Minnaar deel 28.

17-02-2015 13:08 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al 27 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankerd in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de la?

Met andere woorden...

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?

Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden al staan we natuurlijk open voor nieuwe input en meningen mits respectvol geschreven, het is de toon die de muziek maakt.

Het is fijn als je een avatar oploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen. Bedankt.

.
Ik heb sinds een week besloten om los te komen van SV. Niet dat ik hem kwijt wil hoor!!! Maar....... ik wil niet meer zo afhankelijk zijn dus heb ik afstand genomen. Het gaat op zich goed maar heb ook momenten dat ik even een terug val heb. Dan denk ik aan hem en voelt het een beetje leeg maar dat afhankelijke doet soms te veel pijn. Nu kom ik er pas achter hoe veel hij eigenlijk in mijn hoofd zat.

Hij doet wisselvallig de laatste weken dus hoe hij er nu in staat weet ik niet. Ik heb het gevoel dat hij het niet helder heeft wat hij nu eigenlijk wil. Mijn idee is om hem weer te zien maar dan op een nuchtere manier. Ik ga mijn communicatie gedrag ook aanpassen naar hem toe en dan zie ik wel hoe hij daar op reageert..... voor nu...... laat ik het even op z'n beloop. Het is wel moeilijk om los te laten.
Dragon: welkom! Klinkt alsof jouw nr2 op een ander spoor zit dan jij. Waar het om gaat is wat jij hiermee wil. En soms is even wat afstand nemen daarvoor heel effectief.

Wat betekent nr1 voor jou? Heb je dat duidelijk voor jezelf?

Hint: Knap van je dat je afstand neemt. Zet zaken misschien ook wat in een ander perspectief? Heb je het gevoel dat jullie in een andere fase zijn aangekomen?

Mok: klinkt leuk je nieuwe date('s)!

Karoxx: mooie vraag; verliefd of verveeld, kan mooi in het lijstje van verliefd of verlust!

Bamb en Yo: wat een heftige verhalen , herkenbaar ook, helaas. Maar ik weiger ook om er slachtoffer van te zijn.

Ik heb gister twee mensen heel blij gemaakt, waarvan ik 1 ben.... Toch samen besloten om weer iets meer contact te hebben omdat we beide niet blij zijn met de huidige mate van contact (2x per maand een appje of mail)

Merk dat ik toch anders in sta dan eerst. Met wel meer afstand en dat wil ik zo houden
quote:detoxthee schreef op 08 april 2015 @ 16:32:

Ik heb gister twee mensen heel blij gemaakt, waarvan ik 1 ben.... Toch samen besloten om weer iets meer contact te hebben omdat we beide niet blij zijn met de huidige mate van contact (2x per maand een appje of mail)

Merk dat ik toch anders in sta dan eerst. Met wel meer afstand en dat wil ik zo houdenLees de dikgedrukte stukjes nog eens en zoek de fout.
.
quote:detoxthee schreef op 08 april 2015 @ 16:32:

Dragon: welkom! Klinkt alsof jouw nr2 op een ander spoor zit dan jij. Waar het om gaat is wat jij hiermee wil. En soms is even wat afstand nemen daarvoor heel effectief.

Wat betekent nr1 voor jou? Heb je dat duidelijk voor jezelf?

Hint: Knap van je dat je afstand neemt. Zet zaken misschien ook wat in een ander perspectief? Heb je het gevoel dat jullie in een andere fase zijn aangekomen?

Mok: klinkt leuk je nieuwe date('s)!

Karoxx: mooie vraag; verliefd of verveeld, kan mooi in het lijstje van verliefd of verlust!

Bamb en Yo: wat een heftige verhalen , herkenbaar ook, helaas. Maar ik weiger ook om er slachtoffer van te zijn.

Merk dat ik toch anders in sta dan eerst. Met wel meer afstand en dat wil ik zo houdenNr 1 staat het op een laag pitje bij mij. De verliefdheid is me trouwens overkomen, ik ben niet bewust op zoek gegaan naar een minnaar voor sex. Mijn sex leven met nr1 is goed.
Wat een hoop smoezen in twee regels. Nr 1 staat op laag pitje, verliefdheid is me overkomen, ik ben niet bewust op zoek gegaan.

Je hebt er wel bewust voor gekozen om ermee door te gaan, om je er verder in te storten. Je kunt op elk moment nee zeggen, hoe moeilijk dat ook is. Het kan wel. Je probeert jezelf nu goed te praten, maar dat kan natuurlijk niet. Je bent dit met je volle verstand aangegaan.

Beste Dragon, je zult een knoop door moeten hakken. Is het niet een optie om je nr 2 eens even in de wachtstand te zetten? Even geen contact, geen date, helemaal niks? Retemoeilijk hoor, dat weet ik. Maar die pauze kun je mooi gebruiken om voor jezelf uit te vogelen wat je wilt. Dat gaat niet als je hem nog geregeld spreekt en/of ziet. En als hij echt zoveel van je houdt, gunt hij je die pauze.

Ga bij jezelf na wat jij wilt. Neem afstand van je nummer 2. Geef jezelf rust.
quote:Rooss4.0 schreef op 08 april 2015 @ 16:40:

[...]

Lees de dikgedrukte stukjes nog eens en zoek de fout.
Mijn date staat op punt te beginnen....kriebels!!!
Het spijt me echt dat ik niet op anderen kan reageren, al lees ik wel mee. De tijd en ruimte ontbreken me er gewoon voor, sorry :(

Dat ik er nu weer even ben, is om van me af te schrijven. Heb nr2-vriend (niet minnaar) weer gezien. Ben dan altijd weer even van slag, door het teasen en niets doen en zo fijn en vertrouwd met elkaar hebben. De dip zeg maar, al doen we niks. Na date met nr2-minnaar gaat het me veel beter af. Dan heb ik heerlijk genoten, maar hoef ik verder ook niets meer van hem. Nr2-vriend mis ik meteen...

Thuis is het momenteel rustig, en ook al is dat tijdelijk, is dat toch fijn. Ik ga hier niet verder erover uitweiden maar er gebeuren grote veranderingen, dus rust zal niet lang duren. Ik geniet er nog even van.
Veel plezier yca!!
Sterkte, nouwnouw.
Dank je wel, lief.
Rooss: zit hier te grinniken op de bank, you've got me!

Nouwnouw: als er zoveel verbinding is emotioneel is het denk ik ook wel logisch dat het moeilijker is om weer te landen na een date met vriend-minnaar dan na een date met minnaar.

Sterkte meis!

Yca: veel plezier!!
quote:viavia2013 schreef op 06 april 2015 @ 09:51:

[...]

Aletta Jacobs draait zich om in haar graf! Zolang men dit soort onzin blijft verkondigen en geloven, zijn er bezems beschikbaar voor hen die vreemdgaan om zo hun straatje te kunnen schoonvegen. Is het opeens ok dat een man vreemd gaat als zijn vrouw zwanger is en dat soort bull shit...

Aletta Jacobs sloot als beroemdste Nederlandse vertegenwoordigster van de eerste feministische golf reeds in 1884 een vrij huwelijk met politicus Carel Victor Gerritsen (1850-1905). Huwelijken waren in Nederland voor de 20e eeuw rolbevestigend en gericht op het krijgen van kinderen of het in de familie houden van bezittingen. Als de vrouw zwanger was voordat zij getrouwd was, werd gesproken van gedwongen huwelijk, waarbij partners 'moeten trouwen' ofwel een 'moetje'. Vrouwen hadden voor die tijd meestal geen inkomen en waren financieel totaal afhankelijk van de man. Voor vrouwen was een vrij huwelijk dus een groot risico. Begin twintigste eeuw begint de emancipatie van de arbeiders en vrouwen. Voor vrijdenkers stond het officiële huwelijk de vrije ontplooiing van de mens in de weg. Tegen het vrije huwelijk ontstond in Nederland veel verzet vanuit de christelijke kerken. 'Wat god verenigt heeft, zal de mens niet scheiden' was een vaak gebruikt argument. Na de sexuele revolutie van na de oorlog kwam het trouwen voor het zogenaamde 'boterbriefje' steeds minder voor. Huwelijken waren veel minder op het krijgen van kinderen gericht dan daarvoor. Onder aanvoering van de vrouwenbeweging kon de vrouw steeds zelfstandiger haar leven leiden. Samenlevingscontracten kwamen daarbij steeds vaker in de plaats van trouwakten.Jouw reactie is wat teleurstellend: alleen maar geschiedenis vanaf 1800. Je bevestigt overigens bewust of onbewust wat deze professor (!!) betoogde: door de maatschappij werden/waren normen opgelegd en gehanteerd. Dat gebeurt nu ook nog en DAT is precies waarom velen in een spagaat zitten: aan de ene kant wil men iets maar aan de andere kant wordt het door de maatschappij opgelegd dat dit niet kan (zoals de kerk).
quote:secr schreef op 07 april 2015 @ 22:44:

[...]

Ik heb dat ook: ik wil meermeermeer, maar weet dat de rem erop moet en dat ik weer terugmoet naar mijn 'saaie leventje' terwijl ik echt geen saai leven heb. Ik voel mij dan een soort van afhankelijk van mijm minnaar terwijl ik altijd zelf mijn boontjes weet te doppen. Ik vind het echt geen leuk gevoel en ook moeilijk te omschrijven. ...minnares zijn staat zo ver van mij af, maar ik geniet er wel ontzettend van. Combinatie spanning en iets doen wat niemand van mij zou verwachten.

Nog wel steeds met de oude Meneer2. Hij is echt leuk....en grappig...en ik voel mij bij hem op mijn gemak. ...

Ik snap wel wat je bedoelt. Op dit moment zie ik mijn minnaar geregeld. Geen echte dates, maar we komen elkaar regelmatig tegen. Dat zorgt ervoor dat ik het niet als negatief bestempel dat gevoel, anders heb ik dat ook in een bepaalde mate. En ik snap ook wat je bedoelt met 'saai' leventje. Mijn leven staat erg in het teken nu van zorgen voor twee kleine kinderen en dan is de afleiding van een minnaar erg fijn. Waar ik me wel bewust mee bezig hou is dat ik geen afstand creeer naar nr 1 toe. Ik neem dan soms ook echt even de tijd om goed de liefde te voelen voor mijn nr 1. Mij daar, zeg maar, echt bewust van te worden. En dates ook met hem te plannen.

Is dit hele minnaargebeuren ook voor jou afleiding?

Wellicht kun je anders kijken of je nog iets voor jezelf kan verzinnen waar je ook echt de focus op kunt houden als je terug bent van een date. En dat dat 'iets' dan ook echt heeeel leuk is. Soort afleiding van de afleiding
quote:jufspriet schreef op 19 februari 2015 @ 09:32:

Goeiemorgen iedereen

Er is hier al heel wat bijgeschreven. Ik ga straks eens bijlezen. De laatste dagen heb ik me wat afgesloten van de buitenwereld.

De scheiding is uitgesproken, mijn bijna ex-man is aan het verhuizen. Langs de ene kant voel ik opluchting maar het is ook heel pijnlijk. Bovendien kwamen er allerlei zaken aan het licht die tijdens mijn huwelijk zijn gebeurd en waarvan ik niets wist, mijn ex had veel geheimen (relaties met andere vrouwen, een grote schuldenberg...)

Mijn nr2 gedraagt zich ook raar, in eerste instantie was hij heel begripvol, belde me elke dag, steunde en troostte me... Ik had vertrouwen in hem en was dankbaar om wat hij voor mij deed. De laatste dagen neemt hij amper nog contact, zegt afspraken af op het laatste nippertje. Ik ben heel onzeker en wantrouwig door wat ik in het verleden meemaakte. Nu heb k schrik dat nr2 me in de steek laat. Gisteren zei hij een afspraak af en sindsdien hoorde ik niets meer. Belachelijk natuurlijk om onmiddellijk te panikeren, er is vast wel een goede reden, dat probeer ik me alvast wijs te maken.

Ik moet mezelf opvegen en doorzetten, de kids hebben me nodig in deze moeilijke tijden.

Veel nr2 plezier voor iedereen!Ellende komt nooit alleen maar je komt er altijd sterker uit. Niet aan jezelf twijfelen, over een tijdje lach je er om.
Zeg Dutch, het is niet zo handig om posts van maanden geleden ineens op te halen. De verhalen hier zijn soms al lastig te volgen omdat er zoveel door elkaar lopen en elkaar snel opvolgen.

Ik ga het jou ook eens vragen: wat kom je hier doen? In de OP staat dat dit topic voornamelijk bedoeld is voor gelijkgestemden. Je had een interessante post over de achtergrond van het minnaarschap, met oerdriften en dergelijke, maar verder voeg je weinig toe aan het topic. Nieuwkomers zijn welkom, maar alleen maar losse flodders afschieten en oneliners rondstrooien, daar zijn we niet zo van gediend.
Nou ja knap detoxthee, is verdomde moeilijk, zit echt ff in dieptepunt vanavond, pfffff...
Hint, dikke knuffel voor jou. Je neemt een verstandig besluit.
Afleiding zoeken Hint! Filmpje? Moeilijk is het zeker.
Ga je huis poetsen, radio aan, ga hardlopen met muziek in je oren, ga iets ACTIEFS doen. Op de bank zitten is nu niet de remedie. Ga een appeltaart bakken met je iPod aan, zorg dat je handen en je hoofd bezig zijn.
Of je een minnaarsschap met het volle verstand aan gaat, ik weet niet hoor. Door alle hormonen is het verstand soms ver te zoeken

Nouwnouw, geen idee wat je te wachten staat, maar ik wens je alle goeds.

Dragon, welkom. Het lijkt erop dat je op het punt gekomen bent waarop je drie stapjes naar achteren moet zetten en eens even heel nuchter naar de situatie moet kijken. Vergeet niet dat zo'n sexy minnaar voor een enorme roze bril kan zorgen. Zet die bril af en bepaal je prioriteiten.

Pffff, ik merk dat ik een beetje wispelturig ben. Ik heb een hele fijne minnaar. Die regelmatig verzucht dat het fijn is dat we het over alles kunnen hebben (en dat is ook heel fijn!). Maar het heeft ook wel een hoog relatie gehalte zo. En nu met zijn toestanden thuis, voelt het totaal ongemakkelijk om de sexy stoeipoes uit te hangen. En laat ik me nou net eh.. krols, maar dan de vrouwelijke variant, voelen. Fijn hoor, dat je alles kunt delen, maar het besproeit nou niet bepaald de Sahara zeg maar
quote:theemok schreef op 08 april 2015 @ 21:01:

Zeg Dutch, het is niet zo handig om posts van maanden geleden ineens op te halen. De verhalen hier zijn soms al lastig te volgen omdat er zoveel door elkaar lopen en elkaar snel opvolgen.

Ik ga het jou ook eens vragen: wat kom je hier doen? In de OP staat dat dit topic voornamelijk bedoeld is voor gelijkgestemden. Je had een interessante post over de achtergrond van het minnaarschap, met oerdriften en dergelijke, maar verder voeg je weinig toe aan het topic. Nieuwkomers zijn welkom, maar alleen maar losse flodders afschieten en oneliners rondstrooien, daar zijn we niet zo van gediend.

Neen klopt, maar iedereen die nieuw is maakt toch fouten?

Om op jouw vraag te antwoorden: eigenlijk wat iedereen hier doet: ervaringen en kennis delen. als jurist vind ik het interessant om te weten wat mensen beweegt en waarom. Als jij denkt dat die "losse flodders en onliners" niets doen dan betekent het dat je de waarde er niet van in ziet. Je hebt niet overal een lang verhaal voor nodig. Overigens "we"? Bepaal jij dit hier? Had je iets hoger ingeschat. Jammer.

"We" of jij
Naja, volle verstand, je bent niet knock-out geslagen dat je helemaal niks meer kunt zeggen. Je weet donders goed dat je fout bezig bent, maar schakelt dat verstand bewust uit. Of zoiets. Hormonen, krengen zijn het.

Lastig Look, je minnaar... Sexy pics doen het hem ook niet? (ik roep maar wat)
quote:Lookolook schreef op 08 april 2015 @ 21:09:

Of je een minnaarsschap met het volle verstand aan gaat, ik weet niet hoor. Door alle hormonen is het verstand soms ver te zoeken

Volgens mij sla je de spijker op de kop. Dit is wat ik al eerder ter discussie stelde: is het soms wel een verstandskeuze?
Gut, heb ik op teentjes getrapt? Nee, ik bepaal dat niet hier, dat staat in de OP. En ik wijs je erop dat het niet handig is ouwe koeien omhoog te halen.

Nou, deel je ervaringen op minnaargebied dan maar! Ik luister.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven