Niet tevreden over poetsvrouw

22-03-2015 16:07 261 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds kort een nieuwe poetsvrouw. Dit voor 2 dagen in de week, 7 uren per dag.

Nooit komt ze met haar taken rond. Ze beweert zelfs haar pauze niet te kunnen nemen in z'n geheel.

Vraag me echt af wat ze allemaal doet dan als ik er niet ben.

Op een dag heb ik graag dat ze alle was bij elkaar verzamelt in het hele huis, dit sorteert en wast. Wat in de droger kan, moet in de droger en erna opgevouwen in een mand stoppen en de badhanddoeken en washanden terug in de kast leggen.

De beddelakens moeten gewassen worden en na het drogen terug de beddes opdekken. ( 4 bedden)

De living, keuken en gang moet opgeruimd worden. Ontstoft, gekuist en dweilen met speciale zeep voor die specifieke vloer. De ontbijttafel moet afgeruimd worden en de vaatwas opzetten en weer uitladen.

Het toilet aanleunend aan de gang moet grondig gekuisd worden. Alle blinkende oppervlakken moeten plekvrij gemaakt worden en opgeblonken worden. Alsook het kindertoilet moet gedaan worden

De trap moet gestofzuigd worden tot het derde verdiep en met nat met speciaal product voor deze vloer.

Onze badkamer moet opgeruimd en gekuist worden. Alsook de aansluitende slaapkamer moet gekuist en gedweild worden.

1 of 2 kinderkamers moeten opgeruimd en gekuist worden.

Dan heb ik nog een wisselend taakje voor erbij, zoals bijvoorbeeld schoenkasten uitkuisen en de schoenen poetsen ofwel ramen lappen buiten of onze terrassen schrobben oftewel de kinder badkamer kuisen, ofwel mijn bureau poetsen of andere zaken.

Ze zegt door te werken, maar ik heb m'n twijfels. Wat denken jullie voor 7 uur?
To heeft een beetje last van derealisatie denk ik.
Hallo?!
quote:Ilse6 schreef op 22 maart 2015 @ 17:33:

Bedankt voor jullie reacties, voor mij mag dit topic verwijderd worden.Neem een au pair, die kun je lekker uitbuiten.
verba volant, scripta manent.
"Poetsvrouw" klinkt ook wel een beetje denigrerend vind ik.
quote:Honeymoonquiz schreef op 22 maart 2015 @ 18:01:

Hallo, dit topic is klaar hoor!!!Wel binnen de toegestane tijd hoop ik
gelukkig hoeft het huis(kasteel) niet te worden gedesinfecteerd. terrassen schrobben, dan verwacht je zeker ook dat ze het onkruid over vandaan plukt.
quote:Ilse6 schreef op 22 maart 2015 @ 17:33:

Bedankt voor jullie reacties, voor mij mag dit topic verwijderd worden.

Je bent wel een verwend kreng he, hier kun je ook al je eigen rotzooi niet opruimen.

Wat jij hebt is geen poetsvrouw, werkster of huishoudelijke hulp. Jij hebt een slaaf.

Ik weet niet hoe het in Noorwegen zit maar in Nederland is dat verboden.

Misschien moet je het eens zelf doen. Je eigen teringzooi opruimen is ook meteen een goed voorbeeld voor je verwende koningskinderen die zo ook geen opvoeding krijgen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:chinchilla schreef op 22 maart 2015 @ 18:12:

gelukkig hoeft het huis(kasteel) niet te worden gedesinfecteerd. terrassen schrobben, dan verwacht je zeker ook dat ze het onkruid over vandaan plukt.

Op de knieen he. Gras knippen met een nagelschaartje, sprietje voor sprietje.

Schrobben met een tandenborstel.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:Wageningen1985 schreef op 22 maart 2015 @ 18:10:

"Poetsvrouw" klinkt ook wel een beetje denigrerend vind ik.In Belgie is dat een gebruikelijk woord.
quote:Fame schreef op 22 maart 2015 @ 16:19:

[...]

Nee. Dit moet 2x per week gebeuren. 3 verdiepingen kuisen, opruimen, stoffen, stofzuigen, dweilen, badkamer, meerdere toiletten, en alle was. O. En alle bedden verschonen.

2x per week!

Ow...... nou het is maar goed dat het topic als gesloten is.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:polydox schreef op 22 maart 2015 @ 17:55:

Ik heb 9 uur hulp in de week, maar hier zijn de wassen gedraaid en strijkt zij een heel klein gedeelte. Alle werkvlakken zijn afgenomen en al het rondslingerende spul weggewerkt. Douche cabine en bad zijn schoongemaakt, en meestal de wastafels. Keuken en bijkeuken zijn gestofzuigd en geschrobd en gedweild voordat ze komt.Bij ons in zes uur (2 volwassenen, 1 kind) krijgt de hulp het volgende geregeld: al het droge wasgoed gestreken en in manden, boven en onder gestoft, gezogen en gedweild, keuken, wc's en sanitair gedaan. Om de drie weken hangen alle kranen vol met azijnlapjes om te ontkalken, ieder raam/deur is 1x in de maand gedaan (ze neemt steeds 1 of 2 ramen op in haar routine), deurklinken iedere keer. Bedden opmaken als ze er nog tijd voor heeft (ik haal ze zelf af en laat de boel dan luchten). Wc's maken wij zelf ook iedere dag schoon, keuken doet man, tafels en andere gebruikte oppervlakken maak ik iedere avond even schoon. Bad en wastafels droog vegen na gebruik.
quote:Ilse6 schreef op 22 maart 2015 @ 16:32:

dit is de 7e poetsvrouw. Ze dagen na een tijd niet meer op. Al ben ik vriendelijk tegen ze en mogen ze drinken nemen als ze willen. Zolang ze hun werk doen ben ik content. Maar blijkbaar zijn ze gewoon niet gemotiveerd genoeg.

Oh Ilse wil je alsjeblieft nog meer topics gaan openen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wat een misselijkmakende mensen bestaan er toch.

Ik hoop dat je hulp niet meer terugkomt.
quote:Enn schreef op 22 maart 2015 @ 18:26:

[...]

Oh Ilse wil je alsjeblieft nog meer topics gaan openen?
Gebruiken Vlaamse Belgen het woord 'blijkbaar' wel? Volgens mij niet.

Kan me vergissen natuurlijk.
Ja ik hoor het wel vaker op fora waar ook Belgen komen.
Tijdens het lezen van dit topic moest ik ineens aan een ander topic denken, waarin iemand beschreef hoe ze bij iemand thuis een drol in een onderbroek aan de lamp in de hal zag hangen. Zie TO helemaal haar kinderen aanmoedigen, de poetsvrouw ruimt het wel op hoor!

Maar goed, de lijst van klussen is best lang, het schoonmaakgedeelte zou in 7 uur moeten lukken maar qua wasprogramma tijden red je de was bij lange na niet. Tenzij het beddengoed enkel gespoeld wordt. Maar dat is ook niet fris.

Verder vind ik jouw houding naar de poetshulp toe niet bijster vriendelijk. Jouw reacties in dit topic vind ik ook niet vriendelijk. Mensen nemen de tijd om te reageren en jij zegt dat het topic verwijdert mag worden. Ben je naar de poetshulp toe ook zo ondankbaar?
Op een dag heb ik graag dat ze alle was bij elkaar verzamelt in het hele huis

Deze zin vind ik nogal vreemd.

Je hebt graag alles tiptop, maar de was ligt verspreid door het hele huis?

Lees ik dat goed?

Hier ligt de vuile was maar op één plek, en dat is in de wasmand.
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
quote:Dropje70 schreef op 22 maart 2015 @ 18:37:

Op een dag heb ik graag dat ze alle was bij elkaar verzamelt in het hele huis

Deze zin vind ik nogal vreemd.

Je hebt graag alles tiptop, maar de was ligt verspreid door het hele huis?

Lees ik dat goed?

Hier ligt de vuile was maar op één plek, en dat is in de wasmand.Zeker nog geen pubers in huis?
quote:Enn schreef op 22 maart 2015 @ 18:33:

Kan me vergissen natuurlijk.Jawel hoor. Vaak zelfs .
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Gelukkig ben ik geen harwerkend mens. Zou ik dan ook zo een snob worden?? Mhh. Dan liever een beetje relax. Bedden 1 keer per week (als het al lukt) en dweilen ook. Als ik overdrijf ben ik 5 uur bezig (man 3 ik 2) exclusief koken en afwassen.
Ik zit hier met verbazing dit topic te lezen. Wat ben je een verschrikkelijk lui,ondankbaar,onvriendelijk mens. Ik zal het jou eens laten doen al die taken op zeven uur tijd. Zal ik er achter gaan staan met een stopwatch. Kijken of je het dan nog zo leuk vindt. Bahbah. Naar mens.
Luctor et emergo!
ondankbaar is ze niet, de poetsvrouw mag immers drinken nemen als ze dat wil, eten mag niet
quote:whopper schreef op 22 maart 2015 @ 18:38:

[...]

Zeker nog geen pubers in huis?

Jawel hoor, twee zelfs, maar het is maar net wat je ze zelf aanleert.

Ze zijn het hier gewend om de vuile was in de wasmand te gooien, dus geen probleem.
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Daarbij denk ik, dat als je de ''poetsvrouw'' ook zo haar opdrachten geeft zoals je het hier neertypt, ze bij voorbaat al weinig zin heeft.

Je komt niet niet echt menslievend over. De poetsvrouw is een persoon, geen robot...

''Je moet dit'' en ''je moet dat''

Vreselijk
quote:Enn schreef op 22 maart 2015 @ 18:33:

Kan me vergissen natuurlijk.Jawel.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven