Welke naam past bij .......

13-01-2014 12:35 3259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die op zoek is naar een naam die past bij de naam van een ouder broertje of zusje, de hond of de parkiet, hierbij een topic om daarover te brainstormen.

Nieuwe topics hierover zullen worden gesloten, onder verwijzing naar dit topic.

Oude topic; Welke naam past bij....
Oh ja, bijkomende moeilijkheid: ik werk in het onderwijs, dus veel namen vallen door associaties al af.
Frits vind ik, persoonlijk, echt niks. Frits spits, flits, kits, mits, rits...

Jop

Jelte

Jur

Tijl

Tije

Guus

Menno

Onno

Art

Nout

Ward

Giel

Rein

Tjeu

Chiem

Fasco

Bob

Faas

Jits

Huub

Roel

Teun

Ties

Krijn

Frank

Arthur

Bing

Kik

Loek

Chris

Mees

Jip

Jerre

Ruud

Toon

Koen

Ralph

Cas

Koert

Gus

Ben

Niek

Niels

Raf

Aart

Pelle

Dolf

Faas

Gerben

Jouke

Sid

Rolf

Tjerk

Tibbe

Otto

Wiebe
Frits... Dat hoor je niet vaak meer!

Faas vind ik een leuke, lijkt op Frits maar moderner. (En Jerre en Rein zijn ook leuk.) Floris hoor je vaak. Florian. Fedde.

Misschien ook leuk: Bram, Wies, Syb, Sep.

Voor een meisje: Fenne, Lenie, Eef.

Is dat in je straatje?
Voor een meisje:

Lucie

Luus

Wies

Wende

Lot

Mieke

Diede

Dieke

Mette

Myra

Lia

Lene

Nele

Janne

Kaat

Sien

kom morgen met nog wat meer namen
Frits ben ik ook nog niet zeker van hoor. Wat ik van jullie lijstjes wel wat vind:

Guus

Dieke

Jouke

Raf

Teun

Ik denk alleen dat mijn man het met de meeste niet eens is.
@ Renske

Ik moet eerlijk toegeven dat Nederlandse namen niet mijn smaak is, maar ben toch ff voor je gaan kijken en wat zijn er pareltjes van verborgen Hollandse namen! Frits vind ik zelf een neutrale naam... Dan vind ik Freek of Fedde een leukere optie.

Meisjes:

Aafkeliena / Aagje / Aaliene / Aarjanne / Adelinde / Aimelieke / Alea / Alette / Alora / Amalie / Amelijn / Anemoon / Anieke / Anneloe / Anora / Aveliene / Babeth / Bastiana / Beatrijs / Calijn / Caralein / Carien/ Cateau / Catelijn / Catoo/ Cesanne / Daana / Daantje / Daniek / Danniek / Dees / Déwi / Dijn / Dot / Eelkje / Efien / Elanor / Elfie / Ellamijn / Ellemijke / Elsabijn / Esmarijn / Fere / Filijn / Filou / Floorien / Fredrike / Freerkje / Frenne / Froucke / Fyenne / Herlijn / Hilse / Hylkje / Ienske / Isalotte /Jikemijn / Jisca / Jytte / Leneke / Leonieke / Lieve / Marelijne / Marens / Margit / Marieken / Marlijn / Marilein / Maris / Marlien / Marlous / Martien / Meeske / Meijke / Mella / Merijn / Mincke / Myloe / Myrthe / Nalien / Naniek / Nenna / Nens / Nickoliene / Nynette / Parel / Pastel / Patries / Perijn / Philein / Philotte / Qwen / Rahéany / Rebbel / Reintje / Richt / Rijna / Rikkie / Robien / Roop / Rooske / Rozemijn / Safien / Saske / Seeltje / Selje / Semke / Semm / Semmi / Senn / Senná / Sentiene / Serre / Sesanne / Sjors / Taetske / Tecla / Teska / Teunette / Tibbe / Tida / Tijn / Tjallien / Tjesta / Toska / Tryntsje / Tulijn / Tymke / Tynke / Tyresa / Tyske / Veera / Veerle / Violeske / Vlinder / Wendel / Wendelien / Wenske / Wente / Willemieke / Willemine / Willianne / Willemijn / Wioletta

Wiske / Wybrich / Wyke / Wyts / Yada / Yaike / Yalou / Yaniek / Yanouk / Yarijska / Yentell / Ylja / Ylou / Ylse / Ylvi / Ymre / Ynskje

Yoek / Yorieke / Yse / Ytsje / Ytske / Yvie / Zilver / Zoes /

Jongens namen: die zijn lastig!

Abel / Alco / Atze / Bastijn / Bendert / Bent / Bhoaz / Bickel / Biek / Bieke / Bix / Bjern / Bjor / Björre / Bo / Bodie / Borg / Borric / Boyt / Bram / Bran / Bras / Bret / Bric / Brinn / Brum / Bruston / Bryn / Bryson / Buïck / Cai / Camiel / Cars / Carst / Carsten / Cas / Casijn / Christijn / Cors / Corstian / Cris / Crispijn / Daaf / Daan / Dannick / Duuk / Eelco / Falk / Flin / Florentijn / Frerik / Hayke / Hebel / Hedde / Helmer / Henryk / Hjelte / Hjerre / Hyde / Ijsbrand / Ilco / Jaan / Jac / Jacco / Jago / Jako / Jalt / Jebbe / Jeer / Jef / Jelle / Jels / Jense / Jent / Jenz / Jeppe / Jeron / Jerren / Jerrick / Jespe / Jibbe / Jildert / Jinse / Joes / Jorg / Jorn / Karst / Kaspar / Keen / Kijn / Kix / Kjel/ Kjelt / Kreijn / Krispijn / Krist / Krit / Lars / Mas / Maties / Matts / Maurijn / Max / Mayk / Maze / Mees / Meint / Mex / Meys / Perijn / Quintijn / Quirijn / Qurijn / Raaf / Redmar / Rein

Remy / Renz / Rhijn / Riff / Rikst / Rins / Rixt / Rogier / Rokcus / Romeijn / Sebas / Selvijn / Sentijn / Sibrand / Taiko / Theije / Thijmen / Thijn / Thijs / Thorsten / Thye / Tibbe / Tiemen / Tijde / Tijmen / Tjibbe / Verrijn / Vic / Vicco / Vick / Vinz (s) / Yago / Yanick / Yaniek / Yannik / Yarick Yarrik / Yco / Yde / Ydwer / Yelle / Yelte / Yenick / Yurijn / Zebbe / Zeger
life is to celebrate
Daar ziiten zeker mooie namen tussen. Helaas zitten man en ik wat jongensnaam betreft niet op een lijn.
Nog wat jongensnamen dan:

Cis

Kars

Frank

Ids

Willem

Allan

Fons

Gijs

Thijs

Joris

Dirk

Pepijn

Huug

Silvijn

Okke

Peter

Jan

Stef

Joost

Brecht

Hidde

Falko

Evert

Wilco

Otto

Mas

Juul

Nico

Remer

Joep

Moos
quote:renske1975 schreef op 01 april 2015 @ 16:27:

Daar ziiten zeker mooie namen tussen. Helaas zitten man en ik wat jongensnaam betreft niet op een lijn.

Wat is de discussie dan?

Misschien kunnen we een beetje mee denken?

(Alleen als je het fijn vind)
life is to celebrate
Hij houdt van Frits, stefan, etc. Bij dochter stelde hij destijds zelfs Harry en Herman voor.

Ik hou wel van Nederlandse namen, maar niet te ouderwets. Het stomme is dat we een meisjesnaam veel makkelijker vinden. Dat was de vorige keer zo en ik denk dat we nu ook alweer 2 goede namen hebben mocht het een meisje worden.

Nu hebben we nog tijd genoeg hoor, ik ben er net achter dat ik zwanger ben
Voor een meisje:

Lettie

Aagje

Diede

Lone

Lode

Fien

Lieke

Bracha

Bregje

Jonne

Lien

Fieke

Freia

Gemma

Saskia

Minne
Renske...Herman?? sorry, ik ben stiekem aan het lachen, maar snap dat het voor jou lastig is als jij daar niet van houdt. (Ik heb hetzelfde, man houdt van brave, chiquere namen en ik van aparter en stoer, ook lastig).

Misschien dat een naam als Joep, Stef, Kurt, Hugo, Chris, Oscar, Willem wel bij jullie beiden past?
Offf Christiaan, Hubert, Albert, Simon, David, Nick, Niels, Max, Corneel, Arjan, Marnox, Marius, Marinus, William, Fred, Wouter, Walter, Staf, Boris, Dorus, Jilles, Pieter, Martijn, Marijn, Olaf, Ruben, Rutger, Berend, Bas, Bastiaan, Ludo, Maikel
Bregje, Jonne en Jilles vind ik wel leuk, de rest niet sorry.
quote:Sorende schreef op 31 maart 2015 @ 22:51:

Frits... Dat hoor je niet vaak meer!

Faas vind ik een leuke, lijkt op Frits maar moderner. (En Jerre en Rein zijn ook leuk.) Floris hoor je vaak. Florian. Fedde.

Misschien ook leuk: Bram, Wies, Syb, Sep.

Voor een meisje: Fenne, Lenie, Eef.

Is dat in je straatje?Lenie is echt ouderwets, zelfs voor mij als vijftiger. Het komt van Helena. Je zou qua spelling nog iets kunnen doen: Leni, Leny, maar dan houdt het op. Valt een beetje in het rijtje: Yvonne, Yolanda, Patricia, Monique, Marjan enz.
quote:renske1975 schreef op 01 april 2015 @ 16:54:

Hij houdt van Frits, stefan, etc. Bij dochter stelde hij destijds zelfs Harry en Herman voor.

Ik hou wel van Nederlandse namen, maar niet te ouderwets. Het stomme is dat we een meisjesnaam veel makkelijker vinden. Dat was de vorige keer zo en ik denk dat we nu ook alweer 2 goede namen hebben mocht het een meisje worden.

Nu hebben we nog tijd genoeg hoor, ik ben er net achter dat ik zwanger ben

Gefeliciteerd nog!

Stefan en Frits zijn wel leuke namen maar echt super saai...

Pff... word er echt niet makkelijker zo lol
life is to celebrate
Dankjewel.

Haha, dat was de vorige keer ook zo. De meisjesnaam stond letterlijk al jaren vast, over de jongensnaam heb ik tot het eind getwijfeld. Gelukkig was ze een meisje

Toen hadden we Jeen voor een jongen. Staat nog steeds hoog, maar ik ben nog steeds niet helemaal overtuigd. Man vindt nu Jens wel leuk,m maar dat rijmt op het eerste gedeelte van onze achternaam, dus die valt af. Ik las ( hier?) Jent, die kon geloof ik ook wel goedkeuring wegdragen. Vind het wel leuk om alle namen te lezen die jullie aandragen. Op namensites zie je soms door de bomen het bos niet meer.
quote:bri1976 schreef op 14 januari 2014 @ 06:44:

Nog 2 weken tot de 20 weken echo, we wetendus nog niet of we een jongen of een meisje krijgen......wie weet een leuke/originele naam die past bij Madelief?

We houden niet zo van hele korte namen. En liever ook geen naam met de letter B.

Annemijn

Liselore

Rosalie
Renske, ouderwetse namen die jullie misschien allebei leuk vinden?

Pieter

Maarten

Berend

Joost

Wouter

Mark

Rutger

Jasper

Nard

Noud

Hugo

Victor

Matthijs

Art

Frederik

Ferdinand

Karel

Arthur

Stijn

Stef

Vincent

Boudewijn

IJsbrand
Renske,

Jeen vind ik echt een leuke naam, maar ik ken dan ook een leuke Jeen.

Jort

Rik

Job

Jasper

Joost

Jan
quote:renske1975 schreef op 01 april 2015 @ 21:23:

Dankjewel.

Haha, dat was de vorige keer ook zo. De meisjesnaam stond letterlijk al jaren vast, over de jongensnaam heb ik tot het eind getwijfeld. Gelukkig was ze een meisje

Toen hadden we Jeen voor een jongen. Staat nog steeds hoog, maar ik ben nog steeds niet helemaal overtuigd. Man vindt nu Jens wel leuk,m maar dat rijmt op het eerste gedeelte van onze achternaam, dus die valt af. Ik las ( hier?) Jent, die kon geloof ik ook wel goedkeuring wegdragen. Vind het wel leuk om alle namen te lezen die jullie aandragen. Op namensites zie je soms door de bomen het bos niet meer.Ik weet niet wat er verder al genoemd is voor je, maar misschien is Jorn, Rens, Renze, Krijn, Jarrick of Nard nog iets voor jullie?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Nyc, nee, die vind ik niet mooi.

Herrtjehertje, Jeen voldoet wel aan mijn eisen, niet te lang, nl, maar niet te vaak voorkomend..

Jort vind ik ook leuk, net als Jorn, maar mijn man dus weer niet.
een rijtje voor Renske ( sorry voor de dubbele namen)

Jelte

Joes

Loek

Jisse

Joost

Siem

Huub

Lenn

Ties

Jard
Ok, nog een paar dan:

Midas

Bjorn

Jelle

Joop

Jack (nl uitspraak zjak)

Siebrand

Tije

Jorrit

Bouke

Olivier

Kees

Adrie

Reinder

Arie

Arnoud

Rutger

Zeger/Seger

Geert

Tobi

Siebren

Duuk

Tuur

Rienk

Rindert

Huib

Reinder

Casper

Barto

Marcel

Sietse

Marcus

Robert

René

Paul

Lennard

Leo

Daan

Julius

Sieb

Maxim

Gert/Ger

Sef

Isaak

Jaap

Mathias

Mathijs

Dolf

Twan

Siebe

Polle

Hein

Ewald

Hessel

Mathieu

Jarn

Jarno

Marten

Ewout

Steffen (misschien als variant op de naam Stefan, die je man mooi vindt)

Steven

Werner

Jelmer

Jesper

Jasper

Tjeerd

Ebbe

Wessel

Eelco

Aldrik

Harm

Aaldert

Feike

Jeppe

Jert

Dieter

Riff

Abel

Deen

Eilard

Epke

Jitse

Fabe

Jurjen

Jurgen

Jochem

Jorg

Kobus

Lard

Michiel

Tjebbe

Nelis

Wiebe

Wytze

Jeppe
Wow, volgens mij hebben we nu bijna alle Nederlandse jongens namen wel gehad lol
life is to celebrate

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven