Onaardige opmerkingen van vriend.

13-08-2008 20:34 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het idee dat mijn vriend de laatste tijd niet erg tevreden is met mij (hij zegt dat dat onzin is overigens). Hij maakt vaak opmerkingen waaruit blijkt dat hij me iets te dik vindt (ik ben zo'n 4 kilo aangekomen door de pil). Ik heb maat 36/38. Zo maakt hij de opmerking als we naar een tv programma zitten te kijken waarbij een meisje maat 38 heeft..welke maat heb jij eigenlijk? Dan zeg ik 36/38 en zegt hij vervolgens:hoe kan dat nou? Zij is toch veel slanker?

Vandaag was de eerste opmerking toen ik thuis was: Heb je een nieuwe broek aan? Waarop ik antwoord: ja, hoezo? Hij lijkt zo strak te zitten en je benen worden er heel kort in.

Laatst liet ik een foto zien die op een bruiloft was gemaakt toen kreeg ik de opmerking: Wat zie je er oud uit. Waarop ik boos werd en vervolgens zei hij ik bedoel oud in de zin van een getrouwde moeder met drie kinderen. En zo zijn er nog wel meer opmerkingen geweest.

Vroeger (we kennen elkaar al 12 jaar) heeft hij ook wel een zo'n periode gehad. Ik heb toen al vaak aangegeven dat als hij niet tevreden is hij beter een ander kan gaan zoeken, maar dat wil hij dan weer niet. Toen ging het heel lang goed maar nu beginnen de rotopmerkingen weer.

Ik snap het gewoon niet. Wat moet ie dan nog met mij. Maar hij gooit het erop dat ie gewoon altijd eerlijk is ook met minder leuke dingen. Ik wordt er in ieder geval heel onzeker van.

Ik heb best wel eens sjans met andere mannen maar hij doet daar altijd heel stom over.

Wie snapt mijn vriend? Hij zegt wel gek op me te zijn alleen ik merk daar weinig van.
Hij belt me net op en omdat ik te laat was met opnemen belde ik terug. Het eerste wat hij zegt omdat ik niet opnam: Ik dacht even dat je sporten was...maar dat kon ik me al niet voorstellen.

Is dit nou een kutopmerking of ben ik gewoon overgevoelig?
Wat moet hij nog met jou???? Wat moet jij nog met HEM?

Logisch dat je er hartstikke onzeker van wordt. Dit zijn gewoon geen leuke opmerkingen.
quote:snoepie schreef op 13 augustus 2008 @ 20:40:

Hij belt me net op en omdat ik te laat was met opnemen belde ik terug. Het eerste wat hij zegt omdat ik niet opnam: Ik dacht even dat je sporten was...maar dat kon ik me al niet voorstellen.

Ik zou het, je openingspost lezende, een kutopmerking vinden.

Als ik jou was zou ik het gewoon tegen je vriend zeggen/vragen wat hij nu met al die opmerkingen bedoelt. En zeggen dat het jou behoorlijk kwetst. succes!
De vraag is waarom jij het toelaat dat hij jou zo onrespectvol behandeld met zulke opmerkingen?
Tjonge zeg snoepie, ik zit hier bijna kokend je verhaal te lezen!!! Aarrgh wat verschrikkelijk, dat soort opmerkingen!

Ik vind het echt niet kunnen, lieverd, sorry.'

Maar ik kan me voorstellen dat als je in discussie gaat, het bijna een soort van gevecht wordt. Én je wordt onzeker door je vriend! Krijg je van andere mensen wel complimenten?
Er zijn horken die zeggen: "Ja, maar ik ben tenminste eerlijk." Nee, je bent niet eerlijk, je bent bot!

Er is ook niet een gebeurtenis geweest waardoor die opmerkingen zijn begonnen? Zit hij zelf wel nog lekker in zijn vel? Heb je het met hem wel eens over jullie relatie?

Ik vind het niet kunnen, wat hij doet...
quote:snoepie schreef op 13 augustus 2008 @ 20:40:

Ik dacht even dat je sporten was...maar dat kon ik me al niet voorstellen.

Da's een kutopmerking!

Mijn vriend heeft pasgeleden ook zo'n periode gehad. Ik ben ook wat aangekomen en daar was (is) hij niet zo blij mee. Mijn vriend en ik zitten anders in elkaar. Mij moet je positief benaderen, hem moet je negatief benaderen. Tegen hem zeggen 'Dat kun je nooit!', resulteert erin dat hij gaat bewijzen dat hij het wél kan. Tegen mij zoiets zeggen, resulteert erin dat ik uiteindelijk ga geloven dat ik het ook echt niet kan.

Mijn vriend probeerde met die negatieve opmerkingen 'iets' in mij wakker te maken, zodat ik hard ging werken te worden zoals ik was. Dat hij absoluut het averechtse daarmee bereikt, drong in het begin gewoon botweg niet tot hem door.

Misschien is jouw vriend hier ook mee bezig?
Ik vind dit niet vallen onder eerlijkheid; dit zijn gewoon trappen naar jou om jou een rotgevoel te geven volgens mij. Misschien om je duidelijk te maken dat je heel blij mag zijn dat hij jou nog wil of zoiets. Misschien is 'ie wel heel bang dat jij ooit bij hem weggaat (getuige de opmerkingen die hij maakt als jij sjans hebt).

Ik vind dat jij je wel heel erg minderwaardig opstelt als je zelfs tegen hem zegt dat hij maar iemand anders moet gaan zoeken. Hallo: hij doet hier iste verkeerd hoor, jij niet! Het zou meer op zijn plaats zijn als jij eens even heel duidelijk zou maken dat hij dit soort belachelijke opmerkingen achterwege moet laten omdat jij anders bij hem weggaat.
Enge freak... Maatje 38 is dikke prima, hij kan beter ophouden met dit soort nare opmerkingen. Ik denk dat je hem nu een halt moet toeroepen, voor dat je over jezelf heen laat walsen.

Vraag hem idd maar waarom hij die opmerkingen maakt. En vervolgens kun je goed duidelijk maken dat je dit soort opmerkingen niet tolereert. Het is of gewoon aardig tegen je zijn en blij zijn met je mooie figuurtje, of een ander zoeken die zijn respectloze gedrag naar vrouwen wel toelaat. Want dat is het, respectloos.
Ik heb ook iemand in mijn omgeving gehad die vervelende opmerkingen maakte, altijd ten nadele van mij. Ik vond het niet kloppen, maar degene vond het alleen maar plagen. Maar zulke plagerijen zijn niet lollig. Praat erover want anders gaat het fout. Het ondermijnt je relatie.
Ik ga voor het eerste...

Ik vind het niet een teken van respect dat hij op deze manier tegen je praat. In hoeverre heb je hem er al op aangesproken? Kan je hem duidelijk maken dat deze opmerkingen je kwetsen en dat je wilt dat hij ermee ophoudt? Als hij daar geen gehoor aangeeft is het misschien een idee om jezelf de vraag te stellen wat jij nog met hem moet, in plaats van andersom....

Ik ben misschien wat kort door de bocht hoor. Als ik advocaat van de duivel speel, zou ik kunnen zeggen dat hij je misschien wil prikkelen om iets aan je gewicht te gaan doen. Maar dan nog kom ik op het onderwerp 'respect'...
Ik neem aan dat hij zelf geen kilootje teveel heeft en een keer of vier per week minstens in de sportschool te vinden is?

Doet er eigenlijk ook niet eens toe, want ook al is hij de slankheid zelve, waar haalt hij het vandaan om zulke opmerkingen te maken? Hebben jullie dit weleens rustig besproken? Dus niet in een ruzie-achtige of gekwetste sfeer op het moment dat het gebeurde, maar gewoon rustig in de zin van 'hier zit ik mee'?
Geluk is niet hebben wat je wilt, maar willen wat je hebt.
Hij kan inderdaad heel bot uit de hoek komen. Hierdoor is onze relatie al een keer zo goed als uitgeweest. We hebben er toen duidelijk over gepraat en het is toen veel minder geworden.

Nu (een aantal jaar later) lijkt het echter weer erger te worden.

Ik zeg er altijd wel gelijk iets van maar dan ben ik een sjacharijn. En moet ik me niet zo aanstellen. Ik vraag me op die momenten ook wel eens af wat ik nog bij hem doe. Maar toch hou ik van hem (ik weet het het klinkt heel krom).
Wat een rotopmerking.

Eerlijk is: Schat, je bent wat aangekomen...zit je wel lekker in je vel?

Gemeen is: schat, ben je al aan het shoppen voor maat 40 want dit gaat niet de goede kant op?

De opmerkingen van jouw vriend vallen absoluut in categorie 2. En hallo he, maatje 38 waar zeurt hij over?
*zet boosheid na het lezen van openingspost even aan de kant*

TO, vaak treedt er zo'n mechanisme op als 1 van de partners zich te meegaand opstelt. Misschien kom je sowieso niet genoeg voor jezelf op en ga je vaak ruzie uit de weg? Ik heb zelf meegemaakt en ook in mijn omgeving gezien dat dat vaak ertoe leidt dat de ander grenzen gaat opzoeken om een reactie uit te lokken. Zou dat kunnen zijn bij jullie? (Dan nog is het iets heel naars hoor)
quote:liefjepiefje schreef op 13 augustus 2008 @ 20:53:

Ik neem aan dat hij zelf geen kilootje teveel heeft en een keer of vier per week minstens in de sportschool te vinden is?

Doet er eigenlijk ook niet eens toe, want ook al is hij de slankheid zelve, waar haalt hij het vandaan om zulke opmerkingen te maken? Hebben jullie dit weleens rustig besproken? Dus niet in een ruzie-achtige of gekwetste sfeer op het moment dat het gebeurde, maar gewoon rustig in de zin van 'hier zit ik mee'?

Ja hij is zelf sportverslaafd. Hij sport 4 a 5 keer in de week doet een dieet en is wat me betreft iets te veel met zijn lijf bezig.

Wat betreft het bespreken...meestal zeg ik er geijk iets van en dan heb ik het nog gedaan ook.
Houdt hij van jou op een manier waarop jij wilt dat er van jou gehouden wordt?
Bespreek serieus met hem dat hij je hiermee kwetst.

Ik heb dikke dijen, vind het zelf vreselijk maar mijn vriend kijkt er doorheen (kan dat? haha...) en vind dat het gewoon bij mij hoort en dat ik me geen zorgen erover hoef te maken.

Liefde hangt niet van een lichaam af zeg maar.

Kan me dan ook niet voorstellen dat je eigen vriend zulke dingen zegt. Zou er heel erg onzeker van worden in ieder geval!
quote:Elessare schreef op 13 augustus 2008 @ 20:53:

Ik ben misschien wat kort door de bocht hoor. Als ik advocaat van de duivel speel, zou ik kunnen zeggen dat hij je misschien wil prikkelen om iets aan je gewicht te gaan doen. Maar dan nog kom ik op het onderwerp 'respect'...

Nou bij mij werkt dat niet. Vorig jaar was ik best veel afgevallen (door stoppen met pil, stress op het werk etc.). Daar heeft hij ook nooit iets liefs over gezegd.

Nu ik weer wat ben aangekomen maakt hij wel rotopmerkingen. Ze gaan overigens niet alleen over mijn dikke benen etc. Maar ook over een dagje ouder worden (ik word bijna 30), er oud uitzien etc.

Terwijl ik van de week nog de opmerking kreeg van iemand die ik lang niet had gezien dat ik er zo goed uitzie. Ik neem aan dat die man oprecht is en niet maar wat zit te slijmen (maar ik ga zelfs over die dingen twijfelen).
Ik denk niet dat het gaat om waar de opmerking over gemaakt wordt, maar om waarom en waarom op deze manier. Maat 38 is gewoon heel keurig.. Als je maat 36 zou hebben, zou hij misschien wel weer iets anders hebben om een rotopmerking over te maken. Tenminste, dat denk ik.
Die opmerking die hij door de telefoon maakte, dat zòu grappig kunnen klinken. Dat ligt maar net aan de toon waarop en hoe jullie met elkaar omgaan. Kan zoiets ook melig tegen een vriendin zeggen die nooit sport (ik ook niet).

Zit nu te denken dat er ergens ook een soortgelijk topic loopt van een meisje met een vriendin wiens vriend ook opmerkingen maakt die zij niet zo kan waarderen...

Ah denigrerende grapjes van suzuki is dat topic. Lees daar eens zou ik zeggen.

Maargoed, wat je in je OP al vertelde, dat klinkt allemaal niet zo leuk en aardig eigenlijk. En miss heeft hij wel andere humor hoor, dat kan. Of een andere kijk op dingen, zoiets. Maar hij hoort jou wel te respecteren vind ik, dus als jij aangeeft er problemen mee te hebben kan meneer daar wel rekening mee houden. Als je echt van iemand houdt wil je die ander toch niet kwetsen denk ik dan.

Een andere optie is dat hij zichzelf miss beter wil voelen, door jou een beetje omlaag te trekken. Miss voelt hij zich minderwaardig, onzeker, whatever en wil hij benadrukken dat jij ook niet perfect bent omdat jij juist wat steviger in je schoenen staat? Kinderachtig, maar het zou kunnen.

Mijn advies zou dan ook zijn om een keer met hem er over te praten. Uitleggen hoe jij je er bij voelt en vragen of hij er mee kan stoppen. Miss is er een reden dat hij er weer mee begonnen is trouwens? (slecht in zn vel etc).

Moeilijk is het trouwens wel, want je typte al dat hij het gewoon eerlijkheid vond. Deze discussie herken ik maar al te goed van mijn ex, die soms dus ook zo bot uit de hoek kon komen door opmerkingen te maken wat er lelijk aan mij was zonder dat ik daar om vroeg of iets. Hij zei dan ook wel wat hij wel mooi vond hoor, want dat noemde hij eerlijkheid. Ik vond het vooral bot en kwetsend. Hij vond vervolgens dat ik me aanstelde als een puber. Tsja dat is dus niet meer goedgekomen.

Sterkte ermee.
Oke mosterd Hij zegt dus ook dat je er oud uitziet en zo..
per ongeluk mezelf gequote ipv verbeterd
Alles bij elkaar kan ik me voorstellen dat je je er rot door voelt...

Aan de andere kant, kan het natuurlijk best zo zijn dat hij je die broek niet vindt staan ongeacht je gewicht. Of dat het geen charmante foto van je is, ongeacht je gewicht... Of dat sporten voor hem zoveel betekent, maar voor jou niet en hij het dus echt alleen als grapje bedoelt.

Vraag hem gewoon hoe hij het bedoelt en zeg dan dat je het niet leuk vindt.

Ik vind het wel een beetje overdreven eerlijk gezegd. Denk ook alleen dat zulke opmerkingen opvallen als je jezelf niet fijn voelt onder je gewicht.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven