Laptop of tablet?

14-04-2015 21:45 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik wil binnenkort mijn laptop gaan vervangen, maar omdat ik studeer weet ik niet goed wat ik moet aanschaffen.

Ik heb een paar klasgenoten die een tablet hebben en deze veel gebruiken voor de studie, maar heb zelf ook al 6 jaar een laptop in gebruik.

Wat raden jullie aan?

Alvast bedankt!
Niet te vergelijken wat mij betreft en het hangt er helemaal van af waar je het voor wilt gebruiken.

De tablet is hier iig een beetje in onbruik geraakt door de vele beperkingen.
Zelf zou ik voor een laptop kiezen. Vind teksten verwerken niet fijn om te doen op de tablet.
Een tablet lijkt mij wat te beperkt voor studie. Ga anders voor een netbook of een macbook air oid. Best of both worlds.
Practice what you preach.
Dubbelpost
Practice what you preach.
Een tablet is om te relaxen, een laptop om op te werken.

Verslagen uitwerken op een tablet zie ik niet zitten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik heb een chromebook. Voordelen zijn dat die goedkoop is, licht is, erg fijne afmetingen, maar boven alles de lange accuduur (tot wel 8 uur) dus ideaal voor in de trein of in de klas. Het heeft de feeling van een laptop maar de voordelen van een tablet.

Ik studeer er niet op. Er zitten wel programma's op als Google presentation, en Google doc, maar heb geen ervaring hoe goed je daarop presentaties of documenten kan schrijven die je ook echt voor school kan gebruiken.

Voor simpele dingen is het erg handig....
Ik heb een laptop en tablet in 1 van asus! Er zit gewoon windows, office etc op ziet er ook uit als een laptop, alleen kan je het toetsenbord loshalen en heb je dus een tablet. Super handig en ben er heel tevreden mee! Neem hem mee als laptop naar school, en thuis of onderweg kijk ik bijvoorbeeld series op de tablet.
Als je programma's wil installeren, heb je niets aan een tablet of notebook. Als je de standaard dingen wil gebruiken die al op een notebook aanwezig zijn dan kan dat volstaan. Een tablet is niet om serieus iets mee te doen, alleen al omwille van beperkte geheugenruimte.

Het is dus maar waar je je hardware voor wil gebruiken.
Een laptop. Ik vind een tablet ´highly overrated´. En ik kan me sowieso niet voorstellen dat je daar alles voor je studie op kan doen.
quote:saryma schreef op 14 april 2015 @ 21:58:

Ik heb een laptop en tablet in 1 van asus! Er zit gewoon windows, office etc op ziet er ook uit als een laptop, alleen kan je het toetsenbord loshalen en heb je dus een tablet. Super handig en ben er heel tevreden mee! Neem hem mee als laptop naar school, en thuis of onderweg kijk ik bijvoorbeeld series op de tablet.Ja ben wat rond gaan kijken en dat lijkt me wel wat. Wat voor iets heb jij? als ik dat vragen mag ;)
quote:noek93 schreef op 14 april 2015 @ 22:11:

[...]

Ja ben wat rond gaan kijken en dat lijkt me wel wat. Wat voor iets heb jij? als ik dat vragen mag ;)

Tuurlijk! Ik heb deze: Asus Transformer Book T100TAM-BING-DK038B 10,1 inch smart pc

Je kan zoiets trouwens in elke prijsklasse vinden die je maar wilt, maar deze was goed genoeg voor mij en binnen mijn budget. (<350 euro) Heb hem zelf ook nog maar sinds vorige maand, dus hoe hij op lange termijn bevalt kan ik je niet vertellen, maar tot nu toe ben ik zeer tevreden!

Misschien kun je eens wat rondkijken op verschillende sites en wat reviews van andere mensen lezen? Dat heeft mij goed geholpen met mijn keuze.
Laptop! Tablet is leuk voor thuis of in de trein maar verder onhandig.
Een tablet is om op te consumeren, een laptop is om te produceren.

Gezien je studie vermoed ik dat je nog aardig wat moet produceren, ik zou dus zeker voor een laptop gaan. Op een tablet kan je niet eens 10 vingers blind typen, dan ben je eeuwig met je stukken bezig.

Hier hebben we ook de Asus Transformer liggen, ik vind hem te log voor een tablet en te beperkt voor een laptop. En qua geheugencapaciteit valt hij ook wat tegen. Ik zou je geld dus uitgeven aan een goede laptop met windows 8.
quote:saryma schreef op 14 april 2015 @ 21:58:

Ik heb een laptop en tablet in 1 van asus! Er zit gewoon windows, office etc op ziet er ook uit als een laptop, alleen kan je het toetsenbord loshalen en heb je dus een tablet. Super handig en ben er heel tevreden mee! Neem hem mee als laptop naar school, en thuis of onderweg kijk ik bijvoorbeeld series op de tablet.

Ik heb bovenstaande ook, ik studeer en heb ook een laptop. Ik pak altijd mijn laptop, werkt veel fijner!

Tablet neem ik weleens mee naar school, om in mijn projectgroepje te internetten of even wat mee te typen met een college. Maar het echte werk gebeurd op mijn laptop! Mijn laptop vind ik dan ook meer 'onmisbaar' dan mijn tablet, die mag je best overkopen.

Wat voor mij fijn werk is dat tablet en laptop beide Windows office hebben, geen gedoe met gekke tekstprogramma's op tablet, waarin je Word bestand daar weer niet werkt.

Zoals iemand al schreef; Tablet is fun, laptop is werk.
Wat yoshe zegt is wel een aandachtspuntje trouwens, zo'n transformer heeft inderdaad wel maar weinig geheugen! Voor mij geen probleem, maar kan me voorstellen dat dat per persoon, studie enz verschilt.
Ben al eventjes het zoeken en veeel ervaringen aan t lezen. iig bedankt voor de tips!

Mn oog is nu gevallen op een 2 in 1 laptop, iig die cattegorie.

Ik doe een opleiding in de zorg, dus t is vooral voor verslagen maken, en soms in vrije tijd evt.
Toevallig! Ik doe ook een opleiding in de zorg. Veel succes er mee en hoop dat je iets naar je zin tegenkomt!
Ik heb beide, maar om te werken gebruik ik liever de laptop dan de tablet. Tablet gebruik ik meer om te lezen, spelletjes te spelen etc.
Carpe Diem!
Ik ben ook voor de laptop, omdat een tablet veel beperkingen kent.
Asus transformer of acer switch zijn leuke betaalbare kleine laptops.

Kan je ook als tablet gebruiken, al zijn ze dan wel zwaarder dan enkel een tablet.

Maar in zijn totaliteit wel licht en compact om mee te nemen.

Geheugen is idd beperkt maar dat kan je natuurlijk opvangen door een externe harde schijf of USB sticks te gebruiken.
Hier is ook zo'n tablet met toetsenbord asus in huis. Hij is van mijn man. Er draait gewoon windows op en hij is best snel. Maar dat toetsenbord is echt te mini om lekker op te typen (vind ik dan). Ding is net zo breed als een tablet, ik typ dan steeds twee knoppen tegelijk. En ik heb kleine handen.

Heb zelf ook een laptop, maar gebruik een los toetsenbord en heb een extra beeldscherm. Maar goed ik werk erop.

Met veel typewerk (verslagen) zou ik echt op een fijn toetsenbord letten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven