Werk & Studie alle pijlers

VOEDING EN DIËTETIEK

21-04-2015 14:18 16 berichten
Hallo!

Zijn er hier mensen die deze studie volgen of dit werk doen? Ik zit te twijfelen om de opleiding voeding en diëtetiek te gaan doen. Ik ben nu sportcoach en wil mij verder verdiepen in de voeding. Is hier nog voldoende werk in? Is het allemaal lastig met regels en zorg verzekeraars? De een zeg niet doen de ander wel doen ik weet het niet. Misschien iemand hier advies?
Alle reacties Link kopieren
Zinloze opleiding. Nul komma nul kans op werk.

Er was al veel te veel aanbod van dietisten voor de vraag en nu wordt het ook minder en minder vergoed en nog steeds studeren er hordes nieuwe, naieve dames en een enkele jongeheer af in deze richting.

Bespaar je de moeite!
Ok dank je markovic!
Ik heb de opleiding gevolgd en ik zou het je inderdaad echt afraden. Er is amper werk in te vinden en het werk wat je kunt vinden wordt erg slecht betaald. Kies iets anders waar wel genoeg werk in is. Ik ben er nu zelf over aan het nadenken om me te laten omscholen.
Er was volgens mij ooit een topic over. Daarin schreven veel mensen die de opleiding hadden gedaan en die eigenlijk geen van alleen werk hadden gevonden.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Werk na studie voeding en dietetiek?
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Oh niet gezien de andere topic. Ik twijfelde vandaar de vraag, fysiotherapie is ook al zo verzadigd. Personal Trainers daar in tegen redden het wel redelijk eigenlijk terwijl dat dus niet vergoed word?
Wil je een paramedische studie volgen, of wil je perse een studie volgen die met sport/voeding te maken heeft? Als je voor een paramedische studie kiest kun je bijvoorbeeld ook kijken naar optometrie, mondzorgkunde of verloskunde. Deze paramedische opleidingen hebben goede baankansen.
dogunia nee gewoon als toevoeging van mijn sport bedrijf, ik kom uit de tandheelkunde haha dat doe ik trouwens er nog parttime naast.
Oke. In dat geval zou ik toch eerder kiezen voor gewoon een cursus op voedingsgebied. Met een cursus gewichtsconsulent mag je voedingsadvies geven (dat mag iedereen). Zo te horen zul je daar voldoende aan hebben, om je klanten te ondersteunen op voedingsgebied. Je mag dan enkel geen diëten samenstellen voor klanten/patiënten met aandoeningen/ziektes, omdat je geen medische kennis hebt. Je richt je dan puur op gezonde mensen die wat kilo's willen kwijtraken.

Met de opleiding Voeding en Diëtetiek heb je natuurlijk een veel diepgaandere kennis waarbij je bijvoorbeeld ook in het ziekenhuis kunt werken of met mensen met allergiën etc., maar ik denk eerlijk gezegd dat je de investering qua geld en tijd er niet uit zal halen.
Dank je voor het advies!
Een vriendin van mij heeft dit gedaan. Zij had ook al een opleiding tot doktersassistente. Mooi te combineren dus omdat ze nu in een praktijk als assistente én diëtiste werkt. Dus; leuke opleiding, maar wel combineren.
Ja ik zou het ook combineren met mijn sportwerk maar ik lees meer niet doen dan wel doen en het is toch wel weer een 4 jarige opleiding.
Niet aan beginnen. Ik heb 10 jaar als diëtist gewerkt in de eerste lijn en ben nu alweer 3 jaar werkloos. Zal niet zeggen dat dat alleen door het beroep komt, maar........ werk vinden op dit moment (echt als alleen diëtist) wordt zeker lastig.
Ik als personal trainer vind het essentieel om verstand van voeding en diëtiek te hebben om mijn cliënten extra te kunnen ondersteunen.

Negen van de tien keer hebben zij al een voedingsdeskundige ( ik werk met de echte "zware" gevallen, letterlijk en figuurlijk ) maar ik merk dat mijn cliënten toch behoefte hebben aan extra bevestiging. Bovendien stellen de betreffende voedingsdeskundige, diëtist of arts en ik onze programma's op elkaar af.

Het is dus niet zozeer mijn hoofd bezigheid, maar zoals ik zei, wel essentieel voor mijn cliënten.
Geordie ik heb zeker wel een opleiding voor gewichtsconsulente maar ik dacht misschien hebben diëtisten meer mogelijkheden, ik heb wel een opleiding gedaan voor obesitas en diabetes patiënten. Ik zat er over na te denken maar wilde eerst info van andere hier en ervaringen. Want het is een lange en dure opleiding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven