Rages van vroeger
donderdag 14 augustus 2008 om 17:11
All Stars
Batmanplaatjes
Diddle
Elastieken
Flippo
Furby
Hoelahoep
Jojo-en
Lepeltjes (souveniers)
Lolobal
Maneschijf
Monchhichi's (knuffelaapjes)
Plakhandjes
Pokémon
Rubik's cube
Scoobidoo
Sigarenbandjes verzamelen
Skatebike
Slime
Smurfensnot
Speldjes verzamelen
Suikerzakjes sparen
Tamagotchi
Thunderbirdsplaatjes
Yu-Gi-Oh
Wie weet er nog meer?Wist niet of ik dit topic nou bij overige of entertainment moest plaatsen.Maar sommige van deze dingen ken ik van vroeger en daar denk ik graag aan terug.Zaten laatst op ons werk deze lijst te maken en hadden het nog erover.Muziek en kleding tellen ook mee en series en filmpjes (b.v.90210 etc...)
Batmanplaatjes
Diddle
Elastieken
Flippo
Furby
Hoelahoep
Jojo-en
Lepeltjes (souveniers)
Lolobal
Maneschijf
Monchhichi's (knuffelaapjes)
Plakhandjes
Pokémon
Rubik's cube
Scoobidoo
Sigarenbandjes verzamelen
Skatebike
Slime
Smurfensnot
Speldjes verzamelen
Suikerzakjes sparen
Tamagotchi
Thunderbirdsplaatjes
Yu-Gi-Oh
Wie weet er nog meer?Wist niet of ik dit topic nou bij overige of entertainment moest plaatsen.Maar sommige van deze dingen ken ik van vroeger en daar denk ik graag aan terug.Zaten laatst op ons werk deze lijst te maken en hadden het nog erover.Muziek en kleding tellen ook mee en series en filmpjes (b.v.90210 etc...)
zondag 17 augustus 2008 om 21:54
quote:krokusje schreef op 15 augustus 2008 @ 21:15:
misschien is het al wel voorbij gekomen, maar hoe heet zo'n ding ook alweer die hetzelfde principe als een kubus had, maar dan plat was. Die kon je dan in allerlei dingen vouwen, en de bedoeling was dat je het ding uiteindelijk plat uitvouwde en dan een vlak met drie ringen ofzo kreeg.
Eh, beetje duidelijk?
Ik weet wat je bedoeld maar niet hoe het heet
Je moest wel opletten dat de "touwtjes"niet in de war raakte
misschien is het al wel voorbij gekomen, maar hoe heet zo'n ding ook alweer die hetzelfde principe als een kubus had, maar dan plat was. Die kon je dan in allerlei dingen vouwen, en de bedoeling was dat je het ding uiteindelijk plat uitvouwde en dan een vlak met drie ringen ofzo kreeg.
Eh, beetje duidelijk?
Ik weet wat je bedoeld maar niet hoe het heet
Je moest wel opletten dat de "touwtjes"niet in de war raakte
zondag 17 augustus 2008 om 22:00
dinsdag 19 augustus 2008 om 23:35
- Geurbabys die roken zo lekker naar vanille
- Zo'n 10 kleurenpen, dat je steeds van kleur kon wisselen door die pennetjes naar beneden te drukken
- Zo flubberige waterlul inderdaat. Vaak zo'n oranje ding. Nooit zelf gehad, maar was wel een van de eerste dingen waar ik heenliep als ik in de bart smit was om mee te spelen
En dan die verhalen over iemand die een keer zo'n maneschijf op zijn oog had gezet en dat ie toen was vastgezogen en zijn oog eruit was...nou dat was wilde praat hoor bij ons op de basischool.
Of dan die klaparmband waar iemand (volgens de verhalen...) een keer een slagaderlijke bloeding van had gehad. Heb die dingen daarnaa nooit meer aangeraakt
- Zo'n 10 kleurenpen, dat je steeds van kleur kon wisselen door die pennetjes naar beneden te drukken
- Zo flubberige waterlul inderdaat. Vaak zo'n oranje ding. Nooit zelf gehad, maar was wel een van de eerste dingen waar ik heenliep als ik in de bart smit was om mee te spelen
En dan die verhalen over iemand die een keer zo'n maneschijf op zijn oog had gezet en dat ie toen was vastgezogen en zijn oog eruit was...nou dat was wilde praat hoor bij ons op de basischool.
Of dan die klaparmband waar iemand (volgens de verhalen...) een keer een slagaderlijke bloeding van had gehad. Heb die dingen daarnaa nooit meer aangeraakt
woensdag 20 augustus 2008 om 12:39
quote:ieniemienie20 schreef op 19 augustus 2008 @ 23:12:
De deo is dat misschien Limara? Had zelf altijd de donkerpaarse
[afbeelding]
Maar ik weet ook nog dat een paar jaar erna er ook echt zo'n deo-rage was. Van die busjes met zachte pastelkleuren, maar hoe die heetten?
Vogue bedoel je?
En ik had altijd die blauwe van Limara.
De deo is dat misschien Limara? Had zelf altijd de donkerpaarse
[afbeelding]
Maar ik weet ook nog dat een paar jaar erna er ook echt zo'n deo-rage was. Van die busjes met zachte pastelkleuren, maar hoe die heetten?
Vogue bedoel je?
En ik had altijd die blauwe van Limara.
woensdag 20 augustus 2008 om 12:51
quote:NannieB schreef op 17 augustus 2008 @ 21:53:
Wat dachten jullie van Grease stickers.......(jaaa ik ben al heeeeel oud..... )
[afbeelding]Ik ben ook al van een dusdanige bejaardheid dat ik me dat nog herinner . En bij ons op school deden we ook aan van die John Travolta ruilkaarten die je bij de sigarenwinkel kon kopen.
Wat dachten jullie van Grease stickers.......(jaaa ik ben al heeeeel oud..... )
[afbeelding]Ik ben ook al van een dusdanige bejaardheid dat ik me dat nog herinner . En bij ons op school deden we ook aan van die John Travolta ruilkaarten die je bij de sigarenwinkel kon kopen.
woensdag 20 augustus 2008 om 12:53
quote:rory77 schreef op 16 augustus 2008 @ 22:48:
Gewéldig topic dit zeg. Ik krijg echt heimwee naar de jaren 80!!
- haarclip met zo'n grote strik erop (fout!!)
- papegaaioorbellen
- fluoriserende armbandjes (zelfs jongens liepen ermee!)
- ook begin jaren 90: de blokhak!
-
Och ja de blokhak, die heb ik ook gehad. Móói dat ik die vond.
En papegaaienoorbellen inderdaad, ik had rode. Wat fout.
En dan die clips met fluorescerende veters erop, die je kon koppen op markten vaak.
Men wat fout allemaal, maar wat leuk om daaraan terug te denken!
Gewéldig topic dit zeg. Ik krijg echt heimwee naar de jaren 80!!
- haarclip met zo'n grote strik erop (fout!!)
- papegaaioorbellen
- fluoriserende armbandjes (zelfs jongens liepen ermee!)
- ook begin jaren 90: de blokhak!
-
Och ja de blokhak, die heb ik ook gehad. Móói dat ik die vond.
En papegaaienoorbellen inderdaad, ik had rode. Wat fout.
En dan die clips met fluorescerende veters erop, die je kon koppen op markten vaak.
Men wat fout allemaal, maar wat leuk om daaraan terug te denken!
anoniem_17202 wijzigde dit bericht op 20-08-2008 13:02
Reden: wilde een plaatje plakken van papegaaienoorbellen, maar lukt helaas niet
Reden: wilde een plaatje plakken van papegaaienoorbellen, maar lukt helaas niet
% gewijzigd
woensdag 20 augustus 2008 om 13:00
woensdag 20 augustus 2008 om 18:05
quote:ieniemienie20 schreef op 19 augustus 2008 @ 23:12:
Maar ik weet ook nog dat een paar jaar erna er ook echt zo'n deo-rage was. Van die busjes met zachte pastelkleuren, maar hoe die heetten?Misschien bedoel je Impulse? Daar heb ik een aantal posts terug een plaatje van gepost. Ik kan me Vogue en Limara ook nog wel herinneren en Impulse kwam inderdaad iets later.
Maar ik weet ook nog dat een paar jaar erna er ook echt zo'n deo-rage was. Van die busjes met zachte pastelkleuren, maar hoe die heetten?Misschien bedoel je Impulse? Daar heb ik een aantal posts terug een plaatje van gepost. Ik kan me Vogue en Limara ook nog wel herinneren en Impulse kwam inderdaad iets later.
woensdag 20 augustus 2008 om 19:44
quote:[message=1840265,noline]ieniemienie20
- Zo flubberige waterlul inderdaat. Vaak zo'n oranje ding. Nooit zelf gehad, maar was wel een van de eerste dingen waar ik heenliep als ik in de bart smit was om mee te spelen :
Nou dat was bij ons dus echt in,maar hoe het ding heette idd....
nog steeds geen idee
- Zo flubberige waterlul inderdaat. Vaak zo'n oranje ding. Nooit zelf gehad, maar was wel een van de eerste dingen waar ik heenliep als ik in de bart smit was om mee te spelen :
Nou dat was bij ons dus echt in,maar hoe het ding heette idd....
nog steeds geen idee