Ik voel me schuldig

21-04-2015 19:47 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag op internet las ik een stuk over de vluchtelingen die massaal verdronken zijn. De reacties waren echt te grof voor woorden. Mensen die zeiden dat ze de rest ook af moeten schieten, dat het zoveel uitkeringen scheelt en weet ik veel wat.

Ik werd er echt boos om!

Degene die de ergste reactie had geschreven was een jongen. Ik klikte op zijn profiel en er stond open en bloot waar hij werkt. Hij uitte nog meer ernstig grove dingen. In een opwelling heb ik zijn werkgever gemaild met het verzoek hem niet te ontslaan maar dat een reprimande op zijn plaats is, gezien het feit dat het de bedrijfsnaam ook kan schaden. Het is toch te zot voor woorden wat mensen tegenwoordig op internet zetten?

Ik voel me nu echter wel wat schuldig. Terecht of niet?
quote:GateKeeper schreef op 21 april 2015 @ 20:48:

[...]

Door de werkgever? waarom vind je dat zijn taak?

Welnee hij hoeft niet te worden opgevoed door de werkgever hoor. Helemaal niet.

Dat is blijkbaar toch al niet gelukt.

De werkgever hoeft dit heerschap alleen een waarschuwing te geven. Dit omdat de bedrijfsnaam zo geassocieerd wordt met stupide racistisch gewauwel op het internet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:nessemeisje schreef op 21 april 2015 @ 21:04:

Gedachtenpolitie, brrInderdaad. Mensen zijn kennelijk geprogrammeerd om telkens de zelfde fouten te maken.

Gedachtenpolitie, brrHad hij het nou maar alleen gedacht.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:redbuIIetje schreef op 21 april 2015 @ 20:55:

[...]

Een goede reden om geen collega's op je facebook toe te laten.Precies maar een even goede reden om dus niet als een kip zonder kop het internet over te kakelen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Gedachtenpolitie, brrIk denk ook wel eens wat maar dat maakt nog niet dat ik het type en daarna op publiceer druk.
quote:Enn schreef op 21 april 2015 @ 21:06:

[...]

Precies maar een even goede reden om dus niet als een kip zonder kop het internet over te kakelen.Op Facebook moet je het idd gewoon oppervlakkig houden en politieke onderwerpen vermijden.
Shoot first, ask questions later!
quote:redbuIIetje schreef op 21 april 2015 @ 21:09:

[...]

Op Facebook moet je het idd gewoon oppervlakkig houden en politieke onderwerpen vermijden.En geen foto's plaatsen van een dagje uit als je je ziek hebt gemeld. En je baas niet afzeiken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 april 2015 @ 21:11:

[...]

En geen foto's plaatsen van een dagje uit als je je ziek hebt gemeld. En je baas niet afzeiken.Precies, dat soort dingen!
Ik heb een keer ervoor gezorgd dat mijn baas ontslagen werd. Jawel. Door zijn eigen wangedrag waar niemand wat van durfde te zeggen. Hij had een relatie,verhouding want hij was getrouwd, met 1 van mijn collega`s en deed weinig anders meer dan met haar vrijen opallerlei plekken terwijl wij ons afvroegen waar hij uithing en het werk niet gedaan werd. Hij blowde onder werktijd. En liepcontinue te flikflooien en zoenen met haar waar klanten bij waren. Compleet waanzinnig natuurlijk. Dus heb ik zijn baas op de hoogte gesteld. Die was verrast maar zei dat hij het in de gaten ging houden en met hem zou gaan praten. De volgende dienst dat ik hem zag, heeft hij me geinitimideerd en bedreigd. Samen met mijn collega werd ik belaagd, net niet fysiek mishandeld. Ik was 20 trouwens. En een paar maanden later werd hij op heterdaad met de broek op de knieen in hetmagazijn met zijn liefje betrapten op staande voet ontslagen. Whahahahaha, ik lag helemaal vlak toen ik het hoorde, ik had al een andere baan intussen.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
quote:gladoortje74 schreef op 21 april 2015 @ 21:20:

Ik heb een keer ervoor gezorgd dat mijn baas ontslagen werd. Jawel. Door zijn eigen wangedrag waar niemand wat van durfde te zeggen. Hij had een relatie,verhouding want hij was getrouwd, met 1 van mijn collega`s en deed weinig anders meer dan met haar vrijen opallerlei plekken terwijl wij ons afvroegen waar hij uithing en het werk niet gedaan werd. Hij blowde onder werktijd. En liepcontinue te flikflooien en zoenen met haar waar klanten bij waren. Compleet waanzinnig natuurlijk. Dus heb ik zijn baas op de hoogte gesteld. Die was verrast maar zei dat hij het in de gaten ging houden en met hem zou gaan praten. De volgende dienst dat ik hem zag, heeft hij me geinitimideerd en bedreigd. Samen met mijn collega werd ik belaagd, net niet fysiek mishandeld. Ik was 20 trouwens. En een paar maanden later werd hij op heterdaad met de broek op de knieen in hetmagazijn met zijn liefje betrapten op staande voet ontslagen. Whahahahaha, ik lag helemaal vlak toen ik het hoorde, ik had al een andere baan intussen.

Applaus voor jezelf dan maar he... Enne oja, zou het bijna vergeten...... haha....haha

Btw je hebt toch ook wel zijn vrouw ingelicht he??

Had hem er op aangesproken, was beter geweest.

Ik heb een keer ervoor gezorgd dat mijn baas ontslagen werd. Jawel. Door zijn eigen wangedrag waar niemand wat van durfde te zeggen. Hij had een relatie,verhouding want hij was getrouwd, met 1 van mijn collega`s en deed weinig anders meer dan met haar vrijen opallerlei plekken terwijl wij ons afvroegen waar hij uithing en het werk niet gedaan werd. Hij blowde onder werktijd. En liepcontinue te flikflooien en zoenen met haar waar klanten bij waren. Compleet waanzinnig natuurlijk. Dus heb ik zijn baas op de hoogte gesteld. Die was verrast maar zei dat hij het in de gaten ging houden en met hem zou gaan praten. De volgende dienst dat ik hem zag, heeft hij me geinitimideerd en bedreigd. Samen met mijn collega werd ik belaagd, net niet fysiek mishandeld. Ik was 20 trouwens. En een paar maanden later werd hij op heterdaad met de broek op de knieen in hetmagazijn met zijn liefje betrapten op staande voet ontslagen. Whahahahaha, ik lag helemaal vlak toen ik het hoorde, ik had al een andere baan intussen.Als 20 jarige medewerker was het jouw verantwoording niet wat jouw baas mispeuterde. Ik ben meer van leven en laten leven. Als je iedere collega die z'n boekje met iets te buiten gaat gaat verlinken, kun je er op rekenen dat ze jou ook 'n keer naaien als je 'ns privé zit te bellen/internette/te vaak gaat roken e.d.

Ik heb een keer ervoor gezorgd dat mijn baas ontslagen werd. Jawel. Door zijn eigen wangedrag waar niemand wat van durfde te zeggen. Hij had een relatie,verhouding want hij was getrouwd, met 1 van mijn collega`s en deed weinig anders meer dan met haar vrijen opallerlei plekken terwijl wij ons afvroegen waar hij uithing en het werk niet gedaan werd. Hij blowde onder werktijd. En liepcontinue te flikflooien en zoenen met haar waar klanten bij waren. Compleet waanzinnig natuurlijk. Dus heb ik zijn baas op de hoogte gesteld. Die was verrast maar zei dat hij het in de gaten ging houden en met hem zou gaan praten. De volgende dienst dat ik hem zag, heeft hij me geinitimideerd en bedreigd. Samen met mijn collega werd ik belaagd, net niet fysiek mishandeld. Ik was 20 trouwens. En een paar maanden later werd hij op heterdaad met de broek op de knieen in hetmagazijn met zijn liefje betrapten op staande voet ontslagen. Whahahahaha, ik lag helemaal vlak toen ik het hoorde, ik had al een andere baan intussen.Ongelofelijk. Trouwens, je broek staat in de fik.
Egidius. Niet Eggie.
Prima gedaan, TO!

Ik begrijp werkelijk niet dat er mensen zijn die dit "klikken" vinden. Of vinden dat in het kader van vrijheid van meningsuiting alles maar gezegd moet kunnen worden.

Als ik iemand in dienst had dit soort dingen op internet verkondigd en ook met een muisklik gelinkt kan worden aan mijn bedrijf, zou ik er alles aan doen om die persoon op straat te gooien.

Kom op zeg! Kan hier zo pislink om worden!
Dat heb ik gedaan, en anderen, maar dat had geen enkel effect. En iedereen had er last van, praatte nergens anders over en vond het schandalig. Ik was de enige met ballen die groot genoeg waren. Beetje ruwe typjes werkten daar. Zijn vrouw wist ervan, ze zijn niet lang daarna gescheiden. Mijn vriend kwam hem een tijdje geleden tegen, even goede vrienden, en hij was getrouwd met mijn ex collega en had met haar ongeveer 86 kinderen, hahaha.

Wat mensen in hun leven doen, daar zijn ze zelf verantwoordelijk voor. We hebben geen god nodig die mensen straft voor hun wangedrag want dat doen we zelf wel. Zo zie ik het.
quote:gladoortje74 schreef op 21 april 2015 @ 21:46:

Dat heb ik gedaan, en anderen, maar dat had geen enkel effect. En iedereen had er last van, praatte nergens anders over en vond het schandalig. Ik was de enige met ballen die groot genoeg waren. Beetje ruwe typjes werkten daar. Zijn vrouw wist ervan, ze zijn niet lang daarna gescheiden. Mijn vriend kwam hem een tijdje geleden tegen, even goede vrienden, en hij was getrouwd met mijn ex collega en had met haar ongeveer 86 kinderen, hahaha.

Wat mensen in hun leven doen, daar zijn ze zelf verantwoordelijk voor. We hebben geen god nodig die mensen straft voor hun wangedrag want dat doen we zelf wel. Zo zie ik het.Je had je er gewoon buiten moeten houden. Het is niet aan zo'n snotneus die net komt kijken om haar manager erbij te naaien. Hij had vanzelf wel tegen de lamp gelopen bij zijn baas als ie zo opzichtig te werk ging. Ik hou niet van verklikkers: bah!
quote:redbuIIetje schreef op 21 april 2015 @ 21:49:

[...]

Je had je er gewoon buiten moeten houden. Het is niet aan zo'n snotneus die net komt kijken om haar manager erbij te naaien. Hij had vanzelf wel tegen de lamp gelopen bij zijn baas als ie zo opzichtig te werk ging. Ik hou niet van verklikkers: bah!Het werk leed er onder, dus ze had alle recht om als werknemer er wat van te zeggen. Ongeacht haar leeftijd.
http://www.meldknop.nl/Pesten/Discriminatie_racisme

Heel mooi ding voor mensen die denken dat ze maar alles kunnen roepen online.

Werkgever waarschuwen is ook een fijne. Zou er niet aan moeten denken dat zulk uitschot voor mij zal werken.
quote:KatnissEverdeen schreef op 21 april 2015 @ 20:02:

[...]

Jawel, ik voel me ook wel schuldig. In de zin van dat ik het prima vind als zo'n type op zijn gedrag aangesproken wordt. Ik denk ook zeker dat dit meer indruk maakt dan een vreemde via internet. Maar ik hoop alleen niet dat hij echt in de problemen komt hierdoor.

Dat had je moeten bedenken voordat je de mail stuurde to. Ik vind het een beetje raar dat je zijn werkgever hebt gemaild. Dan kon je hem nog beter de huid volschelden in een priveberichtje dan dit.

Maar goed, ik zal dan ook nooit begrijpen waarom mensen zich zo erg met onbekenden zouden bemoeien dat je zelfs iemands baas gaat mailen. Ik geloof niet dat jij dit hebt gedaan omdat zijn baas een slechte naam kan krijgen, maar gewoon omdat je hem een ongelofelijke hufter vindt. Wat ook terecht is overigens.
http://www.meldpunt.nl/site/page.php

Deze kan je ook nog gebruiken.
quote:redbuIIetje schreef op 21 april 2015 @ 21:49:

[...]

Je had je er gewoon buiten moeten houden. Het is niet aan zo'n snotneus die net komt kijken om haar manager erbij te naaien. Hij had vanzelf wel tegen de lamp gelopen bij zijn baas als ie zo opzichtig te werk ging. Ik hou niet van verklikkers: bah!Ik vind het ook jouw taak/zaak niet Gladoortje
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik vind het een goede actie TO!
Egidius, wie bent u? Ik ken u nog niet. Maar ik lieg niet. Geen letter. Kan je via mail de naam geven van mijn oude baas, al moet ik even graven voor zijn achternaam. Kan je wel de naam geven van het bedrijf waar ik toen werkte maar dat is Shell pomp en die heeft nu een andere eigenaar. Garage Zwart heette het, plein 13 in Wormerveer. Ik zei al, ik lieg niet. Maar dat komt misschien omdat jij mij ook nog niet kent. Ik haat liegen. Opscheppen doe ik ook niet aan trouwens, ik kan als het moet bewijzen wat ik zeg, als ik de namen nog weet tenminste. Weet je hoe dat komt? Omdat ik een gewetensvol en verantwoordelijk mens ben.

Kan ik nog bewijzen ook. Ik heb laatst iets onaardigs tegen Feeksje, Feeksje, mijn excuses. En ook mijn excuses aan Amaqanda, zelfde verhaal. O en Wompie. Ik hoop dat ze me nu geen trut vinden maar dat zou best kunnen. Vandaar dat ik het zeg, al verwacht ik niet dat ze me nu ineens wel leuk vinden. Ik kan ze ook mailen maar waarschijnlijk lezen ze mee. Sorry vrouwen. Zo moeilijk is het nou. Niet zo moeilijk dus, als je iets onaardigs hebt gezegd. Ik mail mensen ook wel eens om te zeggen dat het me spijt wat ik heb gezegd. Iedereen zegt wel eens iets onaardigs maar je kunt het ook terugnemen of je excuses aanbieden. Ik vraag me wel eens af of mensen dat vergeten zijn.

En bij ernstig wangedrag, spreek ik mensen aan. Ik durf dat wel. Maar ik kan ook altijd aangifte doen en daar hoef je iemand niet van op de hoogte te stellen. Als ik iemand op heterdaad betrap bij het plegen van een moord, sla ik het aanspreken erop hoogstwaarschijnlijk over. Mijn hoofd hoeft nou ook weer niet op een spies. Maar, ja, ik durf wel onrecht en misdaden te melden, ja, en mensen aanspreken ga ik ook vrij ver mee. Verder dan mijn vriend prettig vind. Ik ben wel eens naar buiten gestormd om iemand te beschermen die werd mishandeld. En ik spreek engerds in de wijk aan als ze enge dingen doen. Ik bel ook wel eens de politie, als ik dat nodig vind. Daar zijn ze voor. Maar buren die geluidsoverlast produceren, spreek ik zelf aan, al zijn ze neonazi`s met kaalgeschoren koppen. Ik durf dat wel. Ironisch met mijn dsm, maar de waarheid.

Zijn jullie nu klaar met de NSB vergelijkingen trouwens? Daar werden mensen bij vermoord he, hier hebben we het over iemand die misschien terecht zijn baan verliest. Je hoort je aan de wet te houden. En als ik er last van heb dat je dat niet doet, krijg je dat te horen van mij en de politie of alleen de politie. Discriminatie mag niet omdat het tot gruwelen zoals de tweede wereld oorlog kan leiden. Ik dacht dat we daar wel klaar mee waren anno 2015.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 april 2015 @ 20:11:

Quote:

700 bootvluchtelingen sterven de verdrinkingsdood. Meer dan twee keer MH17. En dan zeggen sommige mensen: Mooi zo!

Hier, op onze eigen site, gistermorgen: "Dat scheelt weer 700 uitkeringen, maal 50 jaar. Kassa."

Of deze. "Jammer van die 28 overlevenden, worden weer uitvreters en mogen hier op onze kosten in therapie vanwege hun trauma’s. Ik vind het een tegenvallend einde van een heel vrolijk artikel."

Of die van een man die de foto van een verdronken meisje plaatst met als bijschrift: heb 'm nu als screensaver, wat een genot...

Het loopt echt de spuigaten uit me de vrijheid van meningsuiting en word er kotsmisselijk van. Net als opmerkingen op het topic op actueel
Vele mensen in armere landen proberen koste wat kost naar het westen te komen omdat ze een beter bestaan willen. Dat begrijp ik, vermoedelijk zou ik dat ook doen. Uiteraard lukt dat alleen maar de besten, de sterksten, de handigsten, de slimsten en vooral degenen die toch aardig wat geld hadden om de bureautjes te betalen die zich met deze handel bezighouden en er een prima boterham mee verdienen.

Veel mensen is immigratie een doorn in het oog en het is eigenlijk nooit goed gelukt om aan de regering deze ergernissen over te brengen.

Ik denk dat je dergelijke reacties in dit licht moet zien: machteloze woede tegen de enorme immigranteninstroom. Als zo'n vluchtelingenboot vergaat doordat de mensenhandelaars er zoveel mogelijk mannen op hebben willen proppen is dat natuurlijk een tragedie. Die jongens zijn iemands broer, kind of vader. Maar de tegenstanders van de immigratiestromen zijn zó door het dolle heen van woede, dat ze geen enkel meegevoel meer kunnen opbrengen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 21 april 2015 @ 22:16:

Ik denk dat je dergelijke reacties in dit licht moet zien: machteloze woede tegen de enorme immigranteninstroom.

Maar de tegenstanders van de immigratiestromen zijn zó door het dolle heen van woede, dat ze geen enkel meegevoel meer kunnen opbrengen.

En dat maakt hen in mijn ogen per definitie eng.

Ja, ik snap wat het is om frustratie te ervaren. Ja, ik snap wat het is om een andere mening te hebben dan de politiek ten uitvoer brengt. Nee, ik snap niet dat mensen dat als redenen en excuses aangrijpen om over te gaan op kwaadaardig antisociaal gedrag naar weerloze mensen in nood. Zeg ik hiermee dat ik vind dat iedereen die besluit om te vluchten maar moet opgevangen worden? Nee. Zeg ik hiermee dat ik vind dat er geen vluchteling meer bij kan in Nederland? Nee

Ik zeg dat ik vind dat het hebben van een mening/ gedachte nog niet hóeft te betekenen dat je feest viert als een groep mensen massaal bezig is om te overlijden door verdrinking om hen vervolgens ook nog de meest nare zaken toe te wensen in dat proces.

@de mensen van de gedachtepolitie: Ze zijn toch al bezig met verdrinken dus why bother en houd je fatsoen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven