Laudius gratis cursussen
maandag 20 april 2015 om 21:19
Ik hoorde laatst op de radio (geloof ik) een reclame voor gratis cursussen bij Laudius, een soort van Loi. Je hoeft alleen 25 euro inschrijfgeld te betalen, en dan kan je gratis alle 300 cursussen volgen die ze hebben. Ik heb even op de site gekeken, en ben er op zich wel in geinteresseerd. Maar dat kan toch nooit kloppen? Sommige cursussen kosten ergens anders makkelijk 500 euro, dan kan het toch nooit zomaar gratis zijn? Ze claimen dat dat kan doordat ze geen materiaalkosten hebben (materiaal staat online, niet op papier), geen reclame maken (maar kwam toch echt door een reclame bij hen), en je het zelf moet doen, zonder begeleiding (bij Loi heb ik ook geen begeleiding bij mijn cursus, maar betaal me alsnog scheel). Maar dan nog, het ontwikkelen van die cursussen kost toch geld? Of zijn het soms verouderde cursussen?
Heeft iemand ervaring met die cursussen van Laudius? Is het wat?
Heeft iemand ervaring met die cursussen van Laudius? Is het wat?
maandag 20 april 2015 om 21:33
quote:Cateautje schreef op 20 april 2015 @ 21:29:
https://beoordelingen.feedbackcompany.n ... 1.htmlFijn om te lezen dat mensen erg tevreden zijn, maar het staat bijna nergens motivatie bij. Ze hebben niet alleen die gratis cursussen, maar tegen een meerprijs kun je ook begeleiding er bij 'kopen'. Ik weet dan niet of mensen tevreden zijn over de gratis cursussen, of over de betaalde met begeleiding erbij.
https://beoordelingen.feedbackcompany.n ... 1.htmlFijn om te lezen dat mensen erg tevreden zijn, maar het staat bijna nergens motivatie bij. Ze hebben niet alleen die gratis cursussen, maar tegen een meerprijs kun je ook begeleiding er bij 'kopen'. Ik weet dan niet of mensen tevreden zijn over de gratis cursussen, of over de betaalde met begeleiding erbij.
maandag 20 april 2015 om 21:36
quote:paperchase schreef op 20 april 2015 @ 21:33:
[...]
Fijn om te lezen dat mensen erg tevreden zijn, maar het staat bijna nergens motivatie bij. Ze hebben niet alleen die gratis cursussen, maar tegen een meerprijs kun je ook begeleiding er bij 'kopen'. Ik weet dan niet of mensen tevreden zijn over de gratis cursussen, of over de betaalde met begeleiding erbij.Ik heb gelezen dat men over het algemeen tevreden is met de begeleiding. Misschien moet je er wat meer lezen.
[...]
Fijn om te lezen dat mensen erg tevreden zijn, maar het staat bijna nergens motivatie bij. Ze hebben niet alleen die gratis cursussen, maar tegen een meerprijs kun je ook begeleiding er bij 'kopen'. Ik weet dan niet of mensen tevreden zijn over de gratis cursussen, of over de betaalde met begeleiding erbij.Ik heb gelezen dat men over het algemeen tevreden is met de begeleiding. Misschien moet je er wat meer lezen.
maandag 20 april 2015 om 21:46
Ik volg een cursus via laudius.
Wel met begeleiding , de docente lijkt me terzake kundig.
Huiswerk wordt binnen een week beoordeeld en aangevuld/gecorrigeerd.
De mogelijkheid om met andere studenten in kontakt te komen , is er tot op heden nog niet., Wel een gemis moet ik zeggen.
Studeert toch lekkerder met een (virtueel) groepje.
de huiswerksite vind ik trouwens ook niet erg overzichtelijk
De extra gratis cursussen zijn beperkt tot 6 in totaal. Je mag wel uit alle cursussen kiezen, het is wel zonder begeleiding.
Begeleiding zou je dan extra moeten kopen.
Je hebt 10 jaar de tijd om 6 van deze cursussen te volgen.
Wel met begeleiding , de docente lijkt me terzake kundig.
Huiswerk wordt binnen een week beoordeeld en aangevuld/gecorrigeerd.
De mogelijkheid om met andere studenten in kontakt te komen , is er tot op heden nog niet., Wel een gemis moet ik zeggen.
Studeert toch lekkerder met een (virtueel) groepje.
de huiswerksite vind ik trouwens ook niet erg overzichtelijk
De extra gratis cursussen zijn beperkt tot 6 in totaal. Je mag wel uit alle cursussen kiezen, het is wel zonder begeleiding.
Begeleiding zou je dan extra moeten kopen.
Je hebt 10 jaar de tijd om 6 van deze cursussen te volgen.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
maandag 20 april 2015 om 22:36
quote:kopjekoffie70 schreef op 20 april 2015 @ 22:25:
Happy-daddy, je zou een facebookpagina aan kunnen maken.
Er is een mogelijkheid om een email te sturen naar mede cursisten.
Heb elke cursist daar uitgenodigd om op een whatsapp groep te komen , geen enkele reaktie gekregen.
Happy-daddy, je zou een facebookpagina aan kunnen maken.
Er is een mogelijkheid om een email te sturen naar mede cursisten.
Heb elke cursist daar uitgenodigd om op een whatsapp groep te komen , geen enkele reaktie gekregen.
maandag 20 april 2015 om 22:38
Ik ben tot nu erg tevreden over Laudius. De leerstof is duidelijk. Ik heb wel begeleiding, dat vind ik prettiger, je wil toch graag weten of je alles goed begrijpt en doet. Het huiswerk wordt vlot nagekeken, de ene lerares schrijft meer feedback dan de ander. Je kan vragen stellen zoveel je wil en krijgt daar ook vlot antwoord op. Ik zou zelf niet snel een cursus doen zonder begeleiding, omdat je door die begeleiding toch wat extra leert, maar de cursussen die ik doe zijn op zich duidelijk genoeg om zelf door te nemen.
maandag 20 april 2015 om 23:07
Wow, ik wist niet dat dit bestond. Wat ik mij nu meer afvraag is toch wat een Laudius-diploma waard is. Ik bedoel, wordt het door bedrijven wel als een toegevoegde waarde gezien? Qua cursussen etc is het namelijk precies waar ik naar op zoek was, maar vind het zonde om 24 maanden lang een cursus te volgen en er vervolgens geen meerwaarde van te hebben
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
maandag 20 april 2015 om 23:16
maandag 20 april 2015 om 23:22
Ik weet niet wat voor soort cursus je wil gaan doen, maar de lesstof van mijn cursussen is dus op zich duidelijk genoeg. Je kan het zo lezen en er best wat van opsteken. Tis net wat je zoekt. Ikzelf vind het fijner met begeleiding, maar zonder zou op zich ook kunnen.
Geen idee of je met de diploma's echt iets kunt. Ik wil wel mijn diploma halen, maar denk niet dat ik er verder echt iets mee ga doen. Het is voor mij vooral omdat ik de stof interessant vind en er voor mijn vrijwilligerswerk ook wat aan heb.
Geen idee of je met de diploma's echt iets kunt. Ik wil wel mijn diploma halen, maar denk niet dat ik er verder echt iets mee ga doen. Het is voor mij vooral omdat ik de stof interessant vind en er voor mijn vrijwilligerswerk ook wat aan heb.
maandag 20 april 2015 om 23:23
quote:Crazycatlady schreef op 20 april 2015 @ 23:07:
Wow, ik wist niet dat dit bestond. Wat ik mij nu meer afvraag is toch wat een Laudius-diploma waard is. Ik bedoel, wordt het door bedrijven wel als een toegevoegde waarde gezien? Qua cursussen etc is het namelijk precies waar ik naar op zoek was, maar vind het zonde om 24 maanden lang een cursus te volgen en er vervolgens geen meerwaarde van te hebben
Tja das een goeie, hangt waarschijnlijk ook af van je verdere competenties en de dan heersende arbeidsmarkt.
Het zal je bij sollicitaties in elk geval nooit schaden als je een extra papiertje hebt.
Tja das een goeie, hangt waarschijnlijk ook af van je verdere competenties en de dan heersende arbeidsmarkt.
Het zal je bij sollicitaties in elk geval nooit schaden als je een extra papiertje hebt.
maandag 20 april 2015 om 23:25
quote:paperchase schreef op 20 april 2015 @ 23:16:
Bedankt voor de reacties, maar het gaat me dus alleen om die gratis cursussen, zonder begeleiding. Is dat ook wat waard, of kom je eigenlijk nergens zonder begeleiding? Ik zou het gewoon voor de lol doen, en vind het dan niet de moeite waard om er geld in te steken.
internet is natuurlijk ook een grote hulpbron.
Indien jij wel het geluk hebt dat je een studiemaatje vindt, is dat natuurlijk ook een bron.
Bedankt voor de reacties, maar het gaat me dus alleen om die gratis cursussen, zonder begeleiding. Is dat ook wat waard, of kom je eigenlijk nergens zonder begeleiding? Ik zou het gewoon voor de lol doen, en vind het dan niet de moeite waard om er geld in te steken.
internet is natuurlijk ook een grote hulpbron.
Indien jij wel het geluk hebt dat je een studiemaatje vindt, is dat natuurlijk ook een bron.
dinsdag 21 april 2015 om 12:41