*September 2008* #2

23-01-2008 21:03 2610 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kiara en Belle, hier voor de tweede keer bevallen, maar vind het ook nog superspannend en voor mijn gevoel nog lang niet aan toe... :-)

...zie er toch best wel tegenop..elke bevalling is natuurlijk anders, maar vind het wel superspannend.

Hier verder nog geen last gehad van 'voorweeen' of ietsdergelijks. Vindt het ook wel heel spannend wanneer de bevalling zich gaat aankondigen...

Fijn Belle dat je 'nergens' aan vast zit, dat je kunt doen wat je op dat moment fijn vindt!

slaap lekker allemaal
Zwitsal, welkom. Heftig zeg, dat je al weeen had. Gelukkig zit de baby nog veilig in je buik.

Wil je ook in de tabel? Wanneer ben je uitgerekend en weet je al of het een jongen of meisje is? Dan kan ik dat allemaal invullen.

Bassiste,dat is even schrikken. Gelukkig geen vruchtwater dus.

Zo Vivalover zal het nu wel druk hebben met 2 kleintjes. Spannend hoor, ben erg benieuwd.

Belle, bij mij is het al de 2de, maar ook ik denk bij elk pijntje of dingetje dat het misschien wel eens kan gaan gebeuren.

Kiara, fijn dat de baby helemaal is ingedaald. Spannend wordt het nu hè?

Hier een beetje een baaldag. Vandaag zou de dakkapel geplaatst worden en morgen zouden we nieuwe kunstof ramen en kozijnen krijgen. Hebben ze allebeiafgebeld vanwege het slechte weer.

De ramen komen nu maandag of dinsdag en de dakkapel pas 6 sept! Grr...

Verder ligt de baby nog erg hoog en kan dus af en toe erg slecht zitten. Dan zit er echt een grote bobbel bovenin.

Ben erg benieuwd wie er nu na Vivalover de eerste is die gaat bevallen!

Gister de laatste zwgym gehad en er was er al 1 bevallen. 7 weken te vroeg

Fijne avond nog allemaal!
Hoi,

Allereerst Zwitsal, leuk dat je nog mee gaat schrijven. Ben ook benieuwd wanneer je uitgerekend bent en of je al weet wat het wordt (en het ons ook wilt vertellen)

Hier alles nog rustig hoor. Maar ook ik ben geen expert hoor ook al is het tweede keer. Vorige keer was het begin van de bevalling heel duidelijk omdat de vliezen braken, maar als ik nu veel harde buiken heb achter elkaar denk ik ook oje, het zou toch niet nu al. Ik wil graag nog 2,5 week wachten hoor tot het echt september is.

En ja, zou vivalover al bevallen zijn??? spannend hoor.

Even een vraagje, hebben jullie het soms ook benauwd, alsof je door de baby geen ruimte meer hebt om te ademen. Ik hoop dat de baby snel verder indaalt en dat dit wat minder wordt. Dit is echt niet prettig. Ik zal het vrijdag ook even vragen bij de VK.

Groetjes en welterusten!

Carry
Goedemorgen!

Klinkt enthousiast, maar eigenlijk was het weer helemaal niks vannacht. Straks gaan die middagdutjes mijn nachten nog vervangen!

Hebben jullie dat ook?

Ook vaak benauwd, hartkloppingen, drukke boel in mijn buik, beetje piekeren over hoe het straks zal gaan en weg is de slaap!

Hebben jullie ook dat onbesluitbare? Dat je bijvoorbeeld heel erg op jezelf bent, je kerel eigenlijk wegkijkt omdat ie je zuurstof gebruikt, maar zodra hij weg is, je er weer achter komt dat je eigenlijk liever niet alleen bent.....

Hihi.

En dat de kleinste tegenslag je dag al kan verpesten, laat staan het plaatsen van een dakkapel dat wordt afgeblazen!

Ik ben 5 september uitgerekend, dus morgen precies 37 weken en morgen ook controle in het ziekenhuis.

Vorige week was het nog niet helemaal ingedaald, dus kreeg wel de waarschuwing mee dat mochten mijn vliezen breken, ik plat moest.

Had alweer een nachtmerrie dat de appie heijn betrof en ik tussen de diepvrieserwten op de grond!

We weten honderd procent zeker dat het een meisje worden gaat en verlof....ja sinds 4 juni dus al.....heb dus ook een beetje moeite om mezelf te entertainen!

Maar ik vind mezelf nog steeds een gezegend mens, dat dit een mooi roze kindje gaat worden en dat ik niet een rood klein hamstertje heb achter moeten laten in een couveuse in een eng ziekenhuis!
Zwitsal: ik las gisteren toevallig in mijn veilig bevallen boek dat de kans heel erg klein is dat je vliezen midden in de AH breken. De meeste bevallingen beginnen 's nachts en met weeen en niet met het breken van de vliezen.

Het is trouwens 'geruststellend' om te lezen dat ook de tweede bevalling even spannend blijft als de eerste. Ik dacht vannacht echt dat de bevalling was begonnen. Ik had krampen in mijn buik, die begonnen, heftiger werden en weer ophielden, net zoals de juf op zwangerschapsyoga weeen beschrijft . Maar ja, daarna ben ik gewoon in slaap gevallen en vanochtend was de baby nog niet geboren, dus kennelijk was dat nog niet de bevalling. Ik voel me emotioneel redelijk op het moment, soms ben ik een beetje besluiteloos. Mijn man is er inmiddels aan gewend, dus hij wacht rustig tot ik tot een beslissing ben gekomen, al kan hij mijn hak op de tak redeneringen vaak helemaal niet meer volgen, volgens mij. Gisteren zijn we nog even naar Ikea geweest, gelukkig hebben ze daar rolstoelen. Ik zag daar trouwens een stel dat een klein baby'tje ijs aan het voeren was! Echt bizar. Ze waren zelf redelijk stevig, misschien wilde ze de baby niet achter laten blijven.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Naatie, balen zeg van je dakkapel, kunnen ze geen rekening houden met je zwangerschap?

Vind het hier ook weer spannend hoor met de bevalling. Ben pas 34 weken maar als het 's avonds weer gaat rommelen begin ik ook weer te twijfelen of het nu wel of niet wat is.

Naatie hier ook zo'n last van zo'n bobbel tegen mijn ribben, lig hier ook met de laptop op de bank. En het avondeten houd ik net vol aan de eettafel.

Carry, benauwde ken ik niet maar misschien drukt ie wat tegen je longen als ie nog zo hoog ligt.

Vanmiddag crematie (moeder van collega) en daarna nog feestje op werk, beetje vreemde combinatie maar kan niet anders.
*zwaai* belle
O ja, ik heb 's ochtends vaak een hele grote bobbel rechtsonder mijn ribben. Volgens mij doet de baby aan yoga, het lijkt verdacht veel op de hond houding (handen en voeten op de grond en billen in de lucht). Meestal zakt ze door de dag heen wel weer een beetje gelukkig. Ik ben juist niet meer zo benauwd en ik heb ook veel minder last van brandend maagzuur. Ik denk omdat de baby ingedaald is. Misschien helpt een kussentje in de rug als je erg last heb van de baby? Dan trek je je rug ietsjes holler en dan heeft de baby misschien wat meer ruimte. Mijn baby is trouwens nog steeds ongelooflijk beweeglijk en het hartje klonk nog steeds prima gisteren, dus ik ga er maar van uit dat de baby het prima naar de zin heeft daar binnen.
Ik ben een tijdlang erg benauwd geweest en veel last gehad van brandend maagzuur, maar nu gelukkig niet meer.

Ik merk wel dat ik steeds meer bezig ben met de bevalling, maar dan helaas niet op een positieve manier. Zie er toch wel wat tegenop..

Maar ik hou mezelf maar voor dat die tweede er vast zooo uitgefloept is...en als ik dat nu vaak genoeg zeg, ga ik het vast ook nog geloven haha.
Dank je wel Belle! Da's weer een opluchting!

Ik moet schaamtevol bekennen dat ik met 26 weken alle zwangerschap- en bevallingsboeken opzij geschoven heb. geloofde er niet meer zo in!

Liep bij mij toch niet volgens het boekje....hihi.

Maar ijs aan een klein babietje?? Da's toch niet goed!?

Zijn er meiden die op hun rug slapen; kan niet echt mijn draai niet vinden op mijn zij.

Heb ergens gehoord dat je kindje dan bepaalde grote bloedvaten af kan klemmen?
Bij mijn eerste heb ik ook 2 keer gedacht dat de bevalling begonnen was, maar het waren oefenweeën grrrr.

De échte bevalling begon trouwens 's avonds, ik moest plassen en verloor daarbij een klein beetje bloed, vervolgens kreeg ik heel langzaam aan weeën.
Pfff dames, even rekening houden met diegenen van ons die nog niet met verlof zijn.....jullie zijn niet bij te houden.

Hoop dat bij vivalover alles goed is gegaan.

Groet, mamayahoo
Hoi Hoi Meiden,

gisteren weer bij de vk geweest alles was oke. De kleine is al mooi ingedaald. Mijn lichaam is al flink aan het oefenen. Heb regelmatig harde buiken en lichte krampen in mijn onder buik.

Vanaf vandaag mag de kleine komen , en wat mij betreft hoeft hij/zij niet lang maar te wachten. Maar ja de donderstenen beginnen met zelf de baas te spelen.

Vandaag al een klein voorraadje beschuit in huis gehaald en 1 pak roze en blauwe muisjes. Dan hoeft manlief niet meteen weg voor de boodschappen.

mamayahoo: ik ben gewoon hele dagen thuis maar heb soms ook moeite om het allemaal bij te houden wat er geschreven word.

Ik ben wel erg benieuwd hoe het met vivalover en de kindjes is.

En wie de volgende gaat worden. Want als ik het zo allemaal vlug goed lees zijn er al verschillende dames waarbij het lichaam in volle voorbereiding is. Geduld is een schone zaak zeggen ze maar op het eind van een zwangerschap soms erg moeilijk.

Nou alle meiden succes en ik zal me regelmatig melden.

Groetjes,

Twisje
hoihoi,

ai, ik ben dus niet de enige bij wie het aan het rommelen is

Hier gaat alles goed, het rommelt nog steeds, maar meer steken en zwaar gevoel van onderen dan de weeen van gisteren. Ik hoop niet dat ik dit nog 4 weken zo vol moet houden..

Vandaag is dochter thuis, dus dat is zoiezo wat zwaarder (veel bukken, tillen etc).

Bij mij is hij wel ingedaald, maar ik heb nog meer last van maagzuur dan ervoor. Wat dat kan zijn weet ik ook niet.

En ondanks dat het de tweede is is het hier ook spannend, kan ik daardoor niet slapen, ben ik best zenuwachtig en hoop dat hij snel komt.. Het schijnt trouwens ook dat als je twijfelt of het weeen zijn het niet zo is.

Heb gisteren ook beschuit en muisjes gekocht :-), zo van 'dan heb ik dat alvast maar'.

Naatie, balen van je dakkapel! Ik kan me voorstellen dat je even de P in hebt.

Zwitsal, ik kan niet echt meer lekker op m'n rug liggen. Dan ga ik me echt beroerd voelen omdat je dan de grote lichaamsader afkneld. Probleempje is wel dat ik graag zo lig en vaak zo wakker wordt. Dan voel ik me super brak en moet dan omdraaien om weer even bij te komen.
Zo wat word er veel geschreven ineens!

Spannend allemaal hoor, tis echt t einde...

Hier ook wel een beetje spanning hoor, vooral na gister ben ik heel alert, haha. Vriendlief is ook wel beetje zenuwachtig al, die zou t liefst de hele dag naast me op de bank gaan zitten, op te kijken of alles goed gaat. Maar dat schiet niet op.

Ben ook heeel benieuwd hoe het met Vivalover is....

Brandend maagzuur heb ik ook regelmatig last van, benauwdheid niet zo meer, kindje is goed ingedaald.

Spannend ook voor jou Twisje!!!

xxx
Hallo, wat is er weer veel geschreven!

Hier nog helemaal geen 'tekenen' gehad wat de bevalling evt. zou kunnen aankondigen... Heb zelfs (volgens mij) nog nooit een harde buik gehad :-) Hier dus helemaal nog geen gerommel of oefenweeen (dit had ik bij mn eerste zwangerschap wel...) ach elke keer denken dat het komt, en is steeds weer 'valsalarm' is ook niet alles :-)

Ben ook een 'rugligger' heel soms word ik ook zo wakker, maar dan voel je je idd beetje beroerd, benauwd. Zal blij zijn, als ik weer 'normaal' kan liggen straks na de bevalling.

Brandend maagzuur gaat eigenlijk wel goed, lees heb er rond de 20 weken onwijs veel last van gehad , maar de laatste tijd bijna niet meer, fijn! Bij eerste zwangerschap echt super erg gehad, had dan ook flessen gaviscon op :-) nu kan ik het af met af en toe een rennie...

Naatie[/b] Kan me voorstellen zeg, dat het vervelend is! vooral omdat je tegen het einde van zwangerschap loopt, dan WIL je ook dat bepaalde dingen dan afkomen en kan je het al helemaal niet hebben, als het dan uitgesteld wordt!

Winterlelie..zie hier ook wel op hoor, tegen de bevalling... en laten we ons maar moed inpraten dat het voor een tweede een stuk sneller gaat :-) (ook heftiger????)
Hallo dames,

Ik dacht, ik zal me even snel melden anders gaan jullie je nog afvragen of er hier al wat geboren is. Nou nee, dus. Ik heb wat last van krampjes, maar ook van diaree (schijnt wel een voorteken te kunnen zijn, toch???). Heb gisteren dipje gehad omdat ik alles ff niet meer zag zitten en me afvroeg of ik het straks allemaal wel zou redden. Maar ook dat schijnt erbij te horen.

De kleine rommelt flink en ik durf het bijna niet te zeggen, maar soms voelt het gewoon vervelend aan, maar ben dan aan de andere kant ook weer blij dat ik hem of haar weer voel. Toch fijn om te weten dat het nog beweegt daarbinnen. Vanmiddag naar verloskundige.

Hou jullie haaks!!!
Paulien, Diaree KAN een begin van de bevalling zijn, mits je binnen enkele uren na de diaree ook echte weeen krijgt...(zo zegt mijn zwangerschapsgym instructrice haha)

hoe was de VK?

Spannend he, bij wie zal het nu gaan beginnen / doorzetten??

Gelukkig is dochtertje steeds rond 08.00 uur wakker, is wel een mooie tijd :-) Je ligt nu snachts toch wat meer wakker...ik hoef er gelukkig meestal maar 1 keertje uit om te plassen...

Fijne dag, het ziet er mooi uit vanaag, de zon schijnt hier volop!

Groetjes jacqueline
Goedenmorgen,

Jeetje idd zeg, wat is er een hoop geschreven zeg, super leuk natuurlijk!!

Ik slaap ook graag op mn rug maar ik heb t ook gelezen over die ader ofzo,maar ik heb er helemaal geen last van, maar draai me toch altijd snel weer trug.

Vivalover ohh hoe zou t toch met je zijn???

Ik vind het wel heerlijk om jullie verhalen te lezen over "gaat t gebeuren of niet" ..ik vind het zo spannend. Ik ben er ook soms een beetje bang voor , voor wat komen gaat.

Wat ga ik voelen, hoe ga ik reageren, hoe lang gaat t duren??? Al die vragen en onzekerheid, ik probeer me er echt niet mee bezig te houden hoor.

Ja ik ben ook vaak kortademig en hartkloppingen, toevallig deze week een paar keer. Hoe zou dat komen??

Doen jullie trouwens aan geboortebedankjes?? En wat voor versiering hebben jullie gekocht??

Ik zat te denken om zelf een slinger te maken van stof met van die punten.

Vandaag gaan we naar de Ardennen toe tm zondag en vind het eigenlijk best een beetje eng, zo van: stel dat er wat gaat gebeuren hhahaa...dat zal natuurlijk wel niet hehe maar ja je weet nooit.

Het is toch 3 uurjtes rijden dus ja....

Vanochtend nog even naar de kapper, een stuk eraf laten halen, t is nu zo lang alweer. ZIt t weer wat vlotter, en misschien voel ik me dan ook wat vlotter hahahaha....

Fijne dag meiden xxx MW
Hoihoi,

hier alles nog rustig. Het rommelt nog wel, maar dat begint al te wennen.

's Nachts gaat het best goed, ik hoef eigenlijk weinig te plassen (gelukkig), overdag des te vaker (niet meer, ik vraag me af waar dat vocht blijft trouwens).

Bassiste, is je vriend nog naar z'n werk gegaan, of zit hij gezellig naast je

Lino, ik wil niet horen dat de tweede bevalling heftiger is hoor, het gaat gewoon heel soepel en vloeiend (net als de eerste keer natuurlijk (ahum)).

O, kijk je even naar de ondertekening van je vorige bericht, was dat de bedoeling?

Paulien, hoe was het bij de vk?
missworld: ik kan me voorstellen dat je liever niet naar de Ardennen rijdt op het moment, maar ja, je kunt ook moeilijk een paar weken alleen maar thuis zitten. Ik ben gisteren ook een eindje van huis geweest en ik heb de ziekenhuiskoffer maar gewoon meegenomen. In geval van nood kun je nog altijd naar het ziekenhuis in Maastricht rijden, ik neem aan dat je iets van TomTom meeneemt? En als je het echt niks vindt, kun je nog altijd niet gaan. Ik vind het vooral prettig als mijn man bij me is, dus alleen op reis ga ik niet meer.

Hier nog steeds geen baby, wel een beweeglijke baby, maar verder geen tekenen dat ze de uitgang op aan het zoeken is. Ik heb de enveloppen van de geboortekaartjes binnen gekregen, dus die ga ik als de wiedeweerga schrijven, dan is dat gebeurd.
Hallo, hier ook nog geen baby (gelukkig). Ik wil echt wachten ( tja heb je wat te kiezen ) totdat de nieuwe ramen erin zitten, want nu is de babykamer nog niet helemaal klaar en het bed moet nog omhoog en mn ziekenhuistas moet nog ingepakt, het geboortebord moet ik zo nog af verven... en ga zo nog maar even door.

Hier is de baby ook al ingedaald en de vk schat het kind bij de geboorte ( als ie op tijd is) op 8.5 pond Argghh..

Hoe zou het met Vivalover zijn? Het wordt wel tijd voor een nieuwe tabel!

Wie zal de volgende zijn? Spannend hoor!

Ik ga dus even wat baby dingen doen. Voor het geval ik ineens vannacht ga bevallen
O,ja Zwitsal, heb je nog meer kindjes en hoe oud ben je, dan kan ik dat gelijk in tabel verwerken.
Hondje, zag idd op het moment dat ik het bericht verzond...dat ik mn naam had opgeschreven is nie zo erg hoor!

Naatie, heb hetzelfde hoor, ik heb ook nog zoveel dingetjes die ik nog wil regelen... bed is hier gister omhooggegaan en ziekenhuistas heb ik ook nog niet klaarliggen. Heb wel de maxicosi uit de schuur gehaald en even gewassen :-)

Belle, Ik heb de enveloppen nog niet...ik kon ze wel eerder krijgen, maar kostte me weer extra geld..aangezien ik adresetiketten heb uitgedraaid, is het niet zoveel werk om dit op het moment zelf op de envelop te plakken.

Missw, hier wel geboortebedankjes gemaakt. Glazen waxinelichtje met een rose geurkaarsje ingepakt in doorzichtig folie met lintje met een kaartje eraan (dezelfde stijl en kleur als geboortekaartje) met Bedankt! fijn dat u er was.) Alles bij elkaar (materiaal, folie, kaarsjes) was ik hiervoor maar 0,30 per bedankje voor kwijt en ziet er super fleurig en gezellig uit.

Ook spannend idd voor je weekendje weg...in princiepe moet jij nog wel paar weekjes toch? dus zou me maar niet te druk maken als ik jou was :-) in er is altijd wel een ziekenhuis in de buurt en zou gewoon je ziekenhuistasje meenemen met alles wat je nodig hebt, mocht je onverhoopt gaan bevallen!

Ben gisteravond nog even naar de kapper geweest :-) was heel hard nodig en idd ook weer een stukkie eraf en kleurtje mooi bijgewerkt, dus straks lig ik er 'mooi' bij :-)
goeiemorgen!~

schaam schaam... kom ik weer aan!

ik vergeet echt steeds te posten!!

op hyves reageer ik meestal wel maar meestal sluit ik de laptop dan weer af..

hier is alles nog rustig,wel veel voorweeen en krampen maar dat hoordt er nu bij denk ik..

hebben jullie ook zo'n groei spurt gemaakt met je buik?

en zwellen jullie ook op? iedereen valt over mijn hoofd...die is wat dikke door t vocht..ook de voeten zijn mega haha

is nu voor iedereen afwachten he!

best wel spannend..zie er enorm naar uit!

tas is klaar(toiletspul enz moet er nog in) maxicosi staat klaar de enveloppen zijn klaar 1e baby wasjes zijn klaar..

dus denk dat ik wel klaar ben hahaha

mag vanaf zondag thuis bevallen,dus schiet op! baby ligt start klaar

xxx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven