Verward

30-03-2015 23:07 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb dit weekend onbeschermde seks gehad (ja, dom!!. Nog dommer: het blijkt achteraf na narekenen zo rond de ovulatiedaum geweest te zijn) en heb vandaag een MAP ingenomen. Nu betrap ik me er echter op dat ik zit te hopen dat die MAP niet werkt en dat ik toch zwanger ben.

Ik, die al bijna 40 is en nooit, nooit, nooit een kinderwens heeft gehad. En ik die ook altijd in de stress heeft gezeten als er mogelijk een zwangerschap zou kunnen zijn (gelukkig is dat niet vaak voorgekomen!!). Als je het me een dag voor de onbeschermde seks had gevraagd, had ik nog steeds gezegd dat ik geen kinderwens had en absoluut er resoluut actie zou ondernemen als die kans er wel was (heb ik nu op zich ook gedaan natuurlijk, een MAP nemen).

Waarom zit ik nu dan ineens te hopen dat de MAP niet werkt (en daar topics op internet over op te zoeken) en zit ik al te berekenen wat de uitgerekende datum zou zijn? En nog meer van dat soort dingen?

Is dit herkenbaar voor iemand? Ik herken mezelf iig niet nu, en heb ook geen idee wat die plotselinge ommezwaai veroorzaakt kan hebben.
Wat het veroorzaakt? Een laatste kans gevoel denk ik.
Maar als je voorheen nooit een kinderwens had... Waarom ben je dan niet aan de anticonceptie? Dat snap ik dan heel even niet.

Ik denk, omdat je in een situatie terecht bent gekomen die je ogen heeft doen openen. Dat je misschien daarom ineens veranderd bent van gedachten. En misschien telt jouw leeftijd nu ook wel een rol. Dat jouw eierstokken nog even beginnen te rammelen.
Gewoon omdat de theoretische mogelijk (al is die verdomd klein) bestaat dat ik zwanger ben? Het kan uiteraard, en lijkt op zich ook wel logisch.

Echter: ik heb dus nooit een kinderwens gehad. Niet. Nul. Dit weekend vóór de seks had ik 'm ook niet. Ik sta dus nogal versteld van mezelf.

En ik zou die gevoelens ook liever niet hebben, want de kans dat ik zwanger was/werd was voor die MAP al miniem gezien mijn leeftijd, maar door die MAP natuurlijk helemaal zo goed als uitgesloten.

Lastig
anoniem_224349 wijzigde dit bericht op 30-03-2015 23:16
Reden: typefout
% gewijzigd
quote:CaafDracula schreef op 30 maart 2015 @ 23:13:

Maar als je voorheen nooit een kinderwens had... Waarom ben je dan niet aan de anticonceptie? Dat snap ik dan heel even niet.

Ik denk, omdat je in een situatie terecht bent gekomen die je ogen heeft doen openen. Dat je misschien daarom ineens veranderd bent van gedachten. En misschien telt jouw leeftijd nu ook wel een rol. Dat jouw eierstokken nog even beginnen te rammelen.

Zie nu dat ik kan quoten, mijn eerste reactie was uiteraard aan riannerianne.

Waarom ik geen anticonceptie gebruik? Dat heb ik heel erg lang wel gedaan, maar ik heb al tijden geen relatie meer, en ik wou (gezien mijn leeftijd) wel de kans op een zwangerschap openhouden voor het geval ik me bedacht. Ik wou dit niet maanden/een jaar moeten hoeven wachten tot de pilhormonen uitgewerkt zouden zijn (weer ogv leeftijd).

Dat ik dit weekend seks (laat staan onbeschermde) zou hebben, heb ik van de verste verten niet zien aankomen. En dat het ongelofelijk stom is wat ik gedaan weet ik zelf ook wel. En dat ik ook nog een SOA-test moet ook.

Het gaat mij echter om de voor mij bizarre omkering van gevoelens hierover. Al heb ik door de MAP in te nemen wel keurig gehandeld naar mijn oorspronkelijke gevoelens (wil geen kinderen).
quote:riannerianne schreef op 30 maart 2015 @ 23:11:

Wat het veroorzaakt? Een laatste kans gevoel denk ik.dit
Ineens komt het heel dichtbij. Je had geen kinderwens, maar ook geen relatie waarin dat speelde dus werd je er ook niet echt mee geconfronteerd? Nu wel en dan ga je erover nadenken i.c.m. dat het wel een beetje nu of nooit is gezien je leeftijd, geeft dat nog een extra druk.

Misschien goed om er nog eens over na te denken als je zeker weet dat je niet zwanger bent.
quote:Sorende schreef op 30 maart 2015 @ 23:29:

Ineens komt het heel dichtbij. Je had geen kinderwens, maar ook geen relatie waarin dat speelde dus werd je er ook niet echt mee geconfronteerd? Nu wel en dan ga je erover nadenken i.c.m. dat het wel een beetje nu of nooit is gezien je leeftijd, geeft dat nog een extra druk.

Misschien goed om er nog eens over na te denken als je zeker weet dat je niet zwanger bent.

Dank voor je reactie (en de anderen ook uiteraard voor hun reactie).

Ik werd er in die zin wel mee geconfronteerd dat vriendinnen uiteraard wel zwanger zijn geworden en kinderen hebben. En ook toen zijn mijn eierstokken nooit gaan rammelen. Vond (en vind) het wel leuk om hun zwangerschappen en het opgroeien van hun kinderen te volgen, maar heb me er nooit op betrapt te denken "dat wil ik ook".

Ik heb nu ook nog niet echt een relatie, al ligt dat vooralsnog aan mij en niet aan de potentiële partner/potentiële papa. Geen idee ook hoe hij zou reageren als ik zwanger zou zijn (wat ik zeer waarschijnlijk niet ben). Hij weet wel dat ik een MAP heb geslikt en vond dat (gezien de omstandigheden) uiteraard verstandig.

Maar dat ik nu zo'n ommezwaai in gevoelens heb is wel iets om over na te denken. En met anderen (liefst nog even met mensen die me niet kennen) te praten hierover. Vandaar dit topic.

Ik kan ook nog niet inschatten of en hoe teleurgesteld ik ga zijn als ik niet zwanger ben (wat dus zeer te verwachten is). Ik merk alleen dat ik de mogelijkheid dát het zo is (al is die nog zo miniem) ineens helemaal niet meer zo afstotelijk vind.

Beetje veel "ik" in dit bericht, sorry. Maar ja, dit topic gaat nu eenmaal over mijn gevoelens.
Even off-topic: ontpillen is trouwens een beetje een fabeltje. Hoewel het per persoon verschilt hoe lang je nodig hebt, zijn de meeste vrouwen vrij vlot gewoon in hun ritme, onafhankelijk van die pil. Een onregelmatige cyclus of het uitblijven van ongesteldheid heeft vaak niks met de pil te maken of hoe lang die van te voren geslikt is.

Ik ben bijvoorbeeld 17 jaar aan de pil geweest, ik heb hem zelfs het grootste deel van de tijd doorgeslikt en toen ik stopte, was ik per direct regelmatig met een cyclus van 27 dagen. Dus niet aan de pil zijn ivm niet willen ontpillen mocht de situatie zich voordoen, is niet nodig en onverstandig...

en tja je zegt zelf al: soa test..

dus ik moet het vragen...waarom geen condoom???
quote:marg81 schreef op 30 maart 2015 @ 23:51:

Even off-topic: ontpillen is trouwens een beetje een fabeltje. Hoewel het per persoon verschilt hoe lang je nodig hebt, zijn de meeste vrouwen vrij vlot gewoon in hun ritme, onafhankelijk van die pil. Een onregelmatige cyclus of het uitblijven van ongesteldheid heeft vaak niks met de pil te maken of hoe lang die van te voren geslikt is.

Ik ben bijvoorbeeld 17 jaar aan de pil geweest, ik heb hem zelfs het grootste deel van de tijd doorgeslikt en toen ik stopte, was ik per direct regelmatig met een cyclus van 27 dagen. Dus niet aan de pil zijn ivm niet willen ontpillen mocht de situatie zich voordoen, is niet nodig en onverstandig...

en tja je zegt zelf al: soa test..

dus ik moet het vragen...waarom geen condoom???

Ik heb jarenlang (veel jaren) de prikpil gehad. En daar moet je voor zover ik weet wel 1 tot 2 jaar wachten (tot je cyclus weer normaal is) voor je zwanger kunt worden. Als dat bij de gewone pil niet zo is, lijkt het me idd verstandig die te gaan slikken zodra ik zeker weet dat ik niet zwanger ben.

Waarom geen condoom? Omdat dit een once in a lifetime (mag ik toch hopen!) tamelijk dronken impulsieve lust actie was. Ook helemaal niet aan zien komen (voortaan maar sowieso standaard condoom(s) bij me hebben). Heel, heel, heel erg dom. En nu zit ik met de brokken (verdiend hoor): MAP, SOA-test en on top nog eens 180 graden gedraaide gevoelens.
Dat wordt een spannende tijd voor je... het lijkt wel of je als vrouw rond de ovulatie meer zin hebt in sex (is dit biologisch bepaald ?) hihi lol.

Je kan over een week of drie een test doen maar de MAP werkt meestal goed.

Ik heb eens dezelfde situatie gehad, ook MAP genomen en na 4 weken een zw. test gedaan en was toch zwanger.

Bij week 8 een miskraam gehad. En ik vermoed dat dat door die pil kwam.
Eerst even afwachten is het enige advies...
Heftig zeg. Ik heb zelf een heel sterke kinderwens, dus ik kan je *laatste kans* gevoel wel begrijpen. Dat daavoor wat minder ..

En wat ga je nu doen als je niet zwanger bent en deze gevoelens blijven?
quote:Zorra2015 schreef op 31 maart 2015 @ 00:05:

[...]

Ik heb jarenlang (veel jaren) de prikpil gehad. En daar moet je voor zover ik weet wel 1 tot 2 jaar wachten (tot je cyclus weer normaal is) voor je zwanger kunt worden. Als dat bij de gewone pil niet zo is, lijkt het me idd verstandig die te gaan slikken zodra ik zeker weet dat ik niet zwanger ben.

Waarom geen condoom? Omdat dit een once in a lifetime (mag ik toch hopen!) tamelijk dronken impulsieve lust actie was. Ook helemaal niet aan zien komen (voortaan maar sowieso standaard condoom(s) bij me hebben). Heel, heel, heel erg dom. En nu zit ik met de brokken (verdiend hoor): MAP, SOA-test en on top nog eens 180 graden gedraaide gevoelens.

Op het moment dat je weer ongesteld wordt ben je al vruchtbaar, niet pas als je cyclus weer normaal is.

Sterker nog, ondanks dat het 1 a 2 jaar kan duren wordt het al aangeraden een rubber te gebruiken als je 1 dag te laat bent met de prik laten zetten.

Maargoed dat is mij verteld. Toen mijn relatie over was had ik heel lang geen seks gehad en was dus vergeten de prik weer te halen. Een aantal weken na de datum dat ik de prik had moeten laten zetten kreeg ik al hevige menstruatieklachten alleen bleef de daadwerkelijke bloeding nog uit.
Ik snap je gevoelens wel, hoor. Zelf nooit een actieve kinderwens gehad. Maar toen ik ongepland zwanger dacht te zijn, merkte ik dat ik toch teleurgesteld was toen ik alsnog ongesteld werd. Blijkbaar sluimerde die kinderwens tóch, maar was de drempel om daar werk van te gaan maken en die knoop door te hakken te groot. Bij mij was het geen laatste kans-gevoel, want dat was rond mijn dertigste. Inmiddels heb ik twee kinderen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
quote:Ephina schreef op 31 maart 2015 @ 03:52:

Heftig zeg. Ik heb zelf een heel sterke kinderwens, dus ik kan je *laatste kans* gevoel wel begrijpen. Dat daavoor wat minder ..

En wat ga je nu doen als je niet zwanger bent en deze gevoelens blijven?

Wederom aan iedereen dank voor de reacties!

LOL, dat kan ik me voorstellen, dat je dat daarvoor veel minder begrijpt! Ik ken je situatie natuurlijk verder niet, maar ik hoop dat je heel snel zwanger bent gezien je sterke kinderwens!

Wat ik dan ga doen? Geen idee, eerst maar eens afwachten hoe ik daadwerkelijk reageer als blijkt dat ik al dan niet (zeer waarschijnlijk niet) zwanger ben.
De situatie is er helaas nog (lange) niet naar , maar ik hoop dat het tegen die tijd idd lekker vlot gaat .

Goed dat je een pas op de plaats maakt. Eerst maar even kijken wat er werkelijk gebeurd en daarna verder kijken .
quote:DG2015 schreef op 31 maart 2015 @ 08:56:

Ik snap je gevoelens wel, hoor. Zelf nooit een actieve kinderwens gehad. Maar toen ik ongepland zwanger dacht te zijn, merkte ik dat ik toch teleurgesteld was toen ik alsnog ongesteld werd. Blijkbaar sluimerde die kinderwens tóch, maar was de drempel om daar werk van te gaan maken en die knoop door te hakken te groot. Bij mij was het geen laatste kans-gevoel, want dat was rond mijn dertigste. Inmiddels heb ik twee kinderen.

Kijk, dat is extra interessant voor me. Iemand die kennelijk hetzelfde heeft meegemaakt en ook die gevoelens ineens had.

Heel nieuwsgierig (antwoorden uiteraard verre van verplicht) of die teleurstelling nog invloed heeft gehad op het krijgen van je twee kinderen of dat die twee toch min of meer los van elkaar stonden (bijv. die teleurstelling is blijven hangen en heeft je kinderwens ineens heel erg getriggered of ondanks teleurstelling toch pas tijd later echt aan toe om kinderen te krijgen ).
quote:Zorra2015 schreef op 31 maart 2015 @ 11:36:

[...]

Kijk, dat is extra interessant voor me. Iemand die kennelijk hetzelfde heeft meegemaakt en ook die gevoelens ineens had.

Heel nieuwsgierig (antwoorden uiteraard verre van verplicht) of die teleurstelling nog invloed heeft gehad op het krijgen van je twee kinderen of dat die twee toch min of meer los van elkaar stonden (bijv. die teleurstelling is blijven hangen en heeft je kinderwens ineens heel erg getriggered of ondanks teleurstelling toch pas tijd later echt aan toe om kinderen te krijgen ).Ja, die heeft zeker wel invloed gehad. Ik was twee maanden later wél zwanger
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
quote:DG2015 schreef op 31 maart 2015 @ 11:42:

[...]

Ja, die heeft zeker wel invloed gehad. Ik was twee maanden later wél zwanger

Nou, dat belooft dan misschien nog wat

Als dat bij mij ook zo is dan zijn er toch wat praktische probleempjes zoals mijn leeftijd en het feit dat er feitelijk nog geen sprake is van een relatie (en ik ook niet weet of ik dat eigenlijk wel wil). Dus de kans om dan alsnog zwanger te raken gaat niet groot zijn.

Als ik wel zwanger zou zijn, zijn er trouwens ook wat praktische probleempjes te overwinnen.

Nou ja, eerst maar zien wat het wordt al weet ik uiteraard wel welke kans het grootst is.
quote:hotfasion schreef op 31 maart 2015 @ 00:52:

Dat wordt een spannende tijd voor je... het lijkt wel of je als vrouw rond de ovulatie meer zin hebt in sex (is dit biologisch bepaald ?) hihi lol.

daar is geen 'hihi' aan, dat is gewoon zo
Voor het geval iemand wil weten hoe dit afgelopen is: de MAP heeft prima gewerkt en ik ben deze week keurig ongesteld geworden.

Eea heeft me echter wel aan het denken gezet (ongoing proces).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven