*September 2008* #2

23-01-2008 21:03 2610 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi,

Zo dit weekend is er nog geen baby geboren hoor (althans hier niet). Had ik ook helemaal geen tijd voor. Zaterdag had ik een reunie van mijn Schoeversopleiding. Dat is een groepje van 6 meiden (nu ja inmiddels niet meer aangezien we elkaar al 11 jaar kennen) en we spreken nog steeds 1 a 2 keer per jaar af. Ze kwamen dit keer naar mij toe wat wel erg fijn was. Het was al vermoeiend genoeg, maar wel erg gezellig. Zondag zijn we de hele dag naar Friesland geweest waar mijn zwager, schoonzus en 2 nichtjes heen verhuisd zijn. Dat is zo'n 2 uur rijden voor ons, dus maxicosi en ziekenhuistas gingen braaf mee. Maar die hebben we gelukkig dus niet nodig gehad.

Woensdag vind ik een hele mooie dag om te bevallen, maar ik heb ook een bruiloft. Dus als het niet gaat lukken met de bevalling heb ik in ieder geval wel een leuk feestje.

Zwitsal, wat een ellende allemaal. Wel fijn dat jullie gewoon toch weer naar huis mochten.

Mijn zoontje is nu 2 jaar en 2 maanden en die krijgt bij hoge uitzondering een ijsje. Gisteren bijvoorbeeld toen mijn 2 nichtjes er ook een kregen, maar hij vindt het meer interessant dan lekker. Meestal eet hij de chocolade op en neemt hij 1 of 2 likjes en vindt het dan te koud en geeft de rest aan mama. Maar niet geven is toch wel een beetje zielig in zo'n geval. Hetzelfde geldt dat Mark soms een fristi krijgt als we naar een restaurant gaan ofzo maar niet thuis. Of een ministukje taart als wij het ook allemaal eten. (of een hapje van ons bordje)

Verder is hij dol op snoepjes, maar dat zijn doosjes met rozijntjes of fruitstukjes en die krijgt hij ook maar heel zelden. Ik heb laatst het restant weggegooid wat ik vorig jaar rond zijn verjaardag had gekocht. Het eerste jaar heb ik wel vrijwel zonder extra suiker en extra zout gedaan.

Maar voorlopig hoef ik me daar met de 2e geen zorgen over te maken. Die krijgt eerst 6 maanden borstvoeding of flesvoeding (melk dus in ieder geval). Alhoewel die ijsjes van de Ikea wel erg lekker zijn dus wellicht dat hij via de BV het toch nog binnenkrijgt.

Lino1982, vervelend met de familie. Ik kan er gelukkig niet over meepraten, we hebben goed contact met beide families. Ik weet natuurlijk niet wat er allemaal gebeurd is, maar als je twijfelt en zelf stiekem evt wel weer contact wil zou ik alleen een kaartje sturen en zo het balletje bij hen leggen. Als je echt geen contact meer wil weet ik niet of ik nog een kaartje zou sturen. Zijn er in dat geval geen mensen die hen zouden inlichten? (familie waar je nog wel contact mee hebt?) Maar eerlijk gezeg denk ik dat alleen jij kan beslissen wat het beste is.

Bassiste gefeliciteerd met je ondertrouw!!! 18 augustus is hier een hele mooie dag voor. 6 jaar geleden precies hadden mijn man en ik onze eerste zoen. Dus het is echt een romantische dag hoor. Wij vieren dit ieder jaar nog... Ik hoop voor je dat het bij jou een beetje leuk gedaan wordt. Bij ons besteden ze bij de ondertrouw er echt aandacht aan en was het echt een beetje feestelijk (apart kamertje met bloemstuk, ruim de tijd, persoonlijk). Maar ik heb ook verhalen gehoord dat het een puur zakelijke actie was.

Zo ik ga boven eens kijken of er nog wat leuks te zien is bij de olympische spelen en eens een kopje koffie voor mezelf maken.

Groetjes

Carry
Hoi Hoi,

ZWITSAL: wat vervelend allemaal voor je. Hopelijk blijft het nu een beetje rustig.

Vandaag is dochter lief begonnen op de basisschool. Ze had er erg veel zin in. Had vanmorgen echt zo`n gevoel van daar gaat mijn kleine meisje, ze is nu een echte kleuter.

Maar ja nog even geduld en er komt een nieuw hummeltje.

Verder heb ik weinig te melden.

Groetjes,

Twisje
hoihoi,

12-9 balen van je ijzertabletten, kan je niet een drankje krijgen ofzo? (ik zit aan de roosvicee ferro, zoiets?)

Belle, ik heb dat de hele dag ook al, zo misselijk en hoofdpijn. Een beetje een raar gevoel. Wat zei de vk ervan bij jou?

Verder hier alles goed trouwens hoor, nog wel rommelen...

Ilona, ik heb ook geen ervaring met geen-contact-hebben (al heb ik zeer weinig met m'n schoonmoeder), maar wat Carry_Im zei klinkt wel heel verstandig.

Twisje, hoe ging het op school, alles goed gegaan?

Ik ga even liggen, fijne dag nog!
Hallo

Carry, het was Ilona81 (niet Lino,) geeft nie hoor!

Maar Ilona dat lijkt me wel soort van moeilijk hoor! Sowieso bij gebeurtenissen als trouwen, geboorte is en blijft het wel gecompliceerd. Het ligt idd ook denk aan de situatie...als jijzelf echt geen contact meer wil om bepaalde redenen, kan je misschien beter niets laten horen, maar het zou ook een gelegendheid kunnen zijn (wat carry zegt) om juist weer opnieuw voorzichtig contact te leggen (als dat is wat je wil uiteraard.) succes en sterkte ermee in iedergeval!

Bassisite, gefeliciteerd nog met je ondertrouw! Fijn i.i.g. dat het op zich toch nog redelijk snel gegaan is...

Vanmorgen met opstaan had ik een wat zeurderig gevoel in mijn buik en onderrug...dus dacht misschien? maar nu is het alweer weggetrokken haha. Vaag he, bij elke zeurtje, pijntje denk je van, het zou toch niet...

Het mag wat mij betreft komen, want mijn ouders zijn weer op hun honk :-). Ze zouden donderdag terugkomen, maar zijn in plaats daarvan gister thuisgekomen!!! (wegens slechte weer)

en ik vind 4,5 week op vakantie ook wel genoeg hoor! :-). Vanmiddag meteen ff met mn mams afgesproken :-)

Twisje, oh dat lijkt me ook wel heel spannend hoor! (mijn dochtertje wordt november 3, dus duurt nog wel heel eventjes..). Dat is zo'n eerste stap, waarin het 'loslaten' begint...hopelijk vindt ze het wel leuk!

Zwitsal idd weer schrikken, volgens mij is het ook wel 'irritant' , dan denk je dat je gaat bevallen en dan toch weer niet...zucht. hopelijk krijg je straks, door je 'lastige' zwangerschap een super makkelijke snelle bevalling

sterkte in iedergeval!

Hondje, is ook wel vermoeiend zeker, dat rommelen, je vraagt je vast af, komt het wel of niet???

Naatie volgens mij heb jij nog genoeg aan je hoofd en evenveel 'stressmomenten' haha. Dus ik denk dat de bevalling nog wel eventjes uitblijft (hoop ik voor je, als je nog zoveel te doen hebt').

Fijne dag!
Ik weet niet meer wat ik er van moet denken hoor, vannacht en vanmorgen (nu nog steeds een beetje) elke keer een paar druppels vochtverlies, kleur en geurloos..?) diaree en ontzettend veel krampen in buik en rug! ik dacht echt dat het begonnen was. Nu nemen de krampen weer af en kan ik zelfs weer wat doen. Ik heb nergens trek in en voel me ook een beetje ziekjes. Kan ook de spanning van vanmorgen zijn. Mijn vriend is vandaag weer voor het eerst werken en wilde dus ook niet gelijk aan de telefoon hangen met hoe ik me voel want dan staat ie misschien voor niets gelijk voor m'n neus!

Ik ben nu ruim 38 weken dus t' mag komen maar na die heftige krampen van vanmorgen mag ie toch nog ff blijven zitten hoor.. Even bijkomen. pffff

Hoe is dat bij jullie? Komt het bekend voor, misschien voor de meiden die al een kindje hebben? En ruikt vruchtwater echt zoetig of kunnen alleen de verloskundigen dat ruiken?
Kiara

In mn boek van Beatrijs Smulders staat het volgende:

Hoe kun je dunne afscheiding onderscheiden van vruchtwater: Afscheiding ziet er altijd melkachtig uit, hoe dun deze ook is. Wanneer de vliezen zijn gebroken, blijft er steeds van water doorsijpelen. Vruchtwater heeft een zoetige, sperma-achtige geur, terwijl afscheiding meer zurig en broodachtig ruikt.

Jouw omschijving komt wel een beetje overeen met het bovenstaande en dan zou het vruchtwater zijn. Was je kindje helemaal ingedaald??? Waarom bel je niet ff met de VK?

Succes met alles.

Groetjes Iloma
Hey meiden,

Ben weer trug uit de Ardennen, heerlijke plek zeg.

Jeetje ik kan echt niet op iedereen reageren, zoveel is er geschreven ppff....hahaha

Hier is t nog rustig hoor, af en toe de hik, alhoewel ik het wel beetje zwaar vind worden af en toe. Ben nu 34 weken, moet dus nog ff.

Zaterdag heel de dag in het stadje gelopen en savonds dus buikpijn en krampen. ZOndag halve dag in de auto gezeten en vandaag dus echt uitgeput.

Mn voeten zijn door de warmte helemaal gezwollen en t wil niet wegtrekken zucht...klaag klaag klaag hahahaha sorry hoor..

Bassiste, Gefeliciteerd met je ondertrouw , biezonder moment hoor vind ik.

xxx MW
Hai meiden,

Thanks voor jullie felicitaties voor onze ondertrouw!

T was kort hoor, met 10 minuutjes stonden we weer buiten.

Wel aardig mens, werden netjes geholpen. Ben blij dat t geregeld is nu, hoef ik me hier even niet druk om te maken.

We gaan zo lekker uit eten samen.

Vandaag bij gyneacoloog geweest, met kindje is alles goed, ligt alleen verkeerd met t koppetje, dus tis een sterrekijkertje zeg maar. Kan nog draaien hoor, dus ik merk t wel.

@ Kiara: oeeeeeh spannend zeg! T zou inderdaad dus heel goed vruchtwater kunnen zijn... hoe voel je je nu? heb je de vk al gebeld?

@Misswold: fijn dat je t naar je zin hebt gehad! Doe maar lekker rustig, voetjes omhoog. haha, nu kan t nog even.

@Lino: fijn dat je mams weer terug is, rustig gevoel is dat dan he?

Over dat van een slechte band met familie-leden: lastig inderdaad.

Ik heb ook niet met iedereen van de fam goed contact, neven die ik bijna nooit zie, krijgen dus ook geen kaartje.

Van dichtbij is de verhouding tussen mijn moeder en haar schoondochter niet optimaal, en dat werkt ook door in de familie. Weet hoe lastig dat kan zijn!! T belangrijkste is om je gevoel te volgen daarin wat betreft kaartje sturen oid.

Fijne avond meiden!
De verloskundige is langs geweest en twijfelde er ook aan of de vliezen gebroken zijn en of dat het vruchtwater is. Ik moet morgenochtend bellen en als ik dan nog steeds "doordruppel" moet ik langs het ziekenhuis voor een inwendig onderzoek en echo. Ze heeft ook mijn buik gevoelt en vermoedde dat ik niet zo heel veel vruchtwater meer heb. Heel mijn buik is een en al baby zeg maar. Dus nog even afwachten. Krampen heb ik nog steeds wel maar niet zo heel heftig als vanmorgen. Mocht ik vannacht weeën krijgen, mag ik de vk ook midden in de nacht bellen.

Bassiste: gefeliciteerd nog he!

Missworld: kom je net terug van vakantie, ben je alweer kapot. Vermoeiend he, zwanger zijn. Ben je al met verlof?

Zwitsal: Hoe ist nu?
Bassiste, gefeliciteerd.

Kiara, spannend hoor. Succes vast voor vanacht (als het nodig is)

Twisje, hoe vond je dochter het?

Hier alles prima. Vandaag zoon bij oma dus weer even wat gedaan (keuken gepoetst, enveloppen geschreven). Vind het wel vermoeiend, heb ook veel last van harde buiken.

Naatie, mijn oma heeft suiker vandaar dat ik voor de zekerheid toch moet laten prikken.
Oeps sorry Ilona en Lino. tssss, je zou bijna zeggen dat ik zwanger ben met zulke verwisselingen
Wow Naatie, je hebt een druk weekend voor de boeg!

Komend weekend wordt er voor mij een babyshower georganiseerd, haha, ik ben benieuwd.

Bassiste, leuk dat je met ondertrouw bent gegaan vandaag! Gefeliciteerd!

Ilona, wat vervelend dat er weinig contact is met je familie. Ik zou ze wel een kaartje sturen, maar misschien wat later, zodat ze niet meteen langskomen?

Belle, fijn dat alles goed was bij de verloskundige.

Twisje, wat heb je al een grote dochter, al een echte kleuter!

Kiara, spannend, misschien is het inderdaad vruchtwater!

Ik voelde me vannacht echt rot, rare pijn in mijn buik en onderrug en ik dacht dat het misschien oefenweeen waren? Ik maakte mijn man wakker en die heeft lekker mijn onderrug gemasseerd en zo viel ik weer in slaap. Wat is soms het toch fijn dat er iemand naast je ligt die voor je kan zorgen.
Spannend Kiara...wie weet gaan de krampen vannacht wel doorzetten...(als het ook inderdaad vruchtwater is) Blijkt ook soms heel lastig te 'onderscheiden' vooral als je druppelsgewijs vruchtwater verliest (als je in een keer een plens vruchtwater verliest, is het wel OVERduidelijk natuurlijk...) Succes en ben benieuwd...

Kiara, kan het verder geen kwaad dan, dat je sowieso nog maar weinig vruchtwater 'over' hebt??

Missworld, fijn dat je het leuk hebt gehad! Kan me wel voorstellen dat het nogal vermoeiend is, vooral als je in een stadje rondslentert...( het lopen vind ik sowieso momenteel niet zo'n succes, als ik telang loop krijg ik gewoon steken).

Alejandra, fijn he iemand naast je :-). Ik krijg bijna dagelijks een overheerlijke voet/kuit massage van manlief. Toch zijn er ook genoeg as moeders die het allemaal alleen moeten doen, helaas. Lijkt me superzwaar. (Mijn vorige buurvrouw bijvoorbeeld was 3 maanden zwanger toen dr man bij haar wegging..) dus dan denk ik wel van goh, je zal alles die laatste maanden maar alleen moeten doen, ook de zorg voor je evt. andere kind etc. heftig hoor.

Slaap lekker allemaal!
Dames, jullie zijn echt niet bij te houden..........

Bassiste, van harte! Wanneer is eigenlijk the big day? Zal vast ergens staan maar ik heb het gemist.

Kiara, inderdaad spannend bij je! Succes met het lange wachten tot morgen.

Twisje, bizar he, je kind in de grote mensenwereld! Ik had bij mijn oudste en tweede echt totaal geen problemen met het voor het eerst wegbrengen naar de creche, maar afgelopen oktober met de oudste naar school.....dat was andere koek. Kleine gup in zo'n groot schoolgebouw.....mijn hart brak.

Nog 16 dingen op mijn to-do-op-mijn-werk-lijstje. Vandaag begonnen met overdracht en nu heb ik alleen woensdag nog (morgen ben ik thuis) en dan is het werkende leven voor even voorbij. Blijft raar....
goedemorgen!

Hoe gaat het met jullie? Hier alles prima, nog steeds een beetje rommelen, wat afscheiding (of vruchtwater, ik weet het niet meer, ben beetje geschrokken van het verhaal van Kiara) maar verder niets spectaculairs. Vanmiddag naar de vk, kijken wat ze zegt.

Kiara, hoe gaat het met je??
Het wordt nu echt wel spannend zeg, Kiara, heb je al nieuws?

Hier nog niet echt tekenen, al voel ik me wel anders dan anders, maar dat is al anderhalve week zo. Ik ben iets meer in mezelf gekeerd, heb wat meer afscheiding, nou ja, ik denk dat mijn lichaam zich echt op de bevalling aan het voorbereiden is.

Mijn moeder is net weer weg, die was hier een paar daagjes komen logeren, het was erg gezellig. We zijn zelfs een paar keer gaan fietsen, ik vind het wel lekker om een beetje te bewegen. Mijn hele buik is een beetje naar beneden gezakt, waardoor ik niet meer zo'n druk tegen mijn ribben voel, dat voelt een stuk prettiger. De baby is nog steeds druk aan het bewegen daar binnen, ik vind het nu wel spannend allemaal.

Ik ben trouwens helemaal niet meer misselijk geweest en ik heb vannacht als een blok geslapen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
spannend hondje!! ben benieuwd wat vk zegt!

kiara hoe gaat t?? ist al zo ver???

hier alles rustig ben aan de poets..

NESTELDRANG!!

xxx
Goedemorgen dames!

Allemaal een beetje geslapen?

Hoe is het met de harde buiken, oefenweeen en ga zo maar door?

Had gisteren ook zo'n 'trainingsdag'.

Flink veel harde buiken en af en toe een scherpe wegzucht kramp.

Gek is dat he? Dat gewacht en al die vage dingetjes waardoor je denkt; ja nu! en waar je ook manlief mee de stuipen op het lijf jaagt. Hihi.

Zat vol spanning de berichten van Kiara te lezen.....ben zo benieuwd hoe het gaat met je!!

Vanmorgen een extra ingelaste controle gehad in het ziekenhuis vanwege de bloeddruk-historie van afgelopen weekend.

Bloeddruk was nu goed, maar nog wel eiwitten.

Maaaaaarrr.....trof een kordate gynaecoloog en die vond het nu wel welletjes; aanstaande vrijdag wordt ik ingeleid.

Is dat wat?!

Bibbers schoten spontaan in mijn benen; nu wel akelig dichtbij, ook al kijk ik er al heel lang na uit na dat getrut in het ziekenhuis sinds week 26.

Heb wel slaappillen meegehad, want zocben ik wel; doe vanaf nu geen oog meer dicht.....

Wat een trut ben ik he??
Oe, Zwitsal spannend hoor, maar ook wel fijn dat alle ellende ( ok op de bevalling na dan, dat is ook geen pretje) vanaf vrijdag over is!!

Hier nog geen gerommel. Baby zit nog rustig (nu ja rustig is anders) in mijn buik.

Groetjes

Carry

Ben ook benieuwd naar Kiara en Hondje. Jullie houden ons wel op de hoogte he???
Zwitsal, spannend zeg, nu komt het echt in de buurt. Ik hoop dat je nog een beetje weet uit te rusten voor die tijd.

Ik zit nu ook elke keer in mijn onderbroek te turen als ik naar het toilet ga, wel of geen slijmprop, vruchtwater? Nog geen tekenen in ieder geval.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
O ja de slijmprop. Maar dat hoeft ook niets te zeggen hoor! Bij mijn eerste ben ik de slijmprop begin mei verloren terwijl ik nog aan het werk was. Zoonlief is uiteindelijk 11 dagen te laat geboren (half juni dus)
Zwitsal, spannend hoor! En inderdaad as vrijdag is opeens dan wel heeel snel... :-). Het idee op zich is natuurlijk al wel raar, dat je weet wanneer het gaat komen...goed uitrusten hoor!

ben bij eerste ook ingeleid omdat ik 42+1 was...mag ik je een tip geven?? vaak is inleiden 'heftiger' dan spontane bevalling, je zit sneller in een weeenstorm zeg maar...als het nou echt niet gaat, vraag om een ruggenprik! Dat was voor mij op dat moment echt een verademing, kon ontspannen...heerlijk beetje wegdoezelen...en zo had ik weer nieuwe krachten voor het laatste gedeelte, persen!

Wie weet wordt het stiekem nog wel voor vrijdag geboren :-)

Ook benieuwd naar Kiara en Hondje...

Hier ook nog geen 'gerommel'. Alleen savonds voel ik me nu af en toe niet helemaal lekker...wat zeurderige rugpijn enzo.

Fijne dag!
Bassiste gefeliciteerd!

Ilona: geen ervaring, maar wil je wel veel sterkte wensen, want lijkt me geen makkelijke situatie om in te zitten.

Oeh Zwitsal spannend zeg!!

Kiara: ook al zo spannend, succes!

Hondje hoe was het bij de VK?

Ik moet morgen weer naar de VK, ben benieuwd of de baby er helemaal klaar voor ligt.

Ik heb de afgelopen dagen last van steken onderin zeg pffff. Dat had ik bij de eerste helemaal niet. Ik denk dat het het het hoofdje van de baby is.

Maar wel heel vervelend, dan loop je in de Albert Heijn en dan bij elke pas die je zet: AUWWW.

Gelukkig heb ik het niet de hele dag door, maar zeker wel 5/6 pijnaanvallen per dag.
Hee Zwitsal, vrijdag al? Dat is ineens wel snel zeg, je weet iig waar je aan toe bent nu.

Afgelopen nacht is bij mij alles weer normaal geworden maar de vk wilde toch dat ik langs het ziekenhuis ging om voor de zekerheid te testen of het nu wel of geen vruchtwater was. Uiteindelijk was het dus niet het geval. Het was een soort slijm/afscheiding van de baarmoeder . Naja, toch een hele opluchting. Ook nog een hartfilpje van de baby gemaakt. Ook alles goed. We gaan dus gewoon weer verder wachten

Hondje77: Hoe is ie bij jou nu?

Winterlelie: die steken die je beschrijft lijken op de indaling van je kindje. Of was ie al ingedaald?
hehoi,

alles is weer rustig hier. Bij de vk was het goed, onderdruk was 80 (is dus prima), beeb lag er goed ingedaald bij. Het gerommel is heel normaal en ook logisch. Er staat zoveel spanning op de baarmoeder dat hij bij het minste of geringste samen gaat trekken. Afwachten dus

Kiara, jij ook weer genoeg spanning voor 1 dag meegemaakt. Gelukkig is alles goed!

Zwistal, spannend!! Geeft het niet een hoop 'rust' dat je weet waar je aan toe bent? Wel heel fijn dat er nog daadkrachtige gynaecologen (hoe schrijf je dat??) zijn! Wat Lino zegt klopt wel, als je het niet trekt gewoon vragen om een ruggeprik! Stel je voor, zaterdag heb je je kindje in je armen!

O, telefoon, fijne dag nog!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven