daggast of niet
maandag 11 augustus 2008 om 09:19
Beetje stomme vraag misschien, maar ik ben nog maar sporadisch uitgenodigd voor trouwerijen. Nu kreeg ik een kaart binnen van een vriendin waarop eerst staat waar en wanneer zij elkaar het ja-woord geven. Daarna staat dat ik van harte ben uitgenodigd om het feest te vieren + tijd en plaats. Dit is alle info.
Ben ik nu uitgenodigd voor de hele dag of niet? Wel als daggast komen en niet uitgenodigd zijn of niet komen als daggast en wel uitgenodigd zijn is beide erg genant!! Vandaar dat ik het zeker wil weten.
Thanx voor hulp!
Ben ik nu uitgenodigd voor de hele dag of niet? Wel als daggast komen en niet uitgenodigd zijn of niet komen als daggast en wel uitgenodigd zijn is beide erg genant!! Vandaar dat ik het zeker wil weten.
Thanx voor hulp!
maandag 11 augustus 2008 om 09:24
Je hebt helemaal gelijk, beide situaties zijn genant. Goed dat je het even checked. Ik durf het ook niet met zekerheid te zeggen. Maar ik zou ze het zelf even vragen. Wij moeten ook maar gokken. Ik zou ze even bellen, niet direct daarover beginnen maar in het gesprek tussen neus en lippen door vragen wat de bedoeling is.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

maandag 11 augustus 2008 om 09:27
pcies, zoals ik het lees geen daggast. je bent uitgenodigd voor het feest en de plaats en tijd van de plechtigheid staat er altijd bij voor het geval je daar bij wil zijn.
daggasten worden apart uitgenodigd en weten dit ook wel vantevoren. als je was uitgenodigd voor de hele dag dan wist je ook wel waar je naartoe moest (bijvoorbeeld het huis van haar ouders om 11 uur ofzo). bij twijfel misschien de ceremoniemeester bellen ipv de bruid/bruidegom zelf.
daggasten worden apart uitgenodigd en weten dit ook wel vantevoren. als je was uitgenodigd voor de hele dag dan wist je ook wel waar je naartoe moest (bijvoorbeeld het huis van haar ouders om 11 uur ofzo). bij twijfel misschien de ceremoniemeester bellen ipv de bruid/bruidegom zelf.
maandag 11 augustus 2008 om 09:31
quote:misschicken schreef op 11 augustus 2008 @ 09:24:
Je bent uitgenodigd voor het feest en je zou in het gemeentehuis kunnen gaan kijken bij de huwelijksvoltrekking.
Daggasten krijgen er vaak ook een uitnodiging bij voor de hele dag, of ook voor het diner.
Dat dacht ik ook ja. Wij hebben de daggasten duidelijk uitgenodigd om de hele dag me ons mee te maken. Deze gasten zijn ook eerst bij m'n ouders thuis uitgenodigd om daarna mee naar het gemeentehuis te gaan. Andere gasten hebben we alleen voor feest en/of receptie uitgenodigd en op deze kaarten wel de tijd van huwelijksvoltrekking in gemeentehuis en de inzegening in de kerk vermeld en neergezet dat ze in de kerk van harte welkom zijn.
Dus ik denk dat als er verder niks bij staat je alleen voor het feest uitgenodigd bent en naar het gemeentehuis kan gaan als je dat leuk vindt
Je bent uitgenodigd voor het feest en je zou in het gemeentehuis kunnen gaan kijken bij de huwelijksvoltrekking.
Daggasten krijgen er vaak ook een uitnodiging bij voor de hele dag, of ook voor het diner.
Dat dacht ik ook ja. Wij hebben de daggasten duidelijk uitgenodigd om de hele dag me ons mee te maken. Deze gasten zijn ook eerst bij m'n ouders thuis uitgenodigd om daarna mee naar het gemeentehuis te gaan. Andere gasten hebben we alleen voor feest en/of receptie uitgenodigd en op deze kaarten wel de tijd van huwelijksvoltrekking in gemeentehuis en de inzegening in de kerk vermeld en neergezet dat ze in de kerk van harte welkom zijn.
Dus ik denk dat als er verder niks bij staat je alleen voor het feest uitgenodigd bent en naar het gemeentehuis kan gaan als je dat leuk vindt
maandag 11 augustus 2008 om 09:41
maandag 11 augustus 2008 om 09:43
ah dat had ik ook! toen mochten we wel komen kijken bij de ceremonie maar daarna moesten we wel weer weg zodat hun konden eten met de dag gasten en mochten we weer bij het feest komen! nou daar neem ik geen vrij voor.
maar inderdaad heel onlogies.
* toch was het een leuk feest in de voetbal kantine
*
maar inderdaad heel onlogies.
* toch was het een leuk feest in de voetbal kantine

Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
maandag 11 augustus 2008 om 09:46
maandag 11 augustus 2008 om 09:52
Waarom is dat onlogisch Mies?
Iedereen is vrij om naar de ceremonie te gaan, maar ik snap wel dat je niet iedereen er bij wilt hebben om te eten.
Al is het maar vanwege de kosten.
Een uitnodiging voor een feest is een uitnodiging voor een feest. En vaak staat daar de tijd van de ceremonie bij, voor het geval je er wel heel graag bij wilt zijn.
Ik vind daar niks raars of onlogisch aan.
Iedereen is vrij om naar de ceremonie te gaan, maar ik snap wel dat je niet iedereen er bij wilt hebben om te eten.
Al is het maar vanwege de kosten.
Een uitnodiging voor een feest is een uitnodiging voor een feest. En vaak staat daar de tijd van de ceremonie bij, voor het geval je er wel heel graag bij wilt zijn.
Ik vind daar niks raars of onlogisch aan.
668, the neighbour of the Beast

maandag 11 augustus 2008 om 11:27
quote:Tibi schreef op 11 augustus 2008 @ 09:50:
Dankjewel voor jullie reacties! Ik had al het vermoeden dat ik alleen voor 's avonds ben uitgenodigd. Ik had het er alleen zelf iets duidelijker opgezet op de kaart
Nogmaals thanx!Lijkt me duidelijk genoeg! Wat had je dan gewesnt: je bent ALLEEN voor het feest uitgenodigd. Duidelijker dan dit kan het niet.....
Dankjewel voor jullie reacties! Ik had al het vermoeden dat ik alleen voor 's avonds ben uitgenodigd. Ik had het er alleen zelf iets duidelijker opgezet op de kaart
Nogmaals thanx!Lijkt me duidelijk genoeg! Wat had je dan gewesnt: je bent ALLEEN voor het feest uitgenodigd. Duidelijker dan dit kan het niet.....
woensdag 13 augustus 2008 om 13:34