wie heeft er gelijk?

23-03-2015 19:39 149 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aankomende zondag gaan wij met mijn schoonzus naar de Efteling. In totaal zijn we met zijn 7-en.

wij zouden met ons gezin (5) gaan en zij vroeg of ze mee mochten. Super gezellig, dus ja. nu hebben we slechts 1 auto ter beschikking, voor max 5 personen. Dus gaat er een gedeelte met de trein. Extra kosten +- ¤60. Nu ben ik van mening dat we gewoon allebij 50% vd reiskosten moeten betalen Zij vind dat zij slechts 2/7 hoeft te betalen.

Wat zouden jullie doen. Als ik met haar akkoord ga, kost het mij dus 2x zoveel als wanneer we met zijn 5-en zouden gaan.
Koekoek
quote:Hajo20124102 schreef op 23 maart 2015 @ 19:57:

Volgens mij nu bij de hema voor 17,50 pp een dag onbeperkt reizen met de trein. Kind een railrunner van 2,50 en klaar is kees.

Dan daarbij de benzinekosten en parkeerkosten en dat delen door 2 omdat je met 2 gezinnen bent. Als het over etentjes ed gaat zou je wel naar rato kunnen verdelen (dus als je nadien allemaal een pannenkoek gaat eten betalen jullie 5/7 en je schoonzus 2/7 van de rekening).

En als ze dat niet wil, gaat ze toch gewoon niet met jullie mee. Ik zou in ieder geval niet voor haar constructie gaan. Dan maar een meningsverschil.

Voor het eten ed vind ik inderdaad logisch, ik heb pubers, zij een 5 jarige, dat we per gezin of zo betalen.

Het zou voordeliger zijn als ik met mijn dochter met de trein ga, omdat ik een dalurenkaart heb en mijn dochter vrijerijen heeft. De kortingskaart vd Hema is duurder. ;)
Overigens doe ik meestal niet zo moeilijk over dit soort dingen: alles op een hoop en dan naar rato. Ik ben niet zo van de uitpluizerij als je samen een dag weggaat. Maar als je wilt weten of je gelijk hebt: ja.
Is het jullie auto, waar je normaal gesproken met 5 man in gaat?

Ik snap niet waarom jullie reis anders moet worden als zij mee willen.
Inderdaad gewoon met je eigen gezin met de auto gaan en je zus + aanhang met de trein (neem aan dat ze zelf geen auto tot haar beschikking heeft) Bij de ingang afspreken, of in het park zelfs als de aankomsttijden erg veel verschillen.
quote:Hajo20124102 schreef op 23 maart 2015 @ 19:57:

Volgens mij nu bij de hema voor 17,50 pp een dag onbeperkt reizen met de trein. Kind een railrunner van 2,50 en klaar is kees.

Dan daarbij de benzinekosten en parkeerkosten en dat delen door 2 omdat je met 2 gezinnen bent. Als het over etentjes ed gaat zou je wel naar rato kunnen verdelen (dus als je nadien allemaal een pannenkoek gaat eten betalen jullie 5/7 en je schoonzus 2/7 van de rekening).

En als ze dat niet wil, gaat ze toch gewoon niet met jullie mee. Ik zou in ieder geval niet voor haar constructie gaan. Dan maar een meningsverschil.Railrunner bestaat inderdaad ook nog. Wordt het nog goedkoper.
Ik snap er geen zak van. Ga anders gewoon allemaal met de trein. Gezelliger en scheelt parkeerkosten.
Ik vind het nogal 'moeilijk' klinken allemaal.

Jullie plan was: lekker met jullie eigen gezin naar de Efteling, in de auto waarin 5 mensen/kinderen passen.

Twee familieleden willen graag ook mee. Jullie zeggen: prima! Dan gaan zij dus gewoon met de trein en betalen hun eigen kosten.

Zij kiezen er toch zelf voor om mee te gaan?
quote:renate73 schreef op 23 maart 2015 @ 19:59:

[...]

Voor het eten ed vind ik inderdaad logisch, ik heb pubers, zij een 5 jarige, dat we per gezin of zo betalen.Misschien moet je haar dat voorstellen, dat jullie alles 'eerlijk' delen, 50-50. Dus als jullie eten, dat zijn dan voor jouw pubers meebetaald
quote:renate73 schreef op 23 maart 2015 @ 19:59:

[...]

Voor het eten ed vind ik inderdaad logisch, ik heb pubers, zij een 5 jarige, dat we per gezin of zo betalen.

Het zou voordeliger zijn als ik met mijn dochter met de trein ga, omdat ik een dalurenkaart heb en mijn dochter vrijerijen heeft. De kortingskaart vd Hema is duurder. ;)

Als zij dan gewoon met haar kind een kaartje bij de Hema en een railrunner koopt, kunnen jullie allemaal met eigen vervoer (en eigen kosten) naar de Efteling. En ik denk dat jullie met de parkeerkosten meer kwijt zijn. Reken haar dat maar eens voor.

Wat een gemiep over een paar tientjes...
quote:nerdopviva schreef op 23 maart 2015 @ 19:59:

https://tickets.hema.nl/t ... rdeel/282/ns-koffie-gebak

2 kaartjes voor 36 euro, scheelt toch weer 24 euro.Ik heb 2 dagkaarten voor ¤25, scheelt 1 volwassene op de achterbank, maar daar komen de kosten naar en van het station nog bij.
quote:lilyofthevalley schreef op 23 maart 2015 @ 20:03:

Ik snap er geen zak van. Ga anders gewoon allemaal met de trein. Gezelliger en scheelt parkeerkosten.Hebben kaarten incl. Parkeerkosten en met 2 pubers, 3 volwassene en 2 kinderen, wordt de reis dan helemaal duur ;)
Wat hierboven ook gezegd wordt. Jullie gaan als gezin met de auto en zij gaan met de trein en betalen hun eigen vervoerskosten.
Als ik jou was en ik had plek in de auto voor iedereen, dan hadden ze gratis mee mogen rijden. Maar helaas pindakaas, je hebt alleen plaats voor je eigen gezin. Dus regelen én betalen zij gewoon hun eigen vervoer.

Ik heb ook wel eens zoiets gehad. Ik ging een weekendje met mijn dochter en met vriend(inn)en naar Maastricht. Ik met de auto van mijn vriend vanuit het westen des lands, zij met de trein vanuit het oosten. Vonden ze dat ik mee moest betalen aan de treinkaartjes, omdat mijn vriend mijn benzine betaalde. Sommige mensen hebben gewoon echt een bord voor hun kop.
Van wie is de auto nu eigenlijk? Van jouw gezin of van je schoonzus?
was je oorspronkelijk al van plan met de auto te gaan of juist met de trein? ik snap heel die constructie niet, ik zou gewoon ieder voor zich de reiskosten betalen
Hoe zit die constructie precies in elkaar? Wie zit er in de auto, wie in de trein en wie betaalt er nou wat?
Ik snap er, ondanks de uitleg, nog steeds geen biet van. Jullie zouden met zijn vijven gaan in de auto. Zij willen mee. Prima, maar dan is het vervoer toch compleet voor hun rekening? Als zij er met hun auto achteraan gereden waren had je hen toch ook geen benzinegeld gegeven?
quote:minnimouse schreef op 23 maart 2015 @ 21:14:

Van wie is de auto nu eigenlijk? Van jouw gezin of van je schoonzus?Van mijn moeder, mochten we lenen, om het nog ingewikkelder te maken
Volgens mij gaan er nu twee van haar met de trein omdat ze kortingskaart hebben en schoonzus niet. Heb je de kosten voor die kortingskaart eigenlijk al doorgerekend TO?
quote:citronella schreef op 23 maart 2015 @ 21:20:

was je oorspronkelijk al van plan met de auto te gaan of juist met de trein? ik snap heel die constructie niet, ik zou gewoon ieder voor zich de reiskosten betalenWij zouden met de auto gaan, maar omdat we nu met meer mensen gaan, past dit niet, dus moeten er minimaal 2 met de trein. Ik heb aangeboden, on dan met de trein te gaan, omdat ik een dalurenkaart heb, en dat het voor mij dus voordeliger is.
En nu moet je een treinkaartje betalen en een deel vd benzinekosten? terwijl je anders voor jullie 5 de benzinekosten zou betalen?
quote:Honeymoonquiz schreef op 23 maart 2015 @ 21:22:

Hoe zit die constructie precies in elkaar? Wie zit er in de auto, wie in de trein en wie betaalt er nou wat?Voorstel is, ik met mijn oudste zoon, met de trein. Vanwege het feit, dat mijn neefje nog in een stoeltje moet en er dan geen 2 volwassene (zoon is 1.82) naast kunnen en de treinreis, na een hele dag Efteling, best lang duurt voor een kleuter. Maar andere combies kunnen ook.
quote:citronella schreef op 23 maart 2015 @ 21:38:

En nu moet je een treinkaartje betalen en een deel vd benzinekosten? terwijl je anders voor jullie 5 de benzinekosten zou betalen?Mijn schoonzus vindt van wel ja
Van je moeder?

Dan alle kosten bij elkaar optellen en delen door 7. Zij betalen 2/7 en jullie 5/7.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven