Konijn op kot?

23-04-2015 08:12 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey Hey,
quote:Very__Cherry schreef op 23 april 2015 @ 09:57:

Ik had het tegen Milena. Met jouw feedback kan ik niet zoveel.Dat is heel spijtig voor je konijn.
quote:Very__Cherry schreef op 23 april 2015 @ 09:42:

[...]

Waar het om gaat is dit;

Stel je zet tien ideale omstandigheden op een rij, waaronder ook een maatje.

En stel, je kan of wil er aan acht van de tien voldoen, dan is dat nog steeds geen reden om er geen te nemen.

Die van mij heeft geen maatje, maar wel zeer veel bewegingsvrijheid, een schoon hok, ruimte om naar buiten te gaan, meer dan voldoende aandacht, dagelijks vers voer aangevuld met wat ie lekker vindt en wat gezond is, zijn jaarlijkse inentingen, aangevuld met andere medische zorg (kassa!!), etc etc.

Ooit gezien hoeveel er in een asiel zitten, of in suffe niet ventilerende dierenwinkels, moet je die maar laten wegkwijnen omdat je toevallig maar 1 konijn wil?

Mijne heeft een leven als een gezonde koning en ik weiger me te laten aanpraten dat ik hem mishandel omdat ik maar 1 konijn heb en hij in het asiel met duizenden zat. De groeten.l

Ik zeg nergens dat jij je konijn mishandelt, alleen dat een tweede konijn hem of haar (nog) gelukkiger zal maken. That's it.

Er is niemand die je verplicht 2 konijnen te houden (2 stuks zijn natuurlijk altijd wat duurder, dat kan een rol spelen), maar ik vind het zelf zo veel leuker om naar te kijken (twee konijnen, die altijd op of naast elkaar slapen en nooit verder dan een meter van elkaar verwijderd zijn).
quote:milena1 schreef op 23 april 2015 @ 09:58:

Tja je kunt blijven zagen Very-Cherry, de beledigde dame uithangen, en zelf overtuigd zijn dat jij de enige uitzondering ter wereld bent, maar als elke gedragsdeskundige, elk onderzoek en elke daarmee samenhangende publicatie nou aangeeft dat een konijn géén solitair levend dier is en sociale contacten van een soortgenoot nodig heeft om echt gelukkig te zijn... WAT maakt dan dat jij wilt promoten dat een konijn alleen prima kan? Jouw konijn maakt er het beste van. En zou, net als alle andere eenzame konijnen, veel gelukkiger zijn MET konijnenvriendje...

Je blijft zelf zagen.

Dan is ie van mij maar niet 120 procent gelukkig maar 100%. Daar doe ik het voor.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Very__Cherry schreef op 23 april 2015 @ 10:02:

[...]

Je blijft zelf zagen.

Dan is ie van mij maar niet 120 procent gelukkig maar 100%. Daar doe ik het voor.Jouw konijn is niet 100% gelukkig, dat is het probleem nou net.
Wat jij wilt.

Sorry konijn, ik heb het voor je geprobeerd.
quote:Very__Cherry schreef op 23 april 2015 @ 09:53:

Je hebt helemaal gelijk. Ik ga me vanmiddag aagngeven bij de dierenbescherming en mijn account hier laten deactiveren. Bedankt voor de wijze en intelligente eye opener.Je overdrijft wel zeg. Voel je niet zo aangesproken en doe even rustig.
Even uitgaande dat TO zich vergist heeft en natuurlijk minimaal twee konijnen gaat houden. Zijn er dan omstandigheden waarin je een konijn binnen gelukkig kunt houden? Misschien heeft ze iets aan zulke tips ipv dat het onderling gaat over het konijn van Milena .

Ik kan me voorstellen dat als je twee konijnen hebt en een ruim hok (dus niet zo'n 100x50 hokje uit de dierenwinkel) met voldoende verrijking, hooi en ruimte, dat je best een fijne plek kunt maken voor konijnen. Maar hoeveel ruimte zouden de dieren in dat geval minimaal moeten hebben als je het daadwerkelijk hebt over dwergkonijnen (en niet over konijnen die verkocht worden als dwergjes)?

Natuurlijk is een buitenomgeving veel verrijkender, maar dat wil niet zeggen dat konijnen niet binnen te houden zijn.
quote:bridt schreef op 23 april 2015 @ 10:18:

Misschien heeft ze iets aan zulke tips ipv dat het onderling gaat over het konijn van Milena .

Die heeft geen konijn
quote:Honeymoonquiz schreef op 23 april 2015 @ 10:08:

[...]

Je overdrijft wel zeg. Voel je niet zo aangesproken en doe even rustig.Ja moeder.
Echt zielig voor je konijn dat je niet eens in zijn eerste levensbehoefte wil voldoen. Ik heb medelijden met jouw konijn. Je kan wel zeggen dat hij verder alles heeft maar als ik jouw verder alles geef behalve een maatje waar je mee kan communiceren word je ook ongelukkig.

Ik hoop dat je ogen nog eens open gaan en dat je ziet hoe fout je bezig bent. Je denkt goed voor het dier te zijn maar dat is dus niet zo.

In asiels gaan konijnen alleen per minimaal 2 weg of ze worden aan een konijn gekoppeld. Dat is niet voor niks he.

Maar goed wat weten alke konijnen experts er nou van.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ik heb zelf ondertussen beslist dat een konijntje toch niet haalbaar wordt, helaas want ik was wel helemaal enthousiast. Maar ik heb thuis genoeg huisdieren om te weten dat je genoeg tijd/geld/ruimte moet voorzien.

Maar uit nieuwsgierigheid: stel dat je nu inderdaad 2 konijntjes samen zet. Is het dan nog steeds niet realistisch om deze dieren binnen te houden, al dan niet in een studentenkot? En zoude ze eens ze met twee zijn wel bijvoorbeeld langer alleen kunnen zijn?

!Puur uit interesse want ik zie dat mensen nogal hevig reageren, maar ik ga dus sowieso geen konijnen nemen. Maar zou wel graag eens ervaringen horen, mensen die zelf konijnen hebben, zonder daarvoor aangevallen te worden ;) !
Nee niet een hokje in een studentenhuis. Zo'n hokje is gewoon zielig.

Binnen kan best ( geen fan van zie ze liever buiten) maar dan op de manier waarop VC haar konijn houdt.

Dat is helemaal goed die mist alleen echt een maatje.

En nee ik zou ze niet voor langer alleen houden. Wij doen het misschien 1x per jaar een weekend maar dan komt er natuurlijk wel iemand langs voor voer en water. Ze moeten vers water.

Met vakanties brengen we ze altijd naar iemand toe.
een konijn hoort buiten niet in een hokje op kot

als je dan al perse een konijn wilt houden neem er dan minimaal twee, een voedster en een gecastreerde ram en hou ze in een buitenverblijf met een grote ren. Minimaal 1,50 bij 1.50 meter, zodat ze kunnen graven/ rennen/ springen/ verstoppen. Konijnen zijn ongeschikt als huisdier

En ga maar vast sparen: ze zijn snel (ernstig) ziek en kosten veel geld aan dierenartsen, als je ze tenminste niet dood laat gaan zoals bij de meeste huiskonijnen het lot is
Konijnen hebben een maatje nodig, een afgezette tuin met graafmogelijkheden en veel beweging!
quote:snowdogs schreef op 23 april 2015 @ 10:04:

[...]

Jouw konijn is niet 100% gelukkig, dat is het probleem nou net.

dat kan je niet testen, in feite zijn alle konijnen in gevangenschap de pineut. Een konijn is geen huisdier, ze zijn te kwetsbaar en het zijn prooidieren, contact met grote dieren schrikt ze af. Maar als je kijkt naar de gehouden konijnen in nederland zijn de konijnen met veel ruimte het beste af. Een maatje is ook een must maar als je moet kiezen tussen twee konijnen in een te klein hok in de tuin waar iemand af en toe wat brok naar binnen gooit of een konijn met veel binnenruimte en goede voeding, dan denk ik dat de laatste beter af is qua gezondheid. Geluk valt niet te meten. Beter hou je twee konijnen in een grote ruimte, het liefst buiten.

Terug naar TO, die op KOT gaat: niet aan beginnen
quote:Very__Cherry schreef op 23 april 2015 @ 10:24:

[...]

Ja moeder.Goed zo kind.
quote:sabbaticalmeds schreef op 23 april 2015 @ 11:08:

een konijn hoort buiten niet in een hokje op kot

als je dan al perse een konijn wilt houden neem er dan minimaal twee, een voedster en een gecastreerde ram en hou ze in een buitenverblijf met een grote ren. Minimaal 1,50 bij 1.50 meter, zodat ze kunnen graven/ rennen/ springen/ verstoppen. Konijnen zijn ongeschikt als huisdier

En ga maar vast sparen: ze zijn snel (ernstig) ziek en kosten veel geld aan dierenartsen, als je ze tenminste niet dood laat gaan zoals bij de meeste huiskonijnen het lot isWellicht heb ik gewoon geluk gehad, maar de dierenartskosten vind ik erg meevallen. Je hebt natuurlijk de jaarlijkse vaste kosten (vacinatie en controle), maar verder heb ik echt zelden zieke konijnen. Nu toevallig deze week met een van de konijnen bij de dierenarts geweest omdat hij ineens zo afgevallen was. Was de derde keer in ruim 8 jaar tijd. M
quote:anky schreef op 23 april 2015 @ 11:19:

[...]

Wellicht heb ik gewoon geluk gehad, maar de dierenartskosten vind ik erg meevallen. Je hebt natuurlijk de jaarlijkse vaste kosten (vacinatie en controle), maar verder heb ik echt zelden zieke konijnen. Nu toevallig deze week met een van de konijnen bij de dierenarts geweest omdat hij ineens zo afgevallen was. Was de derde keer in ruim 8 jaar tijd. Mals je het goed doet worden je konijnen oud, en dan komen ook de gebreken.
quote:Eline101 schreef op 23 april 2015 @ 11:03:

Ik heb zelf ondertussen beslist dat een konijntje toch niet haalbaar wordt, helaas want ik was wel helemaal enthousiast. Maar ik heb thuis genoeg huisdieren om te weten dat je genoeg tijd/geld/ruimte moet voorzien.

Maar uit nieuwsgierigheid: stel dat je nu inderdaad 2 konijntjes samen zet. Is het dan nog steeds niet realistisch om deze dieren binnen te houden, al dan niet in een studentenkot? En zoude ze eens ze met twee zijn wel bijvoorbeeld langer alleen kunnen zijn?

!Puur uit interesse want ik zie dat mensen nogal hevig reageren, maar ik ga dus sowieso geen konijnen nemen. Maar zou wel graag eens ervaringen horen, mensen die zelf konijnen hebben, zonder daarvoor aangevallen te worden ;) !niet binnen. Konijnen zijn lekker wild, die willen graven springen, klimmen, elkaar achterna rennen. Doen ze dat binnen dan snap je dat je nieuwe witte jas des bouvrie bank daar niet op ingesteld is
daarom lopen de meeste binnenkonijnen ook niet los, ook al was dat wel het idee. Ze maken alles kapot
quote:sabbaticalmeds schreef op 23 april 2015 @ 11:13:

[...]

dat kan je niet testen, in feite zijn alle konijnen in gevangenschap de pineut. Een konijn is geen huisdier, ze zijn te kwetsbaar en het zijn prooidieren, contact met grote dieren schrikt ze af. Maar als je kijkt naar de gehouden konijnen in nederland zijn de konijnen met veel ruimte het beste af. Een maatje is ook een must maar als je moet kiezen tussen twee konijnen in een te klein hok in de tuin waar iemand af en toe wat brok naar binnen gooit of een konijn met veel binnenruimte en goede voeding, dan denk ik dat de laatste beter af is qua gezondheid. Geluk valt niet te meten. Beter hou je twee konijnen in een grote ruimte, het liefst buiten.

Terug naar TO, die op KOT gaat: niet aan beginnen

Dat is inderdaad niet te meten.

Mijn reactie ging over de opmerking van Very_Cherry dat haar konijn dan niet voor 120% gelukkig zou zijn, maar dat ze met 100% genoegen neemt terwijl haar konijn de 100% ook niet haalt i.v.m. gebrek aan een soortgenoot.
quote:snowdogs schreef op 23 april 2015 @ 11:29:

[...]

Dat is inderdaad niet te meten.

Mijn reactie ging over de opmerking van Very_Cherry dat haar konijn dan niet voor 120% gelukkig zou zijn, maar dat ze met 100% genoegen neemt terwijl haar konijn de 100% ook niet haalt i.v.m. gebrek aan een soortgenoot.geluk kan je niet meten, de gezondheid van een konijn is wel een goede graadmeter. Ongelukkige konijnen kwijnen dood. Dat konijn van VC is stokoud
quote:MadameQetesh schreef op 23 april 2015 @ 10:51:

Echt zielig voor je konijn dat je niet eens in zijn eerste levensbehoefte wil voldoen. Ik heb medelijden met jouw konijn. Je kan wel zeggen dat hij verder alles heeft maar als ik jouw verder alles geef behalve een maatje waar je mee kan communiceren word je ook ongelukkig.

Ik hoop dat je ogen nog eens open gaan en dat je ziet hoe fout je bezig bent. Je denkt goed voor het dier te zijn maar dat is dus niet zo.Zegt degene met verfbeschilderde varkentjes op haar avatar.
quote:sabbaticalmeds schreef op 23 april 2015 @ 11:31:

[...]

geluk kan je niet meten, de gezondheid van een konijn is wel een goede graadmeter. Ongelukkige konijnen kwijnen dood. Dat konijn van VC is stokoudDat heeft te maken met dat Pathé abonnement wat ie voor zijn verjaardag heeft gehad, echt, hij fleurde er zienderogen van op!
quote:Very__Cherry schreef op 23 april 2015 @ 13:00:

[...]

Zegt degene met verfbeschilderde varkentjes op haar avatar.Zijn niet mijn varkens. En die hebben tenminste een maatje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven