Werk & Studie alle pijlers

salaris van een starter

08-03-2015 15:39 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik heb een nieuwe baan gevonden woehoe , mijn vraag is: met welk salaris zijn jullie gestart? Ik heb een hbo-opleiding afgerond en ben nu bezig met de laatste loodjes van mijn scriptie. Ik ga beginnen bij een gerechtsdeurwaarderskantoor en krijg 1800,- bruto zonder pensioenregeling

Ik had gekeken in andere topics, maar deze zijn alweer wat ouder.
Valt het bedrijf onder een cao? En werk je fulltime? Hoe oud ben je?

Ik vind dat je niet echt veel verdiend, maar dat kan dus met allerlei factoren te maken hebben.

Ik ben ooit, heeel lang geleden gestart met 1900 gulden netto.... Maar wat dat nu zou zijn?
Gefeliciteerd met je baan!

Mijn eerste salaris was ¤ 1850 bruto voor 36 uur voor een MBO functie (WO opgeleid), maar dat is ruim 10 jaar terug. Je kunt op loonwijzer.nl kijken voor salarisvergelijkingen.
Ik ben 24 jaar, uhm cao geen idee, het is een familiebedrijf en fulltime
Hangt van de functie af.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Een piloot verdient meer dan een leraar, de vraag is niet relevant.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
En een HBO-er die start met eem VMBO baan verdient ook geen HBO starters salaris
Traineeship na wo opleiding, begin op 2050 euro, inmiddels 5 jaar geleden.

Op zich maakt start salaris ook niet zoveel uit, ik heb heel veel gelwerd die eerste jaren en zit nu na 5 jaar op 3500, dus ben wel happy
Wat wordt je functie bij dit kantoor? Word je een beginnende deurwaarder of word je telefoniste?

Het gaat dus niet alleen op je hoogst genoten opleiding, maar ook leeftijd, werkervaring en functie.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Klinkt prima toch?

Een nichtje van me is niet al te lange tijd terug gestart bij een advocatenkantoor, na haar rechtenstudie, en is begonnen met minimumloon. Dus dat komt neer op iets van 1500 bruto per maand als ik het goed heb.
Trouwens om een salarisvergelijking te doen is het handig te kijken naar de regio waarin je woont.

Werk je in Amsterdam of in Maastricht. Daar zit nogal een verschil in en kan echt honderden euro's in salaris schelen.
Ik begin als juridisch medewerker, maar het is de bedoeling dat ik de opleiding tot gerechtsdeurwaarder ga doen, dat is een dag in de week in Utrecht
Ik kom uit het zuiden, daar ligt het salaris inderdaad wel wat lager volgens mij
Deurwaarders betalen over het algemeen sowieso niet geweldig aan ondersteunend personeel (is mijn ervaring), maar 1800 bruto is niet verkeerd toch? Als je de opleiding tot deurwaarder gaat doen zal je zeker meer verdienen en als je daadwerkelijk deurwaarder wordt zal dit alleen maar beter worden.

Gefeliciteerd met je baan en veel succes!
Gefeliciteerd met je baan!
Thnx! X-DBen er ook heel blij, ondanks dat ik had gehoopt dat het salaris wat hoger zou liggen. De banen liggen hier helaas niet voor het oprapen
Betaalt de werkgever de opleiding?
quote:SweetLittleMe schreef op 08 maart 2015 @ 16:13:

Klinkt prima toch?

Een nichtje van me is niet al te lange tijd terug gestart bij een advocatenkantoor, na haar rechtenstudie, en is begonnen met minimumloon. Dus dat komt neer op iets van 1500 bruto per maand als ik het goed heb.

Schandalig! Na een WO rechtenstudie?! Kan je beter een rijkstraineeship gaan doen. Verdien je het dubbele.

Ik verdien meer en heb m'n bachelor nog niet eens af.
Mijn eerste baan was iets van 1850 euro bruto voor 40 uur, maar was wel een mbo-baan.

Ik vind het enorm uitmaken in welke branche je werkt: in de gezondheidszorg verdien je relatief gezien weinig, terwijl je als mbo-er in het bedrijfsleven soms met gemak 3500 euro krijgt.
Bij mijn eerste echte fulltime baan na mijn hbo (internet-/communicatiebureau) was mijn salaris 1900 euro bruto (40 uur). Dat is ongeveer twee jaar geleden nu.
Ik ben gestart met ongeveer ¤ 700,- per maand. Full time, en in een vakgebied waarvan mensen dachten en denken dat het goed betaald is.
quote:lux. schreef op 08 maart 2015 @ 17:21:

[...]

Schandalig! Na een WO rechtenstudie?! Kan je beter een rijkstraineeship gaan doen. Verdien je het dubbele.

Ik verdien meer en heb m'n bachelor nog niet eens af.Leuk bedacht, maar er zijn maar een paar traineeships en heeeeeeel veel studenten die zo'n traineeship willen hebben.
quote:TheHorseWithNoName schreef op 08 maart 2015 @ 17:40:

Ik ben gestart met ongeveer ¤ 700,- per maand. Full time, en in een vakgebied waarvan mensen dachten en denken dat het goed betaald is.

Euro?!

Ik begon met 1750 gulden voor 40 uur per week, bij mijn eerste echte kantoorbaan. En dat was nog behoorlijk goed betaald in die tijd ook.
quote:NummerZoveel schreef op 08 maart 2015 @ 21:26:

[...]

Leuk bedacht, maar er zijn maar een paar traineeships en heeeeeeel veel studenten die zo'n traineeship willen hebben.Ja dat weet ik. Maar je verdient er wel het dubbele. Sorry hoor, maar 1500 bruto voor een jurist?!
quote:LoiseauCoureur schreef op 08 maart 2015 @ 17:27:

Mijn eerste baan was iets van 1850 euro bruto voor 40 uur, maar was wel een mbo-baan.

Ik vind het enorm uitmaken in welke branche je werkt: in de gezondheidszorg verdien je relatief gezien weinig, terwijl je als mbo-er in het bedrijfsleven soms met gemak 3500 euro krijgt.Als starter? En in wat voor baan dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven