens en gaat het overal open, behalve op de plek wat open hoort te gaan. Zo fijn dat dan je hele pakje vleeswaren bijvoorbeeld open gescheurd is.
Alle reacties Link kopieren
Domme mensen op FB. Hij kan ook zo op dat topic, maar daar staan meestal draken van teksten en daar valt deze niet echt onder.

Iemand gaat van Groningen naar Utrecht verhuizen. Ook haar zoon doet melding op FB van dat heugelijke feit. Zoon is 15. Zie ik een vraag (van een volwassene, want even gespiekt!): ga je dan ook naar een andere school?

Welnee. Gewoon elke dag het shiteind fietsen, kom, niet zo slapjes...kwartiertje eerder weg, beetje doortrappen...
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Een niet nader te noemen online webshop voor kleding.

Rekening netjes betaald, krijg ik een aanmaning + 10 euro.

Had elkaar ws. gekruist dacht ik, dus ik liet het rusten.

Krijg ik weer een aanmaning, ditmaal voor die 10 euro + 20 euro extra voor het feit dat ik die 10 euro aanmaningskosten niet had betaald.

Ik bericht dat ik het bedrag allang op tijd had betaald en er dus geen sprake kan zijn van aanmaningskosten.

Weer bericht terug: of ik even kan vertellen wanneer ik dan het bedrag had betaald en op welke rekening.

Zucht...

Ze weten je wel te vinden als ze denken dat ze geld van je krijgen, maar kunnen kennelijk niet hun eigen rekening raadplegen als je aangeeft dat eea. allang betaald is.
Weer mijn voordelig ingeslagen safraan niet gebruikt, want ik kreeg het priegelpotje niet open.
quote:parbleumondieu schreef op 05 maart 2015 @ 19:54:

Weer mijn voordelig ingeslagen safraan niet gebruikt, want ik kreeg het priegelpotje niet open.

Zo doe je er wel lang mee.

Ik erger me kapot aan oud-collega. Jaren geleden werkte ik met deze vrouw, en sindsdien staart ze naar me als ze me ziet. Zo gauw ze me ziet begint ze naar me te kijken. Daarstraks zelfs door het raam van de supermarkt. En ze blijft kijken tot ik ergens achter verdwijn. Ik krijg er de kriebels van, want ze zegt ook geen hallo, zelfs niet toen ik nog wel hallo zei.

Dit is geen waan trouwens, ze doet het echt. En ik heb geen idee wat ik ermee moet, dus ik loop maar om als ik haar zie. Brrrr.
quote:soetkees schreef op 05 maart 2015 @ 19:25:

Domme mensen op FB. Hij kan ook zo op dat topic, maar daar staan meestal draken van teksten en daar valt deze niet echt onder.

Iemand gaat van Groningen naar Utrecht verhuizen. Ook haar zoon doet melding op FB van dat heugelijke feit. Zoon is 15. Zie ik een vraag (van een volwassene, want even gespiekt!): ga je dan ook naar een andere school?

Welnee. Gewoon elke dag het shiteind fietsen, kom, niet zo slapjes...kwartiertje eerder weg, beetje doortrappen... duidelijk niet opgelet bij aardrijkskunde.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:Kunai schreef op 05 maart 2015 @ 20:11:

[...]

Zo doe je er wel lang mee.

Ik erger me kapot aan oud-collega. Jaren geleden werkte ik met deze vrouw, en sindsdien staart ze naar me als ze me ziet. Zo gauw ze me ziet begint ze naar me te kijken. Daarstraks zelfs door het raam van de supermarkt. En ze blijft kijken tot ik ergens achter verdwijn. Ik krijg er de kriebels van, want ze zegt ook geen hallo, zelfs niet toen ik nog wel hallo zei.

Dit is geen waan trouwens, ze doet het echt. En ik heb geen idee wat ik ermee moet, dus ik loop maar om als ik haar zie. Brrrr.

Raar hoor.

Ik ben weleens op een banenmarkt geweest. Ik was vroeg en stond te wachten voor de ingang. Op een gegeven moment kwam er een vrouw bij staan en die bleeeeef me maar aankijken, echt van top tot een. En niks zeggen he? Heeeeel raar! Heb op een gegeven moment gevraagd of ik wat van haar aan had, nadat ik al wat vragende en dodelijke blikken toegeworpen had
quote:soetkees schreef op 05 maart 2015 @ 19:48:

Een niet nader te noemen online webshop voor kleding.

Rekening netjes betaald, krijg ik een aanmaning + 10 euro.

Had elkaar ws. gekruist dacht ik, dus ik liet het rusten.

Krijg ik weer een aanmaning, ditmaal voor die 10 euro + 20 euro extra voor het feit dat ik die 10 euro aanmaningskosten niet had betaald.

Ik bericht dat ik het bedrag allang op tijd had betaald en er dus geen sprake kan zijn van aanmaningskosten.

Weer bericht terug: of ik even kan vertellen wanneer ik dan het bedrag had betaald en op welke rekening.

Zucht...

Ze weten je wel te vinden als ze denken dat ze geld van je krijgen, maar kunnen kennelijk niet hun eigen rekening raadplegen als je aangeeft dat eea. allang betaald is.

Kan toch iets misgegaan zijn?

Heb je je eigen rekening al gecheckt? Ik had meteen bij die eerste aanmaning een printscreen van de betaling gestuurd.
quote:minnimouse schreef op 05 maart 2015 @ 20:14:

[...]

Raar hoor.

Ik ben weleens op een banenmarkt geweest. Ik was vroeg en stond te wachten voor de ingang. Op een gegeven moment kwam er een vrouw bij staan en die bleeeeef me maar aankijken, echt van top tot een. En niks zeggen he? Heeeeel raar! Heb op een gegeven moment gevraagd of ik wat van haar aan had, nadat ik al wat vragende en dodelijke blikken toegeworpen had

Ik las eerst bananenmarkt. Zag helemaal voor me hoe een rare vrouw mensen stond aan te staren te midden van een heleboel bananen.

Ik vraag de volgende keer ook wel of ik iets van haar aanheb. Misschien houdt ze dan op.
quote:minnimouse schreef op 05 maart 2015 @ 20:16:

[...]

Kan toch iets misgegaan zijn?

Heb je je eigen rekening al gecheckt? Ik had meteen bij die eerste aanmaning een printscreen van de betaling gestuurd.

Nee, ik had het nagekeken. De aanmaning kwam enkele dagen erna met daarin dat eea. gecontroleerd was tot die en die datum. Dat zat op het randje van mijn betaling en er stond ook iets bij van: als de brief en uw betaling elkaar hebben gekruist dan kunt u de brief negeren. Okee dacht ik, opgelost.

Dus niet.
quote:Kunai schreef op 05 maart 2015 @ 20:11:

Face it.

Ze is idolaat van je.
quote:Lotte35 schreef op 05 maart 2015 @ 21:02:

[...]

Face it.

Ze is idolaat van je.
In de trein, met van die klapstoeltjes. Er zijn er 3. En waar gaat een vrouw zitten? Juist. Op de middelste.

Zucht. Ik weet dat het echt nergens over gaat maar dan vraag ik me echt af waaróm dan.
Dat ik al sinds 07.00u het volgende liedje in mijn hoofd heb:

"het is altijd lente, in de ogen van de tandartsassistente".

(Dat is de enige zin die ik ken dus die herhaalt zich steeds... En ik ben niet eens een tandartsassistente...)
Carpe Diem!
quote:misspatrice schreef op 06 maart 2015 @ 11:06:

(Dat is de enige zin die ik ken dus die herhaalt zich steeds... En ik ben niet eens een tandartsassistente...)

Ik wel!

Maar geloof mij; het is in mijn ogen ook regelmatig herfst hoor.

Als ik me weer eens aan iets of iemand erger bijvoorbeeld
quote:Fiorah schreef op 06 maart 2015 @ 08:08:

In de trein, met van die klapstoeltjes. Er zijn er 3. En waar gaat een vrouw zitten? Juist. Op de middelste.

Zucht. Ik weet dat het echt nergens over gaat maar dan vraag ik me echt af waaróm dan.

Ooh doe ik ook bedenk ik me. Meer beenruimte en ruimte om me heen. Die dingen zitten vaak naast de wc of naar een deur, niet prettig.

Als ik toch alleen ben. Als er iemand bij komt schuif ik wel op zodat we allebei evenveel ruimte hebben.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:Fiorah schreef op 06 maart 2015 @ 08:08:

Wat let jou dan om op één van de buitenste stoeltjes te gaan zitten ?

Er blijven er toch altijd nog 2 over ? Welke van de 3 stoeltjes ze ook kiest om op te gaan zitten ?
Niet geschoten is altijd mis
quote:misspatrice schreef op 06 maart 2015 @ 11:06:

Dat ik dit liedje nu ook in mijn hoofd heb. Want alle Nederlandstalige nummers blijven meteen hangen.

(Ik had eerst 'Als de morgen is gekooooooomen' in mijn hoofd, dus eigenlijk ben ik best wel blij.)
quote:Kunai schreef op 06 maart 2015 @ 13:47:

(Ik had eerst 'Als de morgen is gekooooooomen' in mijn hoofd, dus eigenlijk ben ik best wel blij.)

Dat vind ik een leuk nummer.

En ik schaam me er niet voor.

Nou ja, een beetje dan
quote:jusa schreef op 05 maart 2015 @ 14:22:

Net een lasagne gemaakt voor het avondeten waarvan ik nu al weet dat hij gezeur gaat opleveren.Had mij geroepen..
quote:Bitje93 schreef op 06 maart 2015 @ 12:14:

[...]

Wat let jou dan om op één van de buitenste stoeltjes te gaan zitten ?

Er blijven er toch altijd nog 2 over ? Welke van de 3 stoeltjes ze ook kiest om op te gaan zitten ?

Nou het is eigenlijk te gênant voor woorden dat ik me eraan ergerde want ik zat zelf op een ander rijtje stoeltjes.

Maar je zit dan wel echt heel dicht tegen elkaar (ik zou bijna een foto sturen) en dat vind ik 's ochtends voor de koffie echt veel te nabij, zeker met onbekenden. Ik had er dus vanochtend niet zozeer last van, ik moest er vooral aan denken omdat ik er zelf niet van hou om zo vroeg al half bij iemand op schoot te zitten die ik niet ken.
ik erger me eraan dat de dokterassistente gisteren w.s te weinig MCA (monochloorazijnzuur) op mijn wrat heeft gedaan.De wrat is niks veranderd

De vorige dr ass deed er veel meer op, toen kon ik tenminste weer een stuk wrat weghalen
Aj! Hier kan ik mijn totaal irrelevante ergernis kwijt!

In mijn woonplaats is veel nieuwbouw en er zijn/worden enorm veel asymmetrische flats en woningen gebouwd.

Ik haat alles wat niet netjes recht staat, waarom zou je in hemelsnaam in een huis in wybertjes vorm gaan wonen?

En iedere keer dat ik er langs fiets erger ik me er weer aan stom genoeg.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Dat Calvé nog steeds van die onhandige glazen flessen met een smalle hals hebben voor hun sauzen.

Dan houd je hem op z'n kop en dan komt er ineens een te grote kwak saus uit.

Ik wil een doseersysteem!
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
quote:sweetfirefly schreef op 07 maart 2015 @ 00:01:

Dat Calvé nog steeds van die onhandige glazen flessen met een smalle hals hebben voor hun sauzen.

Dan houd je hem op z'n kop en dan komt er ineens een te grote kwak saus uit.

Ik wil een doseersysteem!

+100.

En je zou zeggen: 'Koop dan een ander merk', maar nee, want de knoflooksaus en de kerrie-ananassaus in deze kutflessen zijn gewoon echt het lekkerst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven