Mode & Beauty alle pijlers

Beugel en volwassen deel 4

22-12-2011 19:26 3121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 4 alweer van ons beugelkletstopic!

Hier kunnen alle stoere vrouwen met een beugel (of beugel-to-be) zich verzamelen en gezellig meepraten over die hele metalen of keramische handel in hun mond.

Klaag, vraag, lach en baal dus gerust met ons mee!

Het vorige topic vind je hier: Beugel en volwassen: deel 3

En aangezien iedereen hier intussen wel een tandentic heeft gekweekt zijn foto's steeds meer dan welkom!

Foto's plaatsen doe je zo:

1. Je foto moet al op het internet staan (hyves, mijnalbum, tinypic,..)

2. Je klikt de foto aan die je wil plaatsen

3. Dan klik je met rechts, en kiest 'eigenschappen'

4. Kopieer de hele regel die achter 'Adres' staat

5. Kies nu hier in dit scherm het icoontje van het schilderij ('voeg een afbeelding toe')

6. Plak de gekopieerde regel in het schermpje dat verschijnt (verwijder de 'http' die er al staat)

7. En daar is je foto!

(bij Mac gaan 3 en 4 samen in 'kopieer locatie afbeelding')
Spannend! Succes! zal voor je duimen
Spannend, Hoe was het littlefigure?
Vol genoegen heb ik al jullie reacties gelezen, mooi om te lezen die positieve berichten...! Binnenkort krijg ik onder een beugel, vroeger wel gehad maar alleen boven.. Net als velen van jullie ook eindelijk de stap maar gezet, begon me er steeds meer aan te ergeren..

Zo te zien kan ik voor de eerste week beter de blender maar uit de kast halen? ;)

Stiekem wel spannend, maar duurt nog paar weken.
Nou, ik ben weer terug!

De orthodontist had alle informatie en foto's nog van een aantal jaar geleden, toen ik mijn beugel kreeg. raar om mezelf terug te zien op 12-jarige leeftijd, haha.

Hij zag inderdaad dat een van mijn voortanden wat gekanteld was waardoor ik dus ook spleetjes heb.. en het goede nieuws is: het komt niet perse omdat mijn spalkjes eruit zijn gehaald en het komt al helemaal niet door mijn verstandskiezen. mijn gebit is verder nog erg goed en het zal ook niet erger worden.

het 'slechte' nieuws is dat het echt de schuld van mijn tandarts is.. hij heeft bij het eruit halen van mijn spalkjes, kleine stukjes spalk en hele stukken lijm laten zitten. omdat de lijm op bepaalde plekken dikker was dan op andere plekken, kwamen mijn tanden tegen elkaar aan en daardoor is een van mijn voortanden gaan verschuiven en daardoor is mn gebit nu hoe het is.

hij heeft alle lijmresten en de stukjes spalk verwijderd en er is een kans dat binnen een paar maanden alles vanzelf weer netjes gaat staan omdat die lijmresten nu weg zijn.

als het niet verandert, moet ik over een tijdje terugkomen en dan is een beugel wel de enige oplossing.. welke beugel en hoe lang ik die nodig heb, ligt eraan of mijn gebit nog beter wordt of niet. het zou niet lang nodig zijn, dat scheelt.

dus ik hoop dat alles vanzelf beter gaat staan want ik vind het gewoon zonde om eerder al met een beugel te hebben gelopen en nu een gebit met spleetjes enzo te hebben.
Het zou fijn zijn Littlefigure als het uit zichzelf weer recht gaat staan.

Qian, ik heb ook een bril en beugel, is hartstikke hip joh ;)

Glasrivella, fijn dat het allemaal beter en vooral pijnloos gaat!

Hier gaat alles soepel, het eten gaat een stuk beter, alleen afbijten blijft een lastig iets. Maar ik ben niet meer afgevallen dus dat is goed, en nog steeds gestopt met roken. En dat ga ik ook wel even volhouden, want ik kan het nu eindelijk hier vertellen....ik ben bijna twaalf weken zwanger! Dus goed kunnen blijven eten is nu wel heel belangrijk...
@MissLoki Wat leuk! Gefeliciteerd! Voel je jezelf goed? En gaat alles goed met MiniLoki?

Goed eten is dan zeker belangrijk.

Wat leuk weer wat nieuwe "lotgenoten" in dit topic.

Mijn beugel zit er ondertussen in. Ik heb wel pijn aan mijn tanden (gister dacht ik haal dat ding er ajb uit), maar gelukkig niet aan mijn kiezen, dus kauwen gaat goed. Maar alles in kleine stukjes en pijnstillers helpen ook. Ik krijg pas over een paar maanden onder een beugel.

Ik ben er wel achter dat ik vruchtensappen/smoothies e.d. met een rietje moet drinken, omdat anders mijn tanden/beugel de kleur van de sap hebben . Alleen kan ik nergens wat dikkere rietjes vinden, ben al bij hema, xenos, blokker geweest. Hebben jullie nog ideeën?
Hi allemaal!

wat leuk dat er zoveel mensen zijn die zich hier weer aanmelden. Zo kunnen we elkaar steeds beter helpen met alle ervaringen

Mijn ortho was verbaasd dat ik nog geen was heb hoeven gebruiken. Ik juist blij natuurlijk. Maar nu zijn er kussentjes geplaatst na de controle en die waren er in een mum van tijd weer af. Van de week uit werk gauw teruggeweest en nu zijn ze aan de binnenkant geplaatst dus hopelijk blijft dit beter zitten. Iemand anders hier ervaring mee?

Qian ik heb ook bril/lenzen en beugel , hartstikke leuk hoor!

Mindy88 ik had ook rietjes ingeslagen maar vondt het zonder toch makkelijker drinken. Had ze bij de supermarkt gevonden.

Hebben jullie leuke plannen voor het weekend?
Wat leuk, een miniloki ;)
@LittleFigure: Dat klinkt ideaal, dat het vanzelf goed kan gaan staan.

@MisLoki: Fijn dat het goed gaat!

En Missloki en Cashew, dus allebei ook bril&beugel!

Ik ga morgenochtend voor het eerst naar de ortho. Heb geen idee wat te verwachten, dus ik laat het maar op me af komen. Als jullie nog tips hebben over wat ik zeker moet vragen, hoor het graag.
@ Qian: succes! Gewoon op je af laten komen inderdaad.. Ze stellen je vaak erg op gemak, mijn ortho was heel erg open ik kon alles vragen wat ik wilde en samen keken we naar de mogelijkheden..

En bril is helemaal hip! Heb zelf ook een bril en straks ook beugel ;)
Qian; Succes morgen! Schrijf je vragen liever alvast op zodat je ze morgen rustig op kan lezen tijdens het gesprek met je ortho. Het is mij in het begintraject vaak overkomen dat ik eenmaal thuis mijn vragen pas herinnerde omdat je toch vaak in het begin een beetje flabbergasted ben
@Missloki, Voor jou: (hoop dat ie goed gaat)

Gefeliciteerd!

Goeie tip van Cashewnootje, als je nu al vragen weet; opschrijven.

Zelf heb ik het niet gedaan, maar ik wist van te voren al dat ik er mee zou beginnen.
Ja, vragen opschrijven is een goede!

Ik ben er geweest. Het was fijn om een uitleg te krijgen waarom m`n tanden staan zoals ze staan. Als het ware staat mijn bovenkaak verder naar voren dan onderkaak. Als reactie daarom zijn mijn voortanden groter zijn gegroeid en m`n snijtanden gekanteld.

Ze liet de slotjesbeugel zien met doorzichtige plaatjes.

Ik durfde niet te vragen naar innovatieve beugels zoals invisalign.

Kan een vervolgafspraak maken voor foto`s etc, van waaruit ze een behandelplan opstellen.
Hoi iedereen.

Na uren lezen in dit topic, nu maar eens een account gemaakt zodat ik ook kan meekletsen.

Ik begin in mei met mijn 28 jaar aan een beugel.

Heb het al jaren uitgesteld, (lees angst voor iedereen die wat in mn mond te zoeken heeft), is paar jaar terug verpest door mijn toenmalige mondhygiëniste (lees slager) en nooit weer gedurft. Tandarts ga ik wel heen, hij weet met mijn angst om te gaan.

Paar weken terug foto's en gehapt, deze week gaan er 4 kiezen uit.

4 mei elastiekjes tussen de kiezen en 11 mei wordt de beugel(boven en onder) geplaatst.

Vind het super spannend. Heb een beroep waarbij ik de hele dag mensen zie aan de balie en veel telefoon. Ga ik veel slissen, kan ik tussendoor nog wel even snel wat eten zonder met mn lunch tussen de slotjes aan de balie te verschijnen, wat ga ik standaard met me meenemen in een toilet tasje etc etc.

Een tijd heeft hij niet gegeven voor het dragen. Ik heb parodontitis gehad, waardoor hij wat voorzichtiger moet zijn met kracht op mn gebit. Hoop toch rond kerst volgend jaar aardig op weg te zijn :D.

Nou dit was het voor nu. Nog een dikke maand en een beetje geduld

Ik krijg trouwens gewoon de standaard slotjes
Goedemorgen dames!

Lang niet geschreven, wel af en toe gelezen.

Welkom aan alle nieuwkomers! Leuk dat jullie je ervaringen komen delen, al schrijf ik niet echt actief doet ieder zijn verhaal me wel "goed", echt een soort lotgenoten.

Missloki, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Gaat het goed met je, dit is je eerste kindje toch?

Ik zal even een update geven over mezelf, afgelopen vrijdag moest ik naar de kaakchirurg om te bepalen of ik al klaar ben voor de operatie..... En ja hoor, dat ben ik *slik*, het gaat gebeuren! Afgelopen maandag mocht ik naar het UMC te Utrecht voor een hap en foto sessie. Eerst naar een tandtechnicus voor het happen van drie soorten mallen, deze moest ik in tijdens een scan van mijn hoofd en daarna naar de kaakchirurg en tandtechnicus, samen hebben ze besproken hoe ik moet worden..... Daarna naar de medisch fotograaf voor 2D en 3D foto's. De tandtechnicus gaat nu een foto van mij ontwikkelen van hoe ik er (ongeveer) uit zal komen te zien. Donderdag 9 april ga ik dus mijn nieuwe ik ontmoeten en hoor ik wat de wachttijd of ok datum is. 1 ding is zeker het gebeurt voor de zomer vakantie!

DR. Rosenberg zal mij opereren, wat een fijne man is dat zeg!

Ik ga snel weer aan de slag, zal proberen is vaker wat mee te schrijven. Doeiii
anoniem_215759 wijzigde dit bericht op 01-04-2015 22:14
Reden: Taalfouten
% gewijzigd
Hoi allemaal. Bedankt voor de felicitaties, alles gaat goed. Het is inderdaad mijn erste kindje, dus het is heel spannend, maar ik heb er wel veel zin in. Een kindje, een beugel, een jaar vol veranderingen, maar wel goede gelukkig.

Ik merk wel dat ik (zoals op inernet stond dat kon gebeuren) dat ik sneller bloedend tandvlees heb, maar gelukkig zit ik elke maand bij de ortho, en misschien plan ik voor de zekerheid een controle bij de tandarts in.

Wat fijn omte horen dat het met de beugels, afspraken en aanverwante allemaal voorspoedig gaat. Hopelijk blijft het allemaal voor iedereen goed gaan.

Ik heb vandaag een panini kunnen eten, zoals jullie weten is afbijten heel lang niet goed mogelijk geweest bij hardere etenswaren, en dit was dus het eerste wat ik at in die categorie sinds 5 januari. Dus ik denk dat ik eindelijk de big tasty kan gaan proberen binnenkort. Het is wel wat gevoelig nog dus doe het niet te vaak, omdat ik veel druk op mijn ondertanden zet ermee, maar zo voor een keer heb ik er wel heel erg van genoten.
Welkom Nikkie!

Quan; Waarom durfte je niet te vragen over invisilign? Gewoon doen als je dat graag wilt:)

Sappelienje; Dat vordert goed zeg! Even uit nieuwsgierigheid, hoe wist je ortho dat je er klaar voor bent?

Miss loki; Fijn dat je iets hards kan eten!
@Nikkie: Welkom! Ik heb zelf geen last van slissen en het valt me ook 100% mee met wat er tussen de slotjes blijft hangen. Een slok water om te spoelen doet vaak al het meeste werk en anders tandenstokers. Dit helpt ook bij smoothies! en spiegel regelmatig checken:-)

Succes!

Wat een hoop nieuwe mensen, leuk!

Ik ben zelf ondertussen helemaal gewend aan de beugel en kan alles weer eten. Alleen harde dingen afbijten durf ik nog niet:-)
Hebben er van jullie ook mensen ervaring met een platanale bar? (ik weet even niet of ik het goed schrijf haha, maar jullie snappen vast wat ik bedoel) Zo ja, veel last met eten, irritatie aan tong, etc.?
Cashewnootje, de Ortho deed er eigenlijk geen uitspraak over. Hij heeft mijn wens om voor de zomer geopereerd te worden gemeld bij de kaakchirurg (middels een brief en foto's). De communicatie tussen beide gaat heel goed, echt super! Bij de Ortho gaven ze in het begin ook al aan om duidelijk te zijn in je wensen, voor zover het gaat willen ze daar zoveel mogelijk rekening mee houden. Kortom, ik wilde voor de zomer, Ortho zei geen ja maar ook geen nee, die liet de uiteindelijke beslissing aan de kaakchirurg.

Nikkie, ik heb alleen de eerste uurtjes even raar gepraat voor mijn gevoel, dit vonden anderen trouwens niet maar je gevoel is gewoon even vreemd.

Lolali, ik eet gewoon alles, idd veel stokeren en altijd een tandenborstel mee!

Iemand nog wat tips voor het behouden van gewicht? Ik ben 183 cm en 74, niet echt heel dun maar ook niet mega veel reserves zeg maar... Het schijnt dat je wel wat kilo's kwijt raakt na de operatie.

Mindy, ik ben inmiddels ook bijna verslaafd aan tandenstokers :-)
anoniem_215759 wijzigde dit bericht op 04-04-2015 20:39
Reden: Aanpassing tekst na autocorrectie :-)
% gewijzigd
@MissLokie, gefeliciteerd!!! Wat spannend zeg!

@glasrivella, ik heb om me heen gekeken, maar in mijn omgeving zie ik niemand met beugels. Dus ik heb niet echt een beeld erbij. Ik heb er wel opgelet, maar ik zie ze gewoon niet, behalve een paar pubers. Ik heb wel gegoogled op afbeeldingen. Bij de ene denk ik 'oh dat staat niet eens zo gek' en bij een ander plaatje denk ik 'als het er bij mij maar niet zo erg uitziet'. Al met al erg spannend!

@Qian, hoe is het gegaan bij de ortho?

@littlefigure, oh dat zou fijn zijn zeg, als het uit zichzelf beter gaat staan. Zal je ook wel geduld voor moeten hebben denk ik.

@misssowieso, spannend! Ik heb vroeger ook alleen boven gehad. Nu krijg ik onder en boven. Heel spannend!

@Mindy_88, fijn om te horen dat je gewend bent aan je beugel. Je eerdere post zorgde er bij mij wel voor dat ik dacht 'oh jee, dat beloofd nog wat straks'. Maar zo te horen went het. Heb je ook geen pijn meer aan je tanden?

@cashewnootje88, wat zijn dat voor kussentjes dan? Is dat iets standaards? Wanneer krijg je die? Ik heb er nog nooit van gehoord.

@Nikkie86, zo dat klinkt wel heel spannend! Wel goed dat je toch door hebt gezet! Is echt een overwinning denk ik als je dit straks achter de rug hebt!

@sappelientje, sjee dat is een stap verder zeg, een operatie. Wel fijn dat je terecht kan voor de zomer. Ik denk dat ik dan niet mag klagen met mijn spanningen voor een beugel. Een operatie is pas heftig!

Bij mij schiet het nu al op. Volgende week wordt boven geplaatst. Aj aj wat kijk ik daar tegenop. Ik hoop dat eten goed gaat. Ik eet namelijk vaak tijdens het werk, dus niet specifiek om lunchtijd. En ik ben dus benieuwd hoeveel er tussen die slotjes gaat zitten en of ik dan elke keer moet poetsen of moet stokeren.
@plukkie, Ik heb geen pijn meer! De ortho gaf al aan dat het ongeveer een week duurt voordat je helemaal gewend bent en dit klopt bij mij ook wel. De dag dat de beugel werd gezet had ik nergens last van, maar vanaf dag 2 heb ik drie dagen pijnstillers geslikt. Daarna ging het goed zonder pijnstillers en na een ruime week kon ik ook weer afbijten. Al voelt dat soms nog wel raar, maar het doet geen pijn. Volgens mijn ortho mag ik ook gewoon alles eten (m.u.v. kauwgom en kleefsnoep) en afbijten.

Spannend hoor, nog een week! Ik heb de eerste dagen eierkoeken gegeten (in kleine stukjes afgescheurd en die kon ik in mijn mond stoppen), salade en yoghurt. Brood in kleine stukjes snijden op werk vond ik zo'n gedoe met botte messen enzo haha.
Bedankt allemaal voor t leuke welkom

@sappelientje, is nutridrink niet iets voor je? Ik werk in de apotheek, en wij hebben nu ook een cliënte die aan de nutridrink zit . Haar kaken zijn dicht genaaid vanwege een medische ingreep en viel ook flink af. Nutridrink kan tot wel 400 calorieën per flesje bevatten. Wel via de huisarts regelen, dat krijg je het vaak wel vergoed.

http://www.nutriciamedisc ... rs/onze-merken/nutridrink
Nou die kiezen trekken (elementen 45,35,25 en 15) ging niet van harte hoor Pff.

Dinsdag rechts onder en boven. Nou die rakkers gingen er vlot uit, ook weinig napijn van.

Maar toen links donderdag . Linksboven duurde zo'n tien minuten. Heen en weer wrikken, trekken. Pff. Bleek toen de kies er uit was, er een s vormige wortel aan zat.

Toen links onder. Ja die ging mooi niet he. Had soms t gevoel dat ie mn kaak uit de kom zou drukken. Hij kreeg hem alleen geluxeerd.

Tandarts maakte toen toch maar even een foto, en wat bleek..... Een vergroeide wortel punt. Mijn kies had wat weg van een zandloper, breed van boven en breed van onderen. Dat ging hem dus niet worden.

Nou daar zat Ik dan met een half los getrokken kies, ik moest maar naar de kaakchirurg. Godzijdank kon ik daar binnen het uur al terecht, verdoving moest een tikkie worden bijgespoten.

Meneer de kaakchirurg had ook flinke moeite en kwam tot de conclusie dat hij hem uit het bot moest frezen. Fijn.

Van mn hoektand tot op 1 na laatste kies het tandvlees losgesneden en naar voren gehaald. 7 hechtingen en drie kwartier later was de klus geklaard. Wie mooi wil zijn.....

En nu loop ik rond als een hamster, en kan niks kauwen. Lang leve de cup a soup vla en appelmoes. Zit op 4x 600mg ibuprofen, anders trek ik het echt niet.
WoW Nikkie dat klinkt behoorlijk naar zeg! Hopelijk verloopt je herstel voorspoedig. Bedankt voor de Nutridrink tip, die ga ik onthouden.

Ik las van iemand ook nog over kauwgom eten, dat doe ik nog steeds hoor, in het begin plakte hij nog weleens vat aan mijn beugel maar nu niet meer :-) oefening baart kunst....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven