En wat eten we vandaag?
maandag 11 augustus 2008 om 19:37
maandag 11 augustus 2008 om 20:01
Voor Age had ik vandaag een foto gemaakt van mijn 1-persoons Indische rijstschotel;
Mijn Indische rijsttafel;
Fricandel Goreng; Indische gehaktballetjes.
Sambal Goreng Telor; kruidige eieren in sambal-tomatensaus met kokos.
Sajour boontjes.
Eiermie.
Erbij;
Atjar tjampoer, Komkommersalade, Gebakken uitjes, Seroendeng, Kroepoek
Mijn Indische rijsttafel;
Fricandel Goreng; Indische gehaktballetjes.
Sambal Goreng Telor; kruidige eieren in sambal-tomatensaus met kokos.
Sajour boontjes.
Eiermie.
Erbij;
Atjar tjampoer, Komkommersalade, Gebakken uitjes, Seroendeng, Kroepoek
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
maandag 11 augustus 2008 om 23:01
Heb je niet veel meer over?! Jeetje Myleen, 3 eieren èn gehakt, ik zou er 2 dagen van kunnen eten!
franse tomaten zijn inderdaad veel lekkerder. Heb gisteren met mijn dochter teleurgesteld aan al het fruit bij de Dirk staan snuffelen: vrijwel reukloze mango's, appels en pruimen In Frankrijk begin je al te watertanden van de geur nog voor je het fruit ziet!
franse tomaten zijn inderdaad veel lekkerder. Heb gisteren met mijn dochter teleurgesteld aan al het fruit bij de Dirk staan snuffelen: vrijwel reukloze mango's, appels en pruimen In Frankrijk begin je al te watertanden van de geur nog voor je het fruit ziet!
maandag 11 augustus 2008 om 23:06
Yette, het lijkt meer dan het is hoor. Ik heb net maar voor de zekerheid het bord opgemeten, die is iets groter dan 20 cm. Het ware mini gehaktballetjes en eitjes, alleen zie je dat niet op de foto. Oke, dat ik even naar de toilet was heeft een van mijn katten wat gehaktballetjes opgegeten. Maar ik doe er lang mee hoor het eten. Ik heb nu geen gehaktballetjes meer maar nog 2 eieren en een paar boontjes en een hapje mie.
dinsdag 12 augustus 2008 om 00:39
Vandaag (nou ja, gisteren) gegeten:
Spinazie met knoflook, tomaat, salami, spekjes en eieren uit de oven, daarbij rijst. Begrijp alleen echt niet hoe de eieren op 180 graden in 15 minuten gaar moeten worden zoals het recept zegt Ik heb het er wel een half uur in gehad op 200 graden en nog was een deel van het ei zacht... ? Was wel erg lekker!
Morgen Zwitserse rosti, zigeunerschnitzel en sla (en witte bonen in tomatensaus??? Groente-idee van mijn vriend )
Spinazie met knoflook, tomaat, salami, spekjes en eieren uit de oven, daarbij rijst. Begrijp alleen echt niet hoe de eieren op 180 graden in 15 minuten gaar moeten worden zoals het recept zegt Ik heb het er wel een half uur in gehad op 200 graden en nog was een deel van het ei zacht... ? Was wel erg lekker!
Morgen Zwitserse rosti, zigeunerschnitzel en sla (en witte bonen in tomatensaus??? Groente-idee van mijn vriend )
dinsdag 12 augustus 2008 om 11:06
quote:yette schreef op 12 augustus 2008 @ 00:12:
Ah! Je had dus toch hulp Uit onverwachtse hoek ja. Tot gister kon ik tot alle eerlijkheid zeggen "Dat doen ze nóóit". Tot ik de oudste met een gehaktbal in zijn bekkie zag wegrennen, de middelste keek echt zo onschuldig van "moi?", zijn bekkie aflikkend. En de kitten heeft hun voorbeeld gewoon gevolgd want die ging gewoon door dat hij niet doorhad dat het gewoon niet mag. Dus eerst een foto gemaakt van de kitten en daarna gezegd dat het niet de bedoeling is en het geen zelfservice is hier. En voortaan niet meer zo lang wegblijven.
Vandaag heb ik nog de sajour boontjes, doe er denk ik nu aardappelpuree bij. Komkommersalade en wat kipblokjes gemarineerd ofzo.
Ah! Je had dus toch hulp Uit onverwachtse hoek ja. Tot gister kon ik tot alle eerlijkheid zeggen "Dat doen ze nóóit". Tot ik de oudste met een gehaktbal in zijn bekkie zag wegrennen, de middelste keek echt zo onschuldig van "moi?", zijn bekkie aflikkend. En de kitten heeft hun voorbeeld gewoon gevolgd want die ging gewoon door dat hij niet doorhad dat het gewoon niet mag. Dus eerst een foto gemaakt van de kitten en daarna gezegd dat het niet de bedoeling is en het geen zelfservice is hier. En voortaan niet meer zo lang wegblijven.
Vandaag heb ik nog de sajour boontjes, doe er denk ik nu aardappelpuree bij. Komkommersalade en wat kipblokjes gemarineerd ofzo.
dinsdag 12 augustus 2008 om 16:22
Pasta-ovenschoteltje met paprikasaus en broccoli
Ingrediënten
300 g macaroni grande
4 eetlepels olijfolie
2 tenen knoflook, in plakjes
400 g broccoli, in roosjes
1/2 eetlepel gedroogde Italiaanse keukenkruiden
1 pot geroosterde paprika's (465 g), uitgelekt
1 eetlepel paprikapoeder
200 g hüttenkäse
Materialen
eenpersoonsovenschaaltjes, ingevet
staafmixer of keukenmachine
Bereiden
Verwarm de oven voor op 200 °C.
Kook de pasta beetgaar volgens de aanwijzingen op het pak.
Verhit 2 eetlepels olijfolie in een wok en roerbak de knoflook en de broccoli 2 minuten. Voeg 2-3 eetlepels water en de Italiaanse kruiden toe en roerbak nog 3-4 minuten.
Pureer de paprika's met de paprikapoeder tot een gladde saus. Verdun de saus met een beetje kookvocht van de pasta. Giet de pasta af en roer de paprikasaus erdoor. Breng op smaak met zout en (versgemalen) peper.
Doe de pasta in de ovenschaaltjes, verdeel de broccoli erover en schep hierop de hüttenkäse. Bestrooi met zout en (versgemalen) peper naar smaak.
Schuif de schaaltjes in de oven en laat de pasta in 15-20 minuten door en door heet worden.
Net van de ah-site geplukt. Klonk wel lekker...ben benieuwd..
Ingrediënten
300 g macaroni grande
4 eetlepels olijfolie
2 tenen knoflook, in plakjes
400 g broccoli, in roosjes
1/2 eetlepel gedroogde Italiaanse keukenkruiden
1 pot geroosterde paprika's (465 g), uitgelekt
1 eetlepel paprikapoeder
200 g hüttenkäse
Materialen
eenpersoonsovenschaaltjes, ingevet
staafmixer of keukenmachine
Bereiden
Verwarm de oven voor op 200 °C.
Kook de pasta beetgaar volgens de aanwijzingen op het pak.
Verhit 2 eetlepels olijfolie in een wok en roerbak de knoflook en de broccoli 2 minuten. Voeg 2-3 eetlepels water en de Italiaanse kruiden toe en roerbak nog 3-4 minuten.
Pureer de paprika's met de paprikapoeder tot een gladde saus. Verdun de saus met een beetje kookvocht van de pasta. Giet de pasta af en roer de paprikasaus erdoor. Breng op smaak met zout en (versgemalen) peper.
Doe de pasta in de ovenschaaltjes, verdeel de broccoli erover en schep hierop de hüttenkäse. Bestrooi met zout en (versgemalen) peper naar smaak.
Schuif de schaaltjes in de oven en laat de pasta in 15-20 minuten door en door heet worden.
Net van de ah-site geplukt. Klonk wel lekker...ben benieuwd..