Gezondheid alle pijlers

Verdoofd/tintelend bovenbeen?

12-04-2015 10:40 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is voornamelijk het midden van me rechter bovenbeen, constant een prikkelend/verdoofd/tintelend gevoel, maar als ik plat op me rug lig dan begint na enkele minuten ook de buitenkant van het bovenbeen te tintelen/prikkelen en loopt het door naar beneden richting knie en kuit. Heb daar nu al geruime tijd last van en ik weet gewoon echt niet meer waar het vandaan komt. Bil? Rug? Ben nu bij 3 fysio's geweest zonder verbetering. Op de fiets heb ik er ook last van...

Wie herkent dit?
Ben je ook naar de huisarts geweest?
Bedoel je je huid of echt ook van 'binnen'?

Ik heb zelf namelijk al een hele tijd een doof gevoel in m'n linker bovenbeen, maar dan alleen m'n huid. Ik word er snachts wakker van soms.. Zat er al aan te denken maar eens naar de huisarts te gaan nu het aanhoud.
Internagelaktisch
Ja, die stelde fysio voor.
Ja, dat is een goeie, midden bovenbeen is volgens mij inderdaad de huid maar als ik dan ga liggen, op me rug, dan is het ook echt van binnen, hetzelfde gevoel wanneer je voet slaapt, zeg maar.
Ja dat heb ik inderdaad ook! Het begon tegen de winter dus ik dacht dat ik gewoon een slechte doorbloeding had...

Toch maar even huisarts dan. Ik vind het alleen lastig omdat ik geen idee heb hoe ik dit moet gaan uitleggen en het is er ook niet 100% van de tijd
Internagelaktisch
Piriformisproblemen?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Kan een hernia zijn
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Maaique schreef op 12 april 2015 @ 10:51:

Ja dat heb ik inderdaad ook! Het begon tegen de winter dus ik dacht dat ik gewoon een slechte doorbloeding had...

Toch maar even huisarts dan. Ik vind het alleen lastig omdat ik geen idee heb hoe ik dit moet gaan uitleggen en het is er ook niet 100% van de tijd

Precies! Vind het ook vervelend om met zoiets onbenulligs naar de huisarts te gaan maar het is wel rete irritant. In me bovenbeen zit het dus wel constant en als ik er met me nagels overheen ga of ergens tegen aanstoot dan is dat gewoon geen prettig gevoel.

Wat zou dat nou kunnen zijn he? In het begin dacht ik dat ik een verkeerde beweging had gemaakt, of iets dergelijks, en dat het vanzelf wel weer zou verdwijnen, maar niet dus, heb er al zeker een jaar last van. Dat van op me rug liggen en dat de hele zijkant van het been dan gaat prikkelen is iets van de laatste maand.
Dit soort klachten is vaak gerelateerd aan iets met de zenuwen (zoals bijv een beknelling door een hernia). Het hoeft niets ernstigs te zijn, maar dat kan wel. Toch maar even naar de huisarts dus.
Of een hernia. Ik heb ook wel last van zenuwscheuten trouwens maar ik heb er nog geen verhaal van kunnen maken. Ik denk dat het "zomaar wat" is en verdwijnt. Overprikkelde zenuwbanen ofzo.
quote:retrostar schreef op 12 april 2015 @ 11:00:

Piriformisproblemen?Heb het opgezocht en inderdaad, de klachten komen wel overeen. Ik ga er even meer over lezen.
Ja, er zit niks anders op dan weer naar de huisarts te gaan. Of een bottenkraker? Wie heeft daar ervaring mee? Is dat eng?
quote:retrostar schreef op 12 april 2015 @ 11:09:

Of een hernia. Ik heb ook wel last van zenuwscheuten trouwens maar ik heb er nog geen verhaal van kunnen maken. Ik denk dat het "zomaar wat" is en verdwijnt. Overprikkelde zenuwbanen ofzo.
quote:Salie74 schreef op 12 april 2015 @ 11:19:

Ja, er zit niks anders op dan weer naar de huisarts te gaan. Of een bottenkraker? Wie heeft daar ervaring mee? Is dat eng?Ga gewoon eerst naar de dokter om er achter te komen wat je hebt, en dan kun je daarna een behandeling kiezen die daar bij past. Een kraker kan iemand met een hernia het ziekenhuis in helpen, terwijl iemand met spierpijn er misschien wel bij gebaat is.
Heb het gehad na een operatie. Bleek dat er, doordat ik een tijd in dezelfde houding had gelegen, een zenuw beschadigd was (die heeft waarschijnlijk klem gezeten). Dit is vanzelf hersteld, maar heeft wel bijna een jaar geduurd.
quote:Lea32 schreef op 12 april 2015 @ 11:26:

Heb het gehad na een operatie. Bleek dat er, doordat ik een tijd in dezelfde houding had gelegen, een zenuw beschadigd was (die heeft waarschijnlijk klem gezeten). Dit is vanzelf hersteld, maar heeft wel bijna een jaar geduurd.Dat kan idd. Maar een hernia kan blijvende schade aanrichten. Kortom, dit soort klachten moet je laten onderzoeken, voordat je lijf blijvend beschadigd raakt omdat je de verkeerde aanpak kiest.
quote:Salie74 schreef op 12 april 2015 @ 11:22:

[...]

Iets samenhangends zo van "als ik dit doe dan doet het daar pijn". Het komt en gaat. Laatst stond ik in de keuken voor het raam te kijken en ineens een heel intense scheut door mijn borstspier en een fractie van een seconde later in mijn bilspier. Wel aan dezelfde kant. Kort daarna nog een paar herhalingen en daarna totale stilte. En gisteravond beet ik met mijn hele gebit in iets om te voelen wat voor materiaal het was en hoe sterk en een minuut later kreeg ik hevige zenuwpijn boven mijn voortanden. Hm. Ik zie er geen ernstige ziekte in hoewel ik me wel afvraag wat het is.
quote:NummerZoveel schreef op 12 april 2015 @ 11:24:

[...]

Ga gewoon eerst naar de dokter om er achter te komen wat je hebt, en dan kun je daarna een behandeling kiezen die daar bij past. Een kraker kan iemand met een hernia het ziekenhuis in helpen, terwijl iemand met spierpijn er misschien wel bij gebaat is.Ik heb op video's wel gezien wat krakers doen; ze hebben in elk geval veel verstand van het menselijk lichaam dus niet de eerste de besten, maar ik zou dit soort opties bewaren tot echt alle wegen bewandeld zijn en dan ook de mening van je arts vragen over die kraker.
Ik zou bij mij niet weten wat er kraakbaar zou kunnen zijn. Volgens mij zitten alle wervels netjes opgestapeld en voel ik geen obstakels om alle mogelijke bewegingen uit te kunnen voeren. Met mijn benen in mijn nek; hm, dat lijkt me een brug te ver.

Maar soms zie ik zelfs topsporters bij zo'n sportkraker op tafel liggen die daar reuze van opknappen en dan word ik wel vreselijk benieuwd wat ze dan voelen.
Ik zou je zeker niet zomaar laten kraken. Ik ken iemand die zich een dwarslaesie heeft laten kraken.
quote:Nushy schreef op 12 april 2015 @ 12:31:

Ik zou je zeker niet zomaar laten kraken. Ik ken iemand die zich een dwarslaesie heeft laten kraken.Echt? Maar je moet je ook ontspannen. Hij geeft eerst een seintje en daarna draait hij bliksemsnel aan zijn patiënts hoofd. Het is niet de bedoeling dat hij iemands kop eraf draait.
Ik heb dat wel eens in mijn vingertoppen en tenen. Ik ben hier ook mee naar de dokter geweest maar eigenlijk wuifde hij het een beetje weg. Inmiddels gestopt met roken en heb wel het idee dat de klachten verminderd zijn.
Het kan ook meralgia paresthetica (zie google) zijn, beknelde zenuw aan de voorzijde van de heup. Niet erg maar wel heel irritant.
quote:retrostar schreef op 12 april 2015 @ 13:14:

[...]

Echt? Maar je moet je ook ontspannen. Hij geeft eerst een seintje en daarna draait hij bliksemsnel aan zijn patiënts hoofd. Het is niet de bedoeling dat hij iemands kop eraf draait. Ik zou het risico in ieder geval niet willen lopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven