Voedingsbeha echt nodig?

26-03-2015 17:33 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijdens mijn zwangerschap is mijn boezem gegroeid van 85E naar 90G, schoon aan de haak. Ik heb 3 bh's die ik nu al een aantal maanden draag en die me heerlijk zitten, van vrij soepel materiaal. Vandaag ben ik op zoek gegaan naar voedingsbeha's, maar dat blijkt met mijn cupmaat geen sinecure. Noppies blijkt een model in mijn cupmaat te hebben, maar het zat voor geen meter. Ook heb ik geprobeerd hoe het dan werkt als je het haakje bovenaan losmaakt en je de cup 'wegklapt'. Het viel me op dat dat niet zo heel soepel ging, dus daarna heb ik dat nog eens geprobeerd met mijn eigen beha en die vouw ik makkelijker aan de kant dan de voedingsbeha. Zou ik die eigen beha's dan ook gewoon kunnen gebruiken gedurende de maanden dat ik borstvoeding wil geven? Of zijn er redenen die ik nog niet ken, waarom ik toch écht een voedingsbeha nodig heb?
Ik zou sowieso nog even wachten met ze kopen.

Je borsten kunnen nog van alles doen qua groei. Die van mij waren tijdens de borstvoedingsperiode heel anders qua formaat.

Ik vond het wel fijn een voedingsbh, als ik een normale bh namelijk opzij schuif knelt die iets onder mijn borst/zijkant. Dit kan de melkkliertjes wat dichtdrukken.

Ik vond de bh's van Triumph erg prettig.
De enige reden voor een voedingsBH is makkelijke toegang tot de borst. Als dat met je huidige bh's prima kan (en er geen knellende beugels inzitten), zou ik geen speciale voedingsBH aanschaffen.
Ik vind het helemaal niks die voedingbh's met mijn cup h.

Ik heb bij de 1e een hele dure gekocht maar droeg er een gewone overheen.

Bij de 2e klapte ik de cup van mijn normale wel goedzittendende BH naar beneden. Nu gaf ik ook nooit borstvoeding op plekken waar ik dat makkelijk kon doen zonder dat iedereen daar van genoot.

Ik vind die slappe dingen ook echt niet voor buiten, het doet niks voor je..
Ik draag overigens alleen maar voedingsBH's maar ik klap de boel niet altijd open - dat doe ik vooral elders als ik netjes moet voeden, thuis sjor ik de hele handel net zo makkelijk in een keer naar beneden.
Ik had ook G/H. En ik heb tot nog toe geen goed passende voedingsbeha kunnen vinden. Ook niet via internet. Twee besteld, ook gehouden, maar niet tevreden. Nu ben ik het een beetje zat.

Ik droeg mijn zwangerschapsbeha's/gewone beha's. Werkt prima. Soms iets meer gehannes in het openbaar, maar met een beetje tact ook wel te 'verbergen'.

En voor thuis vond ik een normale beha al helemaal prima. Gewoon een bandje naar beneden, cup weg en voeden.
quote:vitamined schreef op 26 maart 2015 @ 17:41:

Ik had ook G/H. En ik heb tot nog toe geen goed passende voedingsbeha kunnen vinden. Ook niet via internet. Twee besteld, ook gehouden, maar niet tevreden. Nu ben ik het een beetje zat.

Ik droeg mijn zwangerschapsbeha's/gewone beha's. Werkt prima. Soms iets meer gehannes in het openbaar, maar met een beetje tact ook wel te 'verbergen'.

En voor thuis vond ik een normale beha al helemaal prima. Gewoon een bandje naar beneden, cup weg en voeden.Wat zijn zwangerschapsbh's? Heb je die ook al?
Ik had ook nog gewoon mijn eigen bh's. Heb van nature al een flinke cup en dat vulde alleen maar wat strakker op. Ik kon 'm ook gewoon opzij doen. Bandje van de schouder en borst er uit. En ja dat ging ook prima in een hoekje, gewoon een hydro over de schouder.
Dankjullie wel voor de reacties! Zie inderdaad beha's op internet in mijn maat, maar die zijn vreselijk duur en ik vind het best een gedoetje als ik ze niet gewoon eerst kan passen. Hema en H&M hoef ik niet eens te proberen qua maat.

Stond bij de Prenatal in de paskamer en met mijn eigen beha schuif ik de cup dus zo aan de kant. Ik denk dat ik het dan maar eerst eens zo ga proberen, mocht het een ramp blijken, kan ik altijd nog dingen aan gaan schaffen toch? Mijn beha's hebben overigens wel een beugel, maar dat hadden die van Noppies ook. Is dat een probleem?
Ik droeg ze van Hotmilk. Stomtoevallig kon ik dat hier op het dorp krijgen, maar echt vaak kwam ik het ook niet tegen. Anita kon je wel op meer plekken kopen, zelfs bij de Bijenkorf, geloof ik.
Een beugel hoeft niet problematisch te zijn, maar je moet goed opletten dat ze niet knellen omdat dat borstontstekingen kan veroorzaken. Vooral in het begin als je borsten nog met iedere voeding een cup kunnen verschillen moet je het goed in de gaten houden.
H&M en Hema hebben inderdaad alleen maar onwaarschijnlijk kleine maatjes. Ik heb mieretietjes maar pas alleen hun D. Ik vraag me echt af wie daar nu kleinere maatjes van koopt.
Heb je al naar Anita gekeken? Dat zat echt prettig (in cup G), vond ik. En die klepjes zijn ideaal. Ik vond een voedingsbeha wel een must, maar zoals je leest heeft niet iedereen dat. Ik zou trouwens wel wachten met kopen tot na je bevalling. Anders zit je straks met de verkeerde maat.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
quote:Pantax schreef op 26 maart 2015 @ 17:50:

H&M en Hema hebben inderdaad alleen maar onwaarschijnlijk kleine maatjes. Ik heb mieretietjes maar pas alleen hun D. Ik vraag me echt af wie daar nu kleinere maatjes van koopt.Ik! De 80 AA en toen ik voedde de 75 A.
Ik had op de markt toendertijd van die speciale haakjes gekocht. Koste niks. Mijn oude bh's het bandje aan de voorkant losgeknipt en daar het haakje tussen gezet. Werkt hetzelfde. Alleen opletten dat je bandje niet naar achteren op je rug wegschiet;-). Dat is zo lastig pakken dan;-).
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 26 maart 2015 @ 18:17:

Heb je al naar Anita gekeken? Dat zat echt prettig (in cup G), vond ik. En die klepjes zijn ideaal. Ik vond een voedingsbeha wel een must, maar zoals je leest heeft niet iedereen dat. Ik zou trouwens wel wachten met kopen tot na je bevalling. Anders zit je straks met de verkeerde maat.

Anita, inderdaad. Niet sexy, wel handig en met genoeg steun voor cup-een-heel-eind-richting-de-z. Ik droeg ze wel met beugels.

Bij mij zei mijn maat tegen het eind van de zwangerschap een stuk meer over mijn maat tijdens de voedingperiode dan de maat die ik had in de kraamweek (stuwing!).
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 26 maart 2015 @ 18:17:

Heb je al naar Anita gekeken? Dat zat echt prettig (in cup G), vond ik. En die klepjes zijn ideaal. Ik vond een voedingsbeha wel een must, maar zoals je leest heeft niet iedereen dat. Ik zou trouwens wel wachten met kopen tot na je bevalling. Anders zit je straks met de verkeerde maat.Ik heb dezelfde ervaring met Anita. Erg fijne voedingsbeha's die ook genoeg steun geven. Ik had ze in maat 75G.
Bij de eerste twee heb ik voedingsbh's gebruikt, bij de derde niet.

Je hebt ze niet nodig, maar in het openbaar is het wel prettig om zo'n bh aan te hebben (je borst is dan net wat meer bedekt).
Tantetilly, bedoel je met het bandje aan de voorkant het tussenstukje in het midden? Dat is wel een heel goed idee!

Heb inmiddels ook de beha's van Anita gevonden, maar ik vind ze erg duur. Nu ontkom ik er al nooit aan om dure beha's te kopen ivm ondersteuning, maar alles voor de baby aanschaffen kost zo waanzinnig veel geld en ik vind het zo zonde om een flink bedrag uit te geven aan beha's die ik maar een paar maanden ga dragen, want met eentje ben je ook nog niet klaar. De beha's die ik nu draag, komen van een 'lingeriedump' voor een tientje per stuk, zit ook geen charmante hoek aan, maar ze zitten heerlijk. Als ik daar zo'n haakje in kan maken, ben ik al klaar!

Over in het openbaar maak ik me niet zo druk, ben toch van plan er een dunne sjaal oid overheen te hangen.
Zo'n haakje klinkt als een heel goede oplossing.

Ik vond mijn voedingsbeha's echt heel fijn. Bij mijn gewone beha's kreeg ik mijn borst niet goed bloot, waardoor het nog wel eens knelde. De melk stroomt dan niet lekker, met kans op ontstekingen doordat je je melkklieren dichtdrukt. Daarnaast kon het echt zeer doen als je borst goed vol zit. Dat is geen pretje.

Maar misschien valt het bij jou reuze mee en lukt het met je huidige beha prima. En anders zijn die haakjes misschien wel een uitkomst.

Ik had trouwens drie beha's, elke dag een schone aan, een te drogen aan het wasrek en de andere in de wasmand. Door het lekken van je borsten (vooral s nachts of bij regeldagen of als je kleintje huilt en je hebt volle borsten) zijn de beha's steeds vies.

Een zoogcompres was handig, maar voldeed niet altijd. Vooral 's nachts. En 'à nachts had ik inderdaad mijn beha aan, dan had ik geen last van pijn van stuwing/volle borsten.
Ik draag Anita voedingsbh's in 80 G, met beugel. Zitten goed, voldoende steun en erg makkelijk met voeden. Je klikt de sluiting boven de cup open, flap omlaag en voeden maar.

Je kan inderdaad het beste wachten tot na de bevalling. Ik had tijdens mijn zwangerschap 80F en tijdens de bv 80 G.

Mijn mooie bh's (van voor de zwangerschap) liggen nu al ruim 2 jaar ongebruikt in de kast. Toen ik zwanger was paste ik ze niet meer na een aantal weken. En na de bevalling borstvoeding. En nu nog borstvoeding en weer zwanger Dus voor mij zijn de voedingsbh's een goede investering geweest. Anita is trouwens ook niet zo heel duur.
Ik had er twee van Anita, was er tevreden mee. Eerst bij de borstvoeding en later bij het kolven. Dan hing ik de kolf er in zeg maar (hadden een dubbelzijdige elektrische) en dan had ik in ieder geval mijn handen vrij als ik aan kolven was.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven