"10 redenen om een donkere man te daten"

14-04-2015 18:08 813 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik klikte zojuist verkeerd (op home i.p.v. forum) en toen kwam ik op de homepage van Viva. (Trouwens, als dit topic niet mag, dan hoor ik dat wel neem ik aan?) Daar zag ik het artikel staan "10 redenen om een donkere man te daten". Nieuwsgierig als ik ben naar welk hokje nu weer zou worden aangevinkt, las ik onderstaande met steeds hoger opgetrokken wenkbrauwen:

- He’s got the moves! De kans is groot dat hij op de dansvloer – al helemaal vergeleken met de gemiddelde Nederlandse man – sexy losse heupjes heeft. En dát komt weer prima van pas in bed…

- Zijn zachte, volle lippen zoenen heerlijk!

- Jullie krijgen de mooiste kindjes die er maar bestaan. Stiekem zijn we toch allemaal een beetje jaloers op de prachtige halfbloedjes van Sunnery en Doutzen?

- Extra reden voor reisjes naar het buitenland. Dit jaar wéér kerst vieren bij zijn familie in een zonnig warm land? Hè, wat vervelend nou…

- Jullie zijn het levende bewijs dat verschil in afkomst geen barrière is in de liefde. En dat kan iedereen zien!

- Elke keer als jullie samen naakt in bed liggen, besef je hoe mooi jullie huidskleuren bij elkaar afsteken.

- Donkere mannen hebben over het algemeen meer passie dan onze nuchtere Hollandse knapen.

- Het verbreedt je kennis over de wereld, want je krijgt er een gratis een lesje over zijn cultuur bij.

- Je zat er vast al op te wachten: zijn piemel. Meer uitleg lijkt ons overbodig.

- Donkere mannen zijn vaak echte gentlemen. Deuren open houden, lieve complimentjes… Ons hoor je niet klagen!

Huidskleuren bij elkaar afsteken? Elke viva-lezeres is blank?

Reisjes naar het buitenland? Elke donkere man is niet in Nederland geboren en heeft een exotische familie in een ver warm land?

Verschil in afkomst? Elke donkere man heeft een andere afkomst dan een Nederlandse vrouw?

Een lesje cultuur?

Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom ik dit topic open. Ik ben nogal verbaasd over zoveel kortzichtigheid. Nou lees ik de Viva nooit, dus misschien is dat het, maar sjongejonge, wat word je geconfronteerd met een enorme berg poep als je per ongeluk misklikt op het forum zeg.

Leest de viva redactie hier ook mee? (Zo ja: hallo , menen jullie dit nu echt serieus ja?)
quote:fashionvictim schreef op 19 april 2015 @ 00:10:

[...]

Dat wordt een beetje teveel om op te schrijven, mijn mening over Oprah is op zoveel verschillende uitspraken, voorvallen, etc. gebaseerd dat ik dan volgende week nog zit te tikken. Ik wilde alleen Barbitura bijvallen dat ze niet de enige is die zich stoort aan Oprah.

Je stoort je omdat ze zich als zwarte vrouw kennelijk niet aan bepaalde codes voor zwarten houdt. Ik merk dat zwarten elkaar druk of 'plicht' opleggen. Oprah heeft kennelijk (vanwege haar huidskleur) een bepaalde plicht aan de zwarte gemeenschap, of zo.

Wat dat dan precies is, daar komt geen antwoord op.
quote:Noesa schreef op 19 april 2015 @ 00:06:

[...]

Lol. Ja precies dat.

En uit jouw verhaal begrijp ik dat sommige zwarte vrouwen (niet jij) dus behoorlijk racistisch zijn tegenover blanken of andere zwarte mensen.

Ja, ik durf het bijna niet te zeggen maar het zijn vaak de kleurlingen onderling die het meest discrimineren naar elkaar toe.

Antillianen voelen zich vaak beter als Surinamers omdat hun vaak licht bruin zijn. Surinamers vinden zich beschaafder en beter ontwikkeld als Antillianen en Arubanen. Ghanezen haten Nigerianen omdat volgens hen Nigerianen alle Afrikanen een slechte naam geven door hun oplichting praktijken. Volgens Surinamers zijn hun Surinamers en gemixt met alles en daarom mag je hen niet vergelijken met andere Afrikanen. Terwijl West Afrikanen van mening zijn dan het terecht is dan Surinamers op de boot zijn gestuurd. Volgens hen had het een reden en die reden kunnen we terug vinden bij opsporinggerzocht.nl.

Dan heb je Turken die boos zijn op Marrokanen omdat die moslims een slechte naam geven. Pakistanen worden gehaat omdat die altijd negers met gouden tanden proberen op te lichten en zich vaak stiekem voor doen als Paki-Surinamers. Chinezen worden weer pissig omdat we alles uit Azië zien als een Chinees, en Koreanen zijn echt anders als Chinezen...

Ik zo nog een uur door ratelen, die verhalen die in de salon hoor.... Je zou er eigenlijk gewoon voor de gein eens de camera bij aan zetten.
life is to celebrate
quote:fashionvictim schreef op 19 april 2015 @ 00:17:

[...]

Nee, een house negro is wat men vroeger een Uncle Tom noemde. De huisslaaf, die zich identificeerde met de slavenhouder en als het moest zelf de veldslaven afranselde of doodschoot omdat zijn meester hem dat opdroeg.

Ok.

En dit is dus Oprah?
quote:fashionvictim schreef op 19 april 2015 @ 00:20:

De house negro is het type minderheid (ik heb er al een paar gespot in dit topic) die zelf het hardst afgeeft op zijn eigen bevolkingsgroep om in de smaak te vallen bij de racisten die hen discrimineren. De Marokkaan die op de PVV stemt omdat ie vindt dat er teveel Marokkanen in Nederland zijn, zeg maar. Want hij is natuurlijk niet zo'n Marokkaan die Wilders bedoelt, dat zijn alleen die andere Marokkanen.Lol... Bestaan die echt?
life is to celebrate
quote:Noesa schreef op 19 april 2015 @ 00:21:

[...]

Je stoort je omdat ze zich als zwarte vrouw kennelijk niet aan bepaalde codes voor zwarten houdt. Ik merk dat zwarten elkaar druk of 'plicht' opleggen. Oprah heeft kennelijk (vanwege haar huidskleur) een bepaalde plicht aan de zwarte gemeenschap, of zo.

Wat dat dan precies is, daar komt geen antwoord op.Nee hoor, er zijn geen "codes voor zwarten". Zoals ik al zei: net zoals ik een hekel heb aan vrouwen die vinden dat andere vrouwen onrecht aan zichzelf te danken hebben, hadden ze maar niet zo'n wijf moeten zijn, zo heb ik dat met andere groepen ook. Ik heb ook de schurft aan Jette Klijnsma bijvoorbeeld. Dat wil net zo min zeggen dat er "codes voor gehandicapten" bestaan, immers. Het wil wel zeggen dat ik persoonlijk juist van iemand die weet hoe het is om vrouw te zijn, of gehandicapt te zijn, of zwart te zijn, of Marokkaan te zijn, of homo te zijn, of liever, in general: dat ik juist van minderheden hogere verwachtingen heb als het gaat om compassie, empathie, solidariteit, mededogen.
Am Yisrael Chai!
quote:LeolaMarie schreef op 19 april 2015 @ 00:24:

[...]

Lol... Bestaan die echt?Heb jij geen spiegel?
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 19 april 2015 @ 00:28:

[...]Heb jij geen spiegel?

Ik heb heel veel spiegels, maak je daar niet druk om.

Maar ik hoop nu zo dat je mij niet gaat beledigen om mijn IQ zo laag in te schatten.

Ik weet dat ik het Nederlandse Dictee niet gaat winnen, de Nobel prijs is ook niet aan mij besteed.

Maar mij inschatten op het niveau van een Wilders stemmer met die achter liggende reden??? Die vind ik wel jammer... Uberhaubt Wilders stemmer vind ik erg jammer! Ik wil de EU nog niet uit...

Im proud to be black, alleen voel ik me een Hollandse aangezien ik hier woon en leef... Betaal zulfs die achterlijk hoge belasting tarieven van hier...
life is to celebrate
quote:fashionvictim schreef op 19 april 2015 @ 00:27:

[...]

Nee hoor, er zijn geen "codes voor zwarten". Zoals ik al zei: net zoals ik een hekel heb aan vrouwen die vinden dat andere vrouwen onrecht aan zichzelf te danken hebben, hadden ze maar niet zo'n wijf moeten zijn, zo heb ik dat met andere groepen ook. Ik heb ook de schurft aan Jette Klijnsma bijvoorbeeld. Dat wil net zo min zeggen dat er "codes voor gehandicapten" bestaan, immers. Het wil wel zeggen dat ik persoonlijk juist van iemand die weet hoe het is om vrouw te zijn, of gehandicapt te zijn, of zwart te zijn, of Marokkaan te zijn, of homo te zijn, of liever, in general: dat ik juist van minderheden hogere verwachtingen heb als het gaat om compassie, empathie, solidariteit, mededogen.

Dus Oprah staat voor jou - vanwege haar huidskleur - voor een minderheid, voor wie ze compassie, empathie, solidariteit en mededogen moet tonen. En zo niet, is ze een 'house negro'.

House negro:

quote:fashionvictim schreef op 19 april 2015 @ 00:17:

een house negro is wat men vroeger een Uncle Tom noemde. De huisslaaf, die zich identificeerde met de slavenhouder en als het moest zelf de veldslaven afranselde of doodschoot omdat zijn meester hem dat opdroeg..
quote:LeolaMarie schreef op 19 april 2015 @ 00:37:

[...]

Ik heb heel veel spiegels, maak je daar niet druk om.

Maar ik hoop nu zo dat je mij niet gaat beledigen om mijn IQ zo laag in te schatten.

Ik weet dat ik het Nederlandse Dictee niet gaat winnen, de Nobel prijs is ook niet aan mij besteed.

Maar mij inschatten op het niveau van een Wilders stemmer met die achter liggende reden??? Die vind ik wel jammer... Uberhaubt Wilders stemmer vind ik erg jammer! Ik wil de EU nog niet uit...

Im proud to be black, alleen voel ik me een Hollandse aangezien ik hier woon en leef... Betaal zulfs die achterlijk hoge belasting tarieven van hier...

Zo proud dat je het nodig vindt om allerlei domme, racistische vooroordelen en stereotypen te gebruiken als gezellige koffiepraat met witte mensen? Zo proud dat je gezellig met racisten gaat zitten ginnegappen over die domme allochtoontjes die discriminatie aan zichzelf te danken hebben omdat ze niet genoeg "algemene kennis" en beschaving hebben?

Strange definition of proud.
Am Yisrael Chai!
En Oprah een house negro noemen, kan dan wel?

Hoe zou je haar noemen als ze blank was?
quote:Noesa schreef op 19 april 2015 @ 00:42:

[...]

Dus Oprah staat voor jou - vanwege haar huidskleur - voor een minderheid, voor wie ze compassie, empathie, solidariteit en mededogen moet tonen. En zo niet, is ze een 'house negro'.

Ze staat niet voor een minderheid, ze IS een minderheid. Niet alleen qua huidskleur, overigens. Ook qua bankrekening, ook qua gender, ook qua levensovertuigingen, en nog zo wat andere zaken. En van het feit dat ze een minderheid is heeft ze op verschillende manieren dankbaar gebruik gemaakt om te komen waar ze nu is.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 19 april 2015 @ 00:27:

[...]

Nee hoor, er zijn geen "codes voor zwarten". Zoals ik al zei: net zoals ik een hekel heb aan vrouwen die vinden dat andere vrouwen onrecht aan zichzelf te danken hebben, hadden ze maar niet zo'n wijf moeten zijn, zo heb ik dat met andere groepen ook. Ik heb ook de schurft aan Jette Klijnsma bijvoorbeeld. Dat wil net zo min zeggen dat er "codes voor gehandicapten" bestaan, immers. Het wil wel zeggen dat ik persoonlijk juist van iemand die weet hoe het is om vrouw te zijn, of gehandicapt te zijn, of zwart te zijn, of Marokkaan te zijn, of homo te zijn, of liever, in general: dat ik juist van minderheden hogere verwachtingen heb als het gaat om compassie, empathie, solidariteit, mededogen.Dus Oprah is, alleen om haar huidskleur een minderheid. En omdat ze tot een minderheidsgroep behoort, moet ze het opnemen voor haar lotgenoten. En omdat Oprah dat niet doet is ze een snob.
quote:yette schreef op 19 april 2015 @ 00:49:

En Oprah een house negro noemen, kan dan wel?

Hoe zou je haar noemen als ze blank was?

Dan zou ik haar een hypocriet noemen. Wellicht een NSB'er. Of welke andere term dan ook die zou passen bij de issues die dan op haar van toepassing waren.

De reden dat ik haar een house negro noem heeft vooral te maken met het feit dat ze zelf graag gebruik maakt van haar eigen etniciteit als ze er voordeel van heeft. Je kunt moeilijk beweren dat Oprah van zwarte vrouw zijn geen carriere heeft gemaakt, of wel soms?

Het werd eerder over Sylvana gezegd, maar als er iemand met haar zwart-zijn koketteert als het haar uitkomt is het Oprah Winfrey wel.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 19 april 2015 @ 00:50:

[...]

Ze staat niet voor een minderheid, ze IS een minderheid. Niet alleen qua huidskleur, overigens. Ook qua bankrekening, ook qua gender, ook qua levensovertuigingen, en nog zo wat andere zaken. En van het feit dat ze een minderheid is heeft ze op verschillende manieren dankbaar gebruik gemaakt om te komen waar ze nu is.

Knap toch?

Een heerlijke positie van waaruit ze aandacht kan besteden aan van alles en nog wat. Her American dream.
Vergeet niet dat Oprah ook een voorbeeldfunctie heeft. Slimme meiden, van welke herkomst ook, moeten niet opgeven.
quote:gedanst schreef op 19 april 2015 @ 00:50:

[...]

Dus Oprah is, alleen om haar huidskleur een minderheid. En omdat ze tot een minderheidsgroep behoort, moet ze het opnemen voor haar lotgenoten. En omdat Oprah dat niet doet is ze een snob.

Nee hoor. Oprah is ook een incest slachtoffer. Een van 's werelds allerrijksten. Een van de weinige vrouwen in een door mannen gedomineerde industrie. Een bewust kinderloze in een wereld waar kinderen de norm zijn. Men zegt zelfs een lesbo in een heteroseksuele wereld.

Oprah is op veel meer vlakken een minderheid dan alleen met haar huidskleur. En ze heeft al die verschillende minderheidsissues dankbaar gebruikt in haar carriere. En dan is het, als je haar carriere en haar uitspraken en acties een beetje gevolgd hebt in de tientallen jaren dat haar carriere loopt, vooral opvallend dat hoe succesvoller ze werd, hoe meer afstand ze van alleen die huidskleur is gaan nemen. Dat wijst dus vooral op issues bij Oprah zelf, niet bij degenen die dat opmerken.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 19 april 2015 @ 00:55:

[...]

Dan zou ik haar een hypocriet noemen. Wellicht een NSB'er. Of welke andere term dan ook die zou passen bij de issues die dan op haar van toepassing waren.

De reden dat ik haar een house negro noem heeft vooral te maken met het feit dat ze zelf graag gebruik maakt van haar eigen etniciteit als ze er voordeel van heeft. Je kunt moeilijk beweren dat Oprah van zwarte vrouw zijn geen carriere heeft gemaakt, of wel soms?

Het werd eerder over Sylvana gezegd, maar als er iemand met haar zwart-zijn koketteert als het haar uitkomt is het Oprah Winfrey wel.

Jij vindt toch dat minderheden et voor elkaar zouden moeten opnemen?

Dan snap ik niet dat jij je zo schaamteloos over Oprah uitlaat.

Genant gewoon.
quote:fashionvictim schreef op 19 april 2015 @ 00:46:

[...]

Zo proud dat je het nodig vindt om allerlei domme, racistische vooroordelen en stereotypen te gebruiken als gezellige koffiepraat met witte mensen? Zo proud dat je gezellig met racisten gaat zitten ginnegappen over die domme allochtoontjes die discriminatie aan zichzelf te danken hebben omdat ze niet genoeg "algemene kennis" en beschaving hebben?

Strange definition of proud.

Nu ga je het op de man spelen.

Mensen hebben vooroordelen, en soms worden die ook gewoon bevestigd en dat vind ik jammer. Sorry, maar je komt nu over als de boze allochtoon. Waarom moet ju nu weer opmerken dat ik koffie praat heb met allemaal witte mensen... is dat fout?

Moet ik nu alle witte mensen gaan aanvallen omdat jij hen als fout ziet?
life is to celebrate
quote:fashionvictim schreef op 19 april 2015 @ 01:00:

[...]

Nee hoor. Oprah is ook een incest slachtoffer. Een van 's werelds allerrijksten. Een van de weinige vrouwen in een door mannen gedomineerde industrie. Een bewust kinderloze in een wereld waar kinderen de norm zijn. Men zegt zelfs een lesbo in een heteroseksuele wereld.

Oprah is op veel meer vlakken een minderheid dan alleen met haar huidskleur. En ze heeft al die verschillende minderheidsissues dankbaar gebruikt in haar carriere. En dan is het, als je haar carriere en haar uitspraken en acties een beetje gevolgd hebt in de tientallen jaren dat haar carriere loopt, vooral opvallend dat hoe succesvoller ze werd, hoe meer afstand ze van alleen die huidskleur is gaan nemen. Dat wijst dus vooral op issues bij Oprah zelf, niet bij degenen die dat opmerken.

Jezelf een minderheid noemen vanwege je huidskleur, vind ik behoorlijk slachtofferig.

Zijn Chinezen dan ook een minderheid volgens jou?
quote:LeolaMarie schreef op 19 april 2015 @ 01:01:

[...]

Nu ga je het op de man spelen.

Mensen hebben vooroordelen, en soms worden die ook gewoon bevestigd en dat vind ik jammer. Sorry, maar je komt nu over als de boze allochtoon. Waarom moet ju nu weer opmerken dat ik koffie praat heb met allemaal witte mensen... is dat fout?

Moet ik nu alle witte mensen gaan aanvallen omdat jij hen als fout ziet?

Welnee, ik ben helemaal geen boze allochtoon. Ik vond het gewoon grappig dat jij precies illustreerde waar het topic op dat moment over ging. Wat een rare opmerking ook, dat ik alle witte mensen als fout zou zien. Dat zei ik niet, ik zei dat ik allochtonen/ kleurlingen / minderheden/ hoe je het ook wil noemen die gaan zitten ginnegappen met witte mensen die neerkijken op allochtonen/ kleurlingen / minderheden/ hoe je het ook wil noemen, fout vind. Precies wat jij deed.

Of liever: ik vind het niet fout, ik vind het ontstellend naïef. Ze vinden jou heus niet leuker omdat jij hun vooroordelen bevestigd, hoor.
Am Yisrael Chai!
quote:gedanst schreef op 19 april 2015 @ 01:08:

[...]

Jezelf een minderheid noemen vanwege je huidskleur, vind ik behoorlijk slachtofferig.

Zijn Chinezen dan ook een minderheid volgens jou?

In China niet, uiteraard. In Nederland wel.

Ik vind het dan weer slachtofferig en afgezaagd om net te doen alsof iemand die constateert dat African Americans in Amerika een minority zijn, of dat Surinamers in Nederland een minderheid zijn, te beschuldigen van slachtoffergedrag. Het is toch gewoon een feit dat als je met zijn 350.000-en bent in een land van 17 miljoen, dat je dan een minderheid bent?
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 19 april 2015 @ 01:00:

[...]

De reden dat je je met name druk maakt om de persoon Oprah, is vanwege jullie gedeelde huidskleur. Kennelijk voel je dat zij een soort van verplichting heeft aan mensen met dezelfde huidskleur als jij.

Doet zij dat niet, dan is ze een 'house negro' danwel een 'NSB'er'.

Over 'racisme' gesproken.
quote:fashionvictim schreef op 19 april 2015 @ 01:12:

[...]

In China niet, uiteraard. In Nederland wel.

Waarom heb jij het dan over Oprah als minderheid?

Vanuit welk punt gezien? Vanuit de VS? Wereldwijd gezien? Mensen met een donkere huidskleur zijn namelijk niet eens een minderheid in de VS
quote:Noesa schreef op 19 april 2015 @ 01:14:

[...]

De reden dat je je met name druk maakt om de persoon Oprah, is vanwege jullie gedeelde huidskleur. Kennelijk voel je dat zij een soort van verplichting heeft aan mensen met dezelfde huidskleur als jij.

Doet zij dat niet, dan is ze een 'house negro' danwel een 'NSB'er'.

Over 'racisme' gesproken.Volgens mij heb ik al meerdere voorbeelden gegeven van mensen die ik om dezelfde reden niet kan uitstaan. En ik ben noch een Marokkaan, noch gehandicapt. Oprah is aan mij niets verplicht. Niet vanwege haar huidskleur, niet vanwege haar gender.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 19 april 2015 @ 01:12:

ik zei dat ik allochtonen/ kleurlingen / minderheden/ hoe je het ook wil noemen die gaan zitten ginnegappen met witte mensen die neerkijken op allochtonen/ kleurlingen / minderheden/ hoe je het ook wil noemen, fout vind. Precies wat jij deed.

Waar doet ze dit precies? Kun je even quoten en toelichten waar er 'neergekeken wordt op allochtonen' en wat ze precies fout doet in jouw ogen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven