Dresscode zomer kantoor
vrijdag 20 maart 2015 om 22:36
Mijn ervaring met dergelijke kantoren is als volgt:
- mouwloos jurkje of met klein kapmouwtje
Blote oksels niet, alhoewel het wel redelijk geaccepteerd is om zo'n jurkje onder een blazer te dragen en de blazer vervolgens uit te doen als het echt heel warm is. (Maar houd de blazer dan wel in de buurt, en trek hem weer aan wanneer je van de afdeling of uit de kamer loopt.
- jurk tot op de knie zonder panty (met verzorgde benen)
Vanuit etiquette echt een grote nee, maar vanuit de praktijk tegenwoordig wel redelijk geaccepteerd.
- peeptoe pumps
Nee, geen blote tenen op de werkvloer.
- elegante sandalen, dus niet die standaard sandalen met sokken O.i.d. erin
Nee, want blote tenen. Wat wel kan zijn pumps met in elk geval een gesloten neus.
En nogmaals: dit is wat ik zie bij de serieuze kantoren. In een heel informele omgeving kan het heel anders zijn (ik heb wel in organisaties gewerkt waar ik een strandjurkje aan had kunnen trekken en zelfs op blote voeten kon lopen).
- mouwloos jurkje of met klein kapmouwtje
Blote oksels niet, alhoewel het wel redelijk geaccepteerd is om zo'n jurkje onder een blazer te dragen en de blazer vervolgens uit te doen als het echt heel warm is. (Maar houd de blazer dan wel in de buurt, en trek hem weer aan wanneer je van de afdeling of uit de kamer loopt.
- jurk tot op de knie zonder panty (met verzorgde benen)
Vanuit etiquette echt een grote nee, maar vanuit de praktijk tegenwoordig wel redelijk geaccepteerd.
- peeptoe pumps
Nee, geen blote tenen op de werkvloer.
- elegante sandalen, dus niet die standaard sandalen met sokken O.i.d. erin
Nee, want blote tenen. Wat wel kan zijn pumps met in elk geval een gesloten neus.
En nogmaals: dit is wat ik zie bij de serieuze kantoren. In een heel informele omgeving kan het heel anders zijn (ik heb wel in organisaties gewerkt waar ik een strandjurkje aan had kunnen trekken en zelfs op blote voeten kon lopen).
vrijdag 20 maart 2015 om 22:48
Ik weet niet of het bedrijf waar je werkt aan klimaat beheersing doet maar zo ja dan zou ik even wachten voordat je echt zomerse dingen aan gaat schaffen voor op het werk. Waar ik gewerkt heb vond ik het in de zomer vaak te koud binnen waardoor ik altijd voor de zekerheid een vest bij had. Heb 1x sandalen aangehad naar het werk maar hele dag koude voeten dus dat was ook eens maar nooit meer.
Ik vind dat het lijstje wat je benoemd wel kan maar ik heb alleen ervaring met bedrijven die een casual/netjes dresscode hadden waarbij je in een net mantelpakje vaak al overdressed was. Helaas waren er toen ook collega's die in korte rokjes/shorts en een topje met spaghetti bandjes en flip flops kwamen werken. Daar werd wel wat van gezegd.
Ik vind dat het lijstje wat je benoemd wel kan maar ik heb alleen ervaring met bedrijven die een casual/netjes dresscode hadden waarbij je in een net mantelpakje vaak al overdressed was. Helaas waren er toen ook collega's die in korte rokjes/shorts en een topje met spaghetti bandjes en flip flops kwamen werken. Daar werd wel wat van gezegd.
vrijdag 20 maart 2015 om 22:48
Mannen verschijnen toch ook niet in korte strandbroek met mouwloos hemd en blote voeten in flipflops (tenminste, op de meeste kantoren die ik ken, toch niet). Die lopen doorgaans gewoon in een zomerbroek, hemd met korte mouwen, sokken en schoenen. En hebben ze een representatieve functie, in een zomerpak met een overhemd eronder. En die gaan ook niet dood van de hitte ofzo. Dus waarom zouden vrouwen wél "half naakt" op kantoor moeten verschijnen? Gewoon een nette katoenen of linnen rok, niet té open schoenen, bloesje met korte mouwen en een mooi linnen of katoenen jasje erover. Bovendien zijn vrijwel alle kantoren tegenwoordig ruimschoots voorzien van airco, dus je zult echt niet wegkwijnen van de warmte.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zaterdag 21 maart 2015 om 10:33
Ik werk in een bedrijf waar warme machines staan. In de zomer is het binnen vaak wel 35 graden (ook op kantoor). Zelfs dan moet het productiepersoneel (die dus veel meer bewegen dan ik, achter mijn PC), in verband met hygiëne, een lange broek aan en een poloshirt. Met wat langere mouwen zal ik ook niet zomaar omvallen van de hitte.
Ik heb dus bijna altijd een lange broek aan als ik representatief moet zijn, met een bloes met toch wel iets van mouwen en schoenen waarbij je geen blote tenen ziet.
Ik vind mijn benen dan ook eigenlijk te wit, mijn bovenarmen te gespierd, en mijn teennagellak zit ook niet altijd even keurig. Dat hoeven mijn collega's of klanten gewoon niet te zien.
Ik heb dus bijna altijd een lange broek aan als ik representatief moet zijn, met een bloes met toch wel iets van mouwen en schoenen waarbij je geen blote tenen ziet.
Ik vind mijn benen dan ook eigenlijk te wit, mijn bovenarmen te gespierd, en mijn teennagellak zit ook niet altijd even keurig. Dat hoeven mijn collega's of klanten gewoon niet te zien.
zaterdag 21 maart 2015 om 13:46
zaterdag 21 maart 2015 om 13:54
zaterdag 21 maart 2015 om 20:30
Kan allemaal echt niet. Geen tenen, geen blote benen en geen oksels. Doe een jasje aan, een huidskleurige panty en dichte pumps en het kan prima.
Qua kleuren kan eigenlijk alles zo lang je er niet bijloopt in de hyuskleuren van de concurrent, en het een beetje rustig houdt (dus niet alle kleuren tegelijk)
Qua kleuren kan eigenlijk alles zo lang je er niet bijloopt in de hyuskleuren van de concurrent, en het een beetje rustig houdt (dus niet alle kleuren tegelijk)