Menstruatie

11-03-2015 14:02 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Ik heb een account aangemaakt en zou graag de mening willen weten van de leden hier.

Afgelopen zaterdagnacht zag ik dat mijn menstruatie begon te komen, het was oud bloed, maar dat is meestal in het begin zo. Alleen deze keer blijft het bij weinig oud bloed.

Ik zelf heb hier mijn vraagtekens bij omdat ik dit nooit heb en ook vanwege ik een maand de pil heb doorgeslikt.

Denken jullie dat een testje wel handig is?

Bedankt alvast voor de reacties.
Heb je onbeschermde seks gehad?

Een testje is dan altijd handig.
Als ik de pil doorslikte had ik ook vaak dat ik dan na een week of 5 toch wat (oud) bloedverlies had wat dan heel kort duurde..

Maar als je denkt dat je zwanger kunt zijn is het natuurlijk altijd handig om te testen.
Het kan inderdaad een doorbraakbloeden zijn, oid. Als je geen onbeschermde seks hebt gehad hoef je je geen zorgen te maken, maar dan had je het waarschijnlijk ook niet gevraagd Doe even een testje, kost bijna niets bij de Kruidvat of Action.
Ik gebruik de pil als voorbehoedsmiddel, zover ik weet netjes geslikt

@pien6 het is nu niet de 5e week bij mij terwijl ik doorslik, het is nu mijn stopweek en daarvoor heb ik doorgeslikt. Normaal gesproken heb ik altijd een normale ongesteldheid en bij doorslikken soms nog wel wat heftiger, vandaar dat ik hier mijn vraagtekens bij heb.

Ik zal nog even afwachten en anders toch maar om een testje!
quote:Katel schreef op 11 maart 2015 @ 15:12:

Ik zal nog even afwachten en anders toch maar om een testje!waar ga je op wachten dan?
Of de menstruatie door zet of dat het blijft bij een beetje oud bloed.
Het word overiges nooit aangeraden of voorgeschreven door artsen om de pil door te slikken als de vrouw de maandelijkse periode moet krijgen. vele doen dit omdat anders hun vriend pech heeft. in tegenstelling kan je vriend die 5 dagen gewoon pech hebben. want uit een onderzoek is gebleken dat vele miskramen veroorzaakt word bij vrouwen die de pil te vaak hebben door geslikt waardoor de eicel periode afbraak werd onderbroken door de pil. De menstruatie zelf breekt het eicel af die niet bevrucht is. dood normaal bij vrouwen. ik raad ook niet aan om de pil blijvend door te slikken. er zijn nog andere manieren om je vriend een handje te helpen om het even zo netjes te zeggen. de pil zelf is sowieso een en al chemisch, het moet je lichaam of je toekomst niet beïnvloeden laten omdat je nu de pil doet door slikken. niet meer doen en je menstruatie komt vanzelf weer op gang zoals het altijd hoord.
quote:Dj-Branco schreef op 11 maart 2015 @ 20:58:

Het word overiges nooit aangeraden of voorgeschreven door artsen om de pil door te slikken als de vrouw de maandelijkse periode moet krijgen. vele doen dit omdat anders hun vriend pech heeft. in tegenstelling kan je vriend die 5 dagen gewoon pech hebben. want uit een onderzoek is gebleken dat vele miskramen veroorzaakt word bij vrouwen die de pil te vaak hebben door geslikt waardoor de eicel periode afbraak werd onderbroken door de pil. De menstruatie zelf breekt het eicel af die niet bevrucht is. dood normaal bij vrouwen. ik raad ook niet aan om de pil blijvend door te slikken. er zijn nog andere manieren om je vriend een handje te helpen om het even zo netjes te zeggen. de pil zelf is sowieso een en al chemisch, het moet je lichaam of je toekomst niet beïnvloeden laten omdat je nu de pil doet door slikken. niet meer doen en je menstruatie komt vanzelf weer op gang zoals het altijd hoord.

Bron??? Alle artikelen en informatie die ik heb gelezen zeggen juist het tegenovergestelde. Veel artsen raden zelfs aan om de pil 3 maanden door te slikken. Ik ben dus erg benieuwd waar jij dit vandaan haalt....

