Opruimwoede voor bevalling

17-08-2008 19:33 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, hier de man van Marit,

Hebben alle zwangere vrouwen last van een soort "hyper-drive" zo'n paar weken voor de bevalling. Ze zijn eigenlijk knetter-moe pijn in de rug enzo maar gaan toch nog even in de tuin werken of de badkamer opruimen e.d. ? (als man zou ik het graag voor d'r doen, maar ze wil het zelf doen!)

Hoeveel weken na deze periode zijn jullie ongeveer bevallen??? Dan kunnen we vast beginnen met rekenen!

ps. hoe kan ik dit voorkomen, want ik zit vanavond weer met de gebakken peren
Ik vind dat leuk, die opruimwoede. Ik ben altijd zo met werk bezig dat ik het leuk vind het nestjes gevoel. Dat is bij mij al begonnen, maar heb nu niets meer te doen,

Ik ben 34 weken en al tijden het gevoel dat ik zeer op tijd ga bevallen. Dus ik zal wel met een week of 42 ingeleid worden
...
Nee, daar hebben niet alle zwangere vrouwen last van. Er zijn ook aartsluie types die gewoon aartslui blijven.

Helaas. Lijkt me ideaal, van die periodieke schoonmaakwoedes. Ik tel dan de voorjaarsschoonmaak ook maar even mee.
Hahaha, nou, ik had dat wel. Ik kon er alleen helemaal niets mee, want ik lag al vanaf 24 weken in het ziekenhuis. Maar de week voor ik ingeleid zou worden (en ik ook helemaal stinkend klaar was met de zwangerschap) was ik zo onrustig, dat de verpleegkundigen grapten dat ze wel een emmertje sop voor me wilden halen.

Ik had dus nesteldrang bij een week of 30, 31 en ben met 31 weken en 5 dagen bevallen. Geen vergelijkingsmateriaal voor je vrouw dus.

hahaha, Marit zelf hier !

het valt heus wel mee hier... 33wkn zwanger nu

de eerste zat 42wkn dus hier nog helemaal niet het gevoel dat het 'snel' gaat beginnen.

Enige dat ik net gedaan heb wat hem tot deze post zette:

het badje van oudste even met schuurmiddel/sponsje schoongemaakt, een schroefje in het kozijn geprobeerd te draaien, badkamer en slaapkamer even opgeruimd. Eerder vandaag nog wel even in tuin wat snoeiwerk gedaan.

Deze zooi in de tuin heb ik nieteens zelf hoeven opruimen ;)

Allemaal klusjes waarvan ik vind dat ik het allemaal al eerder had moeten doen en de slordigheid stoorde me nu net vreselijk.

ik zit nu gewoon op de bank hoor !

maar..heb inderdaad misschien straks wel een rugmassage nodig ;)

Ik heb laatst de woonkamer en de babykamer geschilderd, spulletjes gekocht om het gezelliger te maken, de box en kinderkamer in elkaar gezet, nieuwe rolgordijnen opgehangen. In de weer met kwast en boormachines, met dikke buik. Geweldig! Ik vind het heerlijk. Ik kan dan alleen die avond absoluut niet meer lopen. Alles hier in huis heb ik zelf gedaan en ben ik best een beetje trots op met mijn dikke buik
Marit; lekker van genieten joh, dit soort aanvallen krijg je gelukkig niet te vaak Zolang je jezelf in acht neemt kun je er rustig op los poetsen hoor.

Ik had het bij de eerste niet, gelukkig, want ik mocht ivm hoge bloeddruk vanaf 30 weken niks meer doen. Bij de tweede had ik het wel, en ben dus ook heeeeeeeeel druk geweest Ik wist wanneer ik ging bevallen (geplande ks) dus ik had het huis al drie keer schoon

Succes met je laatste weken en een voorspoedige bevalling gewenst!
Wij hebben tijdens mijn zwangerschap zo ongeveer het hele huis verbouwd, ik had allemaal lijstjes per week wat er gedaan moest worden en ik stond zelf ook met 35 weken nog op een trapje te schilderen . (eerst stond ik op een klein ikea-krukje, maar daar kon ik niet meer opkomen...).

Toen mijn vliezen braken, heb ik snel mijn caviakooi en de badkamer nog schoongemaakt.

Maar goed, hier dus maandenlang opruimwoede gehad, maar dat was dus omdat alles af moest zijn met 36 weken (vond ik).
nou als ik t zo lees van marit valt t nog mee.

ik ging de plinten afsoppen met de scheerkwast,de garage opruimen,spitten in de tuin,alle kleding uit en in de kast leggen en oervervelend zijn.

ook nog met weeen van om de 7 min een strijk gedaan.

dus man van marit hou je hart maar vast!
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Ik heb zitten wachten op de dag dat ik opruimwoede c.q. nestdrang kreeg, maar helaas...die dag is hier nooit gekomen...haha. Voor jullie iig succes!
Eeeeeeeh, nog nooit last van gehad... (helaas, zou mijn vriend zeggen)

(Eerder het tegenovergestelde, moet niet vergeten die nieuwe babykleertjes nog te wassen...)
quote:jamadi52 schreef op 17 augustus 2008 @ 20:21:

nou als ik t zo lees van marit valt t nog mee.

ik ging de plinten afsoppen met de scheerkwast,de garage opruimen,spitten in de tuin,alle kleding uit en in de kast leggen en oervervelend zijn.

ook nog met weeen van om de 7 min een strijk gedaan.

dus man van marit hou je hart maar vast!Hahaha, ik ben opeens héél blij met het feit dat ik in het ziekenhuis lag en zowel niets mocht als niets kon. De plinten met de scheerkwast poetsen! (Waarom niet met een tandenborstel eigenlijk? Daarmee kun je nóg beter in onbereikbare hoekjes schrobben. )
Ik heb bij beide kinderen de luxaflex gedaan, een paar dagen voor de bevalling (en daarvoor, daartussen en daarna nooit weer). Ben nu zwanger van de derde, maar de schoonmaker heeft recent alle luxaflex gedaan!
moest vreselijk lachen om de gegroepeerde was overigens. Als zelfs het wasrekje georganiseerd moet zijn!!!!

hahaha, die plinten!

mijn god, geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt hoor!

en de was groeperen?

ik hou het wel goed bij nu, liever dingen te snel in de was ook dan nog even op de stapel.. maar groeperen?

Vaag op kleur, dat wel

quote:qwertu schreef op 17 augustus 2008 @ 21:28:

[...]

Hahaha, ik ben opeens héél blij met het feit dat ik in het ziekenhuis lag en zowel niets mocht als niets kon. De plinten met de scheerkwast poetsen! (Waarom niet met een tandenborstel eigenlijk? Daarmee kun je nóg beter in onbereikbare hoekjes schrobben. )

de kwast was waarschijnlijk het 1e wat ik zag in de badkamer.

ik heb 2x schone plinten gehad
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Nu 38 weken zwanger...

Vandaag dochter naar schoonouders laten brengen door manlief.

Met als reden dat ik niet goed geslapen heb en me niet happy voel.

Deels wel waar, maar eigenlijk wilde ik gewoon heul erg het huis heul erg schoonmaken...

Daar ga ik nu dus ook maar mee verder.

(en ik hoop werkelijk dat het betekent dat baby zich vannacht aandient...)
Ik geloof dat ik vriend helemaal gek heb gemaakt omdat ik vond dat alles met 35 weken klaar moest zijn. Uiteindelijk heb ik nog 7 weken in een huis gezeten wat helemaal schoon en opgeruimd was en helemaal klaar voor ons kindje. Een dag voor ik opgenomen werd voor de inleiding heb ik met mijn moeder nog een keer het hele huis gesopt en grote inkopen gedaan. Helaas had ik daar zelf weinig aan, omdat ik pas 10 dagen later uit het ziekenhuis kwam en het huis toen niet meer zo schoon en opgeruimd was. Ik heb me nu heilig voorgenomen om een volgende keer wat relaxter te zijn. Ben benieuwd of dat gaat lukken!
Haha!

Hier (nog?) geen opruimwoede en ben even ver als Marit. Bij de vorige zw. ook geen last van gehad. Mijn lief ging wel, toen ik met weeën in bed lag, nog even de badkamer en de wc soppen

Man van Marit: gewoon meebuigen met alles wat ze (wel of niet) wil!
Die tip kreeg mijn man ook van ervaren vaders: wat je vrouw (ik dus ) ook zegt, eist of verlangt, dóe het. Niet vragen waarom, niet vragen wanneer, maar gewoon zeggen "tuurlijk schatje" en het doen.

Ik snap nu achteraf gezien wel waarom. Mijn woedeaanvallen waren ronduit beangstigend soms. Heb het zelfs gepresteerd om toen ik al drie keer dik gelijk gekregen had te zeggen: "Nee, dat vind jij niet, want ik ben nog niet klaar met ruziemaken!" ...
Ik heb vriendlief een keer uitgescholden en een duw gegeven omdat hij beloofd had dat we naar de Ikea gingen maar uiteindelijk geen zin meer had.... Daarna ben ik theatraal hard huilend op bed gaan liggen. Vriend wist niet wat hem overkwam, normaal ben ik echt nooit agressief en schelden doe ik ook nooit....
quote:qwertu schreef op 18 augustus 2008 @ 13:58:

Die tip kreeg mijn man ook van ervaren vaders: wat je vrouw (ik dus ) ook zegt, eist of verlangt, dóe het. Niet vragen waarom, niet vragen wanneer, maar gewoon zeggen "tuurlijk schatje" en het doen.

Ik snap nu achteraf gezien wel waarom. Mijn woedeaanvallen waren ronduit beangstigend soms. Heb het zelfs gepresteerd om toen ik al drie keer dik gelijk gekregen had te zeggen: "Nee, dat vind jij niet, want ik ben nog niet klaar met ruziemaken!" ... (beetje herkenbaar )
quote:TessTan schreef op 18 augustus 2008 @ 14:01:

Ik heb vriendlief een keer uitgescholden en een duw gegeven omdat hij beloofd had dat we naar de Ikea gingen maar uiteindelijk geen zin meer had.... Daarna ben ik theatraal hard huilend op bed gaan liggen. Vriend wist niet wat hem overkwam, normaal ben ik echt nooit agressief en schelden doe ik ook nooit....

Hahaha, klinkt me bekend in de oren..

(Gelukkig heb ik meestal snel door dat ik onredelijk ben en verontschuldig me dan weer.. Maar ja, dan heb ik eerst wel een half uur liggen janken.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven