Spanning einde zwangerschap

06-03-2015 08:14 411 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik hoop even op wat herkenning en misschien wat tips!

Ik ben bijna 37 weken zwanger en loop nu lichamelijk wel een beetje op z'n eind.

Gelukkig een so far relatief makkelijke zwangerschap gehad, op wat rugklachten na.

Nu wel veel maagzuur en hoofdpijn maar dat hoort er allemaal bij.

Ik merk daarentegen aan mezelf dat ik zelf wat spanningen heb, ik vind het erg lastig omgaan met het feit dat ik niet weet wanneer hij komt. Bij wijze van volgende week maar over 4 weken kan ook gewoon. Ook is hij nog helemaal niet ingedaald en van voorweeen of harde buiken heb ik ook geen last.

Het is niet iets wat me hele dagen bezig houdt maar ik vind het erg lastig dat ik gewoon niet weet hoe of wat.

Het liefst zou ik het allemaal al van tevoren op een presenteerblaadje krijgen maar helaas dat niet mogelijk.

Oké ik ben dus gewoon onzeker de laatste weken. Herkenning? Iemand?

Haaaaai, ik ben nog niet bevallen hoor. Heb nog steeds rugpijn en driehoek was gisteravond al minder. Misschien ben ik wel langzaam aan het ontsluiten, who knows. Wordt bij mij niet gecheckt en vind ik ook niet nodig. Ik heb niet zo'n behoefte aan inwendig onderzoek. Vandaag al sinds kwart over zes wakker en sinds zeven uur bezig. Allerlei dingen met dochter thuis en in de stad gedaan, nog schilder over de vloer gehad en lig nu twee uurtjes te rusten. Ook nog even gebeld naar het werk over wat losse eindjes. Dadelijk lekker knutselen in paassfeer. Heb mijn tas volgepakt met groen karton, kuikentjes en andere xenos / blokker frutsels. Heb daar als kind ook goede herinneringen aan. Ff nog gezellig met dochter aan de gang nu ik min of meer nog mobiel ben. Heerlijk om daar nu alle tijd voor te hebben.

Ik ben ook dertien kilo aangekomen. Valt mij niks tegen, is zelfs minder dag bij vorige zw en dat kreeg ik er ook weer in rustig tempo af. Morgen zit dochter op kdv dus dan weer tijd voor allerlei boodschappen. Vanavond lekker met vriendinnetje in de stad eten.

Vwb weeën cq bevalling is geloof ik het advies zolang mogelijk te blijven bewegen en gewone dingen te blijven doen. Pas echt focussen als de weeën niet meer genegeerd kunnen worden. Zo zou de ontsluiting sneller gaan en lig je je ook niet volledig op bed op elk pijntje te focussen.

Ik ben benieuwd wie het eerste gaat bevallen. Weten jullie trouwens wat het wordt. Voor ons is het volledig geheim. Dit weekend dan ook de proefdrukken ontvangen en bekeken van jongens en meisjeskaartje.
Jammer Juliaatje! Gelukkig ben je wel nog mobiel, ondanks de rugpijn. Klinkt heel gezellig, die paasdecoraties freubelen met je dochter, lekker kneuterig. Het klinkt ook alsof jij nog veel kan en ook doet, dan is zo'n verlofperiode ook wel echt genieten toch? (ondanks het wachten...)

Wij krijgen een meisje, geboortekaartje laten ontwerpen door een vriendin.

Wat betreft kilo's: ik ben er maar 6/7 aangekomen t.o.v. startgewicht, maar ben de eerste 26 weken zó ziek geweest dat ik 12 kilo afviel (ik begon met 63 kilo op 1.70 dus was al niet te zwaar). Zie er nu eindelijk weer een beetje gezond uit in plaats van die ingevallen wangen en schriele beentjes.
Omg mijn vk zegt net dat ze verwacht dat ik binnen nu en enkele dagen ga bevallen. Spannend! Ik dacht dat ze niet echt aan voorspellingen deden, maar ze zei het uit zichzelf. Nu de vraag of ze gelijk krijgt of niet hahaha.

Ik hou nog steeds maar 41 weken aan dus 6 april zodat het niet zo tegen kan vallen...

Qua indalen is hij inmiddels ietsje ingedaald (hij begrijpt hoe het moet zeg maar) maar de vk kon hem er nog wel gemakkelijk uitwippen zeg maar...

Heftig violier dat je zo af bent gevallen! Gelukkig nu weer wat vet op 't bot
Wow Nieuwsbrief wat spannend!

Ik ben meer dan 20 kilo aangekomen, vind ik best wel vervelend.
Whoa Nieuwsbrief, dat is nog eens een mooi bericht Zegt ze vast niet voor niks! Dan ga ik nu mijn schamele spaargeld op jou inzetten...

Jakkes Violier, dat is niet niks. Ik vond mezelf al zo vreselijk zielig tot een week of 14, ik was echt een dweil, maar 26 weken en 12 kilo eraf! Pfff, moet loodzwaar geweest zijn. Ik vind dat toch een fascinerend fenomeen hoor, sommige vrouwen hebben werkelijk nergens last van en anderen zijn gewoon doodziek, en niemand weet precies waar het hem in zit.

Nou, ik ga een quiche maken, eens kijken of kind #1 braaf mee wil helpen deeg te maken.
Ja wel spannend alleen ik vind het toch ook wel gek...

Weet niet zo goed wat ik nu moet zeg maar... Of klinkt dat raar?

Ja ik vind het ook wel een raar fenomeen dat hele eerste trimester. Ik ben bijvoorbeeld geen dag misselijk geweest terwijl m'n collega echt alles onderkotste de hele dag door.

Ik had weer flink hoofdpijn een aantal weken en dat had zij weer helemaal niet... Zo gek gewoon!
So nieuwsbrief! Dat is een gewaagde voorspelling. Inderdaad, wat nu? Nu ga je de komende dagen alleen maar denken dat het elk moment zover is! Wel een goede gelegenheid om nog n laatste keer je bevaltas te checken en je nog eens goed te ontspannen door heerlijk met wat lekkers een serie te kijken of in de tuin te hangen.

Inderdaad die verscheidenheid aan klachten of juist het ontbreken daarvan, bizar. Mijn vriendinnen durven door mijn (helse) zwschap al bijna niet meer, maar gelukkig verschilt het dus enorm! Moet zeggen dat ik vooraf niet eens wist dat dit in deze mate bestond, lekker naïef misschien.
Hoi dames,

Mag ik ook nog even met jullie mee schrijven?

Ik ben vrijdag 38 wk zwanger van de 4e. Helaas het 3e kindje om voor te zorgen omdat de vorige na 22 wk vanwege afwijkingen is afgebroken (emotioneel zwaar dus wijk ik verder liever niet over uit momenteel).

Heel grappig om de verhalen van het bedzeiltje te lezen. Ook ik had hem er onder gelegd en zowel ik als mijn partner dreven zowat het bed uit. Zeiltje dus direct er weer onder weg. Mijn vliezen zijn ook nog nooit spontaan gebroken dus dat verwacht ik nu ook niet.

Hier ben ik niet zat van het zwanger zijn maar zat van de pijn. Bekken zijn vanaf zwangerschap 1 een probleem en dit keer wel echt ten top. Er is dus besloten om met 39 weken te strippen of eventueel in te leiden mocht de baby er dan nog niet zijn.
Natuurlijk mag je meeschrijven! Bijzonder een 4e zwangerschap, en wat heftig van je derde zeg! Ongelofelijk moeilijk lijkt me dat.

Heb je flinke bekkeninstabiliteit? Wat rot zeg, fijn dat ze je in ieder geval niet tot + 40 weken laten lopen!

Hier ligt t zeiltje nog wel steeds. Geen last van extra zweterigheid oid moet ik zeggen. Voor de zekerheid vanaf vandaag ook nog maar wat handdoeken naast t bed
Welkom ababy. Wat een verdriet dragen jullie met je mee. Sterkte daarmee gewenst. Ik hoop dat jullie kindje spontaan komt en anders weet je iig dat je over tweeënhalve week weer zo'n heerlijk klein frummeltje in je handen mag houden.
Ik lees net in een ander topic dat de vliezen van nieuwsbrief om 00.00 zijn gebroken. Grote kans dat die inmiddels met een baby in bed ligt of nog aan het bevallen is.
Was het maar zo'n feest, die vliezen zijn inderdaad gebroken. Heb 2 uur lang ook elke 3 minuten weeeen gehad, niet krachtig genoeg helaas want om 6uur had ik pas 1cm ontsluiting.

Toen toch nog maar even een paar uurtjes geslapen met paracetamol en nu is het wachten op de rest !

T gaat nog niet heel snel dus maar vk maakt zich geen zorgen!
Oh!!!! Nou die vk wist dus wel waar ze het over had dan gisteren en net op tijd je handdoekje klaargelegd! De marathon is begonnen.... Op naar de finish.

Ababy, vrijdag 38w zei je? Die hadden we nog niet in de verzameling, dus dan mag je er bij ;)

Hier blijft het rustig, ik krijg nu elke week een ctg en inwendig onderzoek (ja ja, grundlichkeit en zo), maar die van net was weer zonder ontwikkelingen. Nieuwe afspraak volgende week donderdag, dat ging ik nog wel halen aldus dr.

OK, back to business: Go nieuwsbrief! Go nieuwsbrief!
Spannend Nieuwbrief! Zet m op! Renze!

Elke keer als ik jouw "naam" lees moet ik denken aan dat stukje van het Glazen Huis dat die jongeman "Boodschap!!" roept hihi

Vanavond naar de vk; verwacht geen nieuws, voel nog niks raars. Gelukkig deze week wat leuke dingen kunnen plannen (lunchen met m'n moeder en eindje wandelen met de buurvrouw, gelnagellak door m'n zusje enzo...) dus dat is fijn. Bovendien mooi weer dus lekker genieten in de tuin. Merk wel dat ik wat pigmentvlekjes heb gekregen van vorige week in de zon; de zonnehoed ligt dus al klaar. Misschien m'n benen wat laten bruinen.
Nou het komt niet echt op gang helaas :( ik hou jullie op de hoogte!
He nieuwsbrief, jammer zeg. Moet je nu binnen 24 uur na vliesbreuk bevallen? Zet hem op iig! Iedereen vandaag lekker genieten van het weer. Heb al lekker uurtje in huis gerommeld en ben de was aan het doen. Straks wat boodschappen en naar de mondhygieniste. Ook nog met vriendinnetje lunchen.

Ik merk trouwens dat ik vaker wasmachine en vaatwasser aan zet. Wil geen achterstand op moment dat ik bevallen ben. Hebben jullie dat ook?

Heb ook minder kledingkeuze dus moet ook vaker wassen
Nieuwsbrief! Wat bijzonder dat die VK gelijk krijgt. Het gaat hoe dan ook heel snel gebeuren nu! En wij zijn er bijna live bij, ook heel leuk haha.

Ponny ik smeer super fanatiek met hoge factor voor elk zonnestraaltje, als ik jou zo lees is dat niet overdreven geweest! Volgens mij trekt dat straks wel weer weg toch?

Schnudel fijn dat de ctg nog goed is, t is toch niet zo erg om te wachten als baby het nog fijn heeft binnen vind je ook niet? En inderdaad ze blijven zeggen "tot volgende week!". Ik zeg elke keer "ik hoop het niet!" en dan zit ik er toch weer.

Welkom ababy, hoe verloopt je zwangerschap nu? En hoe gaan de laatste loodjes bij jou? Kun je nog wel wat doen ondanks de BI?
Juliaatje ik doe precies hetzelfde! Om de kleding weer schoon te hebben, maar (hoe triest ook) ook om de kraam niet meteen op te zadelen met volle manden en afwas. Ik hoop ook na elke grote schoonmaak dat het gaat gebeuren zodat m'n huis nog netjes is. Waar die obsessie ineens vandaan komt is duidelijk, voor zwschap absoluut geen poetsdrang gevoeld, ooit!
Wat een leuk topic! ik ben zaterdag 38 weken en zit ook al vol spanning te wachten wanneer het gaat gebeuren.. Word mn 2de bevalling.. Loop net als ababy met behoorlijke bekkeninstabiliteit. Kan op het moment echt niks meer. Vanmiddag weer controle hoop dat ze nog eerder dan 39 weken willen strippen. Ik heb ook al een week het gevoel data mn vliezen elk moment kunnen breken. Verlies ook onder de douche zomaar urine.. Eerst dacht ik dat het vruchtwater was maar het houd wel op. Als ik op mn hand blaas verlies ik het ook. Voel me echt lek haha.

Ik ben ook al zo druk met poetsen en de was doen. tenminste voor zover dat gaat. En veel boodschappen inslaan..
oja nieuwsbrief! succes!!! en waarom dacht de vk dat je binnen een paar dagen zou bevallen. wat voor aanwijzingen had ze daarvoor> ben wel benieuwd!
Mylove welkom! Als t er met op hand blazen ook uitkomt zou ik vanmiddag even wat meenemen naar je controle, want klinkt toch als vruchtwater. Even checken is nooit verkeerd!
*kijkt in de notulen* Ja, voor de zaterdag hebben we nog een plekje vrij mylove! We gaan door voor een volle spaarkaart!

Hier geen kraamzorg, maar opa en oma komen dit weekend dus die mogen de wasjes draaien (maar ook ik ben netjes bij hoor). Ben wel goed zat van die paar broeken die nog passen, kijk al verlekkerd naar mijn normale kleren...

Ik heb zelf geen haast qua bevallen, maar voor opa en oma zou het wel fijn zijn als ze niet drie weken hier hoeven zitten wachten Ergens volgende week zou perfect zijn!

Ik heb nu dus al de hele ochtend deze gouwe ouwe van Bots in mijn hoofd: http://www.youtube.com/watch?v=10EmzZ3uNCY

Als we die nou allemaal zingen schiet het vast op bij Nieuwsbrief!
Nieuwsbrief is er inmiddels beweging bij jou?

Ik ben ook wel benieuwd waarom de Vk verwachtte dat je snel zou gaan bevallen.
Even kort bericht, na vannacht flinke weeën gehad te hebben, Elke 3 minuten, is alles afgezwakt en nu nog steeds helaas.

Moet nu vanavond om 20.00 naar zkh voor controle en dan gaan ze kijken wat ze met me gaan doen...

Heb wel weeën nog steeds maar heel onregelmatig en niet sterk genoeg. Echt wel balen maar niks aan te doen
Vk vond me onrustig en zag dat m'n buik anders / strak stond.

Eigenlijk had ze dus gewoon onderbuikgevoelens

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven