Geld & Recht alle pijlers

Miss en place

15-04-2015 00:03 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
Is het niet Mise en Place? Dat lijkt me een logischer naam, omdat dat een algemene term in de keuken is.
Oh sorry! Helemaal gelijk, ik heb een typefout gemaakt gisteravond.
Ik zit er erg in dubio over. Ik kan al maanden moeilijk een baan vinden en nu heb ik deze optie maar er staat wel nogal wat tegenover.
Wat dan?
quote:eilandje2015 schreef op 15 april 2015 @ 07:05:

Ik zit er erg in dubio over. Ik kan al maanden moeilijk een baan vinden en nu heb ik deze optie maar er staat wel nogal wat tegenover.Eh wat dan precies?
quote:eilandje2015 schreef op 15 april 2015 @ 06:43:

Oh sorry! Helemaal gelijk, ik heb een typefout gemaakt gisteravond.Da's geen typefout meer hoor, als je 'm twee keer maakt. Wel prettig dat je nu weet hoe je de naam van je toekomstige werkgever schrijft.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Wat is er mis met het volgen van trainingen? Dat is altijd mooi meegenomen.

Je zult hoogstwaarschijnlijk wel heel hard moeten werken en de horeca-CAO is nogal flut. Daar moet je maar net zin in hebben, natuurlijk. En zoals ik je posts lees, heb je er eigenlijk niet zo heel veel zin in.
quote:eilandje2015 schreef op 15 april 2015 @ 07:05:

Ik zit er erg in dubio over. Ik kan al maanden moeilijk een baan vinden en nu heb ik deze optie maar er staat wel nogal wat tegenover.Wat staat er tegenover dan. Zoals ik het lees is het keuze tussen wel of geen baan, dan moet het wel heel ernstig zijn als je twijfelt
Gaat het om honderden euro's wat je moet investeren? Wees eens wat duidelijker.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
En van trainingen word je nooit slechter.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Nee dat is waar. Ik ben een piekeraar.

Wat de schrijffout betreft mijn excuses! Ik was gisteravond niet helemaal wakker meer.

Je moet minimaal 150 euro investeren in werkkleding dat maakt het voor mij een beetje zuur. Al heb ik wel net besloten om er toch voor te gaan. Beter een flutbaan dan geen baan. Ik ben al een poos op zoek en heb veel afwijzingen gehad, dus ik ben wel gek als ik het niet zou doen.

En wat Fame zegt van die training word ik nooit slechter.
"Flutbaan"? Met zo'n instelling zou ik die 150 euro besparen. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat je moet investeren in je eigen werkkleding, er zijn er meer die vroegtijdig afhaken.
Het was spreekwoordelijk. Ik kan nooit van te voren zeggen of het een flutbaan is of niet zonder het niet eerst geprobeerd te hebben. Ik bedoelde het niet letterlijk.

Wat zou jij doen?
Er staan best wat kledingpakketten te koop op marktplaats, misschien staat jouw maat ertussen?

http://www.marktplaats.nl ... ption=true&categoryId=621

Ben je voor veel minder geld klaar.
Ik ken wel mensen die daar gewerkt hebben, maar dat is ook al zo'n 10 jaar geleden, dus helaas geen actuele verhalen.. Hun verhalen hebben mij trouwens doen besluiten van een sollicitatie daar af te zien, maar wellicht is er in de tussentijd een hoop veranderd.
Bedankt voor de link!

@maree: Waardoor besloot je af te zien?

De meeste reviews die ik op internet lees zijn ook van ongeveer 10 jaar terug
Het werd verwoord als uitbuiting, al zal dat misschien wat overdreven zijn Ze gingen toen niet erg goed met hun personeel om. Ze werden her en der ingezet om te werken (dat is volgens mij ook het concept van het bedrijf) en vaak werd informatie erg laat gecommuniceerd, werden uren die langer werden gedraaid in eerste instantie niet uitbetaald (pas na maanden zeuren), er was ook iets met fooi dat niet eerlijk ging en inderdaad die kleding. Maar nogmaals, lang geleden.
Ja dat is waar idd.

Toevallig werk ik af en toe voor andere uitzendbureau's (helaas met te weinig baanaanbod), maar die doen precies hetzelfde. Je moet daar echt alert op zijn, dat je op jouw uren zit.
Horeca is hard werken, ik proef bij jou nou niet een doorpakkersmentaliteit. Ik heb bij al mijn banen (horeca, kantoor) in kleding geïnvesteerd; schoenen, nette broeken, wit overhemdje, daar is niets raars aan.

Je hebt GEEN horeca-ervaring en dan vind je het een tegenvaller dat je trainingen moet volgen? Baat het niet dan schaadt het niet he?
Bij Mise en Place is het inderdaad meestal hard werken...een grote klant is bv Van der Valk, en personeel van Mise en Place wordt altijd ingehuurd voor feesten en partijen, grote buffetten zoals Kerst etc....als je van de horeca houdt, zijn dit meestal wel gave partijen en leuk om te doen, zie je dit als een flutbaan, dan is het zwaar als je om 3 uur 's nachts nog met stoelen enzo aan het sjouwen bent...

Ieder zijn vak
Ik heb zo'n twee jaar geleden iets langer dan een jaartje gewerkt voor mise en place met een invalcontract. Ideaal voor mij vond ik aangezien het echt voor erbij was, ik graag ervaring op wou doen met verschillende werkvelden en ik zelf kon kiezen wanneer en hoe vaak ik werken wou. Ik heb toen een tijdje in het Gelredome achter de bar gewerkt en vond dat heel leuk om te doen en heb leuke artiesten gezien ( o.a. justin timberlake, justin bieber , Roger waters, Anouk en feesten zoals Nitro circus, hardbass en climax). Mijn collega's toen waren eigenlijk altijd erg gezellig om mee te werken.

Maar ik heb nooit in werkkleding hoeven te investeren daarvoor (gewoon zwarte kleding en de rest kregen we daar), dus ik denk dat jij op een ander soort vacature hebt gereageerd.

Wat de meeste hier ook zeggen, ervaring is nooit verkeerd en trainingen zijn altijd mooi meegenomen. :-)
Ik zie idd dat mijn reacties niet echt positief zijn al zie ik het zeker wel als een uitdaging. In principe is mijn huidige studie ook niet echt iets waarbij je bezig bent van 9-17. Dus gelukkig zijn nachtdiensten of zelfs 24 uurs diensten mij niet vreemd.

Ik merkte dat ik even in paniek was, nieuwe uitdagingen, nieuwe dingen.

Maar ik ga er zeker mijn uiterste best voor doen.
Ik heb nu 10 jaar geleden een paar evenementen gedaan. Daarna wilde ze me houden maar dan moest ik inderdaad in kleding investeren, en minimaal een X aantal uur beschikbaar zijn. Daar heb ik vanaf gezien.

Een van de evenementen die ik deed was een weekend en heb toen van vrijdagmiddag tot zondagmiddag 30 uur gemaakt. Need I say more? Natuurlijk mocht dat niet maar goed ik was toen ook nog mondig genoeg er tegenin te gaan.
Ik heb er tijdens mijn studententijd gewerkt, een paar jaar geleden. Voor mijn gevoel werkten er eigenlijk ook alleen studenten... Werken, en dan met zijn allen de kroeg induiken. Het was wel heel gezellig en het grote voordeel vond ik dat je zelf kon aangeven wanneer je beschikbaar was en welke jobs je wilde werken. In het begin werd er ook goed op je gelet en kreeg je veel tips mee.

Het grote nadeel vond ik dat je constant moest bellen of langs moest gaan om te vragen of er nog jobs beschikbaar waren. Ik weet niet hoe dat nu is.

Uiteindelijk ben ik gestopt omdat ik mezelf niet geschikt achtte voor de horeca (veel te klungelig). Dus mocht je kleding nodig hebben en in maatje 36 passen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven