Engels leren praten
zaterdag 14 maart 2015 om 21:23
Hallo,
Ik ben opzoek naar een website waar ik mijn Engels zou kunnen verbeteren. Het gaat erom dat ik wel Engels kan verstaan maar ik kan het niet spreken. Ik kan niet snel op de woorden komen en twijfel enorm. Als ik Engels lees kan ik het wel vertalen en tv kijken in het Engels wil ook. Ik zal niet alle woorden weten maar het meeste wel. Misschien is er een website waar een Engelse graag met iemand uit Nederland willen praten of is er ook iemand die graag zijn Engels wil ophalen?
Ik ben opzoek naar een website waar ik mijn Engels zou kunnen verbeteren. Het gaat erom dat ik wel Engels kan verstaan maar ik kan het niet spreken. Ik kan niet snel op de woorden komen en twijfel enorm. Als ik Engels lees kan ik het wel vertalen en tv kijken in het Engels wil ook. Ik zal niet alle woorden weten maar het meeste wel. Misschien is er een website waar een Engelse graag met iemand uit Nederland willen praten of is er ook iemand die graag zijn Engels wil ophalen?
zaterdag 14 maart 2015 om 21:31
zaterdag 14 maart 2015 om 22:31
quote:twerkqueen schreef op 14 maart 2015 @ 21:29:
Ik vind het altijd zo raar als mensen geen engels spreken.Waarom raar? De bijna uitgestorven generatie spreekt nauwelijks Engels maar wel Frans, in tegenstelling tot de huidige generatie. Mijn generatie spreekt Frans, Duits en Engels, dat waren verplichte vakken op de middelbare school.
Ik vind het altijd zo raar als mensen geen engels spreken.Waarom raar? De bijna uitgestorven generatie spreekt nauwelijks Engels maar wel Frans, in tegenstelling tot de huidige generatie. Mijn generatie spreekt Frans, Duits en Engels, dat waren verplichte vakken op de middelbare school.
verba volant, scripta manent.
zaterdag 14 maart 2015 om 22:38
zaterdag 14 maart 2015 om 22:40
zaterdag 14 maart 2015 om 22:45
quote:Guinnevere schreef op 14 maart 2015 @ 22:39:
Ach, Twerkqueen, heel veel mensen denken dat ze enorm goed Engels spreken, terwijl het in feite niets meer dan Dunglish is.perfect voorbeeld
http://www.voetbalprimeur ... eliners-van-van-gaal.html
Guinnevere , als ik een dochter had gehad, had ze guinevere geheten.
al had ik eerst gwenhwyvar uitgezocht
Ach, Twerkqueen, heel veel mensen denken dat ze enorm goed Engels spreken, terwijl het in feite niets meer dan Dunglish is.perfect voorbeeld
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
zaterdag 14 maart 2015 om 23:22
quote:happy-daddy schreef op 14 maart 2015 @ 22:45:
[...]
perfect voorbeeld
Die van gaal is goed, ik ben zelf een tweede van gaal, en ik kan me niet verstaanbaar maken in het Engels.
Mensen kijken me dan altijd zo moeilijk en niet begrijpend aan, want wat ik van de Engelse woorden niet weet, zeg ik dan maar gewoon in het Nederlands.
TO, misschien een vertaalsite of app en goed oefenen. Al heeft dat mij niet veel geholpen
[...]
perfect voorbeeld
Die van gaal is goed, ik ben zelf een tweede van gaal, en ik kan me niet verstaanbaar maken in het Engels.
Mensen kijken me dan altijd zo moeilijk en niet begrijpend aan, want wat ik van de Engelse woorden niet weet, zeg ik dan maar gewoon in het Nederlands.
TO, misschien een vertaalsite of app en goed oefenen. Al heeft dat mij niet veel geholpen
zondag 15 maart 2015 om 00:02
Het gaat niet zozeer, denk ik, om het technische Engels, dus weten wat het betekent, maar om het lef om Engels te praten.: Wat zullen ze wel van me denken, als ik een fout maak. Dus ik denk dat je beter in jouw woonplaats of in de buurt kunt kijken of er conversatielessen Engels zijn. Soms worden die in buurthuizen of open universiteit gegeven voor een redelijk prijs. Vaak cursussen zoals engels op vakantie, Het gaat er maar om dat je gaat denken; oke ik spreek het misschien niet vlekkeloos, maar ik doe moeite om jouw taal te spreken, en jij kent niets van mijn taal. En met die gedachte en een scheut humor kom je al een heel eind,
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zondag 15 maart 2015 om 00:14
quote:twerkqueen schreef op 14 maart 2015 @ 21:29:
Ik vind het altijd zo raar als mensen geen engels spreken.
Ik ben vertaler en editor Engels-Nederlands. Mag ik jouw Engels eens beoordelen? Goed kans dat het bar tegenvalt.
En qua verschillende referentiekaders: ik vind het zoooo bizar dat bijna niemand hier Bahasa Indonesia spreekt. Of Duits, Albanees of Swahili. Twerk natuurlijk wel, maar dat is een exceptioneel talent.
Trouwens, Twerk, hoe is jouw Nederlands? Ik ga het toch eens met een rood potlood volgen. Be prepared.
Ik vind het altijd zo raar als mensen geen engels spreken.
Ik ben vertaler en editor Engels-Nederlands. Mag ik jouw Engels eens beoordelen? Goed kans dat het bar tegenvalt.
En qua verschillende referentiekaders: ik vind het zoooo bizar dat bijna niemand hier Bahasa Indonesia spreekt. Of Duits, Albanees of Swahili. Twerk natuurlijk wel, maar dat is een exceptioneel talent.
Trouwens, Twerk, hoe is jouw Nederlands? Ik ga het toch eens met een rood potlood volgen. Be prepared.
zondag 15 maart 2015 om 15:50
Bedankt voor de nuttige reacties. Ik zal de app en de website eens bekijken. Weekje Engeland zou fijn zijn maar dat zit er helaas niet in. Ik heb gezocht naar conversatie lessen in de buurt maar deze kan ik niet vinden hier in de omgeving.
En wat nlies zegt klopt helemaal, het gaat om het lef om Engels te praten!
Mocht iemand nog ideeën hebben hoor ik het graag.
En wat nlies zegt klopt helemaal, het gaat om het lef om Engels te praten!
Mocht iemand nog ideeën hebben hoor ik het graag.
zondag 15 maart 2015 om 18:37
A veritable treasure trove of education
http://www.bbc.co.uk/learningenglish/
http://www.bbc.co.uk/learningenglish/
Now then, then now, now then, then, then, then now. - Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett