Internetdate met overgewicht

04-08-2008 11:34 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende dilemma:

Ik heb via internet een hele leuke man leren kennen. Klikt goed, we mailen en bellen al een tijdje en hij wil graag afspreken.

Ik op zich ook wel, alleen schaam ik me voor mijn overgewicht.

Dit heb ik met hem besproken en hij zegt het niet erg te vinden. Ik kan dit maar moeilijk geloven.

Hij ziet er zelf prima uit, waarom zou hij dan in Godsnaam een vrouw met overgewicht willen?

Ik weet dat ik een laag zelfbeeld heb en dat een relatie niet (alleen)om het uiterlijk gaat. Dat het er ook om gaat wat ik van hem vind en dat het ook niet zou kunnen klikken als ik niet met het overgewicht zat..maar toch. Een zekere aantrekkingskracht moet er toch zijn wil het iets worden. Ik zie er verder niet verkeerd uit (vind ik zelf), alleen die verdomde kilo's....

Ik heb in mijn 'huidige' staat nog niet eerder gedate of een relatie gehad. (na mijn zwangerschap nogal wat aangekomen). Maar om de date nou uit te stellen tot ik weer op een netjes gewicht zit is ook weer zoiets...

Heeft iemand ervaring?

Wat waren de reactie?

Ik ben namelijk bang dat potentiele date nu heel begripvol is en in 'real life' schrikt, en me lomp afwijst. Dat risico loop ik, maar eigenlijk heb ik daar weinig trek in.
Hé Augustus,

Ik vind het ook belangrijk wat anderen van mijn uiterlijk vinden hoor! Dat is niet oppervlakkig in mijn ogen. Ik heb alleen in de afgelopen jaren geleerd dat veel anderen mijn uiterlijk een stuk positiever beoordelen dan dat ik dat zelf lange tijd deed. Omdat ze mij als geheel zien. Ze zien niet alleen mijn dikke billen of bovenarmen, maar ook mijn mooie dikke haar, mijn glimlach, mijn natuurlijke uitstraling en -mannen- mijn goedgevulde decolettee . Ze horen verder mijn mooie stem en ruiken mijn lekkere parfum die ik iedere ochtend lichtjes opdoe... Voorwaarde is wel dat ik kleding aantrekt die me mooi maakt en niet knelt oid. Mensen zien bij jouw ook niet alleen je figuur, maar ook een heleboel andere, mooie dingen.

Er zijn natuurlijk mannen die nooit iets zouden beginnen met iemand met mijn of jouw figuur... en dat is hun goed recht. Er zijn ook mannen die nooit iets zouden beginnen met een mager persoon. En er zijn mannen die nooooooit iets zouden beginnen met een dikke vrouw, maar met jou toch wel...:-) Laatst zag ik op dit forum de opmerking 'De ware is niet degene die aan je lijstje van voorwaarden voldoet, maar voor wie je dat lijstje opzij legt'. Ik denk dat dit klopt.

Toen ik studeerde had ik een seksvriendje. We hadden alleen seks met elkaar, maar geen relatie (en dat wilde ik ook niet, vond hem alleen maar fysiek aantrekkelijk). Hij zei tegen mij: 'Ik vind je heerlijk, maar ik zou nooit een relatie met iemand met jouw figuur aangaan, al was ik nog zo verliefd op je geweest'. Volgens hem vonden veel mannen dikkere vrouwen aantrekkelijk, maar zouden ze er niks mee beginnen omdat ze dan afgingen tegenover hun vrienden. Ik was behoorlijk gekwetst toen hij dat zei en heb gezegd dat ik hem hypocriet vond... Maar achteraf denk ik dat hij misschien voor jongere mannen (studentenleeftijd en jonger) wel eens gelijk zou kunnen hebben gehad (ben benieuwd, zou hij nu na 12 jaar, wel het lef hebben om een dikkere vriendin te hebben?......Misschien moet ik hem eens voor je opsporen? ) Voor mij geldt dat ik sinds een paar jaar (ben nu 32) veel vaker chance heb en flirt dan toen ik jonger was...maar die normen die in je jeugd gesteld weren komen toch zo nu en dan bovendrijven in onzekere buien. (Ik herinner me hoe op de middelbare school een groepje jongens cijfers ging geven aan alle meisjes in de klas. Ik eindigde met een dikke onvoldoende onderaan in het klassement, vanwege mijn figuur... Ik vond toen dat ze gelijk hadden... en werd er niet eens verdrietig van.... vond het gewoon een 'feit waar nu eenmaal niets aan te doen viel'.... zie dat nu toch heel anders... wie dachten ze wel dat ze waren ? )

Flirt jij wel eens? en hoe reageren mannen dan op je? Misschien moet je het gewoon eens proberen. Glimlach eens naar een man en kijk of hij terugglimlacht... Niet om er meteen mee het bed in te duiken ofzo, maar gewoon voor de lol. Misschien helpt het je wat meer zelfvertrouwen hierin op te bouwen.
quote:[message=1802967,noline]cherrytomaatje schreef op 12

Toen ik studeerde had ik een seksvriendje. We hadden alleen seks met elkaar, maar geen relatie (en dat wilde ik ook niet, vond hem alleen maar fysiek aantrekkelijk). Hij zei tegen mij: 'Ik vind je heerlijk, maar ik zou nooit een relatie met iemand met jouw figuur aangaan, al was ik nog zo verliefd op je geweest'. Volgens hem vonden veel mannen dikkere vrouwen aantrekkelijk, maar zouden ze er niks mee beginnen omdat ze dan afgingen tegenover hun vrienden. Ik was behoorlijk gekwetst toen hij dat zei en heb gezegd dat ik hem hypocriet vond... Maar achteraf denk ik dat hij misschien voor jongere mannen (studentenleeftijd en jonger) wel eens gelijk zou kunnen hebben gehad.Heel herkenbaar. Ik heb tijdens mij studententijd wat dates gehad met een aantal van het type 'knappe, ietwat brallerige, economie student', en die wilden graag tussen de lakens, maar zeker geen relatie, mede vanwege het plaatje dat ze moesten vormen naar de buitenwereld. Toen had ik zoiets van vind je me niet goed genoeg voor een relatie, dan ook geen seks, maar nu zou ik daar denk ik geen last meer van hebben; voel me nu zeker genoeg over mezelf en zou hem net zo 'gebruiken' als hij mij Helaas, die studententijd is echter over
quote:Branwen76 schreef op 12 augustus 2008 @ 18:50:

Heel herkenbaar. Ik heb tijdens mij studententijd wat dates gehad met een aantal van het type 'knappe, ietwat brallerige, economie student', en die wilden graag tussen de lakens, maar zeker geen relatie, mede vanwege het plaatje dat ze moesten vormen naar de buitenwereld. Toen had ik zoiets van vind je me niet goed genoeg voor een relatie, dan ook geen seks, maar nu zou ik daar denk ik geen last meer van hebben; voel me nu zeker genoeg over mezelf en zou hem net zo 'gebruiken' als hij mij Helaas, die studententijd is echter over Ha ha.. jammer dat je niet even teug in de tijd kan he? Al was het maar voor een avondje :-)... Ik gebruikte die jongen wel echt trouwens. Ik zei gewoon vanaf het begin rechtstreeks tegen hem dat ik hem als toyboy beschouwde en hem weliswaar aardig vond, maar geen relatie met hem wenste... Hij zei altijd dat hij ook zo over mij dacht (nou ja, toygirl dan he?) en dat hij dat wel stoer vond dat ik hem zo zag... Ik geloofde dat hij dat echt zo voelde. Tegenwoordig ben ik wat minder naief en denk ik dat ik door mijn houding zijn uitspraak over dikke meisje ook wel wat heb uitgelokt Het was natuurlijk helemaal niet zo goed voor zijn ego dat ik niet achter hem aanliep, zoals veel andere meisjes deden. Maar ja, ik was ècht niet verliefd op hem.
Augustus,

Het is niet oppervlakkig als het belangrijk voor je is wat men van je uiterlijk vindt. Het is juist een teken van een gevoelig karakter.

Maar laat er je gevoel voor eigenwaarde en je levensgeluk niet van afhangen. Misschien denk jij zelf "als hij m'n dikke kont maar niet ziet", terwijl hij op dat moment juist naar je mooie ogen kijkt.

Als je dat wat kunt relativeren, dan krijg je veel meer zelfvertrouwen en dat straal je ook uit.
quote:roosje11 schreef op 12 augustus 2008 @ 12:39:

[...]

hihihihi, je bent gewoon een welgevormde vrouw

Dank

Augustus, kijk je wel eens naar Trinny & Susannah's What not to wear (volgens mij zendt RTL8 het uit op donderdagavond 18.45) Van hen heb ik geleerd dat ik nog zo dik mag zijn, maar dat ik er altijd goed uit kan zien. Oké winkelen is soms wat moeilijker - ik weiger om tenten, drukke figuren of belachelijke prints te dragen.

Juist aandacht besteden aan mijn uiterlijk zorgt ervoor dat ik ook van binnen me zekerder voel.

Ik las dat je aan het afvallen was, heel veel succes! Voor mijn gezondheid (en om geen enkele andere reden) ben ik nu mijn voedingsgewoonten aan het veranderen. Geen dieet, maar langzaam blijvend veranderen. Waar ik van overtuigd ben, is dat als ik dik niet gelukkig met mezelf ben, ik dat slank ook niet zal zijn.

Anyway, houd ons op de hoogte van je datingverhalen. (Ik ben niet nieuwsgierig hoor, wil alleen graag alles weten ).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven