Ik voel me schuldig

21-04-2015 19:47 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag op internet las ik een stuk over de vluchtelingen die massaal verdronken zijn. De reacties waren echt te grof voor woorden. Mensen die zeiden dat ze de rest ook af moeten schieten, dat het zoveel uitkeringen scheelt en weet ik veel wat.

Ik werd er echt boos om!

Degene die de ergste reactie had geschreven was een jongen. Ik klikte op zijn profiel en er stond open en bloot waar hij werkt. Hij uitte nog meer ernstig grove dingen. In een opwelling heb ik zijn werkgever gemaild met het verzoek hem niet te ontslaan maar dat een reprimande op zijn plaats is, gezien het feit dat het de bedrijfsnaam ook kan schaden. Het is toch te zot voor woorden wat mensen tegenwoordig op internet zetten?

Ik voel me nu echter wel wat schuldig. Terecht of niet?
Quote:

700 bootvluchtelingen sterven de verdrinkingsdood. Meer dan twee keer MH17. En dan zeggen sommige mensen: Mooi zo!

Hier, op onze eigen site, gistermorgen: "Dat scheelt weer 700 uitkeringen, maal 50 jaar. Kassa."

Of deze. "Jammer van die 28 overlevenden, worden weer uitvreters en mogen hier op onze kosten in therapie vanwege hun trauma’s. Ik vind het een tegenvallend einde van een heel vrolijk artikel."

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 april 2015 @ 20:07:

[...]

Mogen jouw leerlingen ook echt alles tegen jou zeggen wat ze van je vinden? Daar staat geen sanctie op?Als er maar voor staat "Ik vind u". Toch? Das een mening .. Zo gaat het toch ook bij politie agenten? Je mag niet zeggen dat ze iets zíjn, maar je mag wel zeggen dat jij víndt dat ze iets zijn .
quote:calvijn1 schreef op 21 april 2015 @ 20:11:

[...]

Vind ik geen vergelijking eerlijk gezegd

Want? Die vrijheid geldt alleen niet bij jou in het lokaal?

Als ze op hun FB zetten dat jij wel een gruwelijke dood mag sterven, met al de jouwen er bij dan mag het weer wel?
Als je het niet eens bent met iemand zijn uitspraken, dan spreek je die persoon er direct op aan. Niet zijn baas.
Denk jij dat de school waarop jij werkt het prima vindt als jij ongeacht wat openbaar op FB zet, Calvijn?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 april 2015 @ 20:13:

[...]

Want? Die vrijheid geldt alleen niet bij jou in het lokaal?

Als ze op hun FB zetten dat jij wel een gruwelijke dood mag sterven, met al de jouwen er bij dan mag het weer wel?Ja hoor
Frankly my dear, I don"t give a damn
Racistische opmerkingen op Facebook en andere uitlatingen op sociale media leiden steeds vaker tot ontslag op staande voet. Dat blijkt uit een rondgang onder arbeidsrechtdeskundigen door de Volkskrant.

Werkgevers krijgen kwetsende opmerkingen vaak pas onder ogen doordat andere Facebook-gebruikers hen er via screenshots op attenderen, met de aansporing om de werknemer te ontslaan.

Grievende opmerking over ebola

Zo werd een beveiliger van de Rotterdamse tram ontslagen nadat hij zich eind november op Facebook mengde in een discussie over ebola. Zo schreef hij onder meer:

“Laten we die zwarte apen daar lekker creperen en het geld eerst besteden aan armoede in Nederland”

Een andere Facebook-gebruiker stuurde een screenshot met de uitlating naar het beveiligsbedrijf waar hij op uitzendbasis werkte. Dezelfde dag werd de arbeidsrelatie met de beveiliger beëindigd.

Uitlatingen op sociale media als aanleiding

Juridisch dienstverlener DAS laat aan de Volkskrant weten dat ze in 2014 driehonderd ontslagzaken hebben gehad waarbij uitlatingen op sociale media een van de redenen vormden om een werknemer te ontslaan. In zeventig van deze gevallen waren de uitlatingen zo ernstig dat ze op zichzelf al voldoende waren om ontslag aan te zeggen.

Ook Achmea Rechtsbijstand ziet een toename van het aantal arbeidsconflicten met sociale media als aanleiding: in 2010 nog maar vijf, sindsdien elk jaar gestegen tot achtendertig afgelopen jaar.

Blijft nog klein percentage

Toch vormen deze achtendertig zaken bij Achmea slechts 0,1 procent van alle arbeidsrechtzaken bij de juridisch dienstverlener.

Aan het ANP laat Maarten van Gelderen, arbeidsrechtsrechtadvocaat en oprichter van Ontslag.nl, weten dat het in negen van de tien ontslagzaken nog altijd gaat om bedrijfseconomische redenen of disfunctioneren. Maar in de tien procent die overblijft spelen sociale media vaker een rol.
quote:calvijn1 schreef op 21 april 2015 @ 20:16:

[...]

Ja hoorTuurlijk
quote:Rubber_Ducky schreef op 21 april 2015 @ 20:15:

Als je het niet eens bent met iemand zijn uitspraken, dan spreek je die persoon er direct op aan. Niet zijn baas.

Dit dus

Heb je hem ook aangesproken to?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 april 2015 @ 20:18:

[...]

Tuurlijk Duh
quote:KatnissEverdeen schreef op 21 april 2015 @ 20:02:

[...]

Jawel, ik voel me ook wel schuldig. In de zin van dat ik het prima vind als zo'n type op zijn gedrag aangesproken wordt. Ik denk ook zeker dat dit meer indruk maakt dan een vreemde via internet. Maar ik hoop alleen niet dat hij echt in de problemen komt hierdoor.Ach het was toch een opwelling. Dan zeg je "oepsie " en is het klaar.
Egidius. Niet Eggie.
quote:calvijn1 schreef op 21 april 2015 @ 20:16:

[...]

Ja hoorDaar geloof ik niks van.
quote:calvijn1 schreef op 21 april 2015 @ 20:18:

[...]

Duh

Wat duh?

Ik geloof je niet.
quote:_Egidius_ schreef op 21 april 2015 @ 20:19:

[...]

Ach het was toch een opwelling. Dan zeg je "oepsie " en is het klaar.Lekker makkelijk voor TO. Ben benieuwd of die jongen morgen nog een baan heeft dankzij TO. Ik vind het een superstomme en onterechte reaktie, hoe meer ik er over nadenk. Types als deze jongen denken niet na, plempen alles op sociale media. Dat zijn wg hier op de een of andere manier achter was gekomen zat er toch wel in, met alle gevolgen voor hem, schorsing, ontslag. Zijn eigen verantwoording en is TO hartstikke fout.
quote:celine2906 schreef op 21 april 2015 @ 20:26:

[...]

Ben benieuwd of die jongen morgen nog een baan heeft dankzij TO..Dankzij zichzelf.
Over leerlingen op school- ik zie school als een leeromgeving dus zal dat anders oplossen bij een leerling van ons dan bij een volwassen vreemde.

To, ik heb dat (werkgevers benaderen) ook een paar keer gedaan en niet in een opwelling. Ik doe dit niet meer vanwege de negatieve energie die dit zuigt, maar ik vind er vanuit moreel oogpunt niks mis mee.

Ik wens dat soort types niet tegen te komen in een beroepsmatige rol, het zou je loodgieter of verzorgster van je moeder maar zijn.
quote:Rubber_Ducky schreef op 21 april 2015 @ 20:15:

Dat helpt geen moer bij dit soort trieste hersenloze idioten.

Krijg je ongeveer hetzelfde over je heen als die arme vluchtelingen.

Lang leve fb waar alle achterlijke idioten zichzelf compleet laten gaan met naam en toe naam.

En janken als ze vervolgens aan de schandpaal komen te hangen.

Compleet geen medeleven mee met dit soort figuren.

Ik zou het als baas wel willen weten, zo'n hersenloze racistische oetlul hoef ik niet in mijn bedrijf.

Echt uitkeringtrekkers?? We hebben verdorie over mensen levens. Mensen die doodsbang waren en geen uitweg meer zagen. Op elkaar gepropt in een bootje in de hoop op ergens een beter leven. Vluchtend voor gevaar.

En dan durven een paar idioten zo te praten? Triest, heel triest. Zelf zouden ze uiteraard nooit op zoek gaan naar een beter leven als het nodig is. Of een uitkering aannemen ( er zullen er genoeg met een uitkering tussen zitten).

Net als to maak ik me boos om dit soort figuren.

Geen gevoel in hun lijf.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:haakje schreef op 21 april 2015 @ 20:29:

Ik wens dat soort types niet tegen te komen in een beroepsmatige rol, het zou je loodgieter of verzorgster van je moeder maar zijn.Precies.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 april 2015 @ 20:23:

[...]

Wat duh?

Ik geloof je niet.

Klopt

Mijn 'ja hoor' was niet serieus

Ik vind dat to de knul zelf had aan moeten spreken en het daarbij moeten laten.

Heb overigens geen idee wat de knul in kwestie precies gezegd heeft
quote:celine2906 schreef op 21 april 2015 @ 20:26:

[...]

Lekker makkelijk voor TO. Ben benieuwd of die jongen morgen nog een baan heeft dankzij TO. Ik vind het een superstomme en onterechte reaktie, hoe meer ik er over nadenk. Types als deze jongen denken niet na, plempen alles op sociale media. Dat zijn wg hier op de een of andere manier achter was gekomen zat er toch wel in, met alle gevolgen voor hem, schorsing, ontslag. Zijn eigen verantwoording en is TO hartstikke fout.

To is niet degene die een hersenloze zielige reactie op fb heeft neer gezet.

Hij heeft het compleet aan zichzelf te danken.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 april 2015 @ 20:28:

[...]

Dankzij zichzelf.Inderdaad, hij is zelf verantwoordelijk voor wat hij op internet zet. Het lijkt wel alsof mensen zoals hij, die grote vuiligheid spuien door veel anderen worden gezien als mensen die eigenlijk niet verantwoordelijk zijn voor hun meningen. Beetje "ach hij weet niet beter".
Echt te erg dat je iemands baan bewust in gevaar hebt gebracht.

Natuurlijk niet slim van die jongen om zijn facebook openbaar te zetten, maar ik vind 't een laffe actie van TO. Goed dat je je schuldig voelt, da's meer dan terecht!
Shoot first, ask questions later!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 april 2015 @ 20:28:

[...]

Dankzij zichzelf.TO had zich er niet mee moeten bemoeien. WG was er waarschijnlijk toch wel achter gekomen maar misschien ook niet. Kans 50/50.
Dit was de reactie:

Hoop dat er meer doden vallen! Vieze, stinkende, gore uitkeringstrekkers!

We zouden er schepen op af moeten sturen en en de rest van de boten kapot moeten schieten!

K*****volk, totaal geen medelijden met die idioten uit Afrika!!

Moeten ze maar geen oorlog voeren, dan was dit ook niet gebeurd.
quote:calvijn1 schreef op 21 april 2015 @ 20:31:

[...]

Klopt

Mijn 'ja hoor' was niet serieus

Ik vind dat to de knul zelf had aan moeten spreken en het daarbij moeten laten.

Heb overigens geen idee wat de knul in kwestie precies gezegd heeft

Wil je wat - afschuwelijke - voorbeelden?

http://www.retecool.com/4 ... nederland-mijn-vaderland/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven