Kamperen voor beginners!

22-04-2015 19:50 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar willen we voor t eerst gaan kamperen. 2 volwassen met 2 kinderen (7 en 4)

Maar waar naar toe?

Ik wil max 10 uur rijafstand,kleine/gemiddelde camping.

Iemand ideeen?

Fener
Oja en wij gaan in het hoogseizoen, wat is n ok prijs voor 1 en/of 2weken kamperen?
Ga ergens heen waar de zon schijnt en kijk naar een kindercamping. ALs je kinderen het naar hun zin hebben, zal jij het ook naar je zin hebben.
welke prijs jij oké vindt, zal per persoon verschillen

en daarbij ben je wel heel vaag: kan je niet wat specifieker zijn welk land je aan denkt bijvoorbeeld, of wat voor omgeving?

er zijn zó veel campings, dat het met deze info wel een hele lastige vraag wordt
Ajstrup strand camping in Malling, Denemarken

Leuke camping, direct aan het strand, vlakbij Arhus.
Denemarken dat is interessant, zou ik niet zelf bedacht hebben. Ga ik wel bekijken dank!

Idd mooi weer dus ik dacht zal wel frankrijk of italie worden

Ben geen fan van frankrijk dus had gegoogled op italie

Nou dan kan ik 1001 campings bekijken dus bedacht hier vragen en die selectie bekijken is sneller:)
Snowy2 hoe is t weer in juli/aug in denemarken? Hoe liggen de prijsverhoudingen ten opzichte van onze prijzen

Willen deze vakantie niet te duur maken
Wat vind je van Kroatië? Stuk goedkoper dan Frankrijk of Italië en net zo zonnig. Heerlijk eten en ook veel te zien en te doen, mocht je dat willen.
10 uur rijden vanaf Leeuwarden is iets anders dan 10 uur rijden vanaf Maastricht. Wellicht handig om te vermelden waar je ongeveer woont?
Midden van nederland
Longwayhome heb je ervaring met campings in kroatie?
Ga je met eigen kampeermiddelen of wil je iets huren op een camping?
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Ik ben zelf in Kroatië geweest maar heb er niet op een camping geslapen. M'n zusje heeft op een camping een huisje gehuurd en was zeer tevreden: goedkoop, netjes en dichtbij het strand. ik heb haar toen geholpen met uitzoeken en volgens mij heb je via vrijuit veel campings in Kroatië. Zij heeft zelf via booking geboekt
We kunnen spullen van vrienden lenen ( grote koepeltent )

Maar als t wb prijs niet veel scheelt kan ik me voorstellen dat we n tent huren
Longwayhome bedankt voor de tip ga k ook naar kijken
quote:fener schreef op 22 april 2015 @ 20:16:

We kunnen spullen van vrienden lenen ( grote koepeltent )

Maar als t wb prijs niet veel scheelt kan ik me voorstellen dat we n tent huren

Het scheelt in het hoogseizoen echt veel. En de populairste huuraccomodaties zijn nu al weg, terwijl er misschien nog wel staanplaatsen zijn.

Maar je moet er wel zin in hebben natuurlijk! Een tent is basic. Persoonlijk ben ik blij met onze vouwwagen. In ieder geval van de grond af slapen.

Wij betalen voor 3 weken all-in 750 euro trouwens. We hebben meerdere kleinschalige charmecampings gevonden daarvoor in Frankrijk.
Ter vergelijking: mijn collega stond per toeval vorig jaar op dezelfde camping als ik in Frankrijk maar dan in de goedkoopste stacaravan. Zij was 2400 euro kwijt voor drie weken.
Georgettedansletabak

Ik vind 750e voor 3 weken n mooie prijs hoor!, ik kan mss ook n vouwwagen lenen. Dat is t overwegen en overleggen waard. Ik heb de koepeltent gezien, hij is echt enorm. Daarom wil ik t wel proberen maar niet te lang of te ver van huis:)

Heb je wat namen of sites van die campings?
Mijn kinderen zijn echt weg van de tent:) en als ik hoor wat je collega betaald heeft😳
Ik was erg tevreden over Domaine Les Mathévies in Ste. Nathalene (Dordogne). Maar dat is wel verder dan jij aangeeft. En La Grainetière op Ile dè Ré is ook fantastisch.
quote:fener schreef op 22 april 2015 @ 20:06:

Snowy2 hoe is t weer in juli/aug in denemarken? Hoe liggen de prijsverhoudingen ten opzichte van onze prijzen

Willen deze vakantie niet te duur makenHet weer is ongeveer hetzelfde als in NL, afgelopen jaar zaten wij er in een hittegolf(eind juli), dat kan ook. Prijsniveau in winkels ligt iets hoger dan in NL, maar er zij zat Lidl's en zo en alle supermarkten hebben ook budgetmerken. Groente en fruit is in de supermarkt vrij duur, maar er staat overal kraampjes langs de weg met goedkoop groente en fruit. Ik vond het al met al erg meevallen. Alcohol en sigaretten zijn wel echt fors duurder dan in NL, dus als je daaraan gehecht bent, zou ik die zelf meenemen....
In Denemarken zijn de campings heel kindvriendelijk en het sanitair is geweldig. Vaak zijn er badkamers, luxer dan mijn eigen badkamer. Voor kinderen is kamperen in Denemarken heel leuk en je hebt er natuurlijk Legoland. Maar het weer is afwachten, wij hadden vorig jaar 1 week prachtig weer en 1 week droog en een graad of 19, terwijl het in heel Europa regende.
"Dit jaar willen we voor t eerst gaan kamperen.

Ik wil max 10 uur rijafstand,"

Eerste keer kamperen? Ik zou op de Veluwe gaan staan. Kan je wat ervaring opdoen. Als je gillend gek wordt, dan ben je zo weer thuis.

Of een kant-en-klare bungalowtent met inrichting huren in midden-Frankrijk op een camping met zwembad en waterglijbaan. NIET naar Zuid-Frankrijk ... veuls te druk en duur.
Heb je de mogelijkheid om in de meivakantie een paar dagen te oefenen met kamperen? Ik vind zuid Frankrijk wel een grote stap als je geen ervaring met kamperen hebt (om die reden zijn wij vorig jaar dan ook in Nederland gebleven).
Lekker zn rent-a-tent huren. Ideaal, dat ding staat al, je hoeft de hele meuk niet in te pakken en mee te slepen en na een bezempje er door kun je na een week of 2 weer vertrekken. Mocht je nog nooit gekampeerd hebben, dan zou ik eerst dit eens proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven