VOEDING EN DIËTETIEK
dinsdag 21 april 2015 om 14:18
Hallo!
Zijn er hier mensen die deze studie volgen of dit werk doen? Ik zit te twijfelen om de opleiding voeding en diëtetiek te gaan doen. Ik ben nu sportcoach en wil mij verder verdiepen in de voeding. Is hier nog voldoende werk in? Is het allemaal lastig met regels en zorg verzekeraars? De een zeg niet doen de ander wel doen ik weet het niet. Misschien iemand hier advies?
Zijn er hier mensen die deze studie volgen of dit werk doen? Ik zit te twijfelen om de opleiding voeding en diëtetiek te gaan doen. Ik ben nu sportcoach en wil mij verder verdiepen in de voeding. Is hier nog voldoende werk in? Is het allemaal lastig met regels en zorg verzekeraars? De een zeg niet doen de ander wel doen ik weet het niet. Misschien iemand hier advies?
dinsdag 21 april 2015 om 14:21
dinsdag 21 april 2015 om 14:29
dinsdag 21 april 2015 om 14:38
dinsdag 21 april 2015 om 15:05
Oke. In dat geval zou ik toch eerder kiezen voor gewoon een cursus op voedingsgebied. Met een cursus gewichtsconsulent mag je voedingsadvies geven (dat mag iedereen). Zo te horen zul je daar voldoende aan hebben, om je klanten te ondersteunen op voedingsgebied. Je mag dan enkel geen diëten samenstellen voor klanten/patiënten met aandoeningen/ziektes, omdat je geen medische kennis hebt. Je richt je dan puur op gezonde mensen die wat kilo's willen kwijtraken.
Met de opleiding Voeding en Diëtetiek heb je natuurlijk een veel diepgaandere kennis waarbij je bijvoorbeeld ook in het ziekenhuis kunt werken of met mensen met allergiën etc., maar ik denk eerlijk gezegd dat je de investering qua geld en tijd er niet uit zal halen.
Met de opleiding Voeding en Diëtetiek heb je natuurlijk een veel diepgaandere kennis waarbij je bijvoorbeeld ook in het ziekenhuis kunt werken of met mensen met allergiën etc., maar ik denk eerlijk gezegd dat je de investering qua geld en tijd er niet uit zal halen.
woensdag 22 april 2015 om 10:13
Ik als personal trainer vind het essentieel om verstand van voeding en diëtiek te hebben om mijn cliënten extra te kunnen ondersteunen.
Negen van de tien keer hebben zij al een voedingsdeskundige ( ik werk met de echte "zware" gevallen, letterlijk en figuurlijk ) maar ik merk dat mijn cliënten toch behoefte hebben aan extra bevestiging. Bovendien stellen de betreffende voedingsdeskundige, diëtist of arts en ik onze programma's op elkaar af.
Het is dus niet zozeer mijn hoofd bezigheid, maar zoals ik zei, wel essentieel voor mijn cliënten.
Negen van de tien keer hebben zij al een voedingsdeskundige ( ik werk met de echte "zware" gevallen, letterlijk en figuurlijk ) maar ik merk dat mijn cliënten toch behoefte hebben aan extra bevestiging. Bovendien stellen de betreffende voedingsdeskundige, diëtist of arts en ik onze programma's op elkaar af.
Het is dus niet zozeer mijn hoofd bezigheid, maar zoals ik zei, wel essentieel voor mijn cliënten.
woensdag 22 april 2015 om 18:28
Geordie ik heb zeker wel een opleiding voor gewichtsconsulente maar ik dacht misschien hebben diëtisten meer mogelijkheden, ik heb wel een opleiding gedaan voor obesitas en diabetes patiënten. Ik zat er over na te denken maar wilde eerst info van andere hier en ervaringen. Want het is een lange en dure opleiding.