misbruik in familie; partner dader?

17-08-2008 22:29 775 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, normaal gesproken schrijf ik hier onder een andere nick. Vandaag heb ik gehoord dat er geruchten gaan dat een nichtje van mijn man is misbruikt door verschillende ooms (jaren geleden). Mijn man is ook genoemd (als dader). Allemaal via-via. Ik vind dit vreselijk. Met hem praten heeft niks opgeleverd (hij is nu naar bed).

Met zijn neefje (die heel boos is op hem) heb ik morgen een afspraak, om te praten. Ik wil weten hoe het zit. Vannacht slaap ik op de bank. Niet omdat ik hem "schuldig verklaar". Maar omdat hij niet met mij een gesprek is aangegaan. Tegen de persoon die mij dit nieuws vertelde heb ik ook gezegd:

Als er iets van waar is (want dat weten we niet) gooi ik hem m'n huis uit. De vraag is: (hoe) komt de waarheid boven tafel? Want dat is dus het vraagstuk: Is het waar?
Ik denk eigenlijk dat GN wel een beetje klaar is met dit topic. Ze liet al weinig los, en was dat ook verder niet van plan, schat ik zo in. Ik denk, dat ze spijt had dat ze dit topic heeft geopend, maar het niet wilde laten sluiten (want daar wordt soms nogal hard over geoordeeld). Dus laat ze het doodbloeden. Andere mogelijkheid is dat de boel nu open ligt en dan heb je ook niet echt zin om hier te posten.

Hoe dan ook; de boodschap is duidelijk, we moeten maar afwachten wat er nog komt.
Antonio ik vind je erg brutaal en hou je scheldwoorden aub op je eigen topics.

Ik snap goed dat gelegensheidnick hier niks meer zegt met zulke ongepaste scheldwoorden die sommige hier gebruiken.

Gelegenheidsnick ik weet dat het niet allemaal zo zwart/wit is als hier geschetst wordt. En wens je heel veel sterkte toe in de toekomst.
Overigens zijn er ook heel veel mensen die wel serieus gereageerd hebben, en waarvan ze aangaf dat ze er iets aan had. Mocht ze inderdaad niet meer willen reageren, dan zou ik het eigenlijk wel zo netjes vinden om dat gewoon kort te melden. Maar misschien zijn er ook wel ontwikkelingen waardoor ze even niet kan reageren.
Ik vind het niet vreemd dat ze niks meer zegt.
Hallo allemaal,

Sorry dat ik er zo lang niet was. En dat ik niet op iedereen heb gereageerd. Ik heb wel alles gelezen en wil jullie nogmaals bedanken voor jullie reacties en medeleven.

Een aantal van jullie vinden dat ik dit "raar" heb aangepakt. Daar kunnen jullie best gelijk in hebben. Maar ik wist totaal niet wat ik met deze situatie aan moest.

Als je naar de feiten kijkt slaat het nergens op. Via-via-gepraat en achter-elkaars-rug-om-beschuldigingen. Door jullie reacties en een goed gesprek met een lieve vriendin kon ik het ook van die kant zien. Ik heb me maandag te veel laten meeslepen in het verhaal (en de emoties) van neefje.

Gisteren (ja, gisteren pas) heb ik een écht goed gesprek gehad met man. Conclusie: We hebben allebei een k*tweek achter de rug. Hij heeft met wat-er-ook-gebeurd-zou-zijn niks te maken.
En daar ben je nu van overtuigd ?

Waarom wilde hij eerst niets zeggen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik geloof hem, ja.

Hij was dichtgeklapt, net als ik.
En hoe gaat het nu verder met familie? Dat blijft een status quo? Of is het misschien een idee dat je vriend met neef en nicht om de tafel gaat zitten om dit uit te praten?

Voor hetzelfde geld hebben andere ooms wel wat uitgespookt, en is je vriend 'voor het gemak' ook maar beschuldigd. Herinneringen kunnen een rare loop nemen, zeker als het nichtje toen heel jong was. Gesteld dat het plaats heeft gevonden...
Met de familie hebben we weinig tot geen contact. Man en neefje kunnen elkaars bloed wel drinken dus die kunnen niet samen aan één tafel. Misschien in de toekomst.

Wat betreft je andere opmerking: Daar zou sprake van kunnen zijn. Ik ga ook binnenkort met een oom praten, op aanraden van man. Nichtje ga ik ook bellen, ik heb inmiddels haar nummer.
(ben nu weg)
vreemd dat je je man nu wel gelooft. Hoezo was hij dichtgeklapt, je vroeg toch alleen waarom neefje boos was op hem? En wat is er over van het verhaal dat je neefjes verhaal zo geloofwaardig vond? Ik begrijp er echt niks van
quote:meds schreef op 24 augustus 2008 @ 15:54:

vreemd dat je je man nu wel gelooft. Hoezo was hij dichtgeklapt, je vroeg toch alleen waarom neefje boos was op hem? En wat is er over van het verhaal dat je neefjes verhaal zo geloofwaardig vond? Ik begrijp er echt niks van

Tijd => afstand => ergste emoties achter de rug => meer heldere kijk op de dingen => ... Ik vind het niet vreemd.

@TO: goed om te horen dat er weer een gesprek mogelijk is met je man. Sterkte, want waarschijnlijk heeft jullie relatie door eea toch wel wat deuken opgelopen...
quote:opperdepop schreef op 24 augustus 2008 @ 16:02:

[...]

Tijd => afstand => ergste emoties achter de rug => meer heldere kijk op de dingen => ... Ik vind het niet vreemd.

@TO: goed om te horen dat er weer een gesprek mogelijk is met je man. Sterkte, want waarschijnlijk heeft jullie relatie door eea toch wel wat deuken opgelopen...TO wist al eerder van de geruchten dus tijd heeft ze wel gehad toch? Een week geleden vertrouwde ze haar man niet
Dit topic is een voorbeeld als het gaat om 'bezint eer ge begint', als het gaat om een topic openen. Zelden gezien hoe weinig input een topicopenster heeft gegeven. Wel heel consequent, dat wel.
quote:meds schreef op 24 augustus 2008 @ 16:04:

[...]

TO wist al eerder van de geruchten dus tijd heeft ze wel gehad toch? Een week geleden vertrouwde ze haar man niet

Uit haar openingspost:

"Vandaag heb ik gehoord dat er geruchten gaan dat een nichtje van mijn man is misbruikt door verschillende ooms (jaren geleden). Mijn man is ook genoemd (als dader)."
quote:gelegenheidsnick schreef op 24 augustus 2008 @ 15:35:

Met de familie hebben we weinig tot geen contact. Man en neefje kunnen elkaars bloed wel drinken dus die kunnen niet samen aan één tafel. Misschien in de toekomst.

Wat betreft je andere opmerking: Daar zou sprake van kunnen zijn. Ik ga ook binnenkort met een oom praten, op aanraden van man. Nichtje ga ik ook bellen, ik heb inmiddels haar nummer.Waarom gaat je man zelf niet met de betreffende mensen praten?
quote:opperdepop schreef op 24 augustus 2008 @ 16:45:

[...]

Uit haar openingspost:

"Vandaag heb ik gehoord dat er geruchten gaan dat een nichtje van mijn man is misbruikt door verschillende ooms (jaren geleden). Mijn man is ook genoemd (als dader)."volgens mij geeft ze later aan dat er al langer geruchten gingen
quote:meds schreef op 24 augustus 2008 @ 17:49:

[...]

volgens mij geeft ze later aan dat er al langer geruchten gingenJe hebt gelijk. Alleen volgens mij hadden die geruchten haar nog niet bereikt.
Wat een nare vervelende situatie! Niet alleen voor TO maar ook voor haar man en de rest van haar eventuele gezin. Straks is het allemaal niet waar en zitten hun 2 met de nasleep!
Nou, ik zou maar eens het blazoen van je man nog iets verder ontsmetten, en aan waarheidsvinding gaan doen. Zeg tegen neefje en nichtje "wie A zegt moet ook B zeggen" en laat ze aangifte tegen je man doen. Als je man uit het goede hout gesneden is, zal hij dat als een manier zien om zijn besmette blazoen te zuiveren. Gaan nichtje en neefje zeiken van "we laten ons niet dwingen", dan is je antwoord "wel mijn man zwartmaken, maar als het puntje bij paaltje komt niet naar de politie willen gaan?" Ik vind je gedachtengang nog steeds vreemd.
Je vertrouwt iemand of je vertrouwt hem niet, het gaat er bij mij niet in dat TO haar man vorige week niet vertrouwde en nu ineens wel. Die hele beschuldigingen doen eigenlijk niet ter zake
Meds, je weet toch helemaal niet wat er is besproken in de tussentijd, hoe de relatie is van TO en haar vriend, wat voor personen zij zijn, etc. etc.

@GN: ik ben blij dat er gepraat is en ik hoop dat jullie dat blijven doen! Sterkte, want met Opperdepop denk ik dat er nog wel wat uit te deuken is in jullie relatie.
Wees blij!
Tjonge dit moet heel erg pijnlijk voor je zijn, ik wens je vanaf deze plek heel erg veel sterkte, liefde en een dikke knuffel toe.
Nee hekate dat weet ik ook niet, maar ik weet wel dat wantrouwen diep zit en dat dat met een gesprek niet op te lossen is
Wantrouwen is toch niet iets wat maar in één gradatie komt? Je kunt volgens mij een ietsjepietsje wantrouwend zijn of absoluut één en al wantrouwen en alles daar tussenin. Dus hoe dat precies zit bij TO kunnen wij als buitenstaanders niet bepalen. Maar goed, dat is mijn mening, ik ken GN natuurlijk ook niet. En dat zij er met één gesprek niet bovenop zijn, lijkt mij ook duidelijk.
Wees blij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven