Viva kattenvraagbaak deel 6

09-07-2007 23:19 2770 berichten
Hier kunnen we weer verder!! bewerkt door moderator,
Geduld, geduld, geduld... waarom heb ik daar nou zo weinig van?

Thanks voor jullie tips en Annet: volgens mij gaat dat spelen werken! We zijn net een poosje weg geweest en toen we weer terug kwamen zat ze nog altijd achter een stapel dozen verstopt. Maar toen wij rustig gingen zitten, zagen we haar opeens voorbij schuiven op haar buikje. Ik ben vervolgens op de grond gaan zitten, en ben gaan spelen met het andere kittentje, met een stokje/hengeltje. Al snel zag ik vanuit een ooghoek dat ze zeer veel belangstelling had en steeds alerter werd en dichterbij kwam. Ik heb haar verder genegeerd maar wel regelmatig het stokje even bij haar gehouden. Uiteindelijk begon ze zeer enthousiast mee te spelen!

Na een kwartiertje heb ik heel rustig het stokje neergelegd, gewacht tot ze zelf ergens anders heen ging en toen ben ik rustig opgestaan en weggelopen. Nu kijkt ze wat rond in de woonkamer, waarbij ze ons sterk in de gaten houdt, maar wel in de buurt durft te komen. Aanraken probeer ik voorlopig nog maar even niet. Maar het geeft me wel hoop dat het goed gaat komen!

Overigens een ander errug leuk verhaal: we vonden gisteren een witte speelgoedmuis onder de bank. Ik kende hem niet maar ik heb ook wel eens wat van die dingen van een vriendin gekregen waar de oudste niks aan vond. Dus ik ging er eigenlijk vanuit dat het katertje die ergens onder een kast ofzo gevonden had. Tot de oudste vanmiddag thuis kwam, na een uurtje rondstruinen in de binnentuinen hierachter en vol trots precies zo'n zelfde muis in zwarte uitvoering voor het katertje neerlegde!

Wij lagen echt dubbel van het lachen: als 'mama' zorgt ze dus goed voor haar nieuwe kinders, maar ze jat het speelgoed wel ergens bij de buren... Geen idee waar het vandaan komt, schaam me er wel een beetje voor, maar ik vind het tegelijk ook wel errug schattig en lief! En het was nog een succes ook, want katertje vond het zo gaaf, dat hij de muis direct in zijn bekje nam, overal mee naar toe zeulde en daarbij zeer trots gromde. Arme buren...
Alle reacties Link kopieren
Zie je wel Etosha, ik moet het eerste katje nog tegenkomen dat een interessante speeltje kan weerstaan, zelfs al 'zit er een eng mens aan' haha. Het duurt soms even maar je moet ze gewoon uitdagen met iets wat ze echt niet kunnen weerstaan. En gaandeweg kun je dan het contact opbouwen door haar bv even aan te raken tijdens het spel. Niet te nadrukkelijk. Op de grond gaan zitten en een speeltje aan een hengel is goed.

Dat komt echt wel goed. Ze is nieuwsgierig, ze is speels en er zijn andere katten om te helpen.

Wat ontzettend schattig dat je oudste die muizen vangt voor 'haar' kleintjes! En het is ook zo komisch als zo'n kleintje met de buit in zijn bek rondloopt. Het is toch genieten, zo'n stel in huis!
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Jullie wilden foto's toch? Geen idee of ik dat kan, maar ik ga eens een poging wagen...

Dit is Tunya, het nieuwste kitten dat zo angstig is:

Ha, ja het lukt! Dan hier nog wat andere foto's:

Dit is het andere kittentje, het brutale katertje. Nelson heet hij:

Zit een beetje te knoeien met de grootte van de foto's maar goed. En dit is Ingwe, de oudste van twee jaar:

Niet zo lang geleden heb ik hier een vraag gepost, of het verstandig is een kat te nemen in ons appartement. Conclusie was dat het niet goed zou zijn voor een kat (ivm niet naar buiten, wat te doen met open ramen enz.)

Jammer... tot ik afgelopen week van een kennis hoorde over een voor ons toch el geschikte kat in het dierenasiel. Een poes van 10 jaar, kan niet met andere dieren overweg, ze is blind én heeft artrose (hiervoor krijgt ze dieetvoer en nu tijdelijk medicijnen). Dat betekent dat ze niet naar buiten gaat en nooit uit een raam zal springen (ze spring namelijk niet). Deze lieve kat, genaamd Kiko, gaan we nu een lekker leven geven bij ons. We hebben 'r vandaag opgehaald. Ze heeft het hele huis verkend en weet al wonderbaarlijk goed de weg te vinden (etensbak en kattenbak, gaat prima). Ze is natuurlijk wel een aantal keren ergens tegen aan gelopen, maar een blindegeleidehond is dus niet nodig

Door te weinig beweging (ze heeft weken in zo'n asielkooi gezeten) en de artrose is ze stijf en ook hierdoor én door de medicijnen is ze nogal dik en zwaar (5,5 kilo!).

Dat wordt dus Sonja Bakkeren... Je ziet trouwens wel, dat de beweging haar goed doet. Ze is nu moe van alle indrukken en ligt lekker te slapen. Echt, ze is een schat!

Everytime you make a typo, the errorists win.
Wat een schatjes! Awww!
En infojunk, wat een leuk verhaal. Fijn dat jullie haar gewoon nog een leuk huis kunnen bieden en dat het wennen zo voorspoedig gaat. Dit is veel beter dan het asiel, zo ben jij blij én de poes blij, echt geweldig.

Er zijn niet oz heel veel mensen die een poes met 'kwaaltjes' in huis nemen en ik vind het super dat jij het wel doet! Ze ziet eruit als een schat.
Infojunk, wat een goede beslissing! Zo heb jij toch een kat in huis en de kat heeft een nieuw baasje. Wat een geluk heeft zij gehad! Een kat met zoveel kwalen vindt niet zo gemakkelijk een nieuw thuis. Ze ziet er op de foto niet echt dik uit trouwens.
Infojunk, wat gaaf! En wat ziet ze er mooi uit. Echt super dat jullie dat doen. Zo is Ingwe ook bij mij terecht gekomen niemand wilde haar en voor het asiel stond ze al op de nominatie om een inslaapspuitje te krijgen...

Knap trouwens zeg dat ze blind en wel meteen de weg kan vinden! Enig idee waardoor dat ontstaan is?

Geniet maar lekker van d'r, katten zijn zo leuk in huis!
@Etosha, geweldige foto's, ze zijn echt mooi!

@Infojunk, wat ontzettend fijn dat je deze beslissing hebt genomen. Echt super voor jullie allebei!!
Ze ziet er inderdaad totaal niet dik uit.
Ik vind het zo leuk om te zien dat hier verschillende mensen zijn die de wat minder 'succesvolle' katjes een kans willen geven! Zoveel mensen willen alleen de lieve, sociale, mooie, gezonde katten en o wee als ze een keer naast de bak plassen. Of ze zeggen: ik wil een rood poesje ( zeldzaam) en een zwart'wit katertje maar hij mag geen zwarte staart hebben...... ja ze komen niet op bestelling eruit.

Gelukkig zijn er ook mensen die wel verder kijken en het geduld hebben een katje sociaal te maken. Maar het mogen er nog veel meer zijn! De voldoening die je ervan hebt als het met een schuwere kat lukt is super en als je een niet gezonde kat nog een aantal jaren een goed thuis kunt geven is dat toch ook hartstikke fijn.
Ik heb trouwens straks op Tell Sell die stofzuiger/kamtoestand gezien. Nu weet ik het helemaal zeker; dat zullen mijn katten nóóit toelaten! Het viel me op dat ze het ook alleen maar op honden demonstreerden. Waarschijnlijk was er in de studio totale paniek onder de katten uitgebroken haha.
Gewist.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Om nog even terug te komen op de vraag omtrent kittenvoer...

Ik heb gelezen (in het boekje van RC geloof ik, dus zou best gekleurd kunnen zijn) dat kittens toch nog een andere spijsvertering hebben dan grotere katten en daardoor dus beter ander voer kunnen krijgen. Naast dat hier veel meer gezonde bouwstenen inzitten is het ook makkelijker afbreekbaar voor de kitten...

Als dit verhaal waar is dan zou kittenvoer dus beter zijn dan gewoon kattenvoer.

Ik heb geprobeerd onze kitten met kittenvoer vol te stoppen, maar de grote at er net zo gretig van mee en de kleine ging aan het grote kattenvoer. Ben toen maar overgestapt op normaal voer voor beide... Heb me wel een tijd schuldig gevoeld omdat die kleine niet zo hard groeide en met haar 1 jaar toch duidelijk kleiner is dan die van 3. Dacht dat dat kwam door het niet lang genoeg geven van kittenvoer.

(Maar ze is wel 400 gram zwaarder dan de grote kat en goed gezond volgens de DA).
Verder:

Iemand tips voor een kat met Acne?

Alex loopt nog steeds rond met een zwarte rand om haar bek. Zit aardig vast in de haren eromheen. Enig idee of en zo ja hoe ik dat weg kan krijgen? (en of ik het weg zou moeten willen halen, ze heeft er verder geloof ik geen last van).
Ik heb nog nooit gehoord van een kat met acne... geen idee dus, sorry!

Ik heb me al een tijdje geen zorgen gemaakt om HP, maar nu toch wel weer een beetje. Qua gewicht is hij bijgetrokken. Sirius is nu 4 kilo en HP 3,6 geloof ik, vroeger zat er echt een kilo tussen dus dat is veel beter. Sirius líjkt nog wel veel groter, maar dat komt geloof ik omdat Sirius ook een veel dikkere vacht heeft. HP heeft voor een maine coon een relatief dun en kort vachtje geloof ik, maar misschien trekt dat ook nog bij. Eerst was hij helemaal plukkerig en nu heeft ie mooi zacht haar, dus er is vooruitgang.

Hij is nog steeds heel actief.

maar... hij heeft wél weer diarree merkte ik gisteren. Kan een kat dat ook zomaar weer even hebben? Ik hoop dat het snel weer over is...

Sirius is nog steeds geen schootkat, maar loopt tegenwoordig wél over me heen. Ploft zelfs héél af en toe even bovenop mij. Wie weet, wordt dat ook ooit nog een schootkat .
@Biebeltje, sorry geen ervaring met acne. Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat dat bestond!

@Tangerine, heb je het er al eens met de dierenarts over gehad? Ik zou die diarree wel even in de gaten houden, als het langer duurt dan toch even naar de dierenarts. Dat gewicht kan bijtrekken, maar misschien blijft hij ook gewoon kleiner dan Sirius, zolang hij gezond is, lijkt het me geen probleem.
Bedankt voor de info Biebeltje
Mhm, las dat ik de aangedane huid (kin en rond lippen) schoon zou kunnen maken met Clearasil voor de gevoelige huid. En eventueel geen plastic voer/waterbak meer gebruiken (daar gaat mijn mooie feeder...)

Die Clearasil gaat denk ik toch niet werken, Alex begint al te krijsen als ze maar doorheeft dat je haar vast wil pakken.
mensen,

ik ben inmiddels beetje wanhopig, ben tijdje terug van appartement

naar eensgezinswoning verhuist, heb drie katten die het buiten zijn erg fijn vinden, alleen begint de buurt nogal te mopperen

over katten in hun achtertuin.

ik heb echt geen tijd en zin om daar te hele dag op te letten,

maar ben het gezeik inmiddels een beetje zat. Oplossing is dus de katten niet meer naar buiten, maar dat vind ik voor hun een beetje lullig.

mijn buren zitten steeds te gillen dat ze aan een lijntje moeten, en dat vind ik bullshit. heb het wel geprobeerd maar daar waren de pluizenbeestjes het niet mee eens.

hebben mijn katten pech of heeft iemand een geniale oplossing?

plantenspuit helpt niet overigens.

gr phoebe
Hey daar,

Ook even een vraagje..

Zojuist voor de 4338ste keer gedweild in de gang...

Ik heb 3 katten waarvan mijn oudste kater een hersenafwijking heeft ( kleine hersenen niet goed aangelegd waardoor ie loopt alsof ie permanent dronken is...)

Verder is Diesel nierpatient en krijgt dus medicijnen en speciale voeding voor blaasgruis..

Hij is nu 9 jaar en altijd wel een beetje onzindelijk geweest in de zin dat ie regelmatig naast ( en dan letterlijk ) de bak plast,

maar de laatste maanden lijkt het alleen maar erger te worden.

Volgens de dierenarts is er niks lichamelijks aan de hand, heb intussen vanalles geprobeerd..tijdje bench, ander grit in de bak, bakken verplaatsen en vaker verschonen ( 3 stuks voor 3 katten ) maar niks lijkt te helpen, ik denk intussen zelf dat het gewoon "streken " zijn maar word er een beetje moedeloos van ( gelukkig heb ik plavuizen...)

Iemand nog een tip die ik zou kunnen proberen ?
Gewist.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven