Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
quote:Chica-1983 schreef op 17 maart 2015 @ 14:06:

Ik heb de OP aangepast hoor! @Anniebammer jij stond er al in zag ik, dus toch zelf gelukt denk ik ;) Nieuwe vaste schrijfsters voeg ik na verzoek, toe na een aantal actieve posts hier. Gegevens daarvoor graag dikgedrukt doorgeven. @becauseimhappy, ik heb jou naar de zwanger fase verplaatst! Hoe gaat het met je? Alles nog goed?

Ik wil even aan jullie voorleggen wat we handig vinden qua aanpassen OP. Ik had de inloggegevens in de OP gezet zodat ieder het voor zichzelf kan aanpassen. Maar ik merk dat dit niet helemaal werkt geloof ik. Ik wil wel de aanpassingen blijven doen, maar ben iets minder actief hier (want erg druk), maar dan kan het iets langer duren voordat je wijziging in de OP is doorgevoerd. Hoor graag even wat de voorkeuren zijn van een ieder.

Leuk trouwens om te lezen dat er telkens nog weer nieuwe schrijfsters bijkomen! Allemaal weer in een anders fase van het traject en leuk dat we elkaar zo kunnen helpen met informatie en het beantwoorden van vragen. Maakt het wel lastiger om op iedereen te reageren merk ik ;)

@Honeybaby, haha ja voelt inderdaad een beetje als bestellen op bol.com, maar in de basis is het niet anders natuurlijk dan een donor uitzoeken in het boek van een ziekenhuis ;)

@Dinobaby, je post is een beetje ondergesneeuwd geloof ik, maar wat een fantastisch nieuws! Een match! Gefeliciteerd! Weet je al hoe nu verder?

@Charade, jij zit nog op het bankje geloof ik? Al nieuws?Hoi hoi,

ik zit vanaf 22 januari op de intake, en 10 maart een gesprek gehad met de psych. Nu afwachtende op 7 april of ik op de wachtlijst kom.

gr
Hoi,

Even een ego-post hier! Vandaag alle uitslagen van de onderzoeken in het ziekenhuis gehad en alles is goed. En, de donor heeft superzwemmertjes 😁 dus dat is goed nieuws!

In april hebben we nog een gesprek met de psycholoog en dan met de gynaecoloog om het vervolgtraject af te stemmen. De 6 maanden wachttijd waar ze het eerst over hadden zou ook niet hoeven, dus bij groen licht van de psych kunnen we waarschijnlijk meteen beginnen! Dus...best wel spannend allemaal!
Goed nieuws jiggles!
Ocean had je nog reactie van het Rijnstate gehad?
Wat fijn jiggles, gefeliciteerd! Ook fijn dat de 6 maanden wachttijd nu niet mee hoeft! Waarom niet meer dan?
Thanks Chica

Die 6 maanden was bedoeld om alles op kweek te zetten en zekerheid te hebben dat er geen sprake is van bijv. hiv ivm incubatietijd. Hier is echter geen aanleiding voor en de donor laat zich al regelmatig testen, dus voor ons zou dat alleen vertragend zijn. Wij hebben dus gevraagd of ze daar vanaf willen wijken. Dit is in het team besproken en akkoord bevonden. Heel fijn, want scheelt weer 6 maanden! Nu alleen nog psychisch in orde bevonden worden :p

Ik moet de volgende keer ook de keuze maken welke route we kiezen (vers of ingevroren zaad). De donor heeft er geen bezwaar tegen om meerdere keren te doneren en gevoelsmatig denk ik dat vers beter is, maar ben benieuwd of anderen daar een mening of ideeën over hebben.
Yeah jingles, mooi nieuws!!
Door invriezen gaat de kwaliteit achteruit.
@dinobaby, wat gaaf!! De donormatch. Gaat snel he!

@Honeybaby, Juist bij GG voel ik mij thuis. Verder heb ik alleen ervaring met het amc en ben ik blij dat ik daar niet meer naar terug hoef, wat een mega opluchting was dat.

Vandaag weer bij GG geweest, het komt steeds dichterbij..

Echt veel kom ik niet meer op het forum, lees wel soms de berichten maar mijn traject hou ik graag verder voor mijzelf.
Jeetje, wat gaat iedereen opeens snel..

Dikke babyboom straks ;)

Er is inderdaad een match! Veel sneller dan ik had verwacht. Nu alleen nog een aantal bloedtesten en dan word ik opgeroepen om te starten. Ben benieuwd hoe snel dat gaat..
If destiny speaks, I don't ask questions..
@Dinobaby, wat voor bloedtesten? Cmv, hiv?

Die heb ik al wel gehad, was allemaal dik in orde.

Ik hoop dat de match bij mij ook dr eerder is dan verwacht

Mijn cyclus en de match zouden nu net net samen gaan waarschijnlijk.

Ik zit nu op week 5 van de 6 - 8 weken wachten voor de donormatch.
Geen idee.. Of de donor en ik matchen.. Meer zei ze niet en vroeg ik niet.
If destiny speaks, I don't ask questions..
Mijn cyclus ligt sinds 3 maanden overhoop. Nooit eerder gehad. Eerst altijd een cyclus van zo'n 32 dagen, en nu achtereenvolgens, 6 weken, 6,5e week en nu nu zit ik bijna op 7 weken (en ben nog niet ongesteld). Ik maak me toch een beetje zorgen.
@Cyn79, ik heb je toegevoegd aan de lijst hoor! Zie alleen je leeftijd niet staan?

@Jiggles, door invriezen gaat de kwaliteit achteruit, dus als je donor ook vers wil zou ik daarvoor kiezen

@Frizz, wat frustrerend zeg! Zijn er dingen veranderd waardoor dit kan komen? (meer stress bijvoorbeeld?)

@Noa-Lynn, jij gaat ook lekker snel zeg! Ik duim voor een snelle match voor je!
Tijdens die eerste cyclus heb ik een darminfectie en antibiotica gehad, dacht dat dat wellicht de schuldige was. Maar dan zou het nu toch weer normaal moeten zijn?
@ chica,

thnx. Oh ja sorry vergeten 35.

gr
@ frizz als ik jou was zou ik naar de huisarts gaan. Ik heb hetzelfde probleem. juni gestopt met de pil daarna steeds nette cyclus 30-32 dagen. Toen 40 dagen en inmiddels 10 weken en nog niet ongesteld.

Ben al bij de gynaecoloog geweest en bij is het waarschijnlijk PCOS, ik heb as dinsdag weer een bel afspraak met de gyn.

Ik hoop dat het voor jou niet het geval is en dat je hormonen tijdelijk van slag zijn. Succes!
Jeetje Deb wat heftig. Had je ook last van andere symptomen?

Mijn eierstokken zijn vorig jaar in het UMC bekeken en zagen er prachtig uit werd toen gezegd. Hmm... Misschien inderdaad toch nog een keer laten checken.
@Chica-1983 ik heb mezelf er niet ingezet,want dat lukte niet., bedankt voor de helpende hand om me op de lijst te zetten

wow wat gaan sommige meiden snel!

@Noa-Lynn het gaat al opschieten, spannend maar leuk tegelijk, toitoitoi

ik zit soms ook weleens aan geertgen te denken mocht UMC nog zolang duren, anderzijds helaas geen baan nu

dus dan geeft wel een bittere nasmaak / slechter gevoel als dat ik gewoon lkkr werk en het proces in kan gaan...een baas mag je immers niet ontslaan als je zwanger bent!

dus daarom is n wachttijd van misschien nog een jaar, wel weer gunstig ,dat ik kan knokken om dat igg ook op de rails te krijgen

alles heeft een reden, dat geloof ik dan wel

wat kost het bij Geertgen met hun eigen Spermabank? bij UMC 160 euro per keer

@deb87 & @Frizz ik ga duimen voor jullie dat het gauw goed komt, #knuffel!

groetjes!
krijg geen spijt, volg je hart!
@honeybaby Ik heb wat meer info, wilde je een prive berichtje sturen maar je hebt die functie uit staan. Als je die aanzet kan ik je even bijpraten
Ik menstrueer inmiddels weer. Jullie gezelligheid doet me wel goed, ook al reageer ik veel minder de laatste paar dagen, ik lees wel mee ;)

Voor de nieuwe dames: Ik ben in behandeling bij NijGeertgen, dit is voor mij de dichtstbijzijnde kliniek en ik ben nooit bij andere klinieken geweest. Ik voelde me hier meteen op m'n gemak

Ik heb nu 7 inseminaties erop zitten en ga over 2 weken (ongeveer) voor de 8e. Ik maak gebruik van hun eigen bank.. En hier voel ik me het fijnste bij! ☺️

Nadat het papierwerk was afgerond vertelden ze mij dat ik 'ambassadrice' ben. Ik moet zeggen dat ik me nu ook so begin te voelen, dit had ik nooit verwacht. Maar ik wil iedereen vertellen hoe gezegend wij vrouwen zijn dat wij dit kunnen doen en hoe trots je erop mag zijn als je deze keuze maakt

Heleboel liefs voor iedereen hier!
Balen charade!

Frizz ik heb verder geen klachten die lijken op pcos. Tijdens de echo in het umc werd er tegen mij ook gezegd dat het allemaal goed was. Maar ik heb twee weken terug in het ziekenhuis in de plaats waar ik woon een echo gehad en toen zagen ze veel eiblaasjes. Ik weet dat dat op de echo in umc ook te zien was maar de gyn daar zei dat ik veel eicellen had. maar dat waren ook allemaal eiblaasjes.

Sinds wanneer sta jij op de wachtlijst bij het umc? Je bent denk ik toch wel bijna aan de beurt...

Als ik jou was zou ik ook ff naar de huisarts gaan, mijn huisarts was makkelijk met de doorverwijzing ivm mijn kinderwens.
Balen charade! Op naar de volgende ronde! Ik heb je plek op het wachtbankje overgenomen en zal hem komende weken voor je warm houden
quote:deb87 schreef op 20 maart 2015 @ 11:18:

Balen charade!

Frizz ik heb verder geen klachten die lijken op pcos. Tijdens de echo in het umc werd er tegen mij ook gezegd dat het allemaal goed was. Maar ik heb twee weken terug in het ziekenhuis in de plaats waar ik woon een echo gehad en toen zagen ze veel eiblaasjes. Ik weet dat dat op de echo in umc ook te zien was maar de gyn daar zei dat ik veel eicellen had. maar dat waren ook allemaal eiblaasjes.

Sinds wanneer sta jij op de wachtlijst bij het umc? Je bent denk ik toch wel bijna aan de beurt...

Als ik jou was zou ik ook ff naar de huisarts gaan, mijn huisarts was makkelijk met de doorverwijzing ivm mijn kinderwens.

Ik sta erop sinds januari 2014. En jij?

Als ik dit weekend niet ongesteld word zal ik een afspraak maken. Ben nu wat grieperig en dan willen huisartsen je liever niet in de wachtkamer hebben ivm besmettelijkheid.
@Dinobaby, ik bedoelde dat ik misschien niet nu meteen kan starten omdat ik eerder mijn menstruatie heb dan dat er een donormatch is.

Ergens is het ook goed als ik nog een cyclus oversla, wil namelijk geen december/januari kindje .

Zal om deze reden alleen niet zelf bewust overslaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven