Gezondheid alle pijlers

Tussentijds bloeden; ervaring?

17-03-2015 13:23 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik slikte op advies van de gynaecoloog al twee jaar de pil door, dit omdat mijn menstruaties erg zwaar zijn.

In november kreeg ik ineens heel erg bloedverlies. Dus ben ik daarvoor helemaal onderzocht. Behalve geïrriteerd baarmoederslijmvlies was er niks aan de hand (kweekjes en uitstrijkje waren goed). Advies was om af en toe (twee keer per jaar bijvoorbeeld) een stopweek in te lassen. Zeker als ik weer bloedverlies had.

Dus in november een stopweek gehad. En eind januari weer bloed verloren dus weer een stopweek. Maar na twee weken heftig bloeden wil het eigenlijk helemaal niet meer stoppen!

Ik heb al een afspraak gemaakt, maar ik wil toch ervaringsverhalen horen. Ik heb ook niet zoveel vertrouwen meer in die gynaecologen daar. Ik ga weer terug omdat ze mijn verleden al kennen, maar ik wil als ze me niet verder helpen toch een second opinion.

Vorige keer werd Mirena me toch afgeraden, omdat met mijn verleden (veel en heftig vloeien) ik dan kans heb altijd te vloeien. Maar is dat zo? Veel vrouwen om me heen zijn erg blij met Mirena. Hoewel ik ook een paar afhakers ken en een horrorverhaal.

Verder vind ik het ook vreemd dat ze niet hebben gekeken of de overgang hierin meespeelt. Ik ben 43, dat is jong, maar het zou kunnen. Dit omdat een aantal vrouwen met wie ik sprak erover dit meteen vroegen; is het niet de overgang?

Oftewel ik wil gewoon meer weten als ik bij die dokter zit; want ik heb het gevoel dat ze me alle wijs hebben gemaakt wat niet klopt. Want hoewel me 2 jaar geleden werd verzekerd dat het absoluut geen kwaad kon om de pil door te slikken, kreeg ik nu een soort "eigen schuld" gevoel bij deze arts.

Ik heb twee jaar geleden ook een lisexcisie gehad.
Mij word ook geadviseerd de pil door te slikken. En na ongeveer 3 maanden een stopweek in te lassen.

Nu heb ik wel even extra tabletjes om de bloedingen even onder controle te krijgen.

Heb je een zware pil? Want misschien helpt een zwaardere pil beter bij je?

Hier is een spiraal even niet aan de orde omdat wij binnen kort voor een 2e zullen gaan.
Ik slik zelf ook de pil door (verdenking van endometriose dus dan is dat het "beste" om te doen) en krijg ongeveer om de 3 maanden een doorbraakbloeding en dan doe ik een stopweek. Welke pil gebruik je? Misschien inderdaad een wat zwaardere nemen als dat mogelijk is

Ik heb geen positieve verhalen over de Mirena voor je. Mijn menstruatie is altijd zeer pijnlijk en vrij lang en dat was bij de Mirena niet anders. Werd ook gewoon maandelijks nog ongesteld en uiteindelijk had ik 24/7 pijn dus heb het ding er weer uit laten halen (wat echt metéén als een opluchting voelde in m'n buik).
Ooit had ik merknaam Marvelon. Nu is dat al een paar jaar Ethinylestradiol/desogestel 0,03mg/0,15mg. Zou volgens apotheek hetzelfde zijn.

Oke een andere pil zou ook kunnen, nog niet eens aan gedacht. Ik vrees zelf de Mirena ook een beetje.

Wat ook nog door me heen ging; ik stop eens met al die hormonen en laat de anticonceptie aan mijn man over. Onze kinderwens is vervuld. Maar ik vermoed dat hij daar niet erg voor is.
Dan zou ik als ik jou was toch eens een andere pil gaan slikken. Waarschijnlijk gewoon te weinig hormonen.

Ik weet niet hoe je verder op hormonen reageert?

En wat ook kan zijn is dat je gewoon niet tegen die goedkopere versie kan. Ze roepen wel dat het het zelfde is maar genoeg mensen die toch anders reageren op goedkopere medicatie.

Je kan tegen bijbetaling vaak wel de echte versie krijgen. Ook even aankaarten bij de huisarts dan.
Ja die apotheek geeft de laatste jaren wel vaker ineens andere medicijnen mee. En die zouden dan precies hetzelfde zijn hoor. Nou wel gek dat je dan ineens er ziek van wordt en weer opknapt als je terug naar het echte merk gaat. Een vriendin van me is echt in gevecht geweest daarover.

Maar dankjulliewel voor de tips. Ik had zelf niet aan een zwaardere pil gedacht. Of aan het echte merk. Maar deze slik ik nu al twee of drie jaar, en dus bijna zonder klachten (tot november dan).

Hoe ik verder op hormonen reageer? Volgens mij niet echt heel heftig. Ik vond de pil altijd ideaal. Geen dingen als minder libido, zoals je wel eens hoort.

Nouja eerst maar een naar de gynaecoloog, kijken wat die zegt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven