Hoe leren jasje wassen?

04-10-2012 09:33 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,

Ik heb een leren jasje met aan de binnenkant gewoon stof. Het is volgens mij een nepleren jasje, of in ieder geval niet geheel van echt leer gemaakt. Hij ruikt niet zo fris meer aan de binnenkant en ik zou hem graag willen reinigen. Neem aan dat je zoiets niet zomaar in de wasmachine stopt. Wat dan is dan een goede optie? Handwas? Stomerij?

Alvast bedankt voor de tips!
stomerij!
quote:Katherina schreef op 04 oktober 2012 @ 09:35:

stomerij!+ 1
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wat zegt het label?!?
Wat ook kan helpen is heel heet douchen.

En je jasje dan aan een hangertje in de badkamer hangen.

Stoom je hem ook n soort schoon, en de stoom ruikt dan naar je favoriete douchegel dus jasje ook.

( heb vroeger hoop (nep)leren kleding gehad en elke keer naar de stomerij kon ik als student niet betalen :-D )
Het maakt nogal wat verschil of het leer is of plastic. Plastic zou ik zou de wasmachine in gooien, leer moet naar de stomerij.
Als je doet wat Mutya zegt binnenste buiten ophangen dan.

ging om de binnenkant, toch?
quote:missy_acy schreef op 04 oktober 2012 @ 09:58:

Als je doet wat Mutya zegt binnenste buiten ophangen dan.

ging om de binnenkant, toch?

Whaha ja inderdaad.

Suf dat ik dat er niet bij zeg
Zelf heb ik ook een leren jas en vlekken haal ik er uit met een vochtig doekje, en het onderhouden van de jas gebeurt gewoon met een spray.Die spray heb ik gewoon bij de scapino gekocht.
quote:demagnumvanellen schreef op 04 oktober 2012 @ 10:03:

Zelf heb ik ook een leren jas en vlekken haal ik er uit met een vochtig doekje, en het onderhouden van de jas gebeurt gewoon met een spray.Die spray heb ik gewoon bij de scapino gekocht.Maar het gaat om de voering
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Bedankt voor jullie tips! Het gaat inderdaad om de binnenkant. Misschien zelf proberen met het douchestoom en anders toch gewoon naar de stomerij. Denk dat de stomerij het uiteindelijk wel waard is omdat hij dan zeker weer een tijdje mee kan. Maar wel leuk om het eerst op de creatieve en studentikoze manier te proberen:)

Zal vanavond thuis nog even naar het label kijken om het materiaal te checken, niet eens aan gedacht.
Als het leer is is stomen duur en je bent em echt wel ff kwijt.
Ik stoom ook zelf in de badkamer.

Alle ramen en kieren goed dicht.

Douche op heetst, dan een emmer onder de douche en het kledingstuk er vlak boven hangen. Douchekop in de emmer, je krijgt dan flinke stoom hoor
Als het geen leer is, dan kan je het volgens mij gewoon wassen. Ik heb ook zo'n nepleren jasje, volgens mij staat daar gewoon een waslabel in, 30% ofzo (maar weet het niet heel zeker, zal thuis eens checken )
ik was mijn leren jas één keer per seizoen met babyshampoo.
Met een leren jasje loop je ook in de regen,dus water kan niet zoveel kwaad.

Wringen en centrifugeren lijkt me minder verstandig.

Mijn advies (voor mijn eigen leren jasje) is dan: gewoon met een mild handwasmiddel wassen op handwarm water en dan aan een hanger uit laten druipen en drogen.

Eventuele echte vlekken gewoon met een schuursponsje wegboenen. Dit ook met een mild wasmiddel.

Uw huisman

quote:snowhide schreef op 01 april 2015 @ 23:17:

Met een leren jasje loop je ook in de regen,dus water kan niet zoveel kwaad.

Wringen en centrifugeren lijkt me minder verstandig.

Mijn advies (voor mijn eigen leren jasje) is dan: gewoon met een mild handwasmiddel wassen op handwarm water en dan aan een hanger uit laten druipen en drogen.

Eventuele echte vlekken gewoon met een schuursponsje wegboenen. Dit ook met een mild wasmiddel.

Uw huisman

Ik denk dat ze na 3 jaar wel iets erop gevonden heeft hoor.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:lilalinda schreef op 04 oktober 2012 @ 11:01:

Ik stoom ook zelf in de badkamer.

Alle ramen en kieren goed dicht.

Douche op heetst, dan een emmer onder de douche en het kledingstuk er vlak boven hangen. Douchekop in de emmer, je krijgt dan flinke stoom hoorMaar de stomerij stoomt niet hoor

http://www.cleaninn.nl/watisstomen.html
quote:Mylene_Valerie schreef op 01 april 2015 @ 23:32:

[...]

Ik denk dat ze na 3 jaar wel iets erop gevonden heeft hoor. Of ze heeft een nieuw jasje.

Ik zag niet dat het al een oud onderwerp was. Heel irritant is dat eigenlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven