vriendje mee naar betaalde speeltuin: hoe bijdrage vragen?

08-04-2015 21:36 472 berichten
Ik heb voor mijn zoontje en mijzelf een seizoenskaart voor een speeltuin gekocht omdat hij erg van klimmen etc. houdt, en hij bij de betreffende speeltuin uren kan buitenspelen. Nu wil ik als het mooi weer is af en toe uit school een vriendje meenemen (vind mijn zoontje natuurlijk extra leuk) maar ik wil niet steeds voor ieder extra kind 10 euro toegang betalen. Ik neem zelf ook een seizoenskaart om het betaalbaar te houden en heb dit bij een paar ouders voorgesteld zodat ik hun kind makkelijker mee kan nemen, maar daar ging niemand verder op in.

Hoe kleed je het in als je wel vervoer en "oppas" wilt bieden, maar niet die extra toegang wilt betalen? Is het redelijk om dit bij ouders terug te vragen? Uiteraard zal ik dan niet eerst het kind meevragen en dan pas aan de ouders zeggen dat het ze geld kost (dan staan ze voor het blok), maar verder ben ik een beetje onzeker hoe ik het moet aanpakken. Eten en drinken regel ik natuurlijk zelf voor iedereen. Zouden jullie het aantal keer dat je kind mee mag beperken als je iedere keer zelf 10 euro toegang moet betalen? Ik bedoel niet dat ik iedere week hetzelfde kind mee wil nemen, maar stel dat een hecht vriendje of vriendinnetje per seizoen 3x mee kan, is dat dan financieel een probleem?
Alle reacties Link kopieren
Neem je eigenlijk een vriendje mee zodat je zelf meer rust hebt?
Ik denk dat To met 'speeltuin' iets bedoelt als Plaswijckpark in Rotterdam. Is niet gewoon een speeltuin. Als ik iemand uitnodig, laat ik het kind nooit zelf betalen.
quote:Snoesje666 schreef op 08 april 2015 @ 22:06:

[...]

IJsjes met aambeiensaus ??De andere definitie van anaal.
quote:Mevrouw_Kniesoor schreef op 08 april 2015 @ 22:02:. Maar wij hebben minder geld dan de meeste ouders, dus ik kan niet alles "kado" doen...Hoe weet je dat nou? Ooit hoorde ik bij die 'de meeste ouders'. Veel mensen dachten dat eij meer te besteden hadden. Was helaas niet zo. Het grote huis en de nieuwe auto was de buitenkant, mijn werkloosheid zonder uitkering maakte dat we de eindjes aan elkaar knoopten!
Als je het vaak genoeg thuis doet merk je dat kinderen zich veelal goed kunnen vermaken. Bij 5 of 6 jarigen beperk ik het tot 2 uur speeltijd en bij mijn 8 jarige maakt her niks uit..die vermaken zich meer dan prima.
Ik moet zeggen dat moeder met burn out ook niet heul hoog scoort in mijn lijstje van ja-daar-geef-ik-mijn-kind-aan-mee. Maar ik ga er maar even vanuit dat je dat niet vertelt. Nee, ik vind kinderen van 5-6 echt nog veel te jong om een middag met een semi-vreemde naar een pretpark te gaan.
Maar als jouw man thuis is en de speelafspraken wil regelen, kun jij toch lekker met een boekje in het park/op het terras/in het café zitten?
quote:vitamined schreef op 08 april 2015 @ 22:06:

[...]

Dat jij geen zin/geld hebt om elke week (bij wijze van) een tientje voor een ander kind te betalen, vind ik helemaal niet gek. Logisch zelfs.

Maar voor mij zou dat dan betekenen dat ik dus niet steeds andere kinderen uitnodig.

Er moeten toch genoeg andere manieren zijn om wel een speelafspraakje te faciliteren?Het is ook niet zo dat het allemaal (alleen) op deze manier moet hoor: ik check juist even hoe er hier over gedacht wordt voordat ik mijn plan trek naar de vriendjes van zoontje. Ik heb een vriendinnetje wel eens mee gehad naar de dierentuin zonder haar moeder (die daar later geld voor gaf uit zichzelf), en verder een paar vriendjes die thuis kwamen spelen, maar ik vind het dus wel fijn om ze ook mee te nemen: dat lijkt zoontje ook hartstikke leuk. Ik wil de ouders alleen niet iets tegen hun zin aandoen, dus ik pols ff hoe er algemeen over gedacht wordt. Vorig jaar ben ik denk ik 3x alleen met zoon gegaan en dat was toen ook heel leuk, maar nu hij 5 is geworden, wordt het sociale aspect langzaam belangrijker...
quote:Pantax schreef op 08 april 2015 @ 22:12:

Ik moet zeggen dat moeder met burn out ook niet heul hoog scoort in mijn lijstje van ja-daar-geef-ik-mijn-kind-aan-mee. Maar ik ga er maar even vanuit dat je dat niet vertelt. Nee, ik vind kinderen van 5-6 echt nog veel te jong om een middag met een semi-vreemde naar een pretpark te gaan.

Dochter ging met 4 al op schoolreisje. Groepje van 6 kinderen door een pretpark onder begeleiding van 1 ouder.

Had jij dat ook niet gedaan?
quote:Mevrouw_Kniesoor schreef op 08 april 2015 @ 22:14:

[...]

nu hij 5 is geworden, wordt het sociale aspect langzaam belangrijker...Het is dus voornamelijk voor je zoon dat je een vriendje mee wilt. En dan moeten die ouders dat dus bekostigen?
Juist als je zelf niet zoveel geld heb, zou je ook moeten begrijpen dat het voor ouders erg ongemakkelijk kan zijn als je Pietje uitnodigt maar by the way het kost wel tien euro.

Ankward!
In de speeltuin zijn toch ook kindjes om mee te spelen ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik zou gewoon alleen met zoon gaan en toch af en toe thuis een speelafspraakje regelen. Ik neem aan dat je zoon wel een eigen kamer heeft waar hij met een vriendje kan spelen, en je man kan ook af en toe een paar uurtjes iets buiten de deur doen als hij er echt zo'n last van heeft.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Mevrouw_Kniesoor schreef op 08 april 2015 @ 22:02:

Tja; ik wil graag af en toe een speelafspraakjes faciliteren, maar bij ons thuis is het niet altijd handig om kinderen te ontvangen

Dus ik wil best zo'n vriendje meenemen met het idee dat dat verder voor iedereen leuk is... Maar wij hebben minder geld dan de meeste ouders, dus ik kan niet alles "kado" doen...

Als je een speelafspraak voor je kind wilt maken, dan zul je het óf zelf moeten betalen, óf je gaat iets doen wat geen geld kost. Er zijn genoeg mogelijkheden die gratis zijn of in elk geval een stuk minder prijzig zijn.

Ik vind sowieso niet dat jij geld moet gaan vragen aan andere ouders voor je eigen idee en voor het feit dat jouw kind dan vermaakt wordt. Natuurlijk heeft dat andere kind dan ook wel een leuke middag, maar JIJ hebt een kaart aangeschaft van een dure speeltuin/pretpark en JIJ wilt daarheen en het is JOUW uitnodiging. Ik vind dat je het dan zelf ook zult moeten betalen.

Zo niet, dan ga je iets anders doen. Ik zou het echt heel raar vinden als iemand mij dit zou vragen. Niet omdat ik gierig ben (en als iemand het aan me zou vragen en aan zou geven dat hij/zij betaalt, dan zou ik dat juist afwimpelen en zelf geld geven) maar iemand die er op deze manier mee omgaat, daar hou ik niet van.
Ik ben één keer voor het blok gezet. Dochter mocht mee, met vriendinnetje, als wij uitnodigen betalen wij altijd. Dus toen moeder zei dat ze een tientje van me kreeg, was ik dubbel en dwars verbaasd! Was dus wel het laatste uitje samen!
quote:riannerianne schreef op 08 april 2015 @ 22:14:

[...]

Dochter ging met 4 al op schoolreisje. Groepje van 6 kinderen door een pretpark onder begeleiding van 1 ouder.

Had jij dat ook niet gedaan?

Ik had er vier onder mjn hoede, waaronder die van mezelf. Ze zijn allemaal heelhuids teruggekomn.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:sandt2.0 schreef op 08 april 2015 @ 22:10:

[...]

Hoe weet je dat nou? Ooit hoorde ik bij die 'de meeste ouders'. Veel mensen dachten dat eij meer te besteden hadden. Was helaas niet zo. Het grote huis en de nieuwe auto was de buitenkant, mijn werkloosheid zonder uitkering maakte dat we de eindjes aan elkaar knoopten!

Ik weet hoe wij er voor staan, en wat er gemiddeld voor modaal etc. staat. Er zit van alles op school; van heel erg bovenmodaal tot gemiddeld en af en toe ook bijstandniveau. Maar de meeste ouders van kinderen in de klas hebben wel allebei (deeltijd)werk, en wij doen het enkel met mijn arbeidsongeschiktheidsuitkering, dus ik weet dat wij laag zitten.

En tja; het is niet leuk om een moeder met burn-out te zijn en het is best eng of andere ouders daardoor denken dat je onbetrouwbaar bent oid... terwijl ik juist op dagen dat ik met zoontje enorm over mijn grenzen heen ga om te zorgen dat niemand "lijdt" onder mijn situatie. Ik ben best wel gesloopt na een bezoekje van een ander kind, en vind het minder inspannend als ik niet eerst nog moet schoonmaken en stofzuigen voordat er bezoek komt, en dan de nieuwsgierige vingertjes van allerlei persoonlijke spullen af moet houden etc. De "routine" van naar een kinderproof omgeving gaan waar ik weet wat ik kan verwachten is voor mij wel een van de trucs om het beter vol te houden (waarbij ik er altijd bij blijf en echt niet ga zitten lezen in een hoekje).
quote:sandt2.0 schreef op 08 april 2015 @ 22:19:

Ik ben één keer voor het blok gezet. Dochter mocht mee, met vriendinnetje, als wij uitnodigen betalen wij altijd. Dus toen moeder zei dat ze een tientje van me kreeg, was ik dubbel en dwars verbaasd! Was dus wel het laatste uitje samen!

Nou ja zeg, wat ongelooflijk onbeschoft.

Ik zou er ook klaar mee zijn en niet omdat ik dat tientje niet kan missen.
quote:riannerianne schreef op 08 april 2015 @ 22:14:

[...]

Had jij dat ook niet gedaan?Nee.
quote:Snoesje666 schreef op 08 april 2015 @ 22:19:

[...]

Ik had er vier onder mjn hoede, waaronder die van mezelf. Ze zijn allemaal heelhuids teruggekomn.

Leuk toch? Zijn fijne jeugdherinneringen. Erg jammer als je thuis moest blijven want mama vindt het eng.
De meeste abonnementen voor dit soort dingen hebben toch ook wel extra kaartjes? De dierentuin bv wel. Je kan 5 keer per jaar een kind extra meenemen zonder kosten. Zit dus bij het abo in. Kan me niet voorstellen dat zo'n dure speeltuin dat niet heeft. Hebben ze niet een soort gezinskaart waar je 2 kinderen op mee mag nemen?
Als je niet zoveel geld hebt zou ik al niet kiezen voor een dure speeltuin op 30 minuten rijden. Of rijdt je auto op water?

Ga gewoon incidenteel met je zoon en verder gewoon speelafspraakjes thuis. Dat wordt al snel genoeg buiten spelen in de buurt, heb je ze ook weer minder in huis. Speelafspraakjes worden hier trouwens best goed afgewisseld, de ene keer hier de andere keer daar.
Vorig jaar zomer vriend van dochter meegenomen op korte vakantie, wij hebben alles betaald, behalve zijn treinkaart naar huis. Hij kon niet bij ons in de auto, want zelf drie kinderen. Heen kon ik een lift vinden, terug met de trein. Van te voren hebben we dat allemaal overlegd.

Ik vind dat degene die uitnodigd betaalt!
quote:nina1966 schreef op 08 april 2015 @ 22:23:

De meeste abonnementen voor dit soort dingen hebben toch ook wel extra kaartjes? De dierentuin bv wel. Je kan 5 keer per jaar een kind extra meenemen zonder kosten. Zit dus bij het abo in. Kan me niet voorstellen dat zo'n dure speeltuin dat niet heeft. Hebben ze niet een soort gezinskaart waar je 2 kinderen op mee mag nemen?Bij DippieDoe echt niet. Ik vind het nog steed achterlijk dat je daar als ouder ook entree moet betalen; je zit daar met een boek hun dure koffie te drinken en moet dan ook nog ¤ 12,95 betalen.
Lieverd, ik denk niet dat je onbetrouwbaar bent. Ik weet hoe het is om een burn out te hebben. Juist daarom zou ik het niet verstandig vinden als je mijn kind zou meenemen naar een pretpark. Het is daar onoverzichtelijk, het is een eindje rijden, er gaat een vreemd kind mee waarvan je niet weet hoe die zich gedraagt: allemaal stressfactoren. Samen. Op één middag. Dat is vragen om brokken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven