Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
quote:Bamma schreef op 14 maart 2015 @ 19:26:

@Frizz ik heb echt geen idee hoe dat kan, misschien zijn er nu opeens donoren uit quarantaine of zijn er gereserveerde voorraden vrij gekomen... Geen idee, ik ga uit van wat er oo de wachtlijst staat. Maar wel raar dat je maar 1 voorstel krijgt ipv 2 dan. Nu voelt het net of hun echt alles beslissen voor je.

@eeeee100 geen idee hoelang de wachttijden zijn na did gesprekken misschien weet Frizz dat beter, ik zit immers nog maar aan het begin van het traject.

Ja en dan ook nog eentje die nét die ene eigenschap mist waarin de donor volgens hun zienswijze op mij moet lijken. Afijn daarom kies is dus voor het UMC. Alhoewel nu mijn cyclus ineens helemaal overhoop ligt.

Ik begin nu te denken dat de werkwijze is gewijzigd? Voorheen kon je na de gesprekken starten namelijk?
quote:tralalara schreef op 14 maart 2015 @ 21:44:

Frizz, ik hoor de 31ste of ik een of twee donorvoorstellen heb bij het AMC.

Toen ik er van de week mijn gesprek bij de verpleegkundige had, vroeg ik daar nog naar, waarom de wachtlijst nu korter is. Ze zeggen dat ze efficiënter zijn gaan werken en meer mensen kunnen helpen per week. Maar ze zei er ook bij dat dat geen jaren meer gaat duren, omdat ze nu ook harder door hun voorraad heen raken. Wel gaan ze weer werven.

En volgens mij heb ik ergens in eerdere delen van dit topic opgevangen dat ze eerder ook twee inseminaties per ovulatie deden. Dat is nu één. En zou dus ook een verklaring kunnen zijn voor de kortere wachtlijst.

Ik blijf bij het amc, ook als er maar 1 donorvoorstel komt. Simpelweg omdat ik me gezien mijn leeftijd niet opnieuw wachtlijsten kan permitteren en ik niet nog verder weg kan en wil. Dat zou dagen vrij nemen betekenen, en dat kan niet. Dagdelen wordt al problematisch.Ah zo.... Ik hoop dat ze tegemoet komen aan je wensen en verwachtingen!
quote:honeybaby schreef op 15 maart 2015 @ 11:20:

@ocean en @cyn: ik zou heel graag die keuze hebben, ik denk dat ik het meteen zou doen! Echter.... ik ga er vanuit dat Arnhem daar zelf ook wel over heeft nagedacht en er misschien wel een heel goede reden is om dit juist niet te doen. Ik ben heel erg benieuwd naar de uitkomst van je mail. Ik heb namelijk echt totaaaaal geen idee hoe dat in zijn werk gaat met een donor via de Denen. Maaruh... als iemand mij daar heeel kort een samenvatting van kan geven...

Ik was ook aangemeld bij arnhem, toen ik info vroeg was er indd een wachtlijst dat was mij eigenlijk vrij lang, maar hoor inderdaad hele goede verhalen hoor over Arnhem en voor Kid moest je 900,- betalen voor 6 inseminaties. Als het dan eerder lukte kreeg je wel je overige geld weer terug. Maar je moet het helaas eerst neerleggen van te voren.

Verder heb ik niet gevraagd omdat ik de wachtlijst van 1,5 jaar gewoon lang vond. Er zullen andere wezen die dat wel weten.

Toen heb ik Zwolle gebeld en eerder werkte deze met postcodes en dat hebben ze geschrapt. Meteen verwijzing aan de dokter gevraagd. In mijn eerste gesprek veel gevraagd natuurlijk en hier vertelde ze mij dat ze niet vroegen voor het pakket behalve je eigen risico maar dat heb je overal.

Mits je meteen wilde beginnen via de Deense bank maar dan mocht je 1200,- neerleggen.

Hierbij werd me verteld als je dat niet wilde dat je maximale wachttijd 9 maanden is.

Ik heb ook gevraag waarom Zwolle gratis is en Arnhem niet, de precieze reden is me ook niet duidelijk (dacht dat de donoren geen vergoeding kregen maar alleen reisvergoeding in Zwolle) , maar in ieder geval worden ze allemaal hetzelfde gescreend als bij alle donorbanken.

Voor mij was het doorslaggevend dat de wachttijd korter was. En dat je niets hoeft te betalen is alleen maar een voordeel. Ik vond ze heel vriendelijk in Zwolle ook aan de telefoon, zwolle heeft geen mail alles gaat via de telefoon. Persoonlijk vond ik ze vriendelijk dan Arnhem aan de telefoon. Maar dat is dan alleen maar het secretariaat. Maar ik heb een heel goed gevoel bij Zwolle!!

Dat is het belangrijkste je hart volgen waar jij je goed bij voelt (welke bank dat ook is). Je wilt ook niet als een gestreste kip er elke keer naar toe gaan.
Hoi Cyn,

bedankt voor je uitleg. Zwolle is voor mij erg ver weg, ik zit namelijk in Brabant, zelfs in de buurt van Geertgen, maar toch voor Arnhem gekozen. Ik ben nu een beetje aan het lezen op internet over dat cryos verhaal. Ik snap het niet zo goed, ik kan niet terugvinden welke klinieken er wel of niet mee samenwerken, er komen meer vragen omhoog dan dat ik antwoorden vind

Het klopt dat je die 900 euro ineens moet voorschieten, dat weet ik inderdaad al vanaf het begin en dat vind ik ook niet erg. 1200 euro zou ik ook nog niet erg vinden maar dan moet ik natuurlijk wel weten welke weg ik dan moet volgen en met wie :-)
@Honeybaby, ik heb mijn donor via cryos. Wellicht kan ik wat vragen voor je beantwoorden?
Chica,

ja wellicht!

Hoe heb jij de donor uitgezocht, is deze anoniem of niet?

Ik zie dat jij bij Nij Barrahus zit, dat is in Friesland toch? Dat is volgens mij de kliniek die Geertgen vorig jaar heeft over genomen. Kun je gewoon wat meer algemene informatie geven over hoe het bij jou gelopen is en wat jij ongeveer financieel kwijt bent aan de donor? Ik ben heel benieuwd naar wat meer informatie.
honeybaby

Helaas weet ik dat inderdaad ook niet, maar misschien kan chica je vragen beantwoorden. Dat zou fijn zijn.

Ja dan is zwolle ook ver weg maar je kunt hun altijd bellen om te informeren.

Succes alvast.

gr
Ik heb eerst een aantal onderzoeken gehad om cmv status en rhesusfactor vast te stellen. Daarna kun je een donor kiezen die moet voldoen aan een aantal voorwaarden: moet niet-anoniem zijn, voldoen aan NL standaard en cmv en rhesus moeten matchen. Verder heb je helemaal vrije keuze qua donor. Je hebt verschillende kwaliteit beginnend bij MOT5 oplopend tm MOT30, prijzen lopen ook op bij hogere kwaliteit (let op prijzen zijn ex BTW).

Je kunt bij cryos bestellen zonder dure inlogcode (die heb je bv voor de ESB wel nodig). Je kiest je donor en welke en hoeveel rietjes je wilt. Dan reken je af en laat je de rietjes naar de kliniek versturen.

Indicatie van wat ik tot nu toe heb betaald: 3 rietjes 1100 euro, admin+verwerkingskosten NB 50 euro, eigen risico onderzoeken 375 euro.

Ben je hier een beetje mee geholpen?
Hoi Chica,

bedankt voor de uitleg. Ik vind dat toch wel heel raar, alsof je een bestelling doet bij BOL. hahahaha. Moet even wennen aan het idee. Ik ga het eens even op me in laten werken. Heb in ieder geval een mail gestuurd naar Geertgen of zij dit uberhaupt wel doen. Als dat niet zo is hoef ik er ook niet over na te denken want mijn eerste keuze is nog steeds Rijnstate natuurlijk en dat duurt ook geen eeuwen meer.
quote:honeybaby schreef op 15 maart 2015 @ 12:19:

Chica,

ja wellicht!

Hoe heb jij de donor uitgezocht, is deze anoniem of niet?

Ik zie dat jij bij Nij Barrahus zit, dat is in Friesland toch? Dat is volgens mij de kliniek die Geertgen vorig jaar heeft over genomen. Kun je gewoon wat meer algemene informatie geven over hoe het bij jou gelopen is en wat jij ongeveer financieel kwijt bent aan de donor? Ik ben heel benieuwd naar wat meer informatie.

Ik ga in april starten met mijn eerste behandeling bij Nij Geertgen.

Ik maak gebruik van de Geertgen semenbank, dat kost ¤250,00 plus ¤75,- per rietje.

Volgens mij worden de behandelingen wel vergoed, maar de donorkosten niet.
quote:Bamma schreef op 14 maart 2015 @ 19:16:

[...]

Die van de Action zijn uit mijn hoofd 2,50 per 5 stuks, ze zijn dus als je de verzendkosten meerekent van sensitest goedkoper dan toch?dank je wel! ja stuk goedkoper
krijg geen spijt, volg je hart!
quote:honeybaby schreef op 15 maart 2015 @ 12:02:

Hoi Cyn,

bedankt voor je uitleg. Zwolle is voor mij erg ver weg, ik zit namelijk in Brabant, zelfs in de buurt van Geertgen, maar toch voor Arnhem gekozen. Ik ben nu een beetje aan het lezen op internet over dat cryos verhaal. Ik snap het niet zo goed, ik kan niet terugvinden welke klinieken er wel of niet mee samenwerken, er komen meer vragen omhoog dan dat ik antwoorden vind

Het klopt dat je die 900 euro ineens moet voorschieten, dat weet ik inderdaad al vanaf het begin en dat vind ik ook niet erg. 1200 euro zou ik ook nog niet erg vinden maar dan moet ik natuurlijk wel weten welke weg ik dan moet volgen en met wie :-)

freya.nl heeft alles uitgezocht en als ik dan kijk naar Umc Utrecht... waar ik op de wachtlijst sta....

staat er dat ze samen werken met nog 4 andere ziekenhuizen/ klinieken tsja als dat echt zo is.. geen wonder n wachtlijst van 1.5jaar succes in ieder geval. ik vind het moedig via deense cryos. en hoop geld. van dat voorschieten zou ik niet zo erg vinden... toitoitoi iedereen ,ik blijf lezen!
@Chica-1983

waarschijnlijk heb je mijn verzoek tot de lijst gemist;)....? het lukt me ook niet om het zelf te doen,

ondanks de 'transparante' inloggevens... dank je wel

anniebammer, 31jaar, UMC Utrecht, wachtlijst sinds Oktober 2014

Voor zover ik begrepen heb heeft het Rijnstate wel een eigen bank. Daar kun je natuurlijk ook altijd nog aanmelden...
Arnhem /Rijnstate voelde voor mij direct goed. Daarnaast heeft Rijnstate eigen donorlijst (Nederlandse donoren).

Voor mijn idee is het dan later makkelijker voor het kindje om met een Nederlandse donor contact te krijgen dan met een Deense of Duitse (is bij eigen donorbank Nij Barrahûs) Maar dat is dus puur mijn gevoel.

Ik heb laatst ook de belgische documentaire 'De vikings komen' oid gezien en daarin werd mij duidelijk dat Deense donoren wettelijk max 25 kinderen in Nederland mogen hebben, maar ook in andere landen mogen donoren (ook landen waar nog geen limiet is gesteld). Er kwam een donor in beeld die dacht al zo'n 300 kinderen rond hebben lopen.... Hier schrok ik zelf wat van...

Weet niet hoe het zit met de Duitse donoren en eerlijk gezegd weet ik ook niet of een Nederlandse donor ook in het buitenland mag doneren. Zal die vraag wel eens voorleggen aan Rijnstate.
@cyn79 Die 1200 euro voor de Deense bank bij Isala over hoeveel rietjes c.q. behandelingen praten we dan?
@happy ik heb de docu niet gezien, wel over gehoord. Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt. Wij hebben het soms al moeilijk genoeg met bepaalde keuzes dus wellicht prettig voor het kind om het hen zo makkelijk mogelijk te maken. Maar buiten dat wordt wel vaak vergeten dat een donor ook contact mag weigeren als het kind 16 is. Tenminste, dat geloof ik ergens gelezen te hebben.
@honeybaby ik heb begrepen dat een Nederlandse donor akkoord gaat met tenminste 1 maal contact met het kind wanneer hij/zij 16 is. En ik heb begrepen dat de donor dit dus niet mag weigeren.
Op www.donorgegevens.nl nog wat meer info
Zoals ik het lees mag er met zwaarwegende argumenten worden geweigerd.
Ja maar dan moeten het wel heel goede argumenten zijn!
quote:ocean1980 schreef op 15 maart 2015 @ 21:04:

@cyn79 Die 1200 euro voor de Deense bank bij Isala over hoeveel rietjes c.q. behandelingen praten we dan?Ik dacht voor 6. Maar durf ik niet met zekerheid te zeggen. Als je het secretariaat belt weten ze het daar zeker. Gr
Hoi dames!

Wat is er weer veel geschreven!

Ik heb vorige week mijn intake gehad bij Geertgen. Ik kan kiezen tussen de spermabank van Geertgen of de Deense bank. Ik twijfel enorm. Deense bank is wel veel duurder maar dan weet je wel wat meer van de donor. Hoe vinden jullie het om straks zwanger te zijn van een onbekende en hoe geven jullie dit een plekje? Ik merk dat ik er nog erg aan moet wennen.

Oh ja, mag ik ook in het overzicht?
quote:becauseiamhappy schreef op 15 maart 2015 @ 17:56:

Arnhem /Rijnstate voelde voor mij direct goed. Daarnaast heeft Rijnstate eigen donorlijst (Nederlandse donoren).

Voor mijn idee is het dan later makkelijker voor het kindje om met een Nederlandse donor contact te krijgen dan met een Deense of Duitse (is bij eigen donorbank Nij Barrahûs) Maar dat is dus puur mijn gevoel.

Ik heb laatst ook de belgische documentaire 'De vikings komen' oid gezien en daarin werd mij duidelijk dat Deense donoren wettelijk max 25 kinderen in Nederland mogen hebben, maar ook in andere landen mogen donoren (ook landen waar nog geen limiet is gesteld). Er kwam een donor in beeld die dacht al zo'n 300 kinderen rond hebben lopen.... Hier schrok ik zelf wat van...

Weet niet hoe het zit met de Duitse donoren en eerlijk gezegd weet ik ook niet of een Nederlandse donor ook in het buitenland mag doneren. Zal die vraag wel eens voorleggen aan Rijnstate..
Ik heb de OP aangepast hoor! @Anniebammer jij stond er al in zag ik, dus toch zelf gelukt denk ik ;) Nieuwe vaste schrijfsters voeg ik na verzoek, toe na een aantal actieve posts hier. Gegevens daarvoor graag dikgedrukt doorgeven. @becauseimhappy, ik heb jou naar de zwanger fase verplaatst! Hoe gaat het met je? Alles nog goed?

Ik wil even aan jullie voorleggen wat we handig vinden qua aanpassen OP. Ik had de inloggegevens in de OP gezet zodat ieder het voor zichzelf kan aanpassen. Maar ik merk dat dit niet helemaal werkt geloof ik. Ik wil wel de aanpassingen blijven doen, maar ben iets minder actief hier (want erg druk), maar dan kan het iets langer duren voordat je wijziging in de OP is doorgevoerd. Hoor graag even wat de voorkeuren zijn van een ieder.

Leuk trouwens om te lezen dat er telkens nog weer nieuwe schrijfsters bijkomen! Allemaal weer in een anders fase van het traject en leuk dat we elkaar zo kunnen helpen met informatie en het beantwoorden van vragen. Maakt het wel lastiger om op iedereen te reageren merk ik ;)

@Honeybaby, haha ja voelt inderdaad een beetje als bestellen op bol.com, maar in de basis is het niet anders natuurlijk dan een donor uitzoeken in het boek van een ziekenhuis ;)

@Dinobaby, je post is een beetje ondergesneeuwd geloof ik, maar wat een fantastisch nieuws! Een match! Gefeliciteerd! Weet je al hoe nu verder?

@Charade, jij zit nog op het bankje geloof ik? Al nieuws?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven