Amerika

25-08-2007 16:56 2877 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik vroeg me af hoeveel mensen hier in Amerika wonen. Naar aanleiding van iemand die iets vroeg over een auto huren leek het mij wel leuk om met elkaar te praten . De eerste stappen om juist naar Amerika te vertrekken. Ik heb het emigreren topic gezien. Maar is al zo lang.En ik heb me net een paar dagen geleden aangemeld.

Ik ben bijna elf jaar geleden naar Amerika vertrokken. Ik was van plan rond te trekken.Maar omdat ik ook iemand online had ontmoet wilde ik het houden op California. We hebben bijna een jaar online gepraat en gebeld met elkaar .En ook zo nu en dan een tape met gewone dagenlijkse dingen die we zo deden in ieder zijn land. (deze zijn nu erg leuk om terug te luisteren)

Hij zou er staan met een rode roos en red bull. En ja hoor daar stond hij . Voor het vliegtuig landde dacht ik nog even van "Wat als hij er niet staat" Maar om goed voor mezelf te zorgen had ik mijn hotel enz allemaal netjes geregelt ALS hij er niet zou zijn.

Maar hij was er wel,met zijn roos en red bull.... een heerlijke tijd heb ik gehad en na de vakantie vond ik het erg om weer naar huis te gaan . Niet alleen ik had het maar ook mijn nu man. Dus veel praten en binnen drie maanden was ik weer terug in Amerika.Ik ben er niet meer weg gegaan en heb alles in volle gang gezet om mijn verblijfsvergunning te krijgen. Dat is allemaal gelukt al was het zo nu en dan wel vervelend. Achteraf gezien was het me alles wel waard. long distance relaties zijn mogenlijk als je er beide uit komt van hoe wat en waar .........Zijn hier meer mensen die hun verhaal willen doen? En wat je leuk en minder leuk vind. Wat je belevenissen zijn etc.
SFO chasers voor wijn helpen goed!

http://www.winechaser.com/wine-hangover.htm

2 uur tot deadline!
Dat is een goede Dutchie echter ik had geen hang-over. Wilde gewoon wat aan de pijn doen die ik al weken in mijn linker voet heb en sinds dit weekend niet meer normaal is.

De X-rays van gisteren hebben niets duidelijk gemaakt. Vandaag naar de dokter geweest en willen eerst een bloedonderzoek doen en gout uitsluiten. Ik begin er langzaam moedeloos van te worden want ik wil graag weer eens een hike maken.
SFO, vervelend zo'n pijnlijke voet..hopelijk gaat het snel weer beter..

Kodak, lees zojuist dat er bij jullie in de buurt een akelig ongeluk is gebeurd.

Tja, ik ga hier even verder met de onwas opruimen, moet ook gebeuren..
Het is inderdaad erg triest dat dit gebeurd, hier is het artikel wat ik op NU.nl zag.

Mogelijk negen personen zijn woensdag om het leven gekomen bij een ongeval met een helikopter in de Amerikaanse staat Californië. Het toestel met twee piloten vervoerde elf brandweerlieden.

anp

De andere vier inzittenden zouden het neerstorten van het toestel hebben overleefd. Zij liepen zware brandwonden op, meldden Californische media.

De helikopter brandde totaal uit. De oorzaak van het ongeluk was nog onbekend.

Het toestel stortte neer in een berggebied bij het Noord-Californische Redding. De brandweer bestrijdt daar de laatste restanten van een bosbrand die daar weken woedde.
Klopt SFO er zijn nog negen vermiste en ze denken dat ze allemaal overleden zijn. Het terrein dar is erg diep en niet echt bereikbaar.

Of dat nog niet genoeg was is hier een domestic dispute twee doden en drie gewonden gevallen. In een appartment building.

Zomertijd lijkt vaak wel om meer mensen doordraaien en veel meer domestic violence voorkomt en meer mensen agressief zijn.

Maar goed dat zijn (lijken) de tegenwoordige zaken deze dagen.
jeetje wat een nare berichten, raar dat het niet het midden van de states bereikt,.... misschien is het wel op het journaal maar ik lig tegen woordig om 8.30 in mjin nest ben gevelt door de summer cold in clusief strep throat....feest dus...

Schoonzusje is van uit colorado aan gekomen...... zal dus ook een druk weekendje worden

Iedereen..prettig weekend......en veel plezier met het kijken van de spelen
Goedenmorgen.

De lucht is nog steeds mooi blauw hier en dat is een plus voor hier deze dagen.

Zes Oregon firefighters zijn geindentificeert.Allemaal nog zo jong en zoveel gedaan voor de fires.

Ben gisteren even bij de Lake geweest en het water is erg laag. maar het is en blijft mooi. Binnenkort toch maar eens een patio boat huren om wat rond te varen.

Bloem ben je weer helemaal op orde?

Sfo hoe is het met jouw gezondheid ?

Dutch werk niet te hard. En geniet van je weekendje met je schoonzusje.

Ik mag gaan werken en dan zien we weer hoe laat we thuis komen.Maar morgen ben ik vrij.Nog geen hike voor mij voorlopig. Maar we bekijken wat we kunnen doen in september.

Een fijne dag allemaal.
Met mijn gezondheid gaat het goed hoor Kodak, alleen die verrekte voet helpt niet mee. Ik heb de laatste dagen niet veel gelopen en voor het eerst kon ik weer eens zo weg lopen toen ik het bed uit kwam. Beneden gekomen kreeg ik natuurlijk weer last, hoop dat met een weekend rust de ellende voorbij is. En dat maandag weer een frisse start wordt want diverse werkzaamheden zijn gewoon afgezegd.

Zou zeggen een fijn weekend allemaal
Goedenmorgen.

Hoor net dat bernie mac is overleden. Hij was een van mijn favo comedians.

Hij is veel te jong heengegaan.

Verder vandaag niet erg veel op het programma ik kan namelijk opgeroepen worden.dus dat wordt een beetje rondhangen.
Dag meiden, ik breek even in en hopelijk vinden jullie dat niet erg!

Ik heb een beetje hulp nodig, het zit zo: een Amerikaanse mailvriendin van me gaat in oktober trouwen. Nu lijkt het me leuk om ipv een mailtje een mooie kaart te kopen en die te sturen. Is dat gebruikelijk in Amerika? En wat zet ik er precies in? Mijn Engels is niet bepaald goed en misschien komt de kaart wel in een album terecht ofzo, ik weet het niet. Ik zou het graag zo perfect mogelijk willen doen.

Wanneer kan ik 'm het beste versturen? Ruim voor het huwelijk (dus nu) of rond het huwelijk?

Ik hoop dat iemand me kan helpen, bij voorbaat dank!
Vraag eens of ze een "weddings Registry" heeft bij een bijvoorbeeld, Target, Macys of andere winkel. Het is hier gebruikelijk dat het echtpaar in spe een lijst van spullen die ze graag willen hebben en dat iedereen daar een item van pikt en het aan ze geeft.

Anders een klein bloemtje met kaart is ook leuk, we hebben hier 1-800 flowers website is hier http://ww11.1800flowers.com/

Daar kun je nu al bestellen en de datum ingeven, het is mijn ervaring dat het altijd op dit betreffende datum wordt bezorgd!

Succes l!!!
Hoi dalida.

Hier zijn wat kaarten te vinden met teksten erin en erop.

http://www.123greetings.com/wedding/

Krijg je wat ideetjes.

Goedenmorgen allemaal.ik ben laat vandaag maar mijn vrije dag van isteren is helemaal in rook opgegaan. Dus vandaag heerlijk een dan vrij. En dat wordt dan huis opruimen,wassen en boodschappen doen zodat alles weer in huis is . Hoe is het met jullie allemaal. Zijn we allemaal goed door het weekend gekomen.
Dank jullie wel voor de tips! Ik denk er nog even over wat ik precies ga doen.
pfffff ben ik weer met eenhoofd van beton, heb het zo druk op mijn werk....... effe lekker stressen.....

kom morgen weer terug

Dalida gezellig hihihih
Niet dat ik het zo druk heb, maar dit wordt weer even een week van rustig aan doen.

Gelukkig nog steeds lekker weer hier bij ons..
Tsja en dan ik zei de gek, heb het afgelopen weekend ook rustig aangedaan en tot grote ergenis liet de router het om de 5 a 10 minuten het afweten. Dus ik heb het oude kreng dan maar aan de kant gedaan en eens een snellere gekocht plus een extern hardeschijf die hier aan vast zit. Heb dan ook meteen mijn spul meteen van het laptopje gehaald, heerlijk wat is het fijn om weer wat sneller het web te beleven.

Dalida ik zou het inderdaad ook bij een boeket met bloemen houden en of een gift certificate van Macy's. Mocht je het bij een kaart houden dan zou ik die toch ruim twee weken van te voren opsturen.

Succes
Goedenmorgen,

Niet zo erg veel te melden dan dat ik gisteren al mijn boodschapjes en thuis verplichtingen gedaan heb.

Daarna werd ik gebeld of ik mee ginge tennissen en heb dan ook meteen mijn tennis racket gepakt en ben een heerlijk balletje wezen slaan.

Later op de avond ben ik maar eens in de keuken (tuin) gaan staan en heb een steak op de BBQ gegooit en wat verse groenten. Erna heerlijk ananas op de gril met wat cinnamon en een vanile icecream en klaar waren we weer voor de dag.

Dutch werk niet te hard. ik zie bijna de rook uit je oren en neus komen. Stress niet te hard is niet goed voor de gezondheid.

Heerlijk he Bloem dat mooie weer. Hier is het weer veel te heet dus wij puffen hier en bidden voor wat regen. Toen ik van de week bij the lake was,schrok ik toch wel dat het niet zo vol water was als de jaren ervoor.

SFO je bent weer erg snel geworden,(internet) het is altijd fijn als iets sneller gaat dan voorheen.

Nu me even aankleden en gaan met die banaan.

Fijne dag allemaal.
Kodak, inderdaad is het fijn dat de dag hier heerlijk schijnt. Elke avond eten we buiten en we gaan elke avond met de kids naar het zwembad..mijn man dan. Nog drie weken en dan beginnen de scholen weer en voordat je het weet zitten we dan weer in de haloween periode..Maar eerst hier van genieten..

SFO, fijn dat het sneller bij je gaat..hoe gaat het met je voet?

Dutchie, nog een paar weekjes en dan komt je moeder..fijn vooruitzicht of niet..

Dalida, ik zou een mooie Nederlandse trouwkaart uitzoeken..ik weet niet hoelang jullie elkaar al schrijven, anders zou ik het gewoon bij een kaart houden..of anders een leuk nl dingetje wat op het huwelijk slaat erbij in doen..
Bloem met mijn voet gaat het een stukje beter al moet ik zeggen dat ik wel raar op mijn linker voet loop om de zeurende pijn te ontlopen. Volgende week vrijdag zit ik weer eens bij de huisarts en laat ze het dan maar eens zeggen.

Maandag krijg ik eindelijk weer eens bezoek uit NL, een stel goede vrienden dus dat wordt gezellig. En wat dacht je van die heerlijk import kaas.
Ik vind kaas wel lekker maar dat zou toch niet bovenaan op mijn lijstje staan....hoor. Dat van dat lopen viel me al op toen je hier was, je moet er zeker iets aan laten doen..

Het is nog steeds heerlijk buiten, alhoewel je al weer goed kan merken dat de dagen korter worden.
Goedenmorgen (nacht voor mij )

Soms vraag ik me af waarom ik dit werk doe. Onregelmatige weinig slaap en soms heb je van die dagen dat je denkt waar ben ik aan begonnen.Dit was 1 van deze nachten. Morgen gaat het wer heel anders en dan weet ik ook wel dat je het doet voor de samenleving.

Heerlijk bezoek uit nederland.Geniet ervan SFO en please denk aan je voet en laat er nog eens naar kijken.

Bloem het is inderdaad al zo dat de dagen korter worden.Hier is het erg warm 104 en dat merk je aan de mensen. ze zijn veel sneller geirriteert.En er ontstaan veel meer huiselijke disputes.

Dutch nog even en je moeder komt.Brengt ze ook nog wat lekker mee vanuit NL.

Nou ga maar eens mijn bedje opzoeken.
duvis dip sausjes, fles curry, tompoezen (zelf maak paket), oude kaas, drop lullen hahahhaahhaah

en nog veel meer ....

pffff rust is weder gekeert op mijn werk,...had het echt helemaal gehad ...zat ik dood ziek met koorst op mijn werk omdat ik mjin deadline niet wilde missen, zelf heb ik er eenhekel aan als mensen zich ziek melden tijdens een deadline...... kan het moeilijk zelf doen......

SFO heb je weer gek lopen dansen of zo? ik heb een keer een maand rond gelopen met een gebroken midden voets beetjes..... had zo iets is niet gebroken gaat van zelf over hahaha

nou de oudste gaat volgende week donderdag met de school bus voor het eerst naar school ....hij kijkt er zo naar uit de jongste is dus boos dat hij nog niet mag gaan.....

Bloem de week da tik ziek was was het hier in de 90..nu in de 80 en savonds gaat het al een stuk naar benedne vannacht 58.... ik juig de hersft toe!!!!!
Dutch als het kon dat had ik graag een zere poot van het dansen maar helaas, het schijnt dat ik langzaam af begin te takelen. De laatste keer dat ik lekker uit mijn dak ben gegaan was bij DJ Tiesto in San Francisco. Nu met mijn pootje houdt ik mij even rustig en focus op de party van 20 januari 2009 uiteraard zijn jullie welkom. En ik ben van plan om dit groot aan te pakken dus ik zou zeggen kijk uit voor vliegtickets.
Wat voor party mag dat wel zijn SFO??

Dutchie, meen je dat zit je echt met smart op de herfst te wachten? Ik moet er nog niet aandenken, maar voor je het weet is hte zover.

Het is niet mijn topweek, ga dadelijk weer op bed liggen. De rest van de familie is aan het zwemmen..Vriendin had voor ons gekookt, durf nog maar eens commentaar op die Amerikanen te hebben..
Mmm Bloem, wie gaat the office verlaten op deze dag????

Normaal zou ik mijn party op de 11 geven aangezien ik toen officieel the states binnen kwam maar dit is een goede reden voor de democraten en de republikeinen of niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven