misbruik in familie; partner dader?

17-08-2008 22:29 775 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, normaal gesproken schrijf ik hier onder een andere nick. Vandaag heb ik gehoord dat er geruchten gaan dat een nichtje van mijn man is misbruikt door verschillende ooms (jaren geleden). Mijn man is ook genoemd (als dader). Allemaal via-via. Ik vind dit vreselijk. Met hem praten heeft niks opgeleverd (hij is nu naar bed).

Met zijn neefje (die heel boos is op hem) heb ik morgen een afspraak, om te praten. Ik wil weten hoe het zit. Vannacht slaap ik op de bank. Niet omdat ik hem "schuldig verklaar". Maar omdat hij niet met mij een gesprek is aangegaan. Tegen de persoon die mij dit nieuws vertelde heb ik ook gezegd:

Als er iets van waar is (want dat weten we niet) gooi ik hem m'n huis uit. De vraag is: (hoe) komt de waarheid boven tafel? Want dat is dus het vraagstuk: Is het waar?
quote:rider schreef op 18 augustus 2008 @ 12:24:

[...]

Oh, als je de persoon die een ander schuldig verklaart en straft anders wil noemen, mag dat vanzelfsprekend ook.Als ik, kan niet voor anderen spreken, een relatie verbreek doe ik dat niet uit straf maar simpelweg omdat ik niet meer bij die persoon wil/kan zijn. Dus ja, ik vind het overdreven hoe je nu redeneert.
Volgens mij wordt dat niet geadviseerd Suzeli. Ik vind wel dat TO haar relatie onder de loep moet nemen in het licht van deze crisis. Zoals ik al zei, is het aan haar om aan te geven waarmee ze kan en wil leven. Beseffen dat er onvoldoende wederzijds vertrouwen is, kán een reden zijn de relatie te verbreken. Dit staat los van de feitelijke beschuldigingen.
Ga in therapie!
quote:rider schreef op 18 augustus 2008 @ 12:25:

[...]

Kost het je zoveel moeite respect voor een andere mening op te brengen, dat je bewust mijn woorden verdraait en een totaal andere betekenis meegeeft?Dat vroeg ik me bij jou ook af eigenlijk. Jij spreekt over rechter en beul, maar heb gelijk je oordeel klaar over iemand die niet kan leven met een zedendelinquent. Wat zeg ik, oordeel? Je veroordeelt in mijn optiek zelfs.
quote:minny schreef op 18 augustus 2008 @ 12:16:

[...]

Het is allemaal een illusie.

" één keer trek je de conclusie

liefde is een illusie

vriendschap is een droom

een pakketje schroot met een dun laagje chroom "

Toch niet je lijflied he Minny ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:rider schreef op 18 augustus 2008 @ 12:24:

[...]

Oh, als je de persoon die een ander schuldig verklaart en straft anders wil noemen, mag dat vanzelfsprekend ook.Ik zou TO als ze besluit haar relatie te verbreken niet beschrijven zoals jij dat doet, in strafrechtelijke termen. Zij heeft het recht over haar eigen leven te beslissen, that's all.
Ga in therapie!
quote:minny schreef op 18 augustus 2008 @ 12:13:

[...]

Wel als diegene weet dat zoiets een dealbreaker is. Ik kan heel veel van iemand houden bijvoorbeeld omdat ie zo lief is met kinderen, als ik er achterkom dat hij helemaal niet zo "lief" is voor die kinderen is de liefde kapot.Maar wat nu als zijn dichtklappen wordt veroorzaakt door iets wat hij zelf heeft meegemaakt als kind, als slachtoffer, niet als dader? En als hij zelf ooit slachtoffer was en daar voor zichzelf klaar mee is, dan hoeft ie dat niet in 'n relatie te vermelden vind ik. Dan rakelt hij het alleen maar onnodig op terwijl hij het helemaal achter zich wil laten en gewoon 'n gelijkwaardige relatie aan wil gaan ipv zielig gevonden te worden door z'n lief.
quote:ElleMichelle schreef op 18 augustus 2008 @ 12:18:

[...]

Nee,daarom zeg ik ook,alles is mogelijk. Jij sprak ook al over verkrachting . Terwijl misbruik geen penetratie hoeft in te houden , toch ?

Maar als je parner niets zegt en zwijgt ging ik zelf wel op onderzoek uit met als eerste wat ikzelf graag zou weten,als ik het nog niet wist,waaraan is de vader overleden en waarom zit de moeder in een inrichting... Waarom dat als eerste ?

Ik zou het zelf uitzoeken en niet alleen een beschuldiging aannemen van iemand...
TO:Leven de ouders van het nichtje/neefje nog?
Ik geloof niet dat het nodig is misbruik uit je kindertijd 'op te rakelen': dat draag je hoe dan ook voor de rest van je leven met je mee. Ik geloof ook niet dat je er ooit echt 'klaar' mee bent. Mocht het zo zijn dat ik een partner tref die zo'n verleden heeft, zou ik hem graag met bagage kennen. Het is een te wezenlijk iets om te (blijven) verzwijgen.

Ik snap niet waarom een incestslachtoffer zielig is trouwens. Maar goed, we dwalen af
Ga in therapie!
Ik zei ook voordat (ik liep alvast op de situatie vooruit). Ik denk dat we haar nu beter kunnen steunen in deze rare situatie. Ik snap dat ze de reactie van haar vriend vreemd vond. Ze zal er in iedergeval met hem over moeten gaan praten. Zonder vooroordelen en ingegeven twijffels.
quote:ElleMichelle schreef op 18 augustus 2008 @ 12:31:

TO:Leven de ouders van het nichtje/neefje nog?Vader niet , moeder zat in een inrichting , als ik het goed gelezen én onthouden heb .
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 augustus 2008 @ 12:28:

[...]

" één keer trek je de conclusie

liefde is een illusie

vriendschap is een droom

een pakketje schroot met een dun laagje chroom "

Toch niet je lijflied he Minny ?
quote:elninjoo schreef op 18 augustus 2008 @ 12:29:

[...]

Maar wat nu als zijn dichtklappen wordt veroorzaakt door iets wat hij zelf heeft meegemaakt als kind, als slachtoffer, niet als dader? En als hij zelf ooit slachtoffer was en daar voor zichzelf klaar mee is, dan hoeft ie dat niet in 'n relatie te vermelden vind ik. Dan rakelt hij het alleen maar onnodig op terwijl hij het helemaal achter zich wil laten en gewoon 'n gelijkwaardige relatie aan wil gaan ipv zielig gevonden te worden door z'n lief.Ze schrijft ook dat ze dat zou doen als het waar is, vooralsnog weten we alleen dat partner niks wil zeggen. En ik vind het niet vreemd dat daardoor bij haar twijfel opgewekt wordt die ze anders niet gevoeld zou hebben als hij open kaart had gespeeld.
quote:Suzeli schreef op 18 augustus 2008 @ 12:19:

Het gaat hier om een gerucht dames, hou dat even in de gaten voordat er alvast besloten word dat ze beter nu haar relatie stop kan zetten ......Precies. Onschuldig tot schuld bewezen is. En als je bij een moordzaak oid door de politie al veroordeeld wordt voordat er iets bewezen is, dan verlies je alle vertrouwen in een rechtstaat. Als je binnen een relatie al veroordeeld wordt voordat er iets bewezen is, dan verlies je alle vertrouwen in je partner. In die zin vind ik alle speculaties over het wel of niet verlaten van haar man wel erg voorbarig en onverstandig. Eerst de feiten en de waarheid, dan conclusies trekken.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 augustus 2008 @ 12:30:

[...]

Zomaar een eerste gedachte,omdat haar vriend dichtklapte en zweeg.In combinatie met wat nichtje had verteld,dat ze 6 jaar was en diverse ooms beschuldigde.

Maar stom eigenlijk,ik combineerde dit met de vader en moeder van TO vriend ....en dat zijn niet de ouders van dat nichtje dus.

Maar goed daarom vroeg ik me dus af waaraan de vader is gestorven en waarom de moeder in een inrichting zit.Zit daar een aanwijzing in,is dat 17 jaar geleden gebeurt......

Maar goed tever doorgezocht volgens jou dus ?
quote:minny schreef op 18 augustus 2008 @ 12:38:

[...]

Ze schrijft ook dat ze dat zou doen als het waar is, vooralsnog weten we alleen dat partner niks wil zeggen. En ik vind het niet vreemd dat daardoor bij haar twijfel opgewekt wordt die ze anders niet gevoeld zou hebben als hij open kaart had gespeeld.Wat ik al eerder schreef is de vraag hoe zij hem heeft benaderd over deze beschuldiging. Ik zou verwachten van mijn partner dat hij zijn ongeloof over de beschuldigingen zou laten horen ipv dat ie zou vragen aan mij of er wat van waar is. Dat zou ik namelijk gelijk aanvoelen als wantrouwen en dan zou mijn zin om te praten gelijk over zijn, ook al ben ik nog zo onschuldig.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 augustus 2008 @ 12:33:

[...]

Vader niet , moeder zat in een inrichting , als ik het goed gelezen én onthouden heb .

Dat waren toch de ouders van TO vriend?

Of heb ik het verkeerd,waren dat de ouders van nichtje?
Verder zou ik eerst nichtje eens flink aan de tand gaan voelen, het is tegenwoordig aan de orde van de dag dat jonge meiden als ze hun zin niet krijgen beschuldigingen over seksueel misbruik gaan rondstrooien. Die zou ik dus eerder wantrouwen dan notabene je eigen partner.
Wat me opvalt is dat veel mensen vinden dat TO alle recht heeft om in een emoitionele achtbaan te zitten, maar dat van de man (ondanks het feit dat hij ook in een emotionele achtbaan zal zitten) verwacht wordt dat hij netjes volgens het boekje blijft communiceren. Zou een rechter het (in eerste instantie) zwijgen van de man ook overtuigend bewijs vinden dat er iets niet klopt?
Klopt BGB ff teruggelezen,ouders van nichtje waren dat dus....
quote:elninjoo schreef op 18 augustus 2008 @ 12:44:

Verder zou ik eerst nichtje eens flink aan de tand gaan voelen, het is tegenwoordig aan de orde van de dag dat jonge meiden als ze hun zin niet krijgen beschuldigingen over seksueel misbruik gaan rondstrooien. Die zou ik dus eerder wantrouwen dan notabene je eigen partner.Hier ga je wel erg kort door de bocht. Het komt voor dat seksueel misbruik verzonnen wordt, maar is echt niet aan de orde van de dag. Het komt maar zelden voor dat het verzonnen wordt.
quote:elninjoo schreef op 18 augustus 2008 @ 12:44:

Verder zou ik eerst nichtje eens flink aan de tand gaan voelen, het is tegenwoordig aan de orde van de dag dat jonge meiden als ze hun zin niet krijgen beschuldigingen over seksueel misbruik gaan rondstrooien. Die zou ik dus eerder wantrouwen dan notabene je eigen partner.Zonder dat ik een oordeel wil vellen over het nichtje: wat is haar situatie? Stabiel leven? Psychische problemen? Hoe ziet haar leven er uit?
Het is ook aan de orde van de dag dat mensen niet geloofd worden als het echt waar is. Dus nichtje aan de tand voelen is ook wel erg voorbarig.

Partner zal moeten gaan praten, of hij nou wil of niet.
Ik hoop Minny dat TO en vriend nu aan het praten zijn...

Laten we wachten wat daaruit komt...
quote:minny schreef op 18 augustus 2008 @ 12:48:

Het is ook aan de orde van de dag dat mensen niet geloofd worden als het echt waar is. Dus nichtje aan de tand voelen is ook wel erg voorbarig.

Partner zal moeten gaan praten, of hij nou wil of niet.

Maar je vertrouwt in eerste instantie je eigen partner toch eerder dan een of ander vaag nichtje?

Ik zou als partner dus eerst de schuld bij anderen zoeken en pas als ik er echt niet meer onderuit kan bij die partner. Wat stelt je relatie voor als je gelijk je partner gaat wantrouwen als iemand met 'n beschuldigend vingertje naar hem wijst?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven