Leuke dingen doen in je eentje
zaterdag 11 april 2015 om 15:56
Hoi allemaal,
Graag leuke tips gevraagd over hoe ik mij in mijn eentje kan vermaken. Mijn vriendschappen zijn namelijk al een aantal jaren verwatert, sociale omgang vind ik nog wel op het werk maar daarbuiten heb ik niet echt iemand om iets mee te gaan doen.
Omdat het gister zo lekker weer was kreeg ik zin om naar buiten te gaan, alleen wist ik niet wat ik moest gaan doen in mijn eentje. dit gaat nu al een paar jaar zo. Dus ik ben op zoek naar leuke tips die je kan doen in je eentje. wat voor leuke dingen doen jullie zelf?
Graag leuke tips gevraagd over hoe ik mij in mijn eentje kan vermaken. Mijn vriendschappen zijn namelijk al een aantal jaren verwatert, sociale omgang vind ik nog wel op het werk maar daarbuiten heb ik niet echt iemand om iets mee te gaan doen.
Omdat het gister zo lekker weer was kreeg ik zin om naar buiten te gaan, alleen wist ik niet wat ik moest gaan doen in mijn eentje. dit gaat nu al een paar jaar zo. Dus ik ben op zoek naar leuke tips die je kan doen in je eentje. wat voor leuke dingen doen jullie zelf?
zaterdag 11 april 2015 om 16:08
Ik wist het wel! Een lange wandeling maken, dan neerstrijken op een stoel op een leuk terrasje, Belgisch bier erbij en maar naar de mensen kijken. Heerlijk!
Verder, ik ben maar een dorpsmeisje, dus ik weet niet precies hoe en wat, maar als je in een grote stad woont, misschien is er een leuk sportklasje te volgen in een park? Dat lijkt me nu altijd al leuk om te doen!
Verder, ik ben maar een dorpsmeisje, dus ik weet niet precies hoe en wat, maar als je in een grote stad woont, misschien is er een leuk sportklasje te volgen in een park? Dat lijkt me nu altijd al leuk om te doen!
zaterdag 11 april 2015 om 16:12
Ik herken het trouwens wel hoor. Gister was het idd mooi weer en toen dacht ik ook "wat zou het heerlijk zijn om even een drankje te doen met een leuk iemand." Ik heb zelden behoefte aan dat soort dingen. En omdat ik net verhuisd ben, heb ik in mijn woonplaats nog geen vrienden, dus van dat gezellige drankje is niks terecht gekomen. Heb wel een lange wandeling in natuurgebied gemaakt.
zaterdag 11 april 2015 om 16:14
quote:mavis79 schreef op 11 april 2015 @ 15:58:
Winkelen, hammam, bioscoop, lunchen, fietsen etc etc.
Eigenlijk kan je alles in je eentje doen als je je maar over het idee heen zet dat dat zielig is of raar.
Succes!
Mooi gezegd.
Op een dag als gisteren is het heerlijk wandelen, in de stad op in de natuur.
Je kan muziek of een luisterboek meenemen, of een camera en op zoek naar mooie plaatjes.
Winkelen, hammam, bioscoop, lunchen, fietsen etc etc.
Eigenlijk kan je alles in je eentje doen als je je maar over het idee heen zet dat dat zielig is of raar.
Succes!
Mooi gezegd.
Op een dag als gisteren is het heerlijk wandelen, in de stad op in de natuur.
Je kan muziek of een luisterboek meenemen, of een camera en op zoek naar mooie plaatjes.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
zaterdag 11 april 2015 om 16:31
zaterdag 11 april 2015 om 17:29
Wat doe ik zelf: met een boek/tijdschrift op terras zitten, hardlopen, kleedje in het park, wandelen/ fietsen. Ik ga ook wel eens alleen naar een museum, misschien een soort buitenexpo als je buiten iets wilt (zoals openluchtmuseum?).
Wat misschien ook nog leuk is kanoën (als je bij water woont), of meedoen aan stadswandelingen/boswandeling met een gids bijvoorbeeld?
Zoek je ook naar mensen om dingen mee te ondernemen? Dan is nieuwemensenlerenkennen.nl misschien leuk.
Wat misschien ook nog leuk is kanoën (als je bij water woont), of meedoen aan stadswandelingen/boswandeling met een gids bijvoorbeeld?
Zoek je ook naar mensen om dingen mee te ondernemen? Dan is nieuwemensenlerenkennen.nl misschien leuk.
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
zaterdag 11 april 2015 om 17:57
quote:melbrw schreef op 11 april 2015 @ 17:35:
Juist door dingen in je eentje te doen raak je sneller met mensen aan de praat. Dat is mijn ervaring tenminste. Wie weet zit er een nieuwe vriend of kennis tussen.
Dit is ook mijn ervaring. Je bent dan toegankelijker voor anderen.
Zo heb ik eens een dagje Amsterdam gedaan, in m'n uppie. Lekker op het terras, winkelen, eten en in het park zitten. Uit het niets beginnen mensen een praatje met je. Zeker als er een zonnetje schijnt wat de sfeer gemoedelijk maakt. Een aanrader om zo nu en dan alleen op pad te gaan. Ik kreeg er een hele positieve vibe van.
Juist door dingen in je eentje te doen raak je sneller met mensen aan de praat. Dat is mijn ervaring tenminste. Wie weet zit er een nieuwe vriend of kennis tussen.
Dit is ook mijn ervaring. Je bent dan toegankelijker voor anderen.
Zo heb ik eens een dagje Amsterdam gedaan, in m'n uppie. Lekker op het terras, winkelen, eten en in het park zitten. Uit het niets beginnen mensen een praatje met je. Zeker als er een zonnetje schijnt wat de sfeer gemoedelijk maakt. Een aanrader om zo nu en dan alleen op pad te gaan. Ik kreeg er een hele positieve vibe van.
zaterdag 11 april 2015 om 19:51
Ik zat laatst op een zaterdagmiddag, rond lunchtijd, in mijn eentje in een populaire (gezins-) koffietent. Daar werd ik zo ongeveer nog net niet weg gekeken. Eerst werden alle stoelen weg gehaald bij mijn tafeltje, en vervolgens werd iedere keer gekeken of ik al aanstalten maakte om te vertrekken (er stond een wachtrij). Ik had mijn koffie nog niet op, of er werd al gevraagd of ik nog iets wilde. Toen heb ik thee besteld en daar héél lang over gedaan
zondag 12 april 2015 om 14:59
Ik vind het ook heerlijk om dingen alleen te ondernemen (ook gezellig om dat met anderen te doen hoor!).
Moet er wel bij vertellen dat ik getrouwd ben en twee dochters heb, de dingen die ik alleen doe, doe ik meestal op doordeweekse dagen.
Dingen die ik zoal alleen doe zijn:
-naar de film 's morgens, ze hebben hier ladies day op woensdag en dan is het de halve prijs. Heerlijk met een bak popcorn genieten van de film.
-een leuk restaurant/lunchtentje uitzoeken en daar lunchen met een boek/blad/krant/iPhone/niks en mensen kijken.
-een deel van de stad waar ik woon bezoeken waar ik nog niet eerder ben geweest.
-een museum/tentoonstelling bezoeken.
-op mijn gemak winkelen en door kleine straatjes slenteren.
Genoeg te doen in mijn eentje, ik kom soms tijd te kort doordeweeks
Moet er wel bij vertellen dat ik getrouwd ben en twee dochters heb, de dingen die ik alleen doe, doe ik meestal op doordeweekse dagen.
Dingen die ik zoal alleen doe zijn:
-naar de film 's morgens, ze hebben hier ladies day op woensdag en dan is het de halve prijs. Heerlijk met een bak popcorn genieten van de film.
-een leuk restaurant/lunchtentje uitzoeken en daar lunchen met een boek/blad/krant/iPhone/niks en mensen kijken.
-een deel van de stad waar ik woon bezoeken waar ik nog niet eerder ben geweest.
-een museum/tentoonstelling bezoeken.
-op mijn gemak winkelen en door kleine straatjes slenteren.
Genoeg te doen in mijn eentje, ik kom soms tijd te kort doordeweeks