"10 redenen om een donkere man te daten"

14-04-2015 18:08 813 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik klikte zojuist verkeerd (op home i.p.v. forum) en toen kwam ik op de homepage van Viva. (Trouwens, als dit topic niet mag, dan hoor ik dat wel neem ik aan?) Daar zag ik het artikel staan "10 redenen om een donkere man te daten". Nieuwsgierig als ik ben naar welk hokje nu weer zou worden aangevinkt, las ik onderstaande met steeds hoger opgetrokken wenkbrauwen:

- He’s got the moves! De kans is groot dat hij op de dansvloer – al helemaal vergeleken met de gemiddelde Nederlandse man – sexy losse heupjes heeft. En dát komt weer prima van pas in bed…

- Zijn zachte, volle lippen zoenen heerlijk!

- Jullie krijgen de mooiste kindjes die er maar bestaan. Stiekem zijn we toch allemaal een beetje jaloers op de prachtige halfbloedjes van Sunnery en Doutzen?

- Extra reden voor reisjes naar het buitenland. Dit jaar wéér kerst vieren bij zijn familie in een zonnig warm land? Hè, wat vervelend nou…

- Jullie zijn het levende bewijs dat verschil in afkomst geen barrière is in de liefde. En dat kan iedereen zien!

- Elke keer als jullie samen naakt in bed liggen, besef je hoe mooi jullie huidskleuren bij elkaar afsteken.

- Donkere mannen hebben over het algemeen meer passie dan onze nuchtere Hollandse knapen.

- Het verbreedt je kennis over de wereld, want je krijgt er een gratis een lesje over zijn cultuur bij.

- Je zat er vast al op te wachten: zijn piemel. Meer uitleg lijkt ons overbodig.

- Donkere mannen zijn vaak echte gentlemen. Deuren open houden, lieve complimentjes… Ons hoor je niet klagen!

Huidskleuren bij elkaar afsteken? Elke viva-lezeres is blank?

Reisjes naar het buitenland? Elke donkere man is niet in Nederland geboren en heeft een exotische familie in een ver warm land?

Verschil in afkomst? Elke donkere man heeft een andere afkomst dan een Nederlandse vrouw?

Een lesje cultuur?

Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom ik dit topic open. Ik ben nogal verbaasd over zoveel kortzichtigheid. Nou lees ik de Viva nooit, dus misschien is dat het, maar sjongejonge, wat word je geconfronteerd met een enorme berg poep als je per ongeluk misklikt op het forum zeg.

Leest de viva redactie hier ook mee? (Zo ja: hallo , menen jullie dit nu echt serieus ja?)
quote:gedanst schreef op 18 april 2015 @ 18:12:

[...]

En als een bekende Nederlander die donker is daar nou aandacht aan wil besteden omdat er anno 2015 nog steeds racisme bestaat, wat is daar dan verkeerd aan? So what dat Sylvana zichzelf een strong and black woman noemt? Dat is ze toch ook?

Het is erg genoeg dat het nog steeds nodig is dat er aandacht aan besteed moet worden.Ik ben het met jouw laatste zin dus wel zo ongelofelijk hartgrondig EENS. Ik ben het ermee eens. Ik vind dat ook. Ik deel die mening. ( even voor Noesa nog maar wat repeterende plaat techniek dr in gooien, maar misschien is Zingen In Hoofdletters wel de magische truuk, Joost mag het weten, oh nee Noesa weet het natuurlijk want die heeft alle feiten meteen paraat, wat je ook zegt)
life's a beach and then you die
quote:Barbitura schreef op 18 april 2015 @ 22:03:

[...]Was dit naar mij gericht? Ik heb geen donkere huidskleur, ik ben hartstikke bleek. Ondanks n vleugje Indisch.Met een vleugje indisch ben je nog steeds niet blank... lol
life is to celebrate
Ow Jee ik zie de bui al hangen. Noesa als ik schrijf dat ik het met de laatste zin eens ben, wil dat dus niet meteen zeggen dat ik het met de zinnen ervoor oneens ben hè. Ik dacht ik ben het even voor.
quote:LeolaMarie schreef op 18 april 2015 @ 22:11:

[...]

Met een vleugje indisch ben je nog steeds niet blank... lolWat ben je dan wel? Stel je bent voor 1/16 Indisch. Hoe mag je je huidskleur dan wel noemen?
quote:Star schreef op 18 april 2015 @ 22:10:

[...]

Eens. En het lijkt steeds erger en, nog erger, geaccepteerd te worden.ja
quote:Barbitura schreef op 18 april 2015 @ 22:13:

Ow Jee ik zie de bui al hangen. Noesa als ik schrijf dat ik het met de laatste zin eens ben, wil dat dus niet meteen zeggen dat ik het met de zinnen ervoor oneens ben hè. Ik dacht ik ben het even voor.

Wat een onvolwassen reactie.

Ik kap er mee. Jammer dat je geen antwoord geeft op e vragen die je gesteld zijn. Waarschijnlijk komen die antwoorden ook niet.
quote:Barbitura schreef op 18 april 2015 @ 22:11:

[...]

Ik ben het met jouw laatste zin dus wel zo ongelofelijk hartgrondig EENS. Ik ben het ermee eens. Ik vind dat ook. Ik deel die mening. ( even voor Noesa nog maar wat repeterende plaat techniek dr in gooien, maar misschien is Zingen In Hoofdletters wel de magische truuk, Joost mag het weten, oh nee Noesa weet het natuurlijk want die heeft alle feiten meteen paraat, wat je ook zegt)

?

Nogmaals: ga je de vragen nog beantwoorden? Zo niet, hou ik het ook voor gezien met je.
quote:LeolaMarie schreef op 18 april 2015 @ 18:43:

Pff...

Als negerin moet ik eerlijk zeggen dat ik moe word van dit soort discussie's.

Ik ben inderdaad geen advocate of rechter geworden, mijn cito toets score was niet hoog genoeg voor het vwo. En de jaren daarna nam mijn leven een hele andere wending. Maar ik weet wel zeker ongeacht je huidskleur heb je juist in Nederlands net zo veel kansen als de blanken.

Ik ben op het moment een beetje Linda de Mol moe,

Weiger nu Nederlandse tv te kijken en dat heeft niks met de blanke acteurs te maken. Maar wel met steeds het zelfde rijtje acteurs en dat er weinig leuke hollandse show's zijn. Ik kijk liever naar: How to get away with murder, Games of thrones, Jane the virgin... jullie snappen het wel.

Mijn getinte vriendinnen zijn zakelijk gezien minder succesvol als mijn Nederlandse vriendinnen. Veel van mijn getinte vrienden hebben MBO / HBO / Uni, starters baan, starters huis, baby... En hun zijn gelukkig.

Mijn Nederlandse vrienden hebben, MBO / HBO / Uni, starters baan, carrière.., En wanneer ze 30+ zijn gaan ze denken over een gezin.

Toen ik met mijn eigen zaak begon was ik erg bang en onzeker en dacht echt dat het met een blanke huidskleur makkelijker zou gaan. Later kwam ik er achter dat ik iemand ben met de gun factor. Leveranciers gunnen mij succes waardoor ze mij producten leveren met gunstige voorwaardes. Klanten zijn onder de indruk van mij en mijn zaak waar door ze voor onze diensten kiezen...

9 van de 10 klanten op het moment van aanmelden weten niet eens dat ik de eigenaar ben. Aan de telefoon spreek ik gewoon algemeen beschaafd Nederlands / Engels, heb geduld met mijn klanten en respecteer hen.

En nu ga ik even te keer,

Ik ben met een blanke uber kakker getrouwd, mijn Surinaamse vriendinnen kwamen na mij toe of ik voor hen ook een rijke blanke man kon regelen. (Ik dacht bij mijzelf what the hell???)

Ik stond laatst samen met een surinaamse vriendin spijker broeken te passen en maakte deze opmerking: ''Wij Afrikanen hebben een uitstekend kontje.'' (Hij steekt een beetje uit, en ziet er uitstekend uit)

En zij werd woest! Ik ben geen Afrikaan! Ik ben een Surinaamse, mijn moeder komt uit .... en mijn vader uit ... en dat zijn plaatsen in Suriname. Net als je in Nederland Haarlem en Breda hebt. (Ik kon alleen nog maar met grote ogen kijken, zelf ben ik van Afrikaanse afkomst en had me nog nooit gerealiseerd dat het voor Surinaamers een punt is.)

Als ik mij zelf voorstel aan Surinamers vinden ze mij een vieze ''Bounty''. ( Bounty, een neger die blank wilt zijn, jullie kennen het wel net als die chocolade reep. Zwart van buiten wit van binnen.) Ze zeggen het nooit recht in mijn gezicht maar ze maken het mij wel duidelijk. Krijg vaak een aanval op het feit dat ik ABN spreek, dan volgt er een aanval dat ik me niet moet vergissen in die blanken. En wanneer ik vertel dat ik een Afrikaanse ben valt er een hele diepe stilte... Plus een paar binnen mondse Surinaamse scheld woorden.

Sylvana zou wel net als ik dat hele gezeur spuug zat zijn? Ik voel mij gewoon een Nederlandse meid en mijn huidskleur vertelt wel dat ik een Afrikaanse afkomst heb. Maar voor als nog, het is 2015 in mijn Paspoort staat Nederlandse, en mijn Afrikaans is waarschijnlijk net zo goed als jullie Chinees...

LeolaMarie vind jij dat ik racistische dingen heb geschreven?

Leo
quote:Noesa schreef op 18 april 2015 @ 19:47:

[...]

De discussie ging niet over snobs, of snobistisch gedrag. Dit ging over huidskleur.

Jij vergeleek in dat kader twee succesvolle zwarte vrouwen met elkaar. De een (Sylvana) deed het in jouw ogen goed omdat ze 'altijd onthouden heeft waar ze vandaan kwam'.

De ander (Oprah) vond je minder omdat ze zich 'omhooggevallen' gedroeg.

Als huidskleur hier niks mee te maken heeft, dan had je niet juist twee *zwarte* vrouwen vergeleken. Dus ik ben alsnog benieuwd wat huidskleur hier voor jou mee te maken heeft.

Niet 'doet het goed'.

Ik vind Oprah Winfrey niet sympathiek over komen en Sylvana Simons wel.

Dat is geen feit dat is een mening.
quote:Barbitura schreef op 18 april 2015 @ 22:29:

[...]

Niet 'doet het goed'.

Ik vind Oprah Winfrey niet sympathiek over komen en Sylvana Simons wel.

Dat is geen feit dat is een mening.

Je bent alleen steeds maar aan het woordjesneuken, ontwijkt de essentie, ontwijkt vragen en probeert steeds van onderwerp te veranderen.

Het is goed met je. Je hebt je behoorlijk laten kennen.
Dat komt omdat huidskleur nog steeds zwaar weegt op iemands 'levens CV'. Als dat niet zo was hadden we deze hele discussie niet gehad. En ik ben het er ook niet mee eens, het zou geen verschil mogen maken. Maar dat doet het wel. Zie de gelegde link tussen de rel rond het suffe zwarte mannen stereotypen stukje en de nieuwe columniste. Waarom? Vanwege haar huidskleur.
quote:bloemetje77 schreef op 18 april 2015 @ 19:06:

[...]

De 2e wereldoorlog is dan ook iets dat heel Nederland, recent, geraakt heeft. Mijn generatie hun opa's en oma's hebben die oorlog als volwassenen doorleeft. Wij hebben daar uit de 1e hand over gehoord. Slavernij is iets dat langer geleden speelde én, alleen maar speelde rond de VOC en handel in Amsterdam. In Amsterdam zie je pakhuizen van die handel, daar zijn de havens, daar zijn de monumenten en herinneringen. Daar zie je ook Surinamers en Antilianen. Daar speelde dat.

Ik kom uit een hele andere provincie en in de verste verte hebben mijn voorvaderen niets met slavenhandel of de handel die daaruit voortvloeide te maken gehad, zoals dat voor 99% van de Nederlanders geldt. Er woonden hier tot voor kort ook nauwelijks negroide mensen. Tot ik naar de randstad verhuisde had ik misschien 2 x een zwart persoon gezien en dat waren Afrikaanse vluchtelingen. En ik woonde bij een grote (provincie)stad en niet in Noordoost Groningen. Dus, nee het leeft niet zo als de 2e wereldoorlog. Maar dat lijkt mij persoonlijk ook niet meer dan logisch.

Ik vind dat helemaal niet logisch. De watersnoodramp bijvoorbeeld, is ook niet iets waar heel Nederland slachtoffer van was. Toch zal er niemand ontkennen dat het voor de getroffenen een ramp was. Het neerhalen van MH17 bijvoorbeeld, is iets wat uiteindelijk maar 197 Nederlanders en hun naasten getroffen heeft. Toch hebben we dat massaal, landelijk, herdacht. En zo kan ik nog veel meer tragedies noemen die slechts "een paar" Nederlanders hebben getroffen, maar waar we met zijn allen van vinden dat ze vreselijk waren.

Hoe anders is dat wel niet met slavernij. Slavernij was feitelijk een genocide waarbij honderdduizenden slachtoffers zijn gevallen, complete maatschappijen verwoest zijn, gezinnen en families uit elkaar gerukt zijn en waar 150 a 200 jaar na dato nog de gevolgen van gevoeld worden, zowel in positieve zin (de rijkdom van Europa bijvoorbeeld) als in negatieve zin (de armoede van Afrika bijvoorbeeld).

Toch mag daarover niet gesproken worden, zelfs niet als je een direct betrokkene bent. Dan wordt er niet, zoals men wel bij een achternichtje van de buurvrouw van een MH17 slachtoffer zou doen, gezegd: goh, wat erg voor je, nee, dan koketteer je ineens met je huidskleur. Of ben je een beroepsslachtoffer. Of een huilneger.

Je noemt iemand wiens familie volledig ontwricht is door MH17 toch ook geen huilie? Of iemand wiens familie nooit over de watersnoodramp, of de vuurwerkramp, of de holocaust heen gekomen is?

Of je er nu wel of niet mee te maken had in de Achterhoek, hoe moeilijk is het om simpelweg te erkennen dat slavernij heel veel leed veroorzaakt heeft?
Am Yisrael Chai!
quote:gedanst schreef op 18 april 2015 @ 21:30:

[...]

Zo kun je nog wel een tijdje doorgaan Barbitura. Nee, dat heb je inderdaad niet letterlijk gezegd. Maar In jouw posts blijkt overduidelijk dat je vindt dat mensen vooral in hun eigen milieu moeten blijven. Ze mogen geen ambities hebben, want je bent een dubbeltje en je zult nooit een kwartje worden.

En Sylvana moet goed onthouden waar ze vandaan komt. Maar uitleg over wat je daarmee bedoelt komt er niet. En dan ben je boos als mensen jouw posts racistisch vinden.

Nee dat vind ik NIET, van dat milieu blijven. Als jij op tv zegt dat je de positie van groep waar je, door huidskleur, toe behoort, waar je niet voor kiest, je BENT nou eenmaal van een bepaald ras, en die groep zit in de verdrukking door racisme, dan vind ik het opvallend dat je je zo richt op de succesvolle geslaagden en stukken minder op de death row gevangenissen the projects drugs.

dan lijkt het of je denkt dat omdat jij het gemaakt hebt en die gast in de show met succesverhaal en die weldoener en die opvangmoeder en die lerares iedereen kan slagen. Op mij komt het over alsof Oprah alleen van winners houdt en de niet winners het aan zichzelf te wijten hebben. Dat vind ik hardvochtig en onsympathiek. En elitair en snobistisch.
Oh, en qua mening over zwarte beroemdheden: ik vind Oprah ook niks. En ja, dat baseer ik vooral op haar huidskleur. Net zoals ik het niet kan uitstaan als vrouwen niet solidair zijn met andere vrouwen, kan ik het niet uitstaan als in dit geval een zwarte vrouw niet solidair is, of op zijn minst compassie en empathie voelt voor andere zwarte mensen. Juist Oprah zou beter moeten weten, vind ik.
Am Yisrael Chai!
Malcolm X had het over de house negro en de field negro. Ik vind Oprah het schoolvoorbeeld van de house negro.
Am Yisrael Chai!
quote:gedanst schreef op 18 april 2015 @ 20:46:

[...]

Jij zegt dat Sylvana altijd heeft onthouden wat haar achtergrond is. Wat is haar achtergrond dan?De achtergrond dat zij een anonieme Nederlander was en geen bekende Nederlander met media exposure.
quote:fashionvictim schreef op 18 april 2015 @ 22:47:

[...]

Ik vind dat helemaal niet logisch. De watersnoodramp bijvoorbeeld, is ook niet iets waar heel Nederland slachtoffer van was. Toch zal er niemand ontkennen dat het voor de getroffenen een ramp was. Het neerhalen van MH17 bijvoorbeeld, is iets wat uiteindelijk maar 197 Nederlanders en hun naasten getroffen heeft. Toch hebben we dat massaal, landelijk, herdacht. En zo kan ik nog veel meer tragedies noemen die slechts "een paar" Nederlanders hebben getroffen, maar waar we met zijn allen van vinden dat ze vreselijk waren.

Hoe anders is dat wel niet met slavernij. Slavernij was feitelijk een genocide waarbij honderdduizenden slachtoffers zijn gevallen, complete maatschappijen verwoest zijn, gezinnen en families uit elkaar gerukt zijn en waar 150 a 200 jaar na dato nog de gevolgen van gevoeld worden, zowel in positieve zin (de rijkdom van Europa bijvoorbeeld) als in negatieve zin (de armoede van Afrika bijvoorbeeld).

Toch mag daarover niet gesproken worden, zelfs niet als je een direct betrokkene bent. Dan wordt er niet, zoals men wel bij een achternichtje van de buurvrouw van een MH17 slachtoffer zou doen, gezegd: goh, wat erg voor je, nee, dan koketteer je ineens met je huidskleur. Of ben je een beroepsslachtoffer. Of een huilneger.

Je noemt iemand wiens familie volledig ontwricht is door MH17 toch ook geen huilie? Of iemand wiens familie nooit over de watersnoodramp, of de vuurwerkramp, of de holocaust heen gekomen is?

Of je er nu wel of niet mee te maken had in de Achterhoek, hoe moeilijk is het om simpelweg te erkennen dat slavernij heel veel leed veroorzaakt heeft?dit en het hele kolonialisme daarbij
Vivianne heeft trouwens niet meer gereageerd op vragen, bij haar statement. Allemaal windowdressing, dus.
Am Yisrael Chai!
quote:yette schreef op 18 april 2015 @ 21:12:

Kom op Barbitura, je bent een snob als je uit een omgeving van Bauerfans komt, de wereld intrekt en in andere kringen ontdekt dat je opera mooi vindt?!

Wat ben je dan als je als kind Die Zauberflöte mooi vond, maar door je bewandelde levensweg uiteindelijk fan van het Nederlandse levenslied wordt?

In vrije, rijke landen hoef je niet in het milieu van je ouders te blijven hangen, je kan je eigen interesses volgen. De praktijk is door oa discriminatie wel eens anders, maar volgens de wet kan je als je IQ meewerkt, worden wat je wilt. Van bakker tot bioloog. Wanneer je je eigen plan kan trekken, is de kans dat je in aanraking komt met andere gewoonten, kunst en muziek dan die waarmee je bent grootgebracht, vrij groot. Vervolgens gaan die nieuwe dingen ook onderdeel van je eigen leven uitmaken. Niks snobistisch aan. Je kiest je leven en wordt gevormd door het leven dat je kiest.Al word je de Bach kenner van de wereld, als je vrienden van vroeger naar Frans Bauer gaan en jij wil je daarvan distantiëren want dat vind je dan niet meer oké, dan is dat meer dan alleen maar jezelf heben ontwikkeld, dan ben je je beter gaan voelen dan je vrienden van vroeger.
quote:Barbitura schreef op 18 april 2015 @ 22:56:

[...]

De achtergrond dat zij een anonieme Nederlander was en geen bekende Nederlander met media exposure.Waarom vergelijk je haar met een andere zwarte vrouw? Oprah in dit geval.
quote:Star schreef op 18 april 2015 @ 21:29:

Reageer eens op de posts dan die zeggen dat WOII wel ietsie meer impact op het grootste deel van de bevolking had dan de slavernij.

Of doe je dat maar niet omdat je weet dat je ongelijk hebt?Ik ben niet voor een leed top 10 met meeste impact en recentste verleden als criterium. Al breekt morgen wereldoorlog drie uit dan blijft het slavenhandel verleden van Nederland een hoofdstuk uit de geschiedenis waarvan ik vind dat het meer aandacht mag krijgen.
quote:Star schreef op 18 april 2015 @ 21:31:

Ja want elke neger houdt van rap en hiphop. Je zet jezelf behoorlijk voor paal.het is een subcultuur, dus nee niet alle Amerikaanse negers houden van rap en hip hop, van de mensen die zich bezig houden met rap en hip hop zijn er wel veel Amerikaanse negers.
quote:fashionvictim schreef op 18 april 2015 @ 22:55:

Malcolm X had het over de house negro en de field negro. Ik vind Oprah het schoolvoorbeeld van de house negro.

Oh jee, dus sommige mensen komen als mens nooit los van hun huidskleur? In het geval van Oprah zorgen de 'negro's' daar dus voor.

Ik begin Morgan Freeman steeds beter te begrijpen:

https://youtu.be/z2d2SzRZvsQ
quote:gedanst schreef op 18 april 2015 @ 21:34:

Hoezo 'medekwartje geworden Will Smith'?

Waarom was Will Smith een dubbeltje volgens jou Barbitura?omdat we allemaal dubbeltjes zijn en moeten sappelen tenzij het je lukt om rijk te worden.
quote:Noesa schreef op 18 april 2015 @ 23:15:

[...]

Oh jee, dus sommige mensen komen als mens nooit los van hun huidskleur? In dit geval zorgen de 'negro's' daar dus voor.Waarom zou je los moeten komen van je huidskleur? Wat een ontzettend rare vraag.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven