Stempel in paspoort

21-04-2015 22:23 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

Afgelopen jaar heb ik in de USA een stempel van Alcatraz in mijn paspoort laten zetten. Echter was dit misschien niet zo slim aangezien ik mij nu af vraag of dit problemen gaat geven voor mijn toekomstige reizen. Zijn er hier mensen die hier ervaringen me hebben ?
Hoezo laat je een stempel van een toeristische locatie in je paspoort zetten. (Sorry gewoon nieuwsgierig)

Denk overigens dat je er weinig last mee zult krijgen hoor:)
Was een mogelijkheid daar, waren vet veel mensen die het deden maar achteraf misschien niet zo slim :(
Huh? Is dat iets wat ze daar aanbieden dan ofzo? Ik heb het niet gezien toen, dat dat kon. Niet dat ik mijn paspoort bij had toen trouwens die lag in de kluis continu.
Lama, crosspost
Ze zullen wel heel hard lachen als ze dat zien, lekker kinderachtig zo'n stempel.
Waarom zou dit problemen geven voor je toekomstige reizen? Het is nou niet bepaald dat er nu gevangenen zitten die -bij vrijlating- een toeristische stempel in hun paspoort krijgen.
Ik vind het altijd zo stom dat je van toeristische dingen soms wel stempels in je paspoort kunt krijgen maar ze binnen de EU moeilijk doen. Zo vond ik het jaren geleden leuk om stempels in mijn paspoort te sparen maar in de UK kreeg ik er geen want daar deden ze niet aan :(
Had een machu picchu stempel in mn paspoort staan, heeft nooit iemand moeilijk over gedaan. Ik zou je er geen zorgen over maken.
In principe is je paspoort nu ongeldig....
quote:z-u-s schreef op 21 april 2015 @ 22:37:

Had een machu picchu stempel in mn paspoort staan, heeft nooit iemand moeilijk over gedaan. Ik zou je er geen zorgen over maken.Die had ik ook..
Ik heb een DDR-stempel in mijn huidige paspoort ...
Officieel mag je alleen formele visa in je paspoort hebben. Anders is je paspoort officieel niet geldig.

Maar de kans dat iemand het afkeurt is niet heel groot. Dat vereist namelijk dat iemand ook controleert welke stempels jij hebt, en of die wel correct zijn.

In het vervolg kan je het beter niet doen, maar ik zou me er nu niet te druk om maken.
Wat een flauwekul zeg...

Als je je daar serieus zorgen om maakt denk ik dat je beter eens je licht kunt opsteken bij de ter zake bevoegde instanties.

Verder heb ik in mijn paspoort een bonte verzameling van stempels, visa, stickertjes, ge-niete-papiertjes, plakkertjes en handgeschreven krabbeltjes staan en tot dusver is er nooit iemand geweest die me daarom de toegang tot eender welk land heeft geweigerd. Dus ik denk: Laat dat stempeltje lekker voor wat het is joh...

Off-topic:

Verder vind ik het gebruik van het woord 'hoezo' in de betekenis van 'waarom' wat moeilijk verteerbaar, maar misschien loop ik wat dat betreft ernstig achter...
Over max 5 jaar krijg je een nieuw paspoort
quote:007washere schreef op 22 april 2015 @ 07:04:

Over max 5 jaar krijg je een nieuw paspoort 10 jaar toch?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Verder niet druk om maken. Ik had een stempel van de Hutt River Provence (Australië) en One Foot Island (Cook Eilanden) in mijn paspoort staan. Daar ben ik oa de VS en Israël mee binnengekomen. En die waren best streng..
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Ik snap überhaupt niet waarom je met je paspoort rondloopt .. Die laat ik in het hotel in een kluisje . Ik heb een id bewijs én paspoort .. Dus neem id mee en laat paspoort achter
Ben vorig jaar ook daar geweest maar heb dat nergens gezien waar je dat kon laten stempelen. Dus ook niet gedaan :p.

Als je je er echt zorgen over maakt, zou ik even contact opnemen met de gemeente? Die weten wss wel meer over dit soort dingen.
Carpe Diem!
Thanks net contact gehad met de gemeente die mij niet verder kon helpen de rijksoverheid had ook geen info maar gaf mij wel het nummer van de marechaussee. Die gaf aan dat het officeel niet mag maar dat er hordes jappaners komen die ook altijd hun paspoort vol stempelen :p verder kijken ze er niet echt naar
quote:poldervrouw schreef op 22 april 2015 @ 07:32:

Ik snap überhaupt niet waarom je met je paspoort rondloopt .. Die laat ik in het hotel in een kluisje . Ik heb een id bewijs én paspoort .. Dus neem id mee en laat paspoort achterID is alleen geldige legitimatie in de EU.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven