klem tussen spijltjes ledikant: tips of overstap peuterbed
dinsdag 12 augustus 2008 om 13:57
Onze oudste (bijna 2) zit sinds 1 1/2 week regelmatig klem tussen de spijltjes van het ledikant met voet of been. Ik heb er nu stof tussendoor gevlochten, maar dat blijft niet lang zitten zag ik al...
Ik kan misschien nog aan hardboard aan de buitenkant maken.
Ik zat ook te denken aan het overstappen naar een peuterbedje. Is dat te vroeg op zijn leeftijd of kan dat wel, wat zij jullie evaringen? Hij is een erg ondernemend knulletje...
Ik kan misschien nog aan hardboard aan de buitenkant maken.
Ik zat ook te denken aan het overstappen naar een peuterbedje. Is dat te vroeg op zijn leeftijd of kan dat wel, wat zij jullie evaringen? Hij is een erg ondernemend knulletje...
dinsdag 12 augustus 2008 om 14:00
Onze dochter van 2 ligt al een tijdje in een peuterbedje ivm angst voor het ledikantje. Het gaat prima. Ik zou wel een bedje nemen met een hekje ervoor tegen het uit bed vallen. Dit omdat ik uit je verhaal opmaak dat het een bewegelijk kindje is.
Overigens bleef onze dochter de eerste weken netjes in bed liggen wachten tot wij haar op haalden. Ik zou zeggen probeer het gewoon.
Overigens bleef onze dochter de eerste weken netjes in bed liggen wachten tot wij haar op haalden. Ik zou zeggen probeer het gewoon.

dinsdag 12 augustus 2008 om 14:14
Nou, dat klinkt hoopgevend! En ik lees dat sommigen meteen een 1 persoonsbed hebben gekocht, waarom geen peuterbedje?
Slaapzak heeft hij nog wel aan, maar hij weet hoe je de rits open moet krijgen (hij heeft hem al achterstevoren aan), dus hij maakt hem regelmatig open.
Enne, die beweeglijke kindjes, blijven die wel onder een dekentje of dekbed liggen? Die van ons tolt door zijn ledikantje heen nu...
Slaapzak heeft hij nog wel aan, maar hij weet hoe je de rits open moet krijgen (hij heeft hem al achterstevoren aan), dus hij maakt hem regelmatig open.
Enne, die beweeglijke kindjes, blijven die wel onder een dekentje of dekbed liggen? Die van ons tolt door zijn ledikantje heen nu...
dinsdag 12 augustus 2008 om 14:21
quote:eendtje schreef op 12 augustus 2008 @ 14:14:
Enne, die beweeglijke kindjes, blijven die wel onder een dekentje of dekbed liggen? Die van ons tolt door zijn ledikantje heen nu...Ik denk onze dochter 's avonds nog een keer toe. Verder blijft ze nu idd keurig liggen. Ik vind haar iig nooit meer omgekeerd in bed.
Enne, die beweeglijke kindjes, blijven die wel onder een dekentje of dekbed liggen? Die van ons tolt door zijn ledikantje heen nu...Ik denk onze dochter 's avonds nog een keer toe. Verder blijft ze nu idd keurig liggen. Ik vind haar iig nooit meer omgekeerd in bed.
dinsdag 12 augustus 2008 om 15:14
quote:eendtje schreef op 12 augustus 2008 @ 14:14:
Nou, dat klinkt hoopgevend! En ik lees dat sommigen meteen een 1 persoonsbed hebben gekocht, waarom geen peuterbedje?
Waarom wel een peuterbedje?
Ze kunnen er maar kort in en dan kan je nog eens een bed aanschaffen. Hier ook met anderhalf in een eenpersoonsbed, zonder hekje trouwens...ben ik nu een slechte moeder (wel eerst tuinkussens op de grond, maar ze viel er nooit uit. Nu ze 10 is donderd ze vaker uit bed dan toen ze klein was...
Waarom wel een peuterbedje?
Ze kunnen er maar kort in en dan kan je nog eens een bed aanschaffen. Hier ook met anderhalf in een eenpersoonsbed, zonder hekje trouwens...ben ik nu een slechte moeder (wel eerst tuinkussens op de grond, maar ze viel er nooit uit. Nu ze 10 is donderd ze vaker uit bed dan toen ze klein was...
dinsdag 12 augustus 2008 om 21:17
Wij hebben ze alletwee ook voor ze 2 jaar waren naar een gewoon 1-persoonsbed gedaan, omdat ze uit het ledikant gingen klimmen. Uit bed vallen leek me minder gevaarlijk, nooit een hekje gebruikt (bed was ook niet zo hoog). En een peuterbed vind ik zonde van het geld, zeker aangezien we nog 1-persoonsbedden over hadden.

vrijdag 15 augustus 2008 om 12:30