On topic: als je twijfelt, gewoon een testje doen!
Haha, volgens mij klopt daar inderdaad niets van DJ-branco.

Vrouwen met endometriose moeten juist de pil doorslikken.

Het word overiges nooit aangeraden of voorgeschreven door artsen om de pil door te slikken als de vrouw de maandelijkse periode moet krijgen. vele doen dit omdat anders hun vriend pech heeft. in tegenstelling kan je vriend die 5 dagen gewoon pech hebben. want uit een onderzoek is gebleken dat vele miskramen veroorzaakt word bij vrouwen die de pil te vaak hebben door geslikt waardoor de eicel periode afbraak werd onderbroken door de pil. De menstruatie zelf breekt het eicel af die niet bevrucht is. dood normaal bij vrouwen. ik raad ook niet aan om de pil blijvend door te slikken. er zijn nog andere manieren om je vriend een handje te helpen om het even zo netjes te zeggen. de pil zelf is sowieso een en al chemisch, het moet je lichaam of je toekomst niet beïnvloeden laten omdat je nu de pil doet door slikken. niet meer doen en je menstruatie komt vanzelf weer op gang zoals het altijd hoord.Wat een enorme berg flauwekul.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Wat een lading poep!

Linkje naar dat onderzoek?

1) Het word overiges nooit aangeraden of voorgeschreven door artsen om de pil door te slikken als de vrouw de maandelijkse periode moet krijgen.

2) vele doen dit omdat anders hun vriend pech heeft. in tegenstelling kan je vriend die 5 dagen gewoon pech hebben. want uit een onderzoek is gebleken dat vele miskramen veroorzaakt word bij vrouwen die de pil te vaak hebben door geslikt waardoor de eicel periode afbraak werd onderbroken door de pil.

1), oh zeker wel, ik-zelf, door mijn arts

2), gossie toch, jij denkt dat vrouwen neuken omdat hun vriendje dat wil.
Hahaha, wat een topic wel niet kan losmaken!

@DJ-BRANCO maak je maar niet druk hoor dat ik hem te vaak door slik! Alleen als ik met vakantie ga, weekend weg etc.
De enige reden dat de stopweek bestaat is omdat toen de pil voor het eerst op de markt kwam vrouwen het idee hadden dat ze niet meer vruchtbaar zouden zijn als ze zouden stoppen omdat de lil oorspronkelijk bedoeld was zonder stopweek. Dus vrouwen durfden het niet echt te gebruiken. Dat hebben ze toen veranderd.

Mijn huisarts zegt dat het geen drol verschil maakt op je hem doorslikt of niet. Ik heb hem vijftien geslikt, waarvan tien jaar zonder stop week, ik ben in juni gestopt met de pil en ik had direct een regelmatiger cyclus en toen we in september gingen voor een kindje, was ik in 1 keer zwanger. Klinkt niet echt alsof ik er schade aan opgelopen heb, of wel?

Even on topic: als je de pil doorslikt is het wel normaal dat je soms doorbraakbloedingen hebt. Soms is dat alleen een beetje oudbloed en soms is het meer en duurt het een paar dagen. Gaat vanzelf weer over. Een extra testje kan in ieder geval geen kwaad als je je ongerust maakt. Dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent.
Het is geen doorbraakbloeding, heb namelijk vorige week mijn laatste pil genomen.

Daardoor dacht ik zondag ongesteld te zijn geworden, alleen is het gebleven bij donker oud bloed met kleine beetjes.. Verder sinds ik vanochtend naar het toilet ga, veeg ik wat roze. Maar het zet niet door tot echt rood bloed wat normaal gesproken mijn ongesteldheid is.

Daarom vind ik het wat vaag omdat het ondertussen al een week later is..
Dan zou ik voor de zekerheid een test doen.Is die negatief, dan hoef je je dus geen zorgen te maken over en evt. zwangerschap. Misschien heb je gewoon een keer een erg lichte menstruatie.
Heb er zojuist eentje besteld, dus morgen weet ik het.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven