Postcrossing deel 10
dinsdag 13 mei 2014 om 21:12
Praat hier mee over postcrossing!
Hoe werkt het?
registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!
Het vorige topic staat hier!
Hoe werkt het?
registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!
Het vorige topic staat hier!
donderdag 16 april 2015 om 19:33
Ik kreeg vandaag weer 2 kaartjes, allebei van Duitse mannen. Dus ik ben éérst begonnen met het schrijven van kaartjes, heb zelfs nog extra adressen getrokken. Net nog weer een nieuw adres, waarin iemand wel graag kaarten van de stad/omgeving wil, maar geen standaard toeristische kaartjes. Wel duren, maar geen " no meaningless cute card" zo echt een heel rijtje met tegenstrijdige 'dit wel, maar niet dit'..
Later is nu
donderdag 16 april 2015 om 19:43
Ik heb twee prachtige kaarten uit Rusland gekregen. Heel erg mooi en met bijpassende postzegels.
Ik heb de hele middag geslapen want veel pijn en het was zo fijn wakker worden met verloofde die twee kaarten gaf aan me.
Ik mag weer een kaartje sturen maar heb het adres nog niet getrokken.
Ik heb de hele middag geslapen want veel pijn en het was zo fijn wakker worden met verloofde die twee kaarten gaf aan me.
Ik mag weer een kaartje sturen maar heb het adres nog niet getrokken.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
vrijdag 17 april 2015 om 10:08
maandag 20 april 2015 om 13:52
Fijn Dreamer, zoveel blije hurrays!
De post lijkt dus erg snel te zijn tegenwoordig! Hier ook, ik had een "uitwisseling" met Japan. Beide kaarten waren officieel in 5 dagen geregistreerd, maar in werkelijkheid nog sneller. De kaart die ik donderdag aan het eind vd middag gepost had werd vanmorgen al geregistreerd en de kaart die ik kreeg was ook in 4 dagen om de halve wereld gevlogen.
Verder had ik vorige week nog een voetbalkaart naar Nederland gestuurd "Fußball ist ein Spiel von 22 Leuten die rumlaufen und den Ball spielen. und am Ende gewinnt immer Deutschland." Hij ging naar een gezin met sportieve jongens en ze konden er de humor wel van inzien
Ik kreeg een leuke hurray.
De post lijkt dus erg snel te zijn tegenwoordig! Hier ook, ik had een "uitwisseling" met Japan. Beide kaarten waren officieel in 5 dagen geregistreerd, maar in werkelijkheid nog sneller. De kaart die ik donderdag aan het eind vd middag gepost had werd vanmorgen al geregistreerd en de kaart die ik kreeg was ook in 4 dagen om de halve wereld gevlogen.
Verder had ik vorige week nog een voetbalkaart naar Nederland gestuurd "Fußball ist ein Spiel von 22 Leuten die rumlaufen und den Ball spielen. und am Ende gewinnt immer Deutschland." Hij ging naar een gezin met sportieve jongens en ze konden er de humor wel van inzien
dinsdag 21 april 2015 om 14:52
Hee hoi.
Een tijdje geleden een kaartje naar Zuid-Afrika gestuurd. Was echt het meest passende kaartje ooit, maar hij is nog steeds niet aangekomen. Baal echt als een stekker. Ondertussen 32 dagen onderweg. Ik hoop zo dat hij nog aankomt.
Vandaag maar weer wat kaartjes geschreven.
1: Naar Bulgarije, voor mij een nieuw land. Een kaartje van Vietnam heen gestuurd.
2: Malaisie, een heel rommelig profiel, kon er weinig wijs uit worden gaat een 'holland' kaartje heen
3: Rusland, naar iemand die volgens zijn profiel alleen duits en russisch spreekt, maar ik helaas niet. Ook maar een simpel kaartje die kant op
4: Duitsland: een getekend kaartje van mijn stad...
5: Lelystad, altijd leuk
een mooi kaartje van een kat gaat die kant op.
6: Zweden, volgens mij ook een nieuw land. Er gaat een kaartje van Ha Long Bay Vietnam heen. ze wilde kaartjes van UNESCO world heritage sites.
Een tijdje geleden een kaartje naar Zuid-Afrika gestuurd. Was echt het meest passende kaartje ooit, maar hij is nog steeds niet aangekomen. Baal echt als een stekker. Ondertussen 32 dagen onderweg. Ik hoop zo dat hij nog aankomt.
Vandaag maar weer wat kaartjes geschreven.
1: Naar Bulgarije, voor mij een nieuw land. Een kaartje van Vietnam heen gestuurd.
2: Malaisie, een heel rommelig profiel, kon er weinig wijs uit worden gaat een 'holland' kaartje heen
3: Rusland, naar iemand die volgens zijn profiel alleen duits en russisch spreekt, maar ik helaas niet. Ook maar een simpel kaartje die kant op
4: Duitsland: een getekend kaartje van mijn stad...
5: Lelystad, altijd leuk
6: Zweden, volgens mij ook een nieuw land. Er gaat een kaartje van Ha Long Bay Vietnam heen. ze wilde kaartjes van UNESCO world heritage sites.
It ain't me
dinsdag 21 april 2015 om 15:17
Dreamer wat leuk dat je kaartjes zo snel aankomen! (snel vanaf het moment dat je ze postte bedoel ik dan)
ik heb ook weer wat adressen aangevraagd, jullie motiveren wel!
een man uit Duitsland wil graag vogels, dus hij krijgt een kaart met meeuwen
een vrouw uit Rusland en een meisje uit Belgie hebben fashion op hun lijstje en Vogue kaartjes tussen de favorieten dus daar kan ik weer wat kaartjes uit mijn grote box naar toe sturen!
een man uit Amerika is met alles blij, ik ga even zoeken naar een kaartje wat ik leuk vind maar wat nooit ergens bij paste, kan ik het kaartje kwijt!
Een meisje uit Taiwan heeft geen voorkeur maar wel veel kaartjes met de maan en sterren in haar favorieten dus ik ga kijken of ik iets heb dat daarbij past!
ik heb ook weer wat adressen aangevraagd, jullie motiveren wel!
een man uit Duitsland wil graag vogels, dus hij krijgt een kaart met meeuwen
een vrouw uit Rusland en een meisje uit Belgie hebben fashion op hun lijstje en Vogue kaartjes tussen de favorieten dus daar kan ik weer wat kaartjes uit mijn grote box naar toe sturen!
een man uit Amerika is met alles blij, ik ga even zoeken naar een kaartje wat ik leuk vind maar wat nooit ergens bij paste, kan ik het kaartje kwijt!
Een meisje uit Taiwan heeft geen voorkeur maar wel veel kaartjes met de maan en sterren in haar favorieten dus ik ga kijken of ik iets heb dat daarbij past!
dinsdag 21 april 2015 om 21:13
dinsdag 21 april 2015 om 21:15
dinsdag 21 april 2015 om 21:27
Alle 10 mijn kaartjes zijn nog onderweg. Van 1 dag tot 25 dagen.
Hoop dat die van 25 naar Finland nog aan komt.
Ik heb vandaag een wereldkaart op,de muur gehangen en daar stickers op geplakt, gekleurde waar de kaarten vandaan komen en zilvere waar ik naartoe stuur. Heel leuk!
Ook twee boxen met ieder 100 kaarten besteld. Met katten en honden.
Volgende maand weer een andere box. Ik "mag" van mezelf elke maand een box kopen.
De honden en katten waren halve prijs, dus dan maar twee
Hoop dat die van 25 naar Finland nog aan komt.
Ik heb vandaag een wereldkaart op,de muur gehangen en daar stickers op geplakt, gekleurde waar de kaarten vandaan komen en zilvere waar ik naartoe stuur. Heel leuk!
Ook twee boxen met ieder 100 kaarten besteld. Met katten en honden.
Volgende maand weer een andere box. Ik "mag" van mezelf elke maand een box kopen.
De honden en katten waren halve prijs, dus dan maar twee
woensdag 22 april 2015 om 11:24
Ik zag afgelopen weekend vanuit de trein een mooi plaatje met onze voetbalcathedraal op de achtergond. Wilde niet uitstappen, want zou gelijk de bus kunnen halen. Helaas had trein vertraging en bus juist niet, dus heb ik een half uur op de volgende bus gewacht, in mezelf mopperend dat ik dus bést een foto had kunnen maken. Het was mooi weer, licht goed, enzovoorts.
Ik kon niet eerder weer dan vandaag en nu is het zwaar bewolkt Goh, wat baal ik daarvan. Heb het ook koud en snotter ondertussen van extreme hooikoorts, dat dan weer wel. Heb mn dag niet, zoveel is duidelijk. (grmbl)
(en dus ga ik overal op het forum zitten mopperen, zou dat helpen? )
Ik kon niet eerder weer dan vandaag en nu is het zwaar bewolkt Goh, wat baal ik daarvan. Heb het ook koud en snotter ondertussen van extreme hooikoorts, dat dan weer wel. Heb mn dag niet, zoveel is duidelijk. (grmbl)
(en dus ga ik overal op het forum zitten mopperen, zou dat helpen? )
Later is nu
woensdag 22 april 2015 om 11:28
Dreamer, schrijf nog wat leuke kaartjes, of bekijk je gekregen kaartjes. Daar wordt je humeur vast beter van
Ik heb net een leuke rieten mand omgedoopt tot kaartjes man. Ik heb tabs gemaakt met papier, met allerlei onderwerpen en daar de kaartjes achter gestopt. Zo kan ik ze snel terug vinden en het staat leuk.
Verslaafd aan Postcrossing? ik??
Ik heb net een leuke rieten mand omgedoopt tot kaartjes man. Ik heb tabs gemaakt met papier, met allerlei onderwerpen en daar de kaartjes achter gestopt. Zo kan ik ze snel terug vinden en het staat leuk.
Verslaafd aan Postcrossing? ik